Videnskabenstime skrev:
Hvad mener du med, at varme det op? Skal jeg proppe det i en gryde og få det til at blive "godt" varmt? Ligesom når man opvarmer kakao?

Ja og nej. Du opvarmer ikke kakao af de samme grunde -- kakao opvarmes vist som regel for at få en varm drik modsat en kold...

Eftersom det er lykkedes dig at skrive et indlæg her på siden, burde du også kunne lede efter lidt information på egen hånd, men det er fredag, jeg har fri og er i godt humør, så her får du en copy-paste fra tidligere:
Citat:
In the cannabis plant THC occurs mainly as tetrahydrocannabinol carboxylic acid (THC-COOH). The enzymatic condensation of geranyl pyrophosphate and olivetolic acid gives cannabigerolic acid which is cyclized by the enzyme THC acid synthase to give THC-COOH. Heating decarboxylates the acid to THC.
Altså optræder THC i planterne hovedsageligt som THC-COOH. Når du opvarmer THC-COOH decarboxyleres denne og bliver til THC.
Ved ikke helt hvordan du skal opvarme din dejlige Baileys og undgå at der går en del alkohol til spilde, men det gør ikke så meget i første omgang. Smid Bailey i et glas/kop, ind i mikroovnen, giv den et par minutter ved fuld effekt. Hvis du savner din alkohol der efter endt nuking er fordampet, så tilsæt et skvæt vodka når det er kølet ned igen. Server med forsigtighed. 1 gram er meget!
Jeg har søgt lidt rundt på det, men kan ikke finde noget information om ved hvilken temperatur THC decarboxyliserer, men forhåbentlig er der en anden der kan svare på det.