Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Okay - nu har jeg læst en artikel på BT omkring legalisering af fri hash!

Jeg er selv "KUN" 17 år - har prøvet lidt forskellige stoffer - men so what?

Helt ærgerligt, det med, at hash får folk til at glemme og lære nye ting - DET ER HELT UDE I SKOVEN!!

Jeg startede for "sjovt", med at ryge hash - sammen med vennerne! Man sidder jo sådan de nære venner, eksempelvis 5-6 stykker og hygge-ryger i stille omgivelser.
Er det ikke bedre, at ryge sammen med de bedste - i stille omgivelser, på et værelse, se noget film og hygge - få et godt grin, tale filosofi og lære hinanden bedre at kende på de forskellige områder - end, at rende rundt i byen, pisse-lam og ikke huske noget? (da alkohol, faktisk kan miste ens evne til at huske)?

Jo!!! Det er meget "skadeligt" og "farligt", at gå i byen, pisse-stiv og risikere at få tæsk, fordi man enten kommer til at råbe for højt, eller kigge forkert på én!

De fleste gange jeg er i byen, bliver jeg meget aggressiv, fordi alkohol og jeg ikke rigtigt passer til hinanden. Desværre må jeg ikke ryge cannabis, fordi det jo "kan dræbe" og "det er åååh, så farligt..". Og man kan jo selvfølgelig ikke overtale sine forældre eller nærmest om, at cannabis IKKE er farligt, netop fordi at der sidder nogle skide irriterende og hjernelamme politikere osv. som siger "Jamen øøøh...?!?!?? hash skal være ulovligt", men hvad er budskabet på det?! Hvad er grunden til, at hash er ulovligt?

Nåh ja, det var vidst fordi, at en mand dræbte en anden, og han havde sikkert røget hash. Åh ja, det var sgu sikkert hashen skyld.. NEJ!!

Når jeg drikker alkohol, kan jeg ikke huske noget dagen efter. Ja, det kan måske være fordi jeg drikker for meget, men man kan ikke "ryge" for meget cannabis, til IKKE at kunne huske hvad man laver dagen efter.

Cannabis kan ikke DRÆBE, og det er MINDRE farligt end alkohol. Eller jo, selvfølgelig er cannabis farligt - HVIS DET RYGES. For det er jo røgen som er giftig. Men ikke mere giftig en cigaret-røg? Hvis du indtager hash oralt, hvad er så jeres argument?

Og hey - jeg røg hash hver dag i min 9. klasse - selv op til eksamen - og jeg fik 10 i mine fag - øøh - man bliver ikke dummere eller glemmer ting, hvad fanden er det for et dårligt argument?!?!

Jeg er selvlært programmør - har programmeret siden jeg var 12 år. Jeg kunne i starten PHP/HTML/CSS/MYSQL/JAVASCRIPT - og så skulle jeg vel have glemt alle disse ting, nu når jeg ryger hash, ikke? Men næh, jeg er faktisk blevet meget klogere. Jeg har udvidet mine sprog til ASP.NET/ADO.NET/AJAX/Java/VB.NET/MSSQL/Silverlight og ja, jeg kunne sgu blive ved.

Jeg har ejet registeret firma, som desværre står i min fars navn, pga. jeg er under 18 - men hey? Er jeg dum? Nej, jeg vil faktisk sige jeg er ret klog.

Hvorfor begynder jeg, at prale og skråle om, at jeg er klog? Tjoeh, fordi i siger jo, at hash har det med, at få folk til at glemme og er dårligt for indlæringsevnen..
Men jeg er blevet klogere - og har stadig en kæmpe viden med koder. Og hey tænkt lige.. Programmering er ikke for små drenge - det kræver hjerne og god tænkning!

Derfor: Hash får ikke folk til, at glemme. Det må være en anden helt forkert årsag til dette (de folk der nu er blevet testet?!?!?).

Jeg syntes dog også, at jeg er ret god til det danske sprog og stavning - og har hashen gjort det sværre? NEJ FORHELVEDE!! HASH ER IKKE FARLIGT eller noget. Det bare utroligt svært, at få folk til at indse det, fordi det er ulovligt.. Forhelvede da.. Hvorfor kan det ikke bare være lovligt?

