Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

På grund af den senere tids forfald i relevansen af indlæg på psychedelia.dk, er det desværre blevet nødvendigt at gribe mere ind som big-bad-boss for at sikre en kvalitet som fornuftige brugere gider at se på.

1) Velkommen til psychedelia boardet, her vil du kunne diskutere alt vedrørende entheogene planter og svampe, syntetiske stoffer, samt være med til at arrangere fælles tripture.
Dette er til stadighed filosofien bag psychedelia.dk og den siger det meste! Der skal således diskuteres psychedeliske stoffer og relaterede emner. Emner som ikke har nogen tilknytning til dette, er ikke velkomne. Undtagelsen til dette er "Fuck hvor er jeg blæst forumet", hvor man til en hvis grad kan skrive hvad der falder en ind. Gentagne overtrædelser af dette medfører IP udelukkelse.

2) En vigtig del af forumets funktion er harm reduction. Dette vil sige at der ikke skal postes forslag som tydeligvis er farlige for helbredet eller psyken. Dette er en meget vigtig regel, som der vil blive slået hårdt ned på, hvis ikke det bliver overholdt.

3) Off-topic er ikke velanset! Undgå det venligst.

4) Salg, eller opfordring til salg, medfører øjeblikkelig IP udelukkelse fra boardet. Dette gælder også over PM!

5) Personlige angreb er ikke accepteret. Folk gider ikke læse om jeres indbyrdes problemer.

Til sidst vil jeg undskylde den hårde tone i denne post, men vi føler det er på tide at gøre noget ved standarden på boardet!

MVH
Voorhees og TruckerMuffin

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Voorhees:
Dette vil sige at der ikke skal postes forslag som tydeligvis er farlige for helbredet eller psyken. Dette er en meget vigtig regel, som der vil blive slået hårdt ned på, hvis ikke det bliver overholdt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Ehh... aMT, Poppers og hyperventilering? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
jeg er og har hele tiden været indforstået for regelsættet her på boardet. håber også andre er det :-)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Såvidt jeg ved har de (dopestar, bandil og de andre) aldrig foreslået at man skulle gøre det!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det var en joke, mand...

Insane psychedelia user!

[QUOTE]]Personlige angreb er ikke accepteret. Folk gider ikke læse om jeres indbyrdes problemer. [/QUOTE

..Så er det slut med de hyggelige små-fights.. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
syns det lyder som et udmærket regelsæt..
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] skal hvertfald nok overholde det.
Det bliver også DEJLIGT at slippe for at læse på alskens konstant brok og bitching over hinanden.
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Denmark, KBH
det lyder som da nogle ok regler

Ja hvis folk da overholder dem og der ikke bliver indførst særbehandling - så lang tid folk ikke pisser på mig - som de har tendenser til så snart de finder den mindste fejl som de selv mener at de kan finde - well - så er jeg squ med på de regler....

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Er alle stoffer ikke mere eller mindre skadelige for helbreddet?
overtrædder man så ikke "lov nr.2" ved overhovedet at snakke om dem i en positiv tone, videregive information om syntetisering/ekstraktering af stoffer eller snakke om doser (en "anbefalet" dosis psykedelisk stof kan da sikkert fucke din hjerne godt og grundigt)
Stort set alle herinde på psychedelia har jo en positiv holdning til stoffer, og dette kommer da helt klart til at farve debatten - synet på stoffer er meget mildt, og der fokuseres klart mest på de positive virkninger end de negative. Dette virker ikke som "harm reduction" på mig - tværtimod som noget der kan lokke uerfarne og uvidende mennesker til at prøve ting de ikke er klar til.
Man kan jo aldrig undgå at der kommer folk ind på et board, som misbruger informationen eller ikke har styr på sig selv. Derfor burde der være en advarsel à la: "det er på eget ansvar at man læser denne information. Hvis brugt forkert, kan stofferne der omtales på denne side være yderst farlige. Hvert enkelt individ må tage ansvar for sig selv, og huske på, at meget af informationen på dette board kommer fra folk, der ikke har en neutral og kritisk indstilling til de stoffer der omtales, men lader deres egne meninger og holdninger påvirke deres udtalelser"
Jeg nyder selv informationen på psychedelia, da jeg synes det er spændende og oplysende. Jeg ved dog, at sider på nettet, samt bøger kan give mere kritisk information, og informere om bivirkningerne ved stofferne, som ikke omtales.
Håber at "ytringsfriheden" på psychedelia bevares, og der i stedet for forbud kommer advarsler, eller eventuelt links til mere kritiske hjemmesider, samt en udbygning af "lexikon"-delen af hjemmesiden, så der er neutral information om de fleste stoffer.

