Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har også lidt erfaring med Guayusa, dog ikke i samme omfang som Troldmanden som er en sand Guayusa ekspert :mrgreen:
Jeg synes heller ikke jeg oplever helt samme dyk på Guayusa som med kaffe og det er virkelig et plus da jeg støtter mig pænt godt op af et godt koffeinkick om morgenen.
Der stod om planten hvor jeg købte den i sin tid at den havde den interessante egenskab, både at indeholde koffein som stimulans og en form for mild beroligende agent så den af den grund har en lang historie som Lucid Dreaming (hva kalder vi det egentlig på dansk?) værktøj og er kaldt "vågemandens plante" da den i amazonskoven bruges af shamanerne om natten i deres søvn til at holde onde ånder væk , så de ikke gør kvinderne og børnene fortræd. Et fuldtidsjob må man sige :D
Troldmanden og jeg prøvede begge at drikke den inden sengetid sidste sommer og der fik vi begge ret så svært ved at falde i søvn (no wonder med det koffeinindhold :lol: ) men man fik sjove hypnogogia-sus, nærmest følelsen af at falde (kildren i maven) som når man er lige på randen til at ryge i drømmeland.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Grusom skrev:
Det er da, jeg har ledt efter en stimulans, jeg har mulighed for at mærke virkingen af i længere tid af dagen end f.eks. grøn the, guarana og yohimbe (som der kan ses her - helst en koffeinkilde). Grunden til, at jeg ønsker en appetitdepressant er, at min kost vil kræve et lavt indtag af kulhydrater og fedt men et rigtigt høj indtag af protein, hvilket man jo normalt ikke ville gå efter i vores fastfood-generation, så derfor kan jeg godt lide, at jeg bruger en energisk kaloriefri kilde i løbet af dagen, så jeg ikke fristes til at spise en større del af kulhydraterne end meningen er.

Mvh,
Gargarin

:offtopic:
Ved ikke om du synes det ville være for dyrt, men 5htp som dagligt kosttilskud skulle have en appetit nedsættende og humørløftende virkning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*BUMP*

Synes lige den her tråd fortjener at blive hevet lidt frem igen. Gerne til folk som har lyst til at udføre shamanistisk arbejde med den. Jeg har læst at Atua-folket, tror jeg det var, samles hver morgen i hustanden over en kop Guayusa som de drikker bedre at kunne genkalde nattens drømme og kommer derefter frem til en fælles fortolkning om hvad forfædrene og ånderne forsøgte at formidle. Stammens ældste tager så en beslutning ud fra fortolkningen om hvad der skal gøres.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]