For det første, er det rart endelig at se en, som prøver på at ligge en fornuftig plan, modsat mange andre som bare springer ud i det. Jeg foreslår i dropper festen, lær stoffet at kende før i begiver jer ud på sådanne eventyr, der vil altid komme en anden gang. Angående setting, så siger min erfaring, at skal du bedømme et setting, så skal du først overveje hvilken 'feel' du har i det. Det er ligemeget hvor mange fede flotte ting der er, hvis ikke du 'føler' dig rigtig godt tilpas, så lad være. Derudover, så vil jeg tilføje, at alt det der farvegejl skal du ikke ligge alt for meget i. Personligt foretrækker jeg ofte et trægulv, frem for en eller anden 60'er plakat el. lign. Ikke at der er noget galt i det, men fokuset skal være på 'feelen'. Sørg også for at fjerne evt. noia-ting. Altså knive, sakse osv. der er meget lille sandsynelighed for at du rent faktisk vil bruge dem, da du bliver så paranoid for at du selv vil komme til at bruge dem under trippet, at det kan ødelægge det hele, uden at det egentligt burde (Husk, dette er blot mine erfaringer, i første omgang er det selvfølgelig fordi det kan være direkte fysisk farligt, skulle en gå amok, men ville bare lige give en anden ingangsvinkel til hvorfor sådanne ting bør fjernes totalt).
Siden det er jeres første gang på svampe, men ikke mindst på noget kraftigt psykedelia, vil jeg klart fraråde enhver indtagelse af THC under trippet. Sidst jeg gjorde det, blev jeg skudt så langt ud, at jeg på den ene side ikke troede jeg ville bliver normal igen, og samtidig ikke følte at jeg kunne tænke i forhold til noget som helst i det hele taget. Vent med sådan noget, da det totalt kan ødelægge trippet, især når det er første gang. Skulle i dog beslutte jer for at ryge, så gør det når i helt klart er på come down, hvilket sandsyneligtvis bare vil forlænge trippet (og måske ændre 'feelen', dog sandsyneligtvis uden at det bliver alt for vildt).
Hvilke svampe i vælger er ligegyldigt, hvad der ikke er ligegyldigt, er jeres dose i forhold til hvilken art i har med at gøre. Der findes en hel del information på nettet, ang. dose i forhold til art og igen i forhold til trippets styrke.
Jeg håber dette vil kunne hjælpe jer lidt. Good trip and safe journey mateys!