Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2009 15:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2008 01:43
Indlæg: 71
Geografisk sted: Henne i hjørnet
Vil lige starte med at sige, jeg aner ikke hvor jeg skal oprette den her tråd, så flyt den endelig.

Har lige fået en recept på Circadin mod søvnløshed og ville lige høre folkene herinde om de kender noget til pillerne? Evt om man kan få nogen rus eller hvordan man får det af at spise dem. Og hvor mange har du taget for at opnå det.

Takker på forhånd :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2009 16:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Det aktive stof er melatonin. Det er intet lammepotentiale i dem, men de er gode til at få en til at falde i søvn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2009 16:22 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Circadin er depottabletter med melatonin, et naturligt forekommende hormon med betydning for døgnrytmen. Man kan ikke opnå en rus af nogen art ved at tage for meget melatonin - misbrugspotentialet anses for at være meget lavt. Stoffet forcerer ikke søvn på samme måde som benzodiazepiner med lav halveringstid, zopiclon eller zolpidem. Det er nærmere som om stoffet giver en forbedret mulighed for at falde i søvn hvis man vil, selv om man ikke føler sig specielt søvnig.
Jeg har selv med succes taget melatonin for at genindstille døgnrytmen, f.eks. efter jet-lag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2009 17:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2007 16:06
Indlæg: 286
Geografisk sted: JYLLAND
Jeg har netop selv erhvervet en masse 3 mg melatonin tabletter. Jeg må sige at jeg er meget positivt overrasket, en dosis på 6 mg gør ikke at jeg vælter rundt eller noget, så intet lammepotentiale men lægger du dig ned og lukker øjnene falder jeg 10 gange hurtigere i søvn end hvis jeg ikke havde intaget melatoninen.

Jeg vågner endag meget mere frisk og udhvilet end normalt. Efter min menig fantastisk sovemedicin.
Vær glad for du har fået dem :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2009 20:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2008 01:43
Indlæg: 71
Geografisk sted: Henne i hjørnet
Helt sikkert, tak for svarene.

Det bliver spændene at prøve og se om de hjælper lige så godt, som I har givet udtryk for.

Er meget glad for jeg har fået dem. Søvnløshed er noget af det værste man kan døje med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2009 18:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Tak for din tråd, jeg har lige foreslået min læge jeg får Circadin istedet for hvad hun ellers havde at tilbyde af uhørlighedsmedicin hvor bivirkningerne overskyggede selve problemet.

Edit: så har jeg prøvet Circadin i 4 dage og er positivt overrasket. Jeg har taget det 2 timer før sengetid sammen med en lille ostemad eller lignende og jeg føler det har normaliseret min døgnrytme allerede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2009 21:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Min far tog melatonin for nogle år siden for at få tilpasset sin døgnrytme (han er typen, der står op om natten, spiser lidt, ryger en halv smøg og klør hunden bag ørerne kl 3 om natten, med ødelagt døgnrytme som konsekvens).
Han stoppede dog hurtigt med det igen, da han fik nogle ret kraftige mareridt af det... Så ikke nødvendigvis lutter lagkage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2009 02:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2007 00:32
Indlæg: 46
Geografisk sted: Bag skærmen
Jeg tager også circadin. Det er ret dyrt i for hold til ikke mærke melatonin, men med normal melatonin synes jeg trætheden hurtigt går væk igen. Den eneste bivirkning jeg mærker er ret virkelighedstro drømme, men jeg synes ikke det er en dårlig ting. Kan dog godt se det ikke er rart med mere virkelighedstro mareridt...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2009 07:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
150,- for 21 piller synes jeg nu også var dyrt, men det er nu det værd for at vende ens døgnrytme til det bedre.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team