Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Skod trip
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Liquid: Jeg synes selv at jeg har oplevet enorm eufori og store & smukke ting under nogle af mine trips, men jeg har samtidig også være MEGET skræmt og haft det utroligt ubehageligt.

Jeg synes ikke at de gode øjeblikke var de dårlige værd. Jeg synes at de dårlige har været så skræmmende og ubehagelige, at de har sat hele "the dope show" i perspektiv og gjort at jeg har tænkt ret meget bagefter, og kommet frem til at man virkeligt skal passe på, og at det ikke er noget jeg vil gøre oftere end et par gange om året.

Jeg forstår ikke at så mange siger at "svampe er mit yndlingsstof" - om de mener det seriøst eller om det bare er noget de siger fordi der er gået pop i det.
Hvis de mener det seriøst, er jeg dybt forundret. Hvordan kan man synes godt om noget der har potentiale til at gøre en sindssyg og få en til at møde sin værste frygt? Hvordan kan det være at man ofte er villig til at risikere sit psyke for at opleve lidt som man ikke ser til daglig?
Er det fordi man synes godt om syns-hallucinationer? jeg synes selv enormt godt om de smukke mønstre, bevægelser, farveskift osv. der fremkommer, men mener ikke at dette er værd at betale en så høj pris for
Er det fordi man nyder ego-tabet, følelsen af fremmedgjorthed og den sære tankevirksomhed? Da jeg ikke selv synes specielt godt om disse ting, har jeg svært ved at forstå at folk kan gøre det. Jeg ville da gætte på at størstedelen af Danmarks befolkning og størstedelen af dem der prøvede stoffer ikke brød sig om at få revet deres personlighed væk eller at opleve følelse af dyb fremmedgjorthed og uvirkelighed... så er det da federe at tage et stof som kokain eller E, der gør at man føler sig lykkelig og på toppen (?)

Jeg forstår ikke hvorfor der er gået pop i at sige at man nyder at tage svampe.
Er det fordi det giver en en "mystisk" personlighed og viser at man er parat til at udorske sit eget sind?
Er det fordi det viser en som modig og vovelysten?

Mit yndlings-stof er cannabis indtil videre - man får en dejlig afslappet rus, lidt sanseforstærkning, intensivering af stemningen, får det sjovt, får et humør-løft og tænker mere kreativt og "lomme-filosofisk".
Jeg er dog sikker på, at hvis jeg prøvede alle stoffer ville jeg synes bedst om kokain eller E - rusen er behagelig, man føler sig "i sit es", man føler at alt er godt og at man er i kontrol, og man har det langt bedre med sig selv end normalt. Man får ikke (medmindre man tager alt for store doser) sære tanker eller ubehagelige psykiske trips, det eneste stofferne kan irritere, er din krop. Man får ikke visioner eller åbenbaringer, men man har det fedt og nyder livet og sin egen person.

Insane psychedelia user!

Jeg må bakke Zarathustra op her, hvis man skal trippe (og det gælder ikke kun svampe), så skal man sgu være parat, måske man selv tror man er det, men det kan man sgu aldrig vide. Jeg kan godt li halluerne, men jeg kan sgu ikke li det vilde mindfuck. Desuden har jeg været igennem mange sære psykiske ting pga. svampene. PAS PÅ JER SELV!

Jeg kom også selv til at beslutte mig for at hash er mit ynglingsstof da det kan have en så varieret virkning. Opkvikkende, stener, griner, halluer osv.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Det er jeg mener, alle jeg kender som har prøvet svampe synest det er en fed oplevelse. Mindfuck er sq en del af en svampe rus og det burde man vide før man går vidre. Det har sq ikke noget at gøre med at der er gået pop i den, jeg har taget svampe i snart 3 år (dog har jeg haft en meget lang pause da det skide forbud lige pludselig opstod) men det gælder helt klart om at have styr på sig selv og styre trippet ikke at lade det styrer dig. Dette kan være svært hvis du ligger ud men en flaske vodka og 3.5g mexi, men starter man stille og rolig ud med at læse om stoffet og derefter prøve sig frem med forskellige doser så er der sq ikke de store problemmer. Jeg har endnu ikke haft et rigtig badtrip, og jeg har sq trippet nogle gange nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Lige for at tilføje til det Liquid skriver...og huske hvad man har læst. Jeg vil nemlig give dig så evigt ret med at man kan bruge det til noget og hvis man sætter sig ind i det er der hellere ikke de store problemer, hvis man altså husker at overholde de "regler" man har læst sig til. Det gjorde jeg ikke engang og det fortrød jeg sku umidlbart, selvom jeg så senere har vent det bad trip til noget positivt. Jeg tror at svampene er lidt ligesom dature er i Don Juans lære, en farlig men spændende fælle !

