Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alkoholisme
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Mig og en kammerat sad den anden dag og snakkede lidt. Et enkelt spørsgmå forblev ubesvaret:

Hvorfor er det ok at drikke hjernen ud torsdag, fredag og lørdag så længe man er studerende? Men så snart man kommer ud på arbejdsmarkedet og drikker ligeså voldsomt som studerende gør, så er man både kommet på et skråplan og på grænsen til alkoholiker.

Hvorfor denne klasificering i samfundet, hvorfor er det ok for en studerende at møde til forelæsning med bræk på tøjet og en halv royal i inderlommen, men kommer man på job med bare lidt røde øjne fordi man har fået et par enkelte om torsdagen så er snakken igang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Hvor står det henne det er iorden ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
jeg vil gætte på at denne afstumpede opfattelse af brug og misbrug stammer fra den gamle kliché med at man, når man er ung, skal "prøve grænser af", "løbe hornene af sig" osv osv., mens normen er at man når man er i 30'erne skal slappe af, nøjes med lidt rødvin til maden, slå sig ned og få familie, villa, vovse og Volvo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

'Cause people are strange.

Det er heller ikke i orden, den gennemsnitlige studerende har bare IQ på niveau med en våd brosten. 'nuff said.

/Tias

Medlem

Da min kæreste så smukt har udtrykt det oven over, vil jeg ikke skrive andet:Enig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

nææææææææææææ hvor romantisk [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

ren lykke

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg, DK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PoO:
Hvorfor er det ok at drikke hjernen ud torsdag, fredag og lørdag så længe man er studerende?<HR></BLOCKQUOTE>

Det er ikke iorden. De gør det bare. Men jeg kan garantere for, at de ikke får så meget ud af undervisningen, af to grunde:
1. De er ikke nærværende.
2. De har ikke sat sig ind i stoffet på forhånd.

Desuden er der mange, som lægger grunden til senere alkoholproblemer på den måde. Det tager bare nogle år at blive rigtig alkoholiker, og så er de fleste færdige med studierne, sidder i et job, og ærger sig over at de ikke fulgte lidt bedre med i undervisningen.

Ja, det lyder som sure opstød fra en gammel tante, men det er såmænd bare personlig erfaring fra en der har prøvet turen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]