Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Begynderstof
Junior medlem

Hej,

jeg kender en, der aldrig har prøvet nogen som helst stoffer før... Men han vil gerne begynde med nogle 'svage' ting, herbs f.eks. Han har bare ingen idé om, hvilke det skal være, så måske kunne i hjælpe? Er det bedst at begynde med hash, eller findes endnu mere harmløse urter e.l.?

Han søger ikke et sygt psykedelisk trip, i stedet noget langt mindre virksomt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kratom

Junior medlem

Hvad med noget, der ikke er så afhængighedsskabende? Findes det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg vil foresloå en meget lav dosis psylesibin svampe.
det skaber ikke afhængighed, og hvis du holder dosen lav er det nærmest som at ryge hash.
- bare ikke så stoned.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
du søger en rus på "urter"? Det er svært at sige, men først og fremmest, hvis du eller din "ven" ikke har røget hash endnu, ikke at det er en selvfølge, men hvor gamle er i?

Junior medlem

Økologisk Bæver skrev:
du søger en rus på "urter"? Det er svært at sige, men først og fremmest, hvis du eller din "ven" ikke har røget hash endnu, ikke at det er en selvfølge, men hvor gamle er i?

18 år...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
så ryg jer en slap joint.

det er virkelig overvurderet, hvis i ikke har prøvet det før.
men jeg tror det vil opfylde jeres ønske, at ryge noget pot.

Junior medlem

galskabens-gardner skrev:
så ryg jer en slap joint.

det er virkelig overvurderet, hvis i ikke har prøvet det før.
men jeg tror det vil opfylde jeres ønske, at ryge noget pot.

Jeg har ikke prøvet hash, en af mine venner har... Han er også ude i noget HBW m.m. nu, men kratom ser perfekt ud på nær vanedannetheden. Har også tænkt på en threshold-mængde af en svamp, men kunne godt tænke mig noget lovligt (mest fordi det er lettere at skaffe online).

Junior medlem

du ka ik længere købe svampe online.. så vil klart råde jer til at tag ind på staden (hvis i bor i nærheden eller ik kender nogen der sælger) og købe noget squnk. Hvis i ik har prøvet det er det bare at komme igang!! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
@_@ skrev:
du ka ik længere købe svampe online.. så vil klart råde jer til at tag ind på staden (hvis i bor i nærheden eller ik kender nogen der sælger) og købe noget squnk. Hvis i ik har prøvet det er det bare at komme igang!! :D
For det første er derikke noget der hedder squnk, men dog noget der hedder skunk. Før det andet er det et direkte stupidt - vil gå så langt som at kalde det farligt - råd! Skunk er en kraftigere cannabis-sort, og derfor meget dumt at begynde med. Det kan absolut ikke anbefales, og så endda ikke når trådstarter søger en rolig rus.

Derimod er kratom fint, personligt finder jeg det ikke særlig afhængighedsskabende

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Synes cannabis er et godt begynderstof, fordi det er mildt, og fordi det både har stimulans-, intoksikans-, depressant-, og psykedelika-egenskaber. Så har man ligesom prøvet lidt af det hele :wink:

Medlem

Jeg vil helt klart også ANBEFALE jer at prøve SKUNK :D

Af samme årsager som drupe nævner. Ryg stille og roligt. I kan altid ryge mere senere. Desuden smager pot også af lort.

Medlem
Brugeravatar

Smager pot af lort? Sådan noget vås.

Jeg vil også anbefale at din ven starter med pot. Min erfaring for folk der ikke er vant til noget som helst, siger mig, at det er langt mildere end hash og tilmed også nemmere at ryge for folk der ikke er vant til det.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Pot og skunk kan både smage godt og dårligt. Det har ikke noget med om det er pot eller skunk at gøre, men først og fremmest om hvorledes det er tørret (curet). Jeg ville også anbefale at starte med pot, hvis det blir aktuelt. Hvis der startes med skunk, så ryg MEGET lidt af gangen.

Medlem

Vil helt klart også sige noget thc holdigt. Jeg ville starte med hash hvis jeg skulle tage rutjebanen endnu gang. Men find en der ryger og kender til det blandt jeres venner og få ham til at købe det, ellers ender i hurtigt med en standart til 2 for en hund og den der af følgende hovedpine.

Nu har jeg haft en del igennem systemet og det har stortset aldrig været ude den gode røg. Det er noget man er nødt til at gøre sig bekendt med til en start imo.

"But pot, i mean pot's the main stay, You know, the baseline, the old friend..." (Puff, Puff, Pass(2006))

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem

Ryg en Mild Joint :)

eller en Hefty satan :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
RadioActiveAcid skrev:
Ryg en Mild Joint :)

eller en Hefty satan :D

1) velkommen til
2) se på datoerne, vedmindre du kan bidrage med nyskabende, relevant information og/eller synspunkter
3) tillægsord skal ikke skrives med stort, og det hedder heftig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

And, dit indlæg var mindst lige så ubrugeligt! (som dette indlæg også er)

Medlem

galskabens-gardner: "Jeg vil foresloå en meget lav dosis psylesibin svampe. Det skaber ikke afhængighed, og hvis du holder dosen lav er det nærmest som at ryge hash. - bare ikke så stoned.

Hvilken dose snakker vi her? er det 0,5 - 0,6 -0,7 g. eller højere? Spørger bare da jeg selv gerne vil prøve svampe, men vil starte meget lavt første gang..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hejkarlåge skrev:
galskabens-gardner: "Jeg vil foresloå en meget lav dosis psylesibin svampe. Det skaber ikke afhængighed, og hvis du holder dosen lav er det nærmest som at ryge hash. - bare ikke så stoned.

Hvilken dose snakker vi her? er det 0,5 - 0,6 -0,7 g. eller højere? Spørger bare da jeg selv gerne vil prøve svampe, men vil starte meget lavt første gang..

Der er ikke synderlig forskel på de doser du nævner, men bare tag 0,5 første gang, hvis det skal være mildt. Så kan du jo altid prøve med 1-1½ anden gang :) Men husk nu at læse på lektien ikke? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]