@Liquid: Jeg synes selv at jeg har oplevet enorm eufori og store & smukke ting under nogle af mine trips, men jeg har samtidig også være MEGET skræmt og haft det utroligt ubehageligt.
Jeg synes ikke at de gode øjeblikke var de dårlige værd. Jeg synes at de dårlige har været så skræmmende og ubehagelige, at de har sat hele "the dope show" i perspektiv og gjort at jeg har tænkt ret meget bagefter, og kommet frem til at man virkeligt skal passe på, og at det ikke er noget jeg vil gøre oftere end et par gange om året.
Jeg forstår ikke at så mange siger at "svampe er mit yndlingsstof" - om de mener det seriøst eller om det bare er noget de siger fordi der er gået pop i det. Hvis de mener det seriøst, er jeg dybt forundret. Hvordan kan man synes godt om noget der har potentiale til at gøre en sindssyg og få en til at møde sin værste frygt? Hvordan kan det være at man ofte er villig til at risikere sit psyke for at opleve lidt som man ikke ser til daglig? Er det fordi man synes godt om syns-hallucinationer? jeg synes selv enormt godt om de smukke mønstre, bevægelser, farveskift osv. der fremkommer, men mener ikke at dette er værd at betale en så høj pris for Er det fordi man nyder ego-tabet, følelsen af fremmedgjorthed og den sære tankevirksomhed? Da jeg ikke selv synes specielt godt om disse ting, har jeg svært ved at forstå at folk kan gøre det. Jeg ville da gætte på at størstedelen af Danmarks befolkning og størstedelen af dem der prøvede stoffer ikke brød sig om at få revet deres personlighed væk eller at opleve følelse af dyb fremmedgjorthed og uvirkelighed... så er det da federe at tage et stof som kokain eller E, der gør at man føler sig lykkelig og på toppen (?)
Jeg forstår ikke hvorfor der er gået pop i at sige at man nyder at tage svampe. Er det fordi det giver en en "mystisk" personlighed og viser at man er parat til at udorske sit eget sind? Er det fordi det viser en som modig og vovelysten?
Mit yndlings-stof er cannabis indtil videre - man får en dejlig afslappet rus, lidt sanseforstærkning, intensivering af stemningen, får det sjovt, får et humør-løft og tænker mere kreativt og "lomme-filosofisk". Jeg er dog sikker på, at hvis jeg prøvede alle stoffer ville jeg synes bedst om kokain eller E - rusen er behagelig, man føler sig "i sit es", man føler at alt er godt og at man er i kontrol, og man har det langt bedre med sig selv end normalt. Man får ikke (medmindre man tager alt for store doser) sære tanker eller ubehagelige psykiske trips, det eneste stofferne kan irritere, er din krop. Man får ikke visioner eller åbenbaringer, men man har det fedt og nyder livet og sin egen person.
|