Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
[iframe]http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/02/19/083902.htm[/iframe]

Jeg har sgu aldrig hørt om kokain fra Balkan!?! Der er vist også lidt for koldt, til at plantenkan gro

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det kunne være sjovt at vide om dette også gælder hash. Det er da trættende at betale disse sindsyge priser som gælder idag

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Lyder da lækkert at priserne falder :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
eedeolla tror at der menes nye smugler ruter. Der er måske ikke nær så skarp kontrol hvis man skal smugle fra Afrika ind i Estland, Letland, Litauen som der er til Danmark. Og hvis det først er i et af de tre lande, så er grænserne til Danmark forholdsvis åbne, og mistanken er mindre, hvis man har kokain i tankerne...

Men bortset fra det to tommelfingre i luften for billigere cola, ville bare være hyggeligere, hvis der kom noget der var bedre i stedet for billigere

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eedeolla skrev:

Jeg har sgu aldrig hørt om kokain fra Balkan!?! Der er vist også lidt for koldt, til at plantenkan gro

Well, hvis man skal tro på Roberto Savianos "Mafiaen i Napoli", er der i gang, og er blevet, oprettet handesforbindelser mellem italienske familier og narkobaroner i diverse øst-europæiske lande, som (måske) meget sandsynligt vil ende i en rigtig billig kokain i resten af Europa. Man har allerede set utrolig billig kokain i Italien, kun nogle centrale steder ganske vist, da de italienske familier importerede det fra nogle sydamerikanske lande og nogle terrorgrupper i Spanien i bytte for våben - dette har næsten været udgifts-tomt for Italierne, da de kan købe våben så billigt som slik. Prisen har sågar været helt nede på 170 kroner grammet, for en gennemsnitlig 500 kroners kokain i Danmark, i Napoli området.

Men tjoooo..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ok, så når de skriver

Citat:
Men kokainen kommer ikke kun fra Sydamerika - også fra Balkan og Østeuropa er der en stigende indsmugling.

Betyder det rent faktisk at der er nogen der dyrker kokain i balkan området

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, tror jeg formulerede mig forkert. Der er sket en stigende handel med kokain i Balkan- og Østeuropa områderne.
Og den stigende import, som de italienske familier tjener tykt på, medfører selvfølgelig billigere kokain.
Jeg tvivler stærkt på at man dyrker kokain i de områder. Måske i nogle indendørs anlæg hvis de kan lade sig gøre, men altså jeg tror som sagt, at det er den øgede kokainhandel i førnævnte områder der medfører den billigere pris. Der står jo også at der er "en stigende indsmugling", hvilket lyder logisk nok..

Flere stoffer => billigere pris (oftest).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke at det er specielt profitabelt for dem at dyrke det selv indendørs, frem for at importere det når det alligevel får det så billigt. Mener det er noget i stil med et ton blade du skal bruge, for at udvinde et kilo rent kokain (er ikke 100 % på dette da jeg ikke selv har prøvet). Og hvis det nu var sådan en god idé så var det gjort for længe siden. Desuden er det kun folk der skal overleve som har overskudet til at lave det slavearbejde den produktion indebærer, og så har de det nok alligevel en smule for godt til den slags i øst-europa sammenlignet med sydamerika...

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså, nu får man jo ikke kun 1kg kokain ud af ét ton blade, jo rent, men på gadeplan bliver det hurtigt til rigtig mange kilogram.. bare lige for at være nedtur, teeeheee

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I sidste ende skader det de stakkels bønder i Sydamerika der er presset til at fremstille kokain af deres høst og risikere liv og lemmer for at eksportere det.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
InnerNetExplorer skrev:
I sidste ende skader det de stakkels bønder i Sydamerika der er presset til at fremstille kokain af deres høst og risikere liv og lemmer for at eksportere det.

Der er vel ingen som tvinger dem til at dyrke kokain? Hvis det er så farligt at det ikke kan betale sig, kan de vel bare dyrke normale afgrøder istedet? Ellers har de bare vejet risikoen mod profitten, og vurderet at det er risikoen værd.

Medlem
Brugeravatar

John Doe skrev:
Altså, nu får man jo ikke kun 1kg kokain ud af ét ton blade, jo rent, men på gadeplan bliver det hurtigt til rigtig mange kilogram.. bare lige for at være nedtur, teeeheee

Ja på gadeplan hvis du sælger skod cola men hensigten var at, der skulle ordentlig cola på bordert til folket, i stedet for alt det gade crap.. Hvis det var op til mig var cola på 0.7 eller 0.8 så det dejligt... ikke fordi det ikke må være bedre men ihvertfald ikke lavere end 0.7 til folket.. De fortjener den rigtige vare.

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]