galskabens-gardner skrev:
Zarathustra skrev:
Den første og vigtigste grund til at jeg holder mig fra alkohol er at jeg får lyst til narko og mister dømmekraften når jeg drikker. Da jeg har været vant til at drikke på stimulanser som coke og meth kommer der i enhver brændert et tidspunkt hvor jeg bliver træt og uoplagt og får ALT for meget lyst til uppers.
sådan har jeg det præcis også.
jeg faldt får hårdt i, i weekenden med to dage på ketamin, LSD, hash, alkohol og XTC.
men NU håber jeg fandme det er slut, jeg er gået i samarbejde med en misbrugskonsulnt... endnu engang, og det virker som om at det bliver til noget den her gang, da jeg er i farezonen/på kanten til en psykose.
men udover det kunne jeg godt tænke mig at hører lidt om jeres bivirkninger/abstinenser. og når det er sagt vil jer gerne dele ud af mine egne.
for det første oplever jeg søvnløshed, ligegyldighed, aggration, fortvivlelse, ''ked af det hed'' og en utrolig trang til omsorg.
- har heldigvis en god veninde som gider putte mig lidt når det går helt af helvedes til...
men alt dette er jo meget ''normalt'' når man stopper et langvarigt forbrug.
men jeg oplever også at huden på mine fingre skræller af, jeg får små røde knupper rundt omkring på kroppen - mest på hænder og fødder.
og mit hjerte kan ikke altid rigtig finde ud af at ''arbejde sammen med min vejrtrækning''
jeg har søgt rundtomkring på nettet om disse symptomer men der står ikke noget om det nogen steder, så jeg ville hører om nogen af jer havde oplevet det samme?
held og lykke med alles stop, keep rocking.
- Bjarke.
Jeg havde en periode på 6-8 døgn op til nytår hvor jeg stortset ikke kunne føle glæde eller velbehag efter en lidt for lang periode med lidt for meget meth, der endte med at jeg crashede lidt for hårdt.
Jeg begyndte at overveje at opsøge en psykiater for at få en eller anden slags antidepressiv medicin og overvejede også om jeg ville begå selvmord hvis tilstanden var permanent og ikke kunne blive bedre.
Det gik dog heldigvis fremad og jeg begyndte langsomt at kunne nyde mad, social interaktion, film, musik osv. igen. Og ikke længere gå rundt og føle at jeg var fuldstændig tom og død indvendig.
Jeg var så dum nok til at falde i med alt for meget alkohol og alt for meget coke nytårsaften.
Da jeg helt stoppede med druk, weed og narko (havde røget nogle gange, drukket lidt og taget kodein en enkelt gang efter jeg stoppede med meth og stimulanser) efter nytårsaften oplevede jeg enorm rastløshed og anspændthed. Det hjalp meget at dyrke en masse motion og gå lange ture med vennerne.
I starten havde jeg også meget svært ved at falde i søvn og få min døgnrytme til at fungere - de første dage tog jeg sovepiller for at kunne få sovet (ellers var jeg blevet vanvittig), og så trappede jeg ned med dem.
Hvis du er bekymret for det med din hud eller dit hjerte synes jeg du skal gå til din læge og bede ham undersøge dig.
En af mine venner var på et tidspunkt bange for at have smadret sin lever fuldstændig, men da han gik til lægen, fortalte ham hvad han var bange for og hvorfor, fik han taget en test, og det viste det sig at der ikke var noget galt. Og det sparede min ven for en masse bekymring.
Det lyder godt det med din veninde. Kvinder plejer at være en del bedre til sådan nogle ting end mænd.
Bare pas på du ikke falder for hende.