Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Har søgt lidt rundt omkring, og fandt ikke noget. Jeg tænkte på om der er nogle her der har erfaring med at spille musik på svampe. Ikke høre, men selv jam. Evt noget hård rock n roll i øveren.

Jeg ved at høje lyde kan virke skræmmende, men der er jo forskel på når man selv er med til at lave lydende, og når det er noget man ikke bare lige kan få til at stoppe.

Jeg har ikke selv prøvet svampe endnu, og har heller ikke tænkt mig de skal testes under forhold som dem før første gang, men det kunne være spændende i fremtiden. Nogle med erfaringer?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har engang jam'et med to af mine venner på et lav dosis svampetrip. Trippet skulle egentlig have været lidt kraftigere (brød ikke igennem - ingen farver/visuals osv.), så mens vi spillede, som var på come-up, blev jeg egentlig lidt irriteret, og ville godt bare have, at trippet skulle starte, så de 2 jeg spillede med (førstegangs-trippere) kunne se, at det altså ikke var for at spille musik at vi havde spist de svampe. Men da det gik op for mig at det nok ikke blev det vilde trip, kunne jeg sagtens se det fede i det.

Det kan sagtens lade sig gøre og gøre det fedt. Man får en masse fede idéer mens man spiller, men det kan godt være svært at udføre dem (svampe er ikke ligefrem motorikbooster). Men hvis du og dine venner sætter jer for at tage svampe for at prøve at jamme, så vær sikker på at i er erfarne nok, så i kan sige fra til hinanden, hvis det skulle blive for meget med de høje lyde. Jeg vil anbefale jer at gøre det med at lav-dosis trip, altså omkring 0,5-1,5 g tørret mexikanske, for det er nok til at fremhæve de ting som i kan have glæde af i en jam :)

Rock on! :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Mine fingre kan ikke arbejde på samme måde, i hvert fald ikke når rusen er kraftig, selvom det er sjovt at spille musik i mens. Men i de sidste timer/inden comedown kan der være noget anderledes inspiration og bedre kontrol over fingrene. Jeg synes istedet man skal prøve at tage inspirationen fra trippet med til fremtidig brug i musikken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Nok ikke hvis du skal spille for en masse mennesker, så det træls at lave lorte mix :)
Men tror skam nok man får en masse gode ideér, dog kan det godt være de lyder federe i ens hoved end andres :P Men så længe det kun er et halvt til et helt gram tror jeg faktisk der kan være meget god inspiration at hente.

Medlem
Brugeravatar

Der er intet problem med at sige fra. Men det lyder fedt at det kan lade sig gøre! Jeg kan forestille mig at solos osv. kan blive mere kreative af det. Nu ved jeg ikke hvor slemt det med motoriken er selvfølgelig. Er motorikhæmningen også til stede med LSD, LSA, meskalin osv?

De teorier og ideer man får på svampe, giver de stadig mening når man bliver ædru igen? Altså er de stadig noget værd?

Man siger jo også Jimi Hendrix skulle have trippet nogle gange på scenen. Men jeg synes (som du også siger xtreme) at det lyder voldsomt at stå foran et kæmpe massivt crowd hvor alle skriger og er opmærksomme på en. Jeg så også en dokumentar af en art hvor de fortalte en eller anden anden musiker (kan ikke huske hans navn) havde givet Jimi to tabs purple haze LSD før han skulle på scenen. På et tidspunkt kiggede han så op og så ud som om han blev chokeret og endte med at gå af scenen. Josh Homme fra queens of the stone age skulle også have skrevet en del material med sine venner på svampe.. eller meskalin eller lsd, jeg kan sgu ikke huske det.

Men en stor del af hvorfor jeg vil tage svampe er helt sikkert det her aspekt af det. Jeg er ikke fan af det der med at indtage dem for at blive blæst eller hvad man siger :)

Slightly off-topic.. mexicanske, er det cubensis?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
fancysmoker skrev:
Der er intet problem med at sige fra. Men det lyder fedt at det kan lade sig gøre! Jeg kan forestille mig at solos osv. kan blive mere kreative af det. Nu ved jeg ikke hvor slemt det med motoriken er selvfølgelig. Er motorikhæmningen også til stede med LSD, LSA, meskalin osv?

De teorier og ideer man får på svampe, giver de stadig mening når man bliver ædru igen? Altså er de stadig noget værd?

Man siger jo også Jimi Hendrix skulle have trippet nogle gange på scenen. Men jeg synes (som du også siger xtreme) at det lyder voldsomt at stå foran et kæmpe massivt crowd hvor alle skriger og er opmærksomme på en. Jeg så også en dokumentar af en art hvor de fortalte en eller anden anden musiker (kan ikke huske hans navn) havde givet Jimi to tabs purple haze LSD før han skulle på scenen. På et tidspunkt kiggede han så op og så ud som om han blev chokeret og endte med at gå af scenen. Josh Homme fra queens of the stone age skulle også have skrevet en del material med sine venner på svampe.. eller meskalin eller lsd, jeg kan sgu ikke huske det.

