Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gøbenhavn
Hej Psychedelia.
2 af mine venner og jeg har gået i stykke tid og fiflet med tanken om at prøve svampe her i Juleferien, og vi har besluttet os for at det skal vi. Men vi har bare nogen problemer hvad angår setting, som er der jeg håber på at der er nogen der lige ville give nogen pointers. også med hensyn til indtagelse. Vi er 3 venner som har kendt hinanden rigtig længe og kender hindanden godt. Vi er alle habile hashrygere og har været det i 1½-2 år. ingen af os har nogen fortid med psykedelia, så det her bliver første gang på andet end hash og hvad der hører der til, og alkohol. Vi vil selvfølgelig donere en triprapport til siden her når vi er kommet så langt men først vil vi have styr på tingene 100%. Vi havde oprindeligt tænkt os at gøre det hjemme hos os, bare os 3 og en af vores gode venner som tripsitter, eller eventuelt os 3 alene. vi ville rydde op på værelset(der plejer at være pænt roddet:D ) og lægge nogen madrasser og puder på gulvet udover den seng der allerede står der, købe godt ind med juice, frugt, slik, god mad, og ellers bare fyre op for nogen videofilm og playstation spil og tegne lidt. mit værelse ville være et godt sted at trippe da det er pyntet på væggenne med 1000vis af forskelligefarvede tags osv. og der er generelt mange ting at kigge på. men nu har vi så fået invitationen om at komme med til en aften hvor der skulle trippes svampe og 2cb med nogen af vores tripsitters venner som er erfarene med psykedelia (inklusiv tripsitteren), men problemet er at det er en del flere mennesker en vi havde regnet med ( jeg vil gætte på ca. 5 stykker i alt udover os 3) og at vi ikke rigtig kender dem.

Her kommer så nogen ting vi gerne vil have nogen svar på og nogen gode råd:

Er der noget vi har overset/ vi mangler for at få et godt trip?

Er det en god ide at ryge nogen fede undervejs i trippet når det er første gang? da jeg personligt har fået vidt forskellige ting at vide af forskellige af mine venner, og også noget jeg har læst mig frem til herinde. og hvornår i trippet skulle det i så fald være?

Hvilken setting ville være bedst at vælge? Hos mig 4 personer, inkl. tripsitter. / psykedelia fest ?

Hvilke svampe ville i foreslå? vi har forskellige muligheder, men vi satser på at tage nogen milde danske svampe som vi skaffer, jeg er dog ikke sikker på hvad for nogen det er , og det forvirre mig også at de skulle være milde og danske, da jeg havde hørt at vores svampe her i landet skulle være ret potente(SN). Så jeg tror det er min ven der har bildt sig selv ind at de er milde, da han ikke er så lært indenfor emnet.

På forhånd tak fordi i gider at svare selvom det nok er 1000ende gang i svare på det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det lyder som en temmelig fornuftig plan i har lagt jer til at starte med, men jeg tvivler stærkt på at i skal springe på den der fest. i kunne godt gøre det, men der sker bare så mange mærkelige ting på svampe og hvis en af jer blev utryk ved at der var mange fremmede mennesker ville det sikkert være et helvedes problem at komme hjem.

jeg ville nok foreslå at i bestilte nogen hjem i stedet for SN.
SN er fint nok at starte på men hvis i selv skal ud og finde dem kan i jo ikke gøre det før nu her til efteråret.

og det med t ryge en fed under trippe kan sagtens lade sig gøre, bare vent til i har fået den fulde virkning fra svampene først, for ellers kan det godt blive lidt for meget på en gang.
men når trippet peaker så spørg jer selv om i har lyst til at ryge en fed. når i har et forbrug som du skriver ved i jo hvordan i skal tackle det.

good luck.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg vil også fraråde jer "festen" eller hvad man nu skal kalde det, det er også mere intimt når man kender hinanden så godt som du giver udtryk for, samt at folk er lidt specielle på psykedelika, så det er nok bedre at I bare er jer tre - evt. med en tripsitter.
Forberedelserne kan faktisk være med til at ødelægge jeres oplevelse, I kan blive alt for fokuserede på det. Du kender vel citatet "Turn on, tune in, drop out"? Tænd for stoffet, find bølgen og mist virkeligheden. Du kan faktisk tage din dosis svampe, uden egentlig at mærke så meget, bare du bekæmper det nok. Det gælder om, at slappe af og faktisk ikke forvente noget, ikke være for opmærksom. Derfor kan det være godt med en film til at starte på, det fjerner mistanken, indtil det virkelig virker.
Jeg vil anbefale jer at gnaske dem i jer, det første trip skal føles helt igennem.

