Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg ville ekstremt gerne høre jeres personlige foltolkning (jo flere jo bedre) af hvad ordene "Euforiserende stoffer" dækker over !!! jeg kan ikke finde det i nogle leksikoner... Det jeg gerne vil finde ud af er om udtrykket dækker over noget med om det pågældende er ilegalt eller om det slet og ret er alt man bliver påvirket af...? jeg har brug for et hurtigt svar !

Insane psychedelia user!

Hey, såvidt jeg ved euforiserende stoffer, stoffer som bringer en i en eufori, altså en lykketilstand, hvor alle ens problemer virker fjerne. Sådanne stoffer kunne være alkohol, heroin, mdma.

Desværre bliver euforiserende stoffer brugt af nogle, som en betegnelse for alle stoffer, eller ulovlige, hvilket ikke er helt rigtigt.

Senest rettet af Dr. Phibes 23 jan 2012 17:26, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hejsa Jensus jeg anede ikke du hed Jens Christian, og nej det var faktisk ikke helt det jeg mente...Tror I at det er den mest almindelige opfattelse at man mener ulovlige eller at det er alt andet en alkohol og nitotin (og egentligt også koffein)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg tror at 9 ud af 10, "alm. borgere", tænker på ulovlige substanser når ordet "Euforiserende stoffer" bliver nævnt.

... ellers er jeg af samme mening som Jensus.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg, DK
Jo, men 9 ud af 10 almindelige borgere ved ikke en skid om nogetsomhelst...for dem er det hele "narko". Det bliver f.eks. pot og khat åbenlyst kaldt i vores statsfinancierede TV-kanaler, så hvordan skulle de vide andet?

Men ja, "euforiserende" er noget der giver eufori, dvs. opstemt lykkefølelse. Psykedeliske stoffer er noget helt andet, osv. Det ved vi alle her, men vi tilhører det mindretal af befolkningen, som faktisk interesserer sig for sagen. Resten af befolkningen har bare brug for noget at være forarget over, en syndebuk. Om det så er "narko", "perkere", pædofile, jøder, bøsser, nynazister, eller kommunister, kommer sig ikke så nøje. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Hehe... Det er da rart at aMT ikke er et "euforiserende stof", så kan jeg jo godt tage det. Tror jeg vil tage en røvdosis og møde op til en narko debat møde hehe...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]