Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
hey, har her idag fået ordineret Isotretinoin også kendt som Roaccutan et middel mod acne. Problemet er at der i brugsanvisningen på det kraftigeste advares mod enhver brug af anden medicin mens dette tages, og jeg formoder også dette inkludere narko.

men er der ikke nogen af jer farmakologi nørder her der har en ide om hvilke stoffer jeg kan tage uden konsekvenser sammen med Roaccutan ?

har atterede planlagt at prøve i sommerferien

Meskalin
AMT
BZP
og N,N-DMT

og så er der jo den sædvanlige

fed fed fed og mere fed, MDMA og LSD

snakkes ved, og på forhånd tak Bøh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Er det sådan en dødsbumsekur hvor du heller ikke må få solskin? En af mine venner havde sådan en og han måtte sq ikke engang drikke....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ellers så spørg dog lægen...-han har jo alligevel tavshedspligt.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hvis du tager nok stoffer, så glemmer du helt bumserne.

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Hvis du tager nok stoffer, så glemmer du helt bumserne.<HR></BLOCKQUOTE>

hvis du tar nok stoffer bliver du en bums [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Gør dog som Hali siger, spørg din læge..

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Undskyld men var Roacuttan ikke det bumsemiddel der gjorde folk depressive og gav selvmordstanker??

Roaccutan

Insane psychedelia user!

det lyder sgu ikke godt poo!

In our memories
Brugeravatar

Jeg har også været på Roaccutan. Og jo - det er det lort det giver svære depressioner og selvmordstanker. Jeg er på eget initiativ stoppet med pillerne fordi jeg blev gigantisk depressiv og selvmorderis, får nu recept på lykkepiller.
Der er fandens til mange bivirkninger - tro mig - når medicinen først begynder at virke ordentligt bliver dit liv helvede på jorden. Jeg blev solskoldet bare af at sidde i solen i et kvarter, dine læber bliver ekstremt tørre og flækker, du bliver øm i øjnene (de tørrer ud) og din hud begynder at falde af i ansigtet (hvilket ser EKSTREM SYGT UD!) og du får højt blodtryk i hjernen (ret tydeligt at mærke i mit tilfælde).
Jeg begyndte at kunne mærke tydelige psykiske forandringer allerede efter et par uger. Jeg kan slet ikke forklare hvordan det føles, men det er sq ikke sjovt. Bivirkninger kan fortsætte i op til et år efter du er stoppet med medicinen - Jeg lider stadig af tør hud/læber/øjn selvom jeg stoppede for en måned siden. Jeg har virkelig fortrudt at jeg begyndte på det medicin og vil hellere leve med bumser i ansigtet end med depressioner og selvmordstanker. Medicinen virker dog fantastisk mod bumserne, alt ansigtets hud falder jo ligeså langsomt af (NO SHIT!) ink. bumserne.
Så hvis du lige er startet med medicinen vil jeg råde dig til at stoppe og prøve nogle alternativer først f.eks. Basiron (kan købes i håndkøb) eller alternativ behandling.
Roaccutan er et virkeligt hårdt stof som kommer til at påvirke dit liv meget. Da jeg var på medicinen kunne jeg ikke gå uden for en dør pga. solen.
Af stoffer du skal holde dig væk fra:

Hash/pot/skunk mm.
Ryg alt det du vil! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dexofan
Skal du ikke tage!!! Det gør et eller ved huden, jeg ved ikke hvad, men det er ikke fedt! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

LSD/Psilocybin/DMT
Disse stoffer fucker ikke synderligt meget ved kroppen så dem kan kroppen altså godt klare. Men noget andet er psyken. Jeg fik mit livs værste bad trip (i stor stil) på Roaccutan og svampe. Når man er på Roaccutan har man, efter min mening, lettere ved at få et dårligt sindsygt depressivt trip, da det forstærker de psykiske bivirkninger af Roaccutan. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Ps.
Alt hvad jeg lige har skrevet er baseret på personlig erfaring og er på ingen måde overdrevet (selvom det måske lyder sådan) - der er selfølgelig også nogen der er glade for at have fået medicinen.
Hvis du er sikker på at du vil fortsætte med medicinen - så skriv lige til mig enten via PM eller her på boardet.

PPS.
Roaccutan er hammerdyrt! Der er en billigere udgave der hedder Accutan (som også er hammerdyrt) - En roaccutan/accutan kur koster mange(!) tusinde kroner - (tænk på alt det tjald du kunne ryge for de penge! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Jeg slutter lige af med at par citater fra BT om roaccutan :
"Den amerikanske lægemiddelstyrelse FDA har foreløbig registreret 147 selvmord, som har direkte forbindelse til brugen af Roaccutan.
Flere forskere hævder, at antallet er væsentligt større – måske helt oppe omkring 500 selvmord."

/Stonez [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

[ 02 Maj 2002: Besked ændret af: Stonez ]

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Jeg har selv været på det i 8-9 kl. og der måtte jeg heller ikke drikke! jeg røg godt nok noget fed men jeg ku ik mærke noget! Jeg blev ik depri eller noget! måske lidt men det var over at jeg havde så mange fucking bumser! Men spørg din læge! han ved det sgu nok skal du se! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Håber du finder ud af det!
MVH Misfit

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Se evt. også http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/facts/news/article.jsp?articleIdent=dk.depression.facts.news.dk_depression_article_2609

Mvh
Xanadu

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]