Af svampe bør I tage P. Cubensis, de er udemærkede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
For det første, er det rart endelig at se en, som prøver på at ligge en fornuftig plan, modsat mange andre som bare springer ud i det. Jeg foreslår i dropper festen, lær stoffet at kende før i begiver jer ud på sådanne eventyr, der vil altid komme en anden gang. Angående setting, så siger min erfaring, at skal du bedømme et setting, så skal du først overveje hvilken 'feel' du har i det. Det er ligemeget hvor mange fede flotte ting der er, hvis ikke du 'føler' dig rigtig godt tilpas, så lad være. Derudover, så vil jeg tilføje, at alt det der farvegejl skal du ikke ligge alt for meget i. Personligt foretrækker jeg ofte et trægulv, frem for en eller anden 60'er plakat el. lign. Ikke at der er noget galt i det, men fokuset skal være på 'feelen'. Sørg også for at fjerne evt. noia-ting. Altså knive, sakse osv. der er meget lille sandsynelighed for at du rent faktisk vil bruge dem, da du bliver så paranoid for at du selv vil komme til at bruge dem under trippet, at det kan ødelægge det hele, uden at det egentligt burde (Husk, dette er blot mine erfaringer, i første omgang er det selvfølgelig fordi det kan være direkte fysisk farligt, skulle en gå amok, men ville bare lige give en anden ingangsvinkel til hvorfor sådanne ting bør fjernes totalt).
Siden det er jeres første gang på svampe, men ikke mindst på noget kraftigt psykedelia, vil jeg klart fraråde enhver indtagelse af THC under trippet. Sidst jeg gjorde det, blev jeg skudt så langt ud, at jeg på den ene side ikke troede jeg ville bliver normal igen, og samtidig ikke følte at jeg kunne tænke i forhold til noget som helst i det hele taget. Vent med sådan noget, da det totalt kan ødelægge trippet, især når det er første gang. Skulle i dog beslutte jer for at ryge, så gør det når i helt klart er på come down, hvilket sandsyneligtvis bare vil forlænge trippet (og måske ændre 'feelen', dog sandsyneligtvis uden at det bliver alt for vildt).
Hvilke svampe i vælger er ligegyldigt, hvad der ikke er ligegyldigt, er jeres dose i forhold til hvilken art i har med at gøre. Der findes en hel del information på nettet, ang. dose i forhold til art og igen i forhold til trippets styrke.

Jeg håber dette vil kunne hjælpe jer lidt. Good trip and safe journey mateys! :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du er i tvivl om hvilke svampe i har(det lyder lidt vaklende og ens provider er jo ikke altid en helt pålidelig kilde), så tag og post billeder herinde for en sikkerheds skyld. Ellers så lyt efter de andre der har svaret før mig og hold jer fra den fest. God tur, der venter jer noget(forhåbentligt) fantastisk!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gøbenhavn
Tusind tak for alle de gode råd :) det er godt at se folk engagere sig i forummet og svare på tingene så hurtigt. Jeg er kommet til den konklusion at det ikke bliver til den der fest. det bliver nok bare herhjemme, og jeg sørger for at rydde op og fjerne "Noia ting". Angående de svampe vi skulle købe, er det en ret pålidelig kilde, en pusher vi kender personligt så vi skal bare have fundet ud af hvad vi skal have.
En ting mere som jeg ikke er sikker på jeg fik med da jeg postede dette indlæg:
Er det nødvendigt at faste før man spiser svampene? og hvor stor tidsmæssig forskel gør det? og hvor lang tid skulle man i så fald faste?

Medlem
Brugeravatar

Det står masser af steder, men nej det er ikke nødvendigt, men mange gør det for at få et hurtigere onset. Tror det er nok at faste 3 timer før eller sådan noget. Hvor meget onset ville blive forsinket kommer an på hvor meget mad der er i maven :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]