Jeg har også lidt erfaring med Guayusa, dog ikke i samme omfang som Troldmanden som er en sand Guayusa ekspert
Jeg synes heller ikke jeg oplever helt samme dyk på Guayusa som med kaffe og det er virkelig et plus da jeg støtter mig pænt godt op af et godt koffeinkick om morgenen.
Der stod om planten hvor jeg købte den i sin tid at den havde den interessante egenskab, både at indeholde koffein som stimulans og en form for mild beroligende agent så den af den grund har en lang historie som Lucid Dreaming (hva kalder vi det egentlig på dansk?) værktøj og er kaldt "vågemandens plante" da den i amazonskoven bruges af shamanerne om natten i deres søvn til at holde onde ånder væk , så de ikke gør kvinderne og børnene fortræd. Et fuldtidsjob må man sige
Troldmanden og jeg prøvede begge at drikke den inden sengetid sidste sommer og der fik vi begge ret så svært ved at falde i søvn (no wonder med det koffeinindhold

) men man fik sjove hypnogogia-sus, nærmest følelsen af at falde (kildren i maven) som når man er lige på randen til at ryge i drømmeland.