Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Hey, jeg skal prøve at trippe salvia i begyndelse af december.

Jeg har ikke stor erfaring med psykadelika, andet end svampe (filippinske svampe), men ved at salvia ikke kan sammenlignes med noget andet, så ville gerne hører fra én der har prøvet det.

Jeg har set diverse video og læst flere 1000 sider på nettet om trips og råd til hvordan man bør gøre osv.

MEN jeg ville særligt vide mere om dosering. Jeg får 10gram x5 ekstrakt hjem.

Men er der nogen der ved hvor mange doser der ca. er på 1gram? Er det bedst at ryge rent eller med et tobak mix?

På forhånd tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf

Psychedelia Sponsor

Tak for henvisningen til userguiden. Det var mig der oversatte den i sin tid ,og det er godt, at se den bliver brugt.

5X ekstrakten er fin, fordi den er til at styre. Ulempen er, at man lige skal skyde sig ind på dosis, og dermed vil du nok spilde en del af din pakke. Brug samme fremgangsmåde hver gang, så det kun er dosen, der adskiller dine forsøg. Brug stormlighter, hold røgen inde i 25. sek. og hav en ven parat til at forsyne dig med endnu endnu et hoved efter et par åndedrag frisk luft.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Licht skrev:
5X ekstrakten er fin, fordi den er til at styre. Ulempen er, at man lige skal skyde sig ind på dosis, og dermed vil du nok spilde en del af din pakke.
Dette giver ingen mening. Når man kender ekstraktens potencitet kan man regne sig frem til hvor meget man skal have, ud fra den virkning den givne ekstrakt giver.

Det er nemt at dosere Salvia, da effekten indtræder næsten øjeblikkeligt. 5x Salvia rækker formentlig til et par doseringer, afhængig af hvor stor man er og om man har indtaget andre stoffer ved indtagelsen. Men husk som der allerede er blever nævnt at holde ilden over ekstraktet så længe du ånder ind, da de aktive stoffer - Salvia Divinorum A og B ikke fordamper ved den temperatur der er i ekstraktet når det gløder, men altså kun oppe ved temperaturer som flammen fra en lighter giver.

Jeg tror ikke der skulle være noget der forhindrer en i at ryge det med tobak, det er dog absolut unødvendigt og jeg kan ikke se nogen grund til at man skulle gøre det, da det måske kan påvirke ens trip. Første gang man tripper vil man vel helst have at effekten er så klar som overhovedet muligt.

Psychedelia Sponsor

Min pointe er at der er enorm forskel på hvordan man ryger, hvor store inhaleringer man tager, hvilket instrument man ryger på, hvilken lighter man bruger. Min erfaring er at Salvia er meget svær at styre, man kommer nemt til at tage for meget, og rigtig mange har oplevet ikke at få nogen effekt. Det tror jeg er en generel ting ved rygning af salvia.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at 5X rækker til et par doseringer, og hvorfor skulle det være nemmere at dosere et stof fordi virkningen indtræffer øjeblikkeligt? Jeg er med på at man hurtigere kan redosere, men som regel er problemet, at folk enten tager alt for meget ( som det ofte sker med de højpotente 20x og 10x) eller at det ikke er muligt at få en virkning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Licht skrev:
Min pointe er at der er enorm forskel på hvordan man ryger, hvor store inhaleringer man tager, hvilket instrument man ryger på, hvilken lighter man bruger. Min erfaring er at Salvia er meget svær at styre, man kommer nemt til at tage for meget, og rigtig mange har oplevet ikke at få nogen effekt. Det tror jeg er en generel ting ved rygning af salvia.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at 5X rækker til et par doseringer, og hvorfor skulle det være nemmere at dosere et stof fordi virkningen indtræffer øjeblikkeligt? Jeg er med på at man hurtigere kan redosere, men som regel er problemet, at folk enten tager alt for meget ( som det ofte sker med de højpotente 20x og 10x) eller at det ikke er muligt at få en virkning.

Jo hurtigere effekten indtræder jo hurtigere kan man fravælge sig at tage mere. Hvorved man undgår eventuelle redoseringer inden den første dosering virker. Hvis det er første gang man prøver et stof, er det nok meget naturligt at man er utålmodig.

Min erfaring er at folk tager for lidt og ikke opnår en fuld salvia rus hvor man kan opleve delirium, men bare oplever et mildt trip. Jeg vil ikke nødvendigvis anbefale nogen at tage meget Salvia, men det er nok et sjældent fænomen at en person får for meget salvia, da man egentlig sagtens kan føle sig mæt i den rus som en indåndning giver. Desuden er Salvia vist kun skadeligt i ret høje doser og rusen varer så kort tid at man blot skal være i trygge omgivelser i et par få minutter før at man er tilbage til sit oprindelige motoriske stadie.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]