Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 12:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har engang set et gammelt indlæg, om nogle som oplevede en stikkende og irriteret tilstand af lungerne, efter længere tids bongrygning, men det kan jeg ikke finde som det ser ud lige nu. =/

Jeg oplever det samme, og vil kunne godt tænke mig at vide, om hvor lang tid der gik før det går væk, hvis man ikke ryger bong, eller slet ikke ryger..? Jeg har haft lidt noia (om kræft og alt muligt) , mega irriterende.

19 år, røget bong i ca. et år og har ellers bare været den sædvanlige teenager som festryger hvis man er til fest, men ikke fast.

Mvh.
Zwisler

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
HVis du samtidig har en pibende lyd, når du trækker vejret kan det skyldes vand i lungerne pga. for meget røg.
Gå til læge, hvis du er bekymret.....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har oplevet noget lignene.. Mit var så bare værre eller hvad man skal sige? Har flere gange oplevet en pludselig stikkende smerte i brystkassen, og også flere gange hvor min venstre arm er begyndt og sove/summe helt vildt.?

Junior medlem

Hvis der er helt stille og jeg puster ud stille og roligt piber det lidt, men det siger alle mine andre venner de også har.. Ikke noget man lægger mærke til, med mindre man virkelig vil.. Hat tænkt på det med vand i lungerne, skal se at komme til den skide læge, men jeg er den type som ikke får klaret de mindste ting. Ikke pga bong, er jeg stoppet med i søndags og har altid været sådan.. Som man siger "dovenskaben længe leve" - eller ikk.. xD

Men Skou, er det væk nu eller oplever du det stadig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zwisler skrev:
Hvis der er helt stille og jeg puster ud stille og roligt piber det lidt, men det siger alle mine andre venner de også har.. Ikke noget man lægger mærke til, med mindre man virkelig vil.. Hat tænkt på det med vand i lungerne, skal se at komme til den skide læge, men jeg er den type som ikke får klaret de mindste ting.

Kender jeg godt 8)

Jamen oplever det engang imellem når jeg ryger rigtig igennem med et par af mine venner.
Den gang hvor det var værst var det helt som om at min venstre arm var svulmet en smule op iforhold til den højre?

Har tit overvejet og ringe til lægen.. men håber lidt på at det går i sig selv, også selvom jeg godt ved at det er hjernedødt, men har lige skiftet læge og har kun været oppe ved ham 2 gange så ville ikke komme op og ligne en skidhead som har et problem pga 2-5 gram om dagen

Junior medlem

Har altid selv suget nogle af de største hoveder, og plejer at give mig 130%, for at få det hele med. xD

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da også den eneste rigtige måde og ryge på 8)

Jeg har sådan en go tradition med en ven, først ser vi fodbold sammen mens der serveres go mad og ryges masser af bong :), bagefter sættes vi så fifa 09 på og ryger en masse bong :D
Iløbet af sådan en aften ryger der gerne en 40-50 hoveder ned og 5 joint ca :mrgreen:

- Også når der er fodbold næsten hver aften så bliver det alligevel til nogle hoveder i løbet af en uge hehe ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ikke desto mindre har jeres lunger bedre af at i ikke liiiige ryger hovedet færdigt bare fordi der er et par hår og plastik i. Som eksempel. Det kan imo godt sammenlignes med at tømme bundsjatter fra bajere når festen er slut, for liiige at få det sidste med :)

Pas på jeres lunger og hold pause hvis de brokker sig. Det er nu engang fordi i presser dem at de piver.

En anden ting er at kondenseret tjære (mest fra tobak) irriterer lunger og hals en del mere end den rene røg. Dvs. hvis udstyret/hovedet er fyldt op med tjære, vil en del af det fordampes hver gang der ryges med de kort- og langsigtede bivirkninger dette har
I drikke da heller ikke øl af 4 dage gamle mælkeglas vel?

God ryger :cool:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du siger det jo som det er Xpert ;)

Men burde jeg være nervøs for den pludselig stikkende smerte jeg nogengange får?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er nok en indikation på at du enten ryger for meget eller på en forkert måde. Det kan fx. også være for meget hash i forhold til tobak, for stærkt ristet eller for lidt gennemgang i hovedet. Dette kan også give trykken for brystet, ondt i lungerne osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror sku du har fat i noget der..

Jamen kan det så ikke passe at jeg er næsten sikker på jeg også har oplevet det når der kun bliver røget igennem på joints?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der gælder jo de samme regler