Og forhelvede da, undskyld jeg bander, men jeg måtte ud med dette - hvad er jeres argument? Nåh ja, han ryger hash, han er en skarnsknægt.. Yeah right..

Hash får folk til at slappe af, man bliver jo ikke aggressiv for fanden da.. Man tænker mere over tingene og man gider sgu da ikke slås på cannabis, når man er blevet stoned.. Det sgu da logisk tænkning..

Og jo, der bliver jo også mere kriminalitet fordi hash er ulovligt. Tænk på de pushere der sælger hashen, dem som skal købe hashen? De vil jo lave indbrud, kriminalitet osv, for at få fat i hashen.

... Derfor: Legaliser hash! Så slipper vi for kriminalitet og andre idioter.
Det helt sikkert bare fordi, at politiet ikke har en skid at lave..

Links til mit indlæg:
- Firma hjemmeside: http://jaykay.dk - se evt. under netværk, de sites jeg har lavet.
- God film som beskriver HVORFOR hash blev ulovligt - uden noget argument.. SE HELE DENNE SERIE:
http://youtube.com/results?search_query ... type=&aq=f

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg tror ikke du finder ret mange på dette board som er uenige med dig, derfor bliver der neppe noget diskussion.

jespermadsen skrev:
Helt ærgerligt, det med, at hash får folk til at glemme og lære nye ting - DET ER HELT UDE I SKOVEN!!

Det er så måske det eneste punk hvor kritikerne har ret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Korrekt, Alkohol gør bestemt også folk aggressive og det kan diskuteres hvorvidt alkohol har en effekt på vores indlæring.

Jeg mener dog personligt at hash bestemt heller ikke har nogen "positiv" effekt på ens indlæring. Man bliver mere sløv, mere ligeglad - og ja - jeg kan godt få huller i hukommelsen efter at have røget, i stil med alkohol.

Du drikker for meget når du drikker, lyder det til. Alkohol er skam fint blot en 4-6 genstande imo, til hygge og afslapning med venner og bekendte.. over 10 genstande er blot "hegnet" synes jeg. Så beder man også om det :)

Medlem

Geografisk sted: i et træ
Altid fedt men en der vil legalisere vores højt elskede plante :D

Men! Hvorfor denne hetz mod alkohol? Jeg nyder både cannabis og alkohol, og jeg kan slet ikke se hvorfor man skal sprede negative udsagn om alkohol.

Mit råd er forsæt kampen men istedet for at tale skidt om andre rusmidler. Så burde du tale positivt om hampen og dens fordele :!:

Medlem

Super indlæg ;)
Men igen hvorfor hetzen mod alkohol ? Jeg sidder og nyder en kold øl efter arbejde nu.. Og fuck den smager herligt :D
Go' Weekend all..

Medlem

Trådstarter: Gider du evt. linke til den artikel i BT som du har læst, om muligt? :)

I øvrigt: Jeg er ("selvfølgelig") enig med dig i at cannabis bør legaliseres, men husk på at have et nuanceret syn på både cannabis og alkohol. Begge dele har gjort meget godt for individer, og meget skidt. Vi, som er for legal cannabis, vil også virke som langt mere saglige og troværdige deltagere i stofdebatten, hvis vi husker os selv på at være nuancerede, og ikke overdriver og spreder "propaganda", på samme måde som myndighederne gør det. :)

Jeg kan mærke at du har den der "ungdommelige entusiasme" omkring sagen her - du VIL bare have verden til at forstå problematikken, og du vil have budskabet ud NU - ikke sandt?
Jeg kender rigtig godt den der "ungdommelige entusiasme" fra mig selv - men jeg tror bare ikke at der er nogen "hurtig vej" til legalisering af cannabis - det kræver arbejde og håndfaste, hårdtslående argumenter. Jeg, personligt, har øvet mig lidt ( :wink: ) på min egen familie, ved at diskutere fri cannabis med dem (de er dog meget enige med mig, såeh..) - det har i hvert hjulpet mig til at få mine holdninger til sagen formuleret meget klarere. :)

God vind - og røg,
Mungojohn

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Som de andre siger, Du skal ikke overbeskytte hash, det bliver det ihvertfald ikke legaliseret af. der er da ingen der vil høre på folk der lyver for at få ret

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:

Det er nok ikke fordi en enkeltstående joint fucker specielt meget op med hukommelse og kognitive evner, når rusen er klinget af efter nogle timer. Men når det misbruges, skal du ikke bilde mig ind, at det ikke hæmmer omtalte evner!
Jeg tror, at du bliver klogere med tiden :wink:

Frihed under ansvar - legalisér urten!

