Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: QIHKAL info
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Shulgin's kommende bog Qihkal kommer til at handle quinoliner eller nærmere TetraHydroIsoQuinoliner, dihydroisoquinoliner, isoquinoliner deraf THIQ, DHIQ og IQ (side 645 i Tihkal). Disse stoffer forekommer et utal af steder i naturen (f.eks i papaver somniferum).Qihkal kommer, ifølge blandt andet erowid, udelukkende til at handle om quinoliner der findes i kakti. Et eksempler på sådan en kan være lophophorin(THIQ) fra lophophora williamsii.
Jeg har hørt rygter der fortæller, at bogen udkommer engang i midten af 2002 en eller anden skrev at den udkommer i august, men vi får se. Shulgin parret tager normalt 3 år om at skrive en bog og tihkal udkom i 1997, så det er ved at være tid.

Her er et link:
http://forums.spiritplants.com/ikonboard.cgi?s=3c73b6356daeffff;act=ST;f=16;t=264;hl=qihkal

Jeg glæder mig...

Ashoka

Medlem

Alt for lækkert, dér! - Er der nogen speciel læsning, der kan anbefales at fordrive ventetiden med?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tak skal du ha'! Jeg glæder mig også.
Jeg har dog svært ved at forestille mig at dette værk kan få lige så stor betydning som de første to. Stofferne ser ud til at være svære at syntetisere, og jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget om psykoaktive medlemmer af gruppen. Ikke desto mindre bliver det helt sikkert interessant!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lophophora Diffusa indeholder ekstremt små mængder meskalin og store mængder isoquinoliner og giver stadig et kraftigt trip - dog datura agtigt.
http://users.lycaeum.org/~iamklaus/lophopho.htm
http://www.xenopharmacophilia.com/ee/nhc.htm
Jeg tror faktisk at den bliver mere eller mindst ligeså interessant, som de foregående da den behandler stoffer der endnu ikke vides meget om. Jeg er jo selvfølgelig og så kaktus fanatiker og ikke den store kemiker spire.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg håber der står synteser i den alligevel! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]