Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
jeg har røget hash mange gange, jeg elsker at smage hashen men når der går 5-10 min begynder jeg at ryste og mit hjerte banker næsten ud af brystet på mig og jeg bliver virkelig bange også selvom jeg ved, at om en halv time er jeg frisk i hovedet igen. Men alligevel sidder jeg og ryster, det er virkeligt ubehageligt jeg tror nærmest jeg skal dø ! Men jeg ryger alligevel og det er ikke fordi jeg ryger meget, for det gør jeg ikke jeg ryger, max.4-7 lunger men så heller ikke mere. jeg er ikke afhængi, jeg ryger når jeg føler jeg vil og det er ikke tit jeg vil det. har jeg panikangst ?? :shock:

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Det er en kendt bivirkning at man under en cannabisrus kan opleve hurtigere hjertebanken. Det skal du ikke bekymre dig om :)

Hvis det er muligt så prøv at fokusere på de positive ting, en griner, noget tv eller stykke musik. Så snart du koncentrerer dig om noget andet vil du ikke være opmærksom på din hjertebanken og du vil højst sandsynligt få det godt igen :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm, kunne lyde lidt som et nikotin chok? Men når du skriver at det først kommer 5-10 min efter du har røget bliver jeg i tvivl, medmindre du ryger joint.. Jeg får det tit ligesom dig når jeg ryger en joint hvor tobakken ikke er ordenligt ristet. Ellers vil jeg bare anbefale dig at ryge mindre af gangen, eller helt stoppe hvis det er et problem du døjer med hver gang.

- Men som Blå time skriver, er hurtig hjertebank og forøget puls en meget normal bivirkning ved en hash-rush. Hvis du fortsat ryger, vil du en dag blive vant til den og ikke længere se på det som en bivirkning.

Go' ryger herfra 8)

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Min kæreste begynder også at ryste i hele kroppen når vi ryger en joint, men det er ikke noget farligt, og som det allerede er blevet sagt, så skal man bare prøve at slappe af og fokusere positivt og ikke være bange for at noget er galt

:)

Svar med citat  
Junior medlem

jeg rystede også i knæene da jeg røg og jeg var fandme også bange for at der skulle ske noget med mig. men det gjorde der heldigvis ikke :P

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Altså man kan jo ikke ryge sig til en fysisk farlig cannabis dosis, så trøst dig med at det kun er i dit hoved det foregår hvis man kan sige det sådan. jeg havde også slem hjertebanken de første 10 gange jeg røg, men jeg opdager det ikke engang idag. Man kan godt blive lidt nervøs når man fokusere på noget ubehageligt, for eksempel fik jeg at vide jeg hyper ventilerede første gang jeg røg, det gav en slags placebo effekt der gjorde at jeg fik herre nøjer over min vejrtrækning de næste gange jeg røg. idag oplever jeg aldrig ubehagelige sider af cannabis rusen fordi jeg har været igennem en lang tilvending. men du bør gøre op med dig selv om det kan betale sig for dig at ryge, hvis det ikke er en behagelig rus hashen giver dig. ellers prøv at købe noget mildt pot istedet, det er meeeget lettere at kontrollere og det virker godt på en nybegynder. Hvis du køre for meget på med hashen begynder denne type pot, oftest med frø i, at blive næsten virkningsløs. så det kan betale sig at holde sig til de milde sager helt fra starten, så får du aldrig særlig høj tolerancr.

Svar med citat  
Har et problem!!!!

Var ude for en arbejds ulykke så jeg fik brækket armen rimelig slemt..
Men er afhæning af hash, min kvinde siger at det kan hæmme healingen af armen for da jeg var oppe til røgnten var det ikke
Healet som det skulle men min læge sagde vi gir det 2 uger mere da jeg også er blevet opperet to steder i armen og har fået sat skinner ind i armen.

så kan jeg risikere at min arm aldrig healer ordenligt hvis jeg ryger hash...

ps. 4 uger siden ulykken skete..

Svar med citat  
Medlem

er du nu sikker på at der er en risiko for at din arm aldrig vil hele pga hash ?!

Svar med citat  
Nej er ikke sikker på noget som helst!!!
Har søgt over hele netter om det, for har været rimelig nervøs. Har intet fundet om at hash stopper healingen af noget som helst...

Men så tænkte jeg at må spørge folk??

Er det noget om det eller er det bare en af de mange ting man siger kan ske..?

Ærligt hvad synes du om det ??

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså hvad vil du helst, hash eller din arm?

Svar med citat  
Min arm...

Lever ikke i frygt for noget!!!

er bare nysgerig om hash gør så armen ikke healer ordenligt..!!!

