OK, vi tager jeres indvendinger fra en ende af:
@Zarathustra> Er alle stoffer ikke mere eller mindre skadelige for helbreddet? I større og mindre grad naturligvis. Dette er op til folk selv om de vil løbe risikoen, hvilket vi ikke kan styre men kun rådgive om. Men brugt i passende doser er en stor del af de gængse stoffer ikke mere skadende end to treo. Man skal naturligvis selv være i besidelse af kritisk sans, før man tager information af den art(og al anden for den sags skyld) til sig.
Jeg nyder selv informationen på psychedelia, da jeg synes det er spændende og oplysende. Jeg ved dog, at sider på nettet, samt bøger kan give mere kritisk information, og informere om bivirkningerne ved stofferne, som ikke omtales. Der er linket til erowid/lycaeum, som er en af de bedste informations sider om virkning/bivirkning ved forskellige rekretionelle stoffer. Det ville være et lidt for enormt arbejde at lave en efterligning af denne side.
Håber at "ytringsfriheden" på psychedelia bevares, og der i stedet for forbud kommer advarsler, eller eventuelt links til mere kritiske hjemmesider, samt en udbygning af "lexikon"-delen af hjemmesiden, så der er neutral information om de fleste stoffer. Der er rigeligt med stof kritiske sider "derude". Det er jo ikke til at gå fem meter på strøget uden at se en BT/ekstrabladet skræmmekampange om hvor slemme stoffer er. Dette er bare den anden del af spektret. Det er ret svært at være spredt ud over alle meninger.
@daffy duck > Som Zarathustra er inde på... Alle stoffer er sgu´da tydeligvis farlige for helbrede.. Det er også farligt at drikke sig fuld, løbe marathon osv osv... Men man kan MINIMISERE risikoen ved fornuftig information. Det er derfor det hedder harm reduction og ikke harm neutralization...
@speedy > Jeg undrer mig lidt over (undskyld udtrykket) hvad fanden det er der fløjet op i røven på jer?? ja klart er der mere fis på boardet, men man "skal" da have noget at lave (og i sammenhæng med medlems antallet vokser stiger "fis procenten" også), og i skriver selv at det er i Fuck forummet man skriver hvís man har noget irrelevant og ligegyldigt at byde på, plejer vi ikke at holde det der?? Nej, folk er blevet meget liberale med hvor de poster hvad og det gør det mere irriterende for brugeren der forsøger at finde information i junglen.
jeg er en smule uforstående overfor den pludselige aggressivitet, fra admin's side. Men hvad med at i lavede en afstemning til brugerne om hvorvidt de ønsker opstramning eller regelsæt ændringer i det hele taget, hvorefter i kunne tage forslagene til efterretning, det kunne jo ende med at være rimelig konstruktivt. Dette er ikke en side lavet for at give underholdning til det brede udsnit af danmarks befolkning. Det blev oprettet for at folk kunne diskutere emner, som opgivet i disclaimeren. Hvis folk ikke er interesseret i at diskutere på de vilkår og om de emner, er det det forkerte board de er på. Dette er ikke dating.dk, chat.jubii.dk, men psychedelia.dk. Selv navnet antyder hvad der diskuteres. Sådan er det bare, det er ikke noget der bliver ændret på.
Og forresten giver jeg daffy ret, her ville sq blive lidt "tamt" uden alle de små-fights der er rundt omkring, og hvis alt dette er udsprunget af at der er flere og flere der tager pis på Officer Pervert, håber jeg at der er så meget mand i ham at han siger stop når han synes at det bliver for slemt. Dette har ikke noget med Jensus eller andre at gøre. For mange difuse posts fortynder informationsmængden og gør informationssøgning sværere. Hvis i vil diskutere og svine hinanden til, kan i finde et andet board. Længere er den ikke!!
Dette er ikke skrevet for at gøre folk sure, svine nogle til eller nedgøre nogle. Der er skrevet for at øge hvor stor en del af boardet der bliver brugt til hvad det er beregnet til.
MVH Voorhees
|