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
2) En vigtig del af forumets funktion er harm reduction. Dette vil sige at der ikke skal postes forslag som tydeligvis er farlige for helbredet eller psyken. Dette er en meget vigtig regel, som der vil blive slået hårdt ned på, hvis ikke det bliver overholdt.

Som Zarathustra er inde på... Alle stoffer er sgu´da tydeligvis farlige for helbrede.. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Jeg undrer mig lidt over (undskyld udtrykket) hvad fanden det er der fløjet op i røven på jer?? ja klart er der mere fis på boardet, men man "skal" da have noget at lave (og i sammenhæng med medlems antallet vokser stiger "fis procenten" også), og i skriver selv at det er i Fuck forummet man skriver hvís man har noget irrelevant og ligegyldigt at byde på, plejer vi ikke at holde det der?? jeg er en smule uforstående overfor den pludselige aggressivitet, fra admin's side. Men hvad med at i lavede en afstemning til brugerne om hvorvidt de ønsker opstramning eller regelsæt ændringer i det hele taget, hvorefter i kunne tage forslagene til efterretning, det kunne jo ende med at være rimelig konstruktivt. Og samtidig hjælpe til en generelt bedre tone herinde da' vi derved også for indflydelses mulighed på boardet.

Dette er ikke ment som angreb på nogen, men som et relevant forslag til forbedrings ændringer.

Og forresten giver jeg daffy ret, her ville sq blive lidt "tamt" uden alle de små-fights der er rundt omkring, og hvis alt dette er udsprunget af at der er flere og flere der tager pis på Officer Pervert, håber jeg at der er så meget mand i ham at han siger stop når han synes at det bliver for slemt.

I skal selvfølgelig "REKLAMERE" for den afstemning så vi får så mange af medlemmernes meninger som muligt.

[ 07 November 2001: Besked ændret af: speedy ]

Medlem

OK, vi tager jeres indvendinger fra en ende af:

@Zarathustra>
Er alle stoffer ikke mere eller mindre skadelige for helbreddet?
I større og mindre grad naturligvis. Dette er op til folk selv om de vil løbe risikoen, hvilket vi ikke kan styre men kun rådgive om. Men brugt i passende doser er en stor del af de gængse stoffer ikke mere skadende end to treo. Man skal naturligvis selv være i besidelse af kritisk sans, før man tager information af den art(og al anden for den sags skyld) til sig.

Jeg nyder selv informationen på psychedelia, da jeg synes det er spændende og oplysende. Jeg ved dog, at sider på nettet, samt bøger kan give mere kritisk information, og informere om bivirkningerne ved stofferne, som ikke omtales.
Der er linket til erowid/lycaeum, som er en af de bedste informations sider om virkning/bivirkning ved forskellige rekretionelle stoffer. Det ville være et lidt for enormt arbejde at lave en efterligning af denne side.

Håber at "ytringsfriheden" på psychedelia bevares, og der i stedet for forbud kommer advarsler, eller eventuelt links til mere kritiske hjemmesider, samt en udbygning af "lexikon"-delen af hjemmesiden, så der er neutral information om de fleste stoffer.
Der er rigeligt med stof kritiske sider "derude". Det er jo ikke til at gå fem meter på strøget uden at se en BT/ekstrabladet skræmmekampange om hvor slemme stoffer er. Dette er bare den anden del af spektret. Det er ret svært at være spredt ud over alle meninger.

@daffy duck >
Som Zarathustra er inde på... Alle stoffer er sgu´da tydeligvis farlige for helbrede..
Det er også farligt at drikke sig fuld, løbe marathon osv osv... Men man kan MINIMISERE risikoen ved fornuftig information. Det er derfor det hedder harm reduction og ikke harm neutralization...