Men en stor del af hvorfor jeg vil tage svampe er helt sikkert det her aspekt af det. Jeg er ikke fan af det der med at indtage dem for at blive blæst eller hvad man siger :)

Nu har jeg ikke prøvet meskalin og kun LSA i relativt lave doser. Men LSD'en mister du ihvertfald meget af din "følesans" føles lidt somom din fx finger sover når du rører ved noget :) (Kan sgu ikke huske om det også er sådan med svampe da det er noget tid siden)

Kommer lidt an på hvor hårdt du tripper :D Men hvis du kan huske dem så plejer de, men ikke ligeså meget som da du trippede :)

Og jep :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
fancysmoker skrev:

Det er forskelligt, noget kan være dybt meningsfuldt for dig mens du er på svampe. Mens du i ædruelig tilstand ikke fatter en brik af hvad du har set i idéen/teorien. Tit kan man heller ikke huske hvorfor man syntes det var sådan en fandens god idé når trippet er slut. Men hvis i har mulighed for det, så lav da nogle optagelser af jeres jam.

Ja, det er det.

Xtreme skrev:
Men LSD'en mister du ihvertfald meget af din "følesans" føles lidt somom din fx finger sover når du rører ved noget :) (Kan sgu ikke huske om det også er sådan med svampe da det er noget tid siden)

Jeg har det så lige stik modsat med LSD, bliver altid hyper-sensitiv. Med svampe føles ting sgu bare ikke helt som de plejer. Men jeg tror det her er en individuel ting. Jeg følte ikke at jeg mistede følelsen med mine stikker selvom jeg var på svampe, men koordinationen og rytmen, det er straks en anden sag.

Medlem
Brugeravatar

Sjovt at det er individuelt - men så er det jo bare ligesom så mange andre aspekter ved psykedeliske stoffer :lol:

Kan godt forestille mig lidt det der med at ens geni-streger kan virke lidt meningsløse når man bliver ædru, det har jeg også oplevet med hash. En båndoptager, så skal jeg sgu nok huske ideerne :D Ser frem til at få udforsket det.

Er stadig interesseret i at høre om andres erfaringer med psykedeliske stoffer og det at spille musik btw! Går også ud fra man har lettere ved at leve sig dybere ind i musikken med lidt svampe?

Mere off-topic: er svampe til at skaffe om vinteren (kan regne ud det i hvert fald bliver tørrede)?

Tak for svarene indtil nu forresten :wink:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
prøv at skrive"jimi hendrix woodstock improvisation" på youtube & du vil se en hendrix på syre spille den fedeste improvisation!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Giver de en lyd fra sig når man spiller på dem, det har jeg sgu aldrig prøvet?
Skal man tromme eller trutte i dem?
Jeg er lost musikalsk, kan kun spille pik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaktus Klausen, hahaha! Jeg tror jeg har oplevet en misforståelse lign. det du skriver der. Tror den ligger i sjove citater-tråden faktisk. Jeg sagde engang, på en kreativ skole jeg gik på under et afrikansk tromme/dans forløb, til en pige:"Seriøst, det kunne være fedt at spille sådan nogle rytmer her på svampe!"
Hun så lost ud men prøvede derefter at virke åben overfor idéen og sagde:"Njaaa, jeg tror nu ikke at der ville komme så meget lyd ud af dem.. og ville de i øvrigt ikke også gå i stykker af det?" :P

Fancysmoker, hvad er dine erfaringer med jams på cannabis? Mine egne erfaringer med svampe og alle planlagte aktiviteter så som ritualer, gåture, musikjams, meditationsteknikker osv., er at det hele som regelt tager en totalt uventet drejning og pludselig er man i gang med et eller andet man aldrig havde forestillet sig kunne ske. Et eller andet vildt eventyr enten i ydre eller indre verden alt efter dosis :) Men prøv det af! Hvis du aldrig har spist svampe før, så gå lige ind i tråden gode råd til den første psykedeliske oplevelse og tag nogle trips forinden (som du selv foreslår), for lige at mærke stoffets virkning an.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror faktisk aldrig jeg har jammet på cannabis, i hvert fald kun alene. Jeg synes personligt det er lidt lettere at putte sin personlighed ind i musikken, men hvis jeg skal være ærlig synes jeg ikke forskellen er så slående. Det kan være det er noget der kan lokkes mere frem, men jeg ryger egentlig ikke så tit, og når jeg gør har jeg enten ikke en guitar i nærheden, eller også falder det mig bare ikke ind at gribe den.