Svar med citat  
heey da jeg startede med at ryge hash var der slet ikke noget problem, slet ikke fordi jeg røg særligt meget men bare engang imellem. jeg var ude med vennerne og der var en som røg 120 og jeg tog den og røg næsten det hele.. jeg havde griner på, og vi tog op i en lejlighed men pludseligt fik jeg det vildt mærkligt og havde bare kvalme. Mit hjerte begyndte at banke totalt stærkt og det var som om jeg besvimede og kom til stede igen, det er svært at forklare men jeg var nærmest ikke til stede og det var bare ubehageligt, jeg troede jeg skulle dø. Efter den tur har jeg ikke røget og bare jeg lugter røgen begynder mit hjerte at banke det er cirka 1 år siden.. nogen som kan forklare hvad der lige skete ?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ringoooo skrev:
heey da jeg startede med at ryge hash var der slet ikke noget problem, slet ikke fordi jeg røg særligt meget men bare engang imellem. jeg var ude med vennerne og der var en som røg 120 og jeg tog den og røg næsten det hele.. jeg havde griner på, og vi tog op i en lejlighed men pludseligt fik jeg det vildt mærkligt og havde bare kvalme. Mit hjerte begyndte at banke totalt stærkt og det var som om jeg besvimede og kom til stede igen, det er svært at forklare men jeg var nærmest ikke til stede og det var bare ubehageligt, jeg troede jeg skulle dø. Efter den tur har jeg ikke røget og bare jeg lugter røgen begynder mit hjerte at banke det er cirka 1 år siden.. nogen som kan forklare hvad der lige skete ?

Du blev meget skæv!

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
ringoooo skrev:

Du blev meget skæv!

^ det lyder flabet, men jeg tror han har ret... hassigaretter kan tage rectum utroligt meget på en...

(Baudelaire 1860).

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Pivo_Cerveza skrev:
Portuz skrev:
ringoooo skrev:

Du blev meget skæv!

^ det lyder flabet, men jeg tror han har ret... hassigaretter kan tage rectum utroligt meget på en...

Helt rigtigt..!
Det er et spørgsmål om at blive rigtig, rigtig skæv, rigtig, rigtig hurtigt..! Det kan ske for alle. Man bliver bange og urolig, men det går over så snart man skifter fokus. Så bare rolig, ingen panik :)

Svar med citat  
Junior medlem

Geografisk sted: Close to heaven - IM SKY HIGH!
Enig :D !! Ryg videre homeboy :P ! .

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

_GUD_ skrev:
Har et problem!!!!

Var ude for en arbejds ulykke så jeg fik brækket armen rimelig slemt..
Men er afhæning af hash, min kvinde siger at det kan hæmme healingen af armen for da jeg var oppe til røgnten var det ikke
Healet som det skulle men min læge sagde vi gir det 2 uger mere da jeg også er blevet opperet to steder i armen og har fået sat skinner ind i armen.

så kan jeg risikere at min arm aldrig healer ordenligt hvis jeg ryger hash...

ps. 4 uger siden ulykken skete..

Jeg har aldrig hørt om, at cannabis skulle virke sådan (jeg har heller aldrig undersøgt det :) ). Cigaretter har jeg dog hørt skulle sætter tiden op, det tager for et almindeligt sår at hele. Jeg ved ikke om det også gælder større skader, men det ville da være en logisk sammenhæng.

Jeg ved ikke mere om det end din kæreste tror jeg :) men jeg synes helt klart det lyder usandsynligt. Hvis det er sandt bør du dog kunne finde mere om det på internettet. Hvis du er okay med engelsk kunne du fortsætte din søgen på erowid.org.

Du kan måske ikke bruge det til så meget, men jeg tænkte jeg ville gi' dig et seriøst svar...

Svar med citat  
helt ærligt!
de fysiske oplevelser af hjertebanken er reelle og veldokumenterede ved fortsat misbrug. Så hvis du vil misbruge, må du sgu også tåle bivirkningerne!!

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: hulen
ringoooo skrev:

der skete det du røg mere end du kunne tåle
har selv prøvet det men du skal bare prøve igen det plejer ikke ske 2 gange i træk :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
alexander27 skrev:
der skete det du røg mere end du kunne tåle
har selv prøvet det men du skal bare prøve igen det plejer ikke ske 2 gange i træk :)

Hold kæft det er sku ikke noget særlig godt råd!
Jeg har personligt et meget splittet forhold til cannabis.
Hver eneste gang jeg ryger, er jeg sikret følgende effekter:

1. mild angstfølelse/eller nærmere uro og problemer med at slappe af, hvilket får mig til at drikke bajere.

2. Et klart boost inden for alt kreativt. specielt musik.

2'eren er jeg ret glad for, og det er den primære grund til at jeg stadig ryger en gang i mellem. ..Men jeg føler mig også som en stor idiot nogle gange fordi jeg gang på gang vælger at tage røven på mig selv og delvist ødelægge en aften ved at ryge. ..Og jeg er så sensitiv så jeg kan ryge mig skæv på så lidt som 0.05 g. Oh yes, der skal ikke meget til.

Hvis jeg i stor grad brugte min fornuft til at træffe beslutninger, så ville jeg slet ikke ryge. Desværre er det ikke tilfældet.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]