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
3-4 gange amf.......13år.......Jesus! [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

HÆ det går squ snart galt her i DK - børn på stofer - whatever - hold dig fra det amf - det bliver hurtigt dit ynglingsdrug fordi det er billigt og holder klart længst - altså i forhold til prisen og hvor let det er at få fat i.....

dex: jeg mener sådan se ting - sådan bare at de er der og man ikke lige er sikker på om de ikke er - sådan havde jeg det som lille - det var ganske skægt - nu har jeg det squ kun sådan når jeg er blæst nok... men mine halluer er klart blevet mere fantastiske med tiden........

Ehm - no more drugs for that kid - og drop lige hashen indtil du er færdig med skolen - ellers ender du squ som en eller anden lam nar på et gadehjørne igang med at sutte pik for sit næste fix.......

ok overdrevet - men det er en mulighed - men dem er der jo nok af [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

host host host

Insane psychedelia user!

@Dextrose: Man har det heller ikke for fedt når man vågner efter at have fået 4-5 timers søvn fordi man ikke turde falde i søvn om natten af frygt for at vågne op sindssyg eller slet ikke vågne op igen.

@Hamp: Datura'en i "Don Juan's Lære" tager jo magten fra brugeren og gør ham til dens slave! ikke et særligt godt eksempel på de positive sider ved svampe

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zarathustra:
@Dextrose: Man har det heller ikke for fedt når man vågner efter at have fået 4-5 timers søvn fordi man ikke turde falde i søvn om natten af frygt for at vågne op sindssyg eller slet ikke vågne op igen.<HR></BLOCKQUOTE>

Nej, men hvis man har det sådan med hallucinogener, bør man som sagt ikke tage dem... personligt sover jeg herligt efter en tryptamin-rus, og har det som regelt skidegodt dagen efter.

Insane psychedelia user!

Havde du det også sådan i starten? Du er jo en erfaren tripper, du har vel lært at få det bedste ud af et trip efterhånden....

Dedikeret medlem

Der er sq ikke noget federe end at komme ned fra et trip og bare sidde og snakke om det med gutterne. Men jeg skal da indrømme at jeg da i starten havde det underligt efter et trip, ligesom der manglede noget, men får man sig bare taget sammen til at ligge sig og sove er man sq frisk nok i hovedet dagen efter.

En anden ting er hvis man vil kan man sq sove på det meste. Jeg er faldet i søvn på E, amf og svampe. Og ikke fordi kvaliteten var dårlig, hvis man bare siger, jeg gider sq ikke, jeg vil sq sove. Så er det sq muligt. Og så drømmer man totalt weird på E!

Men selvfølgelig, hvis man har taget overdrevet meget af overstående kan det være svært. Personligt tror jeg sq ikke jeg kunne have faldet i søvn da jeg havde spist Hawaii/cambodianske svampe, men det var nok fordi der var så fucking mange "nye" ting at se og hører på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 25 Februar 2002: Besked ændret af: Liquid ]

Junior medlem

Geografisk sted: Cph
Jeg har det også som zarathustra med at jeg har svært ved at falde i søvn efter et trip, men det er igenhvis jeg har trippet en stener vinter aften, hvor man skal hjem og sove mens man stadig har grønt skær imellem fingrene osv....
Hvis man (som jeg også anbefaler på det kraftigste!!!) har været en tur i skoven om sommeren og så er færdig med at trippe ved en 19-20 tiden om aftenen, og sidder og nyder sommer aftenen evt. på et grønt areal i nærheden af hjemmet drikker en øl og snakker ud om trippet, ja så er det hele godt..
Især den der med at drikke nogle øl bagefter, den er god! ( man skal bare huske det der med forstærkere og øl ikke helt virker sammen, det er ihvertfald hvad jeg har fået at vide.
Men hvis man er taget hjem i mørke alene, og kommer hjem med vådt tøj og våde cigaretter, og ingen udsigt til glæde i form af ferie eller andet sjovt, ja så er det hele pludselige værre..
Det er ihvertfald hvad jeg har erfaret!
SOm jeg også skrev tidligere er det meget vigtigt for mig med set and settings, og for nogle er det jo tuben og for mig er det den grønne skov [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Set and setting er vigtig for ALLE!