Junior medlem

Halløjsa igen og god weekend!

Jamen jeg prøver ikke at disse alkohol eller noget. Jeg siger bare, at alkohol er mindst ligeså farligt som hash, altså på linje med hinanden. Undskyld hvis jeg udtrykkede mig forkert.

Burde man ikke lave en forening, hvor vi alle sendte vores navne på og adresser evt. tlf. nr. og sendte 200000 breve med posten til politikerne? :D

.. og blive ved.. og ved... og ved... Er der forresten nogle der har noget nyt i sagen om fri hash? I såfald; er der overhovedet nogle som gør noget ved det? Altså prøver..?!

Selvfølgelig bliver du lidt dum af hash hvis du sidder og suger bong 24/7.. Men det er jo også pga. du er konstant skæv. Det samme er det jo med alkohol igen.

Du bliver jo også dum hvis du drikker 24/7.. Det logisk, det samme med .. øøøøh.. chokolade.. Hvis du æder 24/7 får du bumser og øøøøhh... tyk.. Alting bliver man jo dummere af hvis man gør det hele tiden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jespermadsen skrev:
Jeg er selvlært programmør - har programmeret siden jeg var 12 år. Jeg kunne i starten PHP/HTML/CSS/MYSQL/JAVASCRIPT - og så skulle jeg vel have glemt alle disse ting, nu når jeg ryger hash, ikke? Men næh, jeg er faktisk blevet meget klogere. Jeg har udvidet mine sprog til ASP.NET/ADO.NET/AJAX/Java/VB.NET/MSSQL/Silverlight og ja, jeg kunne sgu blive ved.

Jeg tror ikke at det er pga. hashen, at du er blevet klogere.
jespermadsen skrev:
Og hey - jeg røg hash hver dag i min 9. klasse - selv op til eksamen - og jeg fik 10 i mine fag - øøh - man bliver ikke dummere eller glemmer ting, hvad fanden er det for et dårligt argument?!?!

Det gjorde jeg også og fik et gennemsnit på 10,6 i de mundtlige eksamener, men jeg holder stadig på at man bliver sløvere og mere glemsom af hash.
jespermadsen skrev:
Derfor: Hash får ikke folk til, at glemme. Det må være en anden helt forkert årsag til dette (de folk der nu er blevet testet?!?!?).

Du konkluderer ting ud fra, hvad du lige selv har observeret. Der er mange andre ting, der også skal tages højde for.

Jeg synes selv cannabis burde blive legaliseret, men jeg må indrømme, at jeg ikke kan lide din måde at argumenterer for sagen på.
JEG DRAK 8 ØL OG KUNNE SAGTENS KØRE BIL! SPIRITUSKØRSEL BURDE VÆRE LOVLIGT!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jespermadsen skrev:
Halløjsa igen og god weekend!

Jamen jeg prøver ikke at disse alkohol eller noget. Jeg siger bare, at alkohol er mindst ligeså farligt som hash, altså på linje med hinanden. Undskyld hvis jeg udtrykkede mig forkert.

Burde man ikke lave en forening, hvor vi alle sendte vores navne på og adresser evt. tlf. nr. og sendte 200000 breve med posten til politikerne? :D

.. og blive ved.. og ved... og ved... Er der forresten nogle der har noget nyt i sagen om fri hash? I såfald; er der overhovedet nogle som gør noget ved det? Altså prøver..?!

Selvfølgelig bliver du lidt dum af hash hvis du sidder og suger bong 24/7.. Men det er jo også pga. du er konstant skæv. Det samme er det jo med alkohol igen.

Du bliver jo også dum hvis du drikker 24/7.. Det logisk, det samme med .. øøøøh.. chokolade.. Hvis du æder 24/7 får du bumser og øøøøhh... tyk.. Alting bliver man jo dummere af hvis man gør det hele tiden.

Som muad dib er inde på så er det helt sikkert ikke Hashen du er blevet klogere af, og bare fordi du kan, er det ikke sikkert alle kan, jeg går også ind for fri cannabis. men vil ikke lyve over for folk for at få min vilje, desuden ryger jeg Hash dagligt. men jeg ryger kun om aftenen, så jeg er ikke konstant skæv. men stadig kan jeg da knap nok huske det første jeg skrev i denne besked. og jeg har svære ved at lære tingene end før jeg begyndte at ryge, så med store nok mængder bliver man sløv / glemsom af det. Basta

Medlem

extanor skrev:
[...]og bare fordi du kan, er det ikke sikkert alle kan[...]
stadig kan jeg da knap nok huske det første jeg skrev i denne besked. og jeg har svære ved at lære tingene end før jeg begyndte at ryge, så med store nok mængder bliver man sløv / glemsom af det. Basta

Nu bruger du jo selv samme argumentationsform - at generalisere ud fra egne oplevelser.

Jeg bliver, igen, nødt til at citere Socialoverlæge Peter Eges udtalelser fra hans artikel "Enkelt er det jo ikke", i 7. udgave af bladet "STOF".

Peter Ege skrev:
P.g.a. den meget langsomme udskillelse af cannabinoiderne har der hersket en almindelig opfattelse af, at hash er et stof med en meget lang virkningstid sammenlignet med andre rusmidler. Dette er imidlertid ikke tilfældet. Efter indtagelse af hash ved rygning stiger koncentrationen i blodet næsten umiddelbart til et maksimum, og derefter falder koncentrationen hurtigt og er i løbet af få timer nede på et meget lavt niveau p.g.a. diffusion af cannabinoiderne til fedtvæv. Koncentrationen af cannabinoider i hjernen forløber parallelt med koncentrationen i blodet med en mindre tidsforskydning (1), og en rusvirkning optræder derfor kun de første 2 – 4 timer efter indtagelsen. Den akutte påvirkning er således relativ kortvarig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
extanor skrev:
[...]og bare fordi du kan, er det ikke sikkert alle kan[...]
stadig kan jeg da knap nok huske det første jeg skrev i denne besked. og jeg har svære ved at lære tingene end før jeg begyndte at ryge, så med store nok mængder bliver man sløv / glemsom af det. Basta

Nu bruger du jo selv samme argumentationsform - at generalisere ud fra egne oplevelser.

Jeg bliver, igen, nødt til at citere Socialoverlæge Peter Eges udtalelser fra hans artikel "Enkelt er det jo ikke", i 7. udgave af bladet "STOF".

Peter Ege skrev:
P.g.a. den meget langsomme udskillelse af cannabinoiderne har der hersket en almindelig opfattelse af, at hash er et stof med en meget lang virkningstid sammenlignet med andre rusmidler. Dette er imidlertid ikke tilfældet. Efter indtagelse af hash ved rygning stiger koncentrationen i blodet næsten umiddelbart til et maksimum, og derefter falder koncentrationen hurtigt og er i løbet af få timer nede på et meget lavt niveau p.g.a. diffusion af cannabinoiderne til fedtvæv. Koncentrationen af cannabinoider i hjernen forløber parallelt med koncentrationen i blodet med en mindre tidsforskydning (1), og en rusvirkning optræder derfor kun de første 2 – 4 timer efter indtagelsen. Den akutte påvirkning er således relativ kortvarig.

nej det gør jeg da ikke, jeg fik bare ikke lige skrevet at jeg også kender utrolig mange andre der ryger hver dag som kan mærke same bivirknínger, desuden kender jeg ingen der ryger hver dag som ikke har det sådan.

Medlem

extanor skrev:
Mungojohn skrev:

nej det gør jeg da ikke
Du kan jo ikke bare skrive "nej jeg gør ej", og så lade som om at det er sandheden. Sætningen "jeg har svære ved at lære tingene end før jeg begyndte at ryge, så med store nok mængder bliver man sløv / glemsom af det." er da NETOP en generalisering ud fra egne oplevelser. Men det var et sidespring, det var ikke det tråden skulle handle om :P .
extanor skrev:
jeg fik bare ikke lige skrevet at jeg også kender utrolig mange andre der ryger hver dag som kan mærke same bivirknínger, desuden kender jeg ingen der ryger hver dag som ikke har det sådan.
Dét er jeg til gengæld enig i. Selvfølgelig bliver man sløvere af at ryge på daglig basis, for så er man jo netop "akut påvirket" dagligt. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
extanor skrev:
Mungojohn skrev:

nej det gør jeg da ikke
Du kan jo ikke bare skrive "nej jeg gør ej", og så lade som om at det er sandheden. Sætningen "jeg har svære ved at lære tingene end før jeg begyndte at ryge, så med store nok mængder bliver man sløv / glemsom af det." er da NETOP en generalisering ud fra egne oplevelser. Men det var et sidespring, det var ikke det tråden skulle handle om :P .
extanor skrev:
jeg fik bare ikke lige skrevet at jeg også kender utrolig mange andre der ryger hver dag som kan mærke same bivirknínger, desuden kender jeg ingen der ryger hver dag som ikke har det sådan.
Dét er jeg til gengæld enig i. Selvfølgelig bliver man sløvere af at ryge på daglig basis, for så er man jo netop "akut påvirket" dagligt. :)

Ja okay, fik formuleret mig ret forkert kan jeg godt se nu, Men det jeg mente var egentlig at alle jeg kender har det sådan, og tjaa, er alle de ting der står om hash's bivirkninger ikke ved misbrug ? jeg syntes íhvertfald altid de ting de skriver passer godt på Hverdagsrygning, men ikke på folk der ryger engang imellem, Måske man skulle gå amok med at skrive alle steder hvordan alkohol egentlig er, og så generalisere misbrug og brug som de gør med hash ;) det kunne måske være et skridt frem.

Medlem

extanor skrev:
Måske man skulle gå amok med at skrive alle steder hvordan alkohol egentlig er, og så generalisere misbrug og brug som de gør med hash ;) det kunne måske være et skridt frem.

Ja, så kan det være at "folk" ville se hvor unfair det er at stille brug = misbrug :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
extanor skrev:
Måske man skulle gå amok med at skrive alle steder hvordan alkohol egentlig er, og så generalisere misbrug og brug som de gør med hash ;) det kunne måske være et skridt frem.

Ja, så kan det være at "folk" ville se hvor unfair det er at stille brug = misbrug :D

Præcis :)

Medlem

må sige det lidt nedren det med dine forældre, jeg har en aftale med dem så længe jeg taler med dem om det, eller ryger det der hjemme så det ok.

det dejligt så skal du ikke være bange for du gøre noget forkert

Junior medlem

Jeg vil ikke afgøre om hash skader hukommelsen og indlæringsevnen (der må dog være noget om det siden videnskabsmænd verden synger det i kor). Jeg synes mere at man skal stille spørgsmålet om folk ikke selv har ret til at vælge, hvis de ved hvad de går ind til? Det er jo det generelle problem med stoflovgivningen - i stedet for at uddanne og oplyse folk om stoffers virkning og farer, har man valgt at tage den lette vej og forbyde dem.

Jeg synes aldrig at regeringen skal blande sig i hvad mennesker indtager, men i stedet prøve at kontrollere det (IKKE ved forbud men evt. ved hjælp af en slags "drug license"). Hvis man vil ofre noget hukommelse og indlæringsevne for nydelsen ved at ryge urten, skal man da have lov til det. Man forbyder jo heller ikke faldskærmsudspring eller safari bare fordi der er en fare forbundet med det, nemlig fordi at folk er udemærket bevidste om faren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Obscurus skrev:
Man forbyder jo heller ikke faldskærmsudspring eller safari bare fordi der er en fare forbundet med det, nemlig fordi at folk er udemærket bevidste om faren.

Mig bekendt koster safari eller faldskærmsudspring heller ikke staten så mange penge, som diverse misbrug gør. Hvis folk så bare døde i stedet for at skulle i behandling pga. et misbrug, ville jeg være enig med dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]