@speedy >
Jeg undrer mig lidt over (undskyld udtrykket) hvad fanden det er der fløjet op i røven på jer?? ja klart er der mere fis på boardet, men man "skal" da have noget at lave (og i sammenhæng med medlems antallet vokser stiger "fis procenten" også), og i skriver selv at det er i Fuck forummet man skriver hvís man har noget irrelevant og ligegyldigt at byde på, plejer vi ikke at holde det der??
Nej, folk er blevet meget liberale med hvor de poster hvad og det gør det mere irriterende for brugeren der forsøger at finde information i junglen.

jeg er en smule uforstående overfor den pludselige aggressivitet, fra admin's side. Men hvad med at i lavede en afstemning til brugerne om hvorvidt de ønsker opstramning eller regelsæt ændringer i det hele taget, hvorefter i kunne tage forslagene til efterretning, det kunne jo ende med at være rimelig konstruktivt.
Dette er ikke en side lavet for at give underholdning til det brede udsnit af danmarks befolkning. Det blev oprettet for at folk kunne diskutere emner, som opgivet i disclaimeren. Hvis folk ikke er interesseret i at diskutere på de vilkår og om de emner, er det det forkerte board de er på. Dette er ikke dating.dk, chat.jubii.dk, men psychedelia.dk. Selv navnet antyder hvad der diskuteres. Sådan er det bare, det er ikke noget der bliver ændret på.

Og forresten giver jeg daffy ret, her ville sq blive lidt "tamt" uden alle de små-fights der er rundt omkring, og hvis alt dette er udsprunget af at der er flere og flere der tager pis på Officer Pervert, håber jeg at der er så meget mand i ham at han siger stop når han synes at det bliver for slemt.
Dette har ikke noget med Jensus eller andre at gøre. For mange difuse posts fortynder informationsmængden og gør informationssøgning sværere. Hvis i vil diskutere og svine hinanden til, kan i finde et andet board. Længere er den ikke!!

Dette er ikke skrevet for at gøre folk sure, svine nogle til eller nedgøre nogle. Der er skrevet for at øge hvor stor en del af boardet der bliver brugt til hvad det er beregnet til.

MVH
Voorhees

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
fgf

Senest rettet af loader 07 mar 2005 23:15, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

fff

Medlem

er i begyndt at læse folks pm'er ????? (angåne salg og andre skumle ting,"big brother" sucks mand!!!!!!

NEJ! Der er ingen admins eller moderatorer der i tidernes løb har læst personlige PM's der ikke tilhører dem. Det sætter vi ganske højt, at folk også har noget for dem selv, så det skal i ikke være nervøse for. Det var sådan set skrevet for at understrege at ingen form for salg af ulovlige sager er accepteret(en lampe er helt ok *gg*). I skal ikke være nervøse for at jeres personlige post bliver læst.

MVH
Voorhees

Dedikeret medlem

ghg

Medlem

I er sgu en flok hyklere hele bundtet!

Boardet er IKKE hvad det var engang, hvorfor fanden tror i ellers at dette reglsæt er kommet på dagsordenen. Hvis folk ikke var så skide nærtagende eller blæste ville de ku' se (ku'se ku'seeeee..... eh?) at det drejer sig om at få alt det useriøse, barnagtige fis væk, og istedet få en fornuftig debat samt nyttige oplysninger ind!

Sværer er det ikke!

Selvfølgelig er der plads til fis og ballade, men når det hele handler om at flame hinanden så bliver det sgu for tamt!

Røvhuller! *GG* <-- kaldes humor ikke flamer

// Fyzzt

Senest rettet af fyzzt 19 maj 2014 13:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Bandil=Voorhees

Syntes det var tid til lidt forandring...

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Jeg er helt enig med de nye regler, især på køb&salg-området var der imho brug for strammere overholdning af reglerne.
Hvad med at oprette et politisk forum? Vi er trods alt en flok mennesker som ikke kun mødes her for at diskutere stoffer, vi har over tiden fået en del venskaber og andre relationer på boardet og imho burde der så være plads til at diskutere andre ting med disse folk, livet består ikke kun af stoffer (men jeg er selvfølgelig enig i at forumets primære formål er diskussion af stoffer).

Mvh Xanadu

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]