Nej en MAOI er ikke smart i kombination med alkohol (og mange andre ting) du kan få det extremt dårligt og i værste fald dø af det!

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zarathustra:
så er det da federe at tage et stof som kokain eller E, der gør at man føler sig lykkelig og på toppen (?)...

...Jeg er dog sikker på, at hvis jeg prøvede alle stoffer ville jeg synes bedst om kokain eller E - rusen er behagelig, man føler sig "i sit es", man føler at alt er godt og at man er i kontrol, og man har det langt bedre med sig selv end normalt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Og som knepper din hjerne og krop på det groveste!

Du glemte vist hvordan man har det dagen efter en aften på et af de to stoffer - fy for satan for en led nedtur, for slet ikke at tale om hvordan din lever har det, efter du har svælget 20 bajere i dig på din kolarus!

Hvis man får underlige tanker og ubehagelige trips af hallucinogener - så lad for fanden være med at tage det, men det betyder ikke at der ikke findes folk som har lært at bruge den hallucinogene rus til positive livsbekræftende trips!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Okay man bliver måske ikke slave af svampene på samme måde som Don Juan mener man gør af Datura, men det tror jge nu hellere ikke holder helt... Men vil i ikke give mig ret i at når man en gang har været på et vellykket trip så har man altså lysten til det igen..Måske ikke lige med det samme men før eller siden har man (har jeg) sku et behov for at komme lidt væk fra denne virkelighed og kigge på det guddommelige !!! Måske er det bare en frivillig slave men det er da stadig noget hvor man er bundet !

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Punk:
Havde du det også sådan i starten? Du er jo en erfaren tripper, du har vel lært at få det bedste ud af et trip efterhånden....<HR></BLOCKQUOTE>

Jeps... har altid haft det sådan, der er bare den forskel at i starten tænkte jeg ikke over hvad jeg egentligt lavede, jeg åd bare nogle svampe og trippede min røv af og havde griner på - for at lamme mig!
Det er først på det sidste at jeg er begyndt at tænke mig om, og jeg undgår nu de høje doser jeg tog i starten - dem ville jeg ikke engang bryde mig om nu.

Insane psychedelia user!

@Dextrose: Det er også det jeg ikke forstår: Hvordan kan man have lyst til at "lamme sig" på psykedeliske stoffer?
Jeg kan godt forstå at man lammer sig i alkohol, hash, diverse stimulanser osv., men at "lamme sig" i noget så kraftigt psykoaktivt er jo ikke at lamme sig... nærmere at "aktivere" sig.
Idé'en bag at lamme sig er vel at blive dummere end normalt, miste hæmninger og blive lidt psykisk fraværende. Dette kan jeg bare slet ikke forestille mig at kunne på f.ex. svampe.

Insane psychedelia user!

Jeg kan godt forstå det, jeg troede også bare at jeg skulle se en masse sjove farver og ting første gang jeg trippede, det var først senere at jeg fandt ud af hvad der fulgte med...

Dedikeret medlem

Zara> Man kan let "styre" et trip i den retning, bare lalle rundt og ikke fatte en skid, man behøver ikke bare sidde og forsøge at komme i kontakt med sig selv. Det er sq fedt at være totalt blæst på psykedeliske stoffer og lamme sig!

zara: jeg ved ikke om dex mener det her, men det er min opfatning af at lamme sig - man kan godt lamme sig på hallucinogener, jeg føler mig ihvertfald temmelig lammet når jeg er på syre - det er somom at der kun er nogle ting der virker og nogle andre der slet ikke plejer at være der

pip pip pip pip

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Ok der er temmelig mange som er gået off topic. Hvilket jeg synes er for dårligt hvis vi skal tage indlægget alvorligt!

>Muugor spørger: <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Hvad skal jeg gøre?
<HR></BLOCKQUOTE>

Svar: Du skal ikke ryge hash, spise psilocybinsvampe, sniffe amf etc. når du kun er et barn på 13 år!

Specielt ikke når din familie er skizofrene alkoholikere med selvmordstendenser.

Du skal til gengæld holde dig fra psykedeliske stoffer til du er fuldt udvokset og ude af teenageårene.

Når du er blevet voksen kan du til gengæld bruge de psykedeliske stoffer så som psilocybinsvampe til en dybere indsigt i dit eget sjæleliv - men i dit tilfælde vil jeg råde dig til at have en professionel terapeut ved din side.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]