Jeg læste også en der sagde at han på lsd fik skyllet en masse forskellige følelser ind over sig. Ikke kun glæde/sorg osv., men også meget mere specifikke følelser. Dem der er meget svære at beskrive - fx som den følelse man får hvis man går en tur omkring kl 11 om morgenen på en regnvåd morgen hvor gaderne er næsten tomme. Ved ikke om du fanger hvad jeg mener, men kan den slags også ske på svampe fx? Det kunne være fedt at prøve at kommunikere nogle af de følelser ned i musik og optage det og høre det bagefter. Det kan være det er for individuelt til at besvare. Jeg synes det er interessant hvordan forskellige psykedeliske stoffer har forskellige aspekter at tilbyde.

Og har skam læste gode råd til den første psykedeliske oplevelse-tråden, og en masse andet. Vil sige jeg har en god sund respekt og så lige lidt mere til ;)

Medlem
Brugeravatar

cloud9 skrev:
prøv at skrive"jimi hendrix woodstock improvisation" på youtube & du vil se en hendrix på syre spille den fedeste improvisation!

Hendrix forstod virkelig at kombinere psykedelika og musik på en helt igennem beåndet måde. Geni!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
GangsterMark skrev:
Hendrix forstod virkelig at kombinere psykedelika og musik på en helt igennem beåndet måde. Geni!

ja jimi drengen var et fucking geni!

nå, jeg har godt nok aldrig spillet på svampe men jeg elsker virkelig at spille musik når jeg er på ´LSD, det lyder måske ikke skide godt, og fingrene er ikke hvad de er normalt men det er de idéer man får, man opfinder akkorder og skalaer der slet ikke eksistere men får det alligevel sat sammen til noget helt fantastisk.

på MDMA og MBDB er det også for fedt at spille musik, der bliver jeg dog ikke så eksperimenterende men jeg spiller helt tight og gerne i dobbelt tempo.
- vi plejer bare at være mange der tripper så man kan ikke rigtig få ''ro'' til det, men hvis der er en der er frisk på en dans eller en strip plejer vi da at slukke musikken og så bliver guitaren eller banjoen ehevet frem :D

men det er en fed idé, der blev også på et tidspunkt lavet en tråd om noget fælles jam med og psykedelikere.

- jeg syntes stadig det er en for fed idé hvis der er en der har eller kender et nice lokation til det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har hørt om en som lærte sig vejrtrækningsteknikken når man spiller Didgeridoo, da han var på et LSD trip. :)
Men noget ligeså vigtigt er måske den nydelse, der kan være blandet i det (nydelsen af at høre musik som de fleste nok kender, samt måske noget trance-skabende i en repetiv rytme). Jeg har ikke selv forsøgt mig at spille på min didge, samtidig med at jeg har været på svampe, men det skal helt klart prøves engang.

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Her i Lørdags åd jeg 2.5g mexi, og begyndte at lytte til musik, men på et tidspunkt blev det "bare for meget", det var somom den musik jeg havde inde i hovedet druknede, så jeg tændte op under spaden og mit orgel, og så skete der noget...
Hvor godt det lød må man nok spørge mine naboer om, for mit indtryk var at de enten ville komme rendende for enten at hylde mig eller brokke sig...
Jeg ved ikke lige hvad der går galt, men når jeg er på svampe eller LSA bliver det oftest noget grateful dead/jefferson Airplane'sk på guitaren, men orgeldelen kommer tættere på noget tidligt pink floyd/eller fortolkninger af György Ligetis korværker (som i rumrejsen 2001).
Sidste år indspillede jeg et nummer på en tilsvarende mængde svampe som kan høres her: http://www.bandbase.dk/lunarsurface/Tra ... fragments/
Der er en del fejl i og det er ikke tight, men resultatet er såvidt ok efter omstændighederne - eftersom jeg var nødsaget til at indspille alle instrumenterne selv, og det var flerspors optagelse var det stortset umuligt at vurdere hvad der skete bare et sekund ude i fremtiden.

Tidligere oplevelser på LSA har været tilsvarende, bortset fra at der blev spillet pink floyd numre for nogle slanger midt i en skov.... og de elskede det :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
kaptajn_kaos det er faktisk temmelig svedigt det du har sat sammen der, den syrede lyd fra orglet er total nice sammen med guitaren.
og så har du bare lavet det på one-man-jam det er sku godt gået :D

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Takker :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har engang brugt en stor cubensis som alternativ til highhats.. Yderst dårligt resultat.. Men det var da sjovt de 2 sekunder det tog at smadre padehatten..

Ej jeg har prøvet at holde gentagene rytmer på psilocybin. Det synes at virke fortrineligt, men også utroligt trance skabene. Det er ikke helt nemt at stoppe bare fordi musikken stopper hehe

ZPE

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
kaptajn_kaos skrev:

Det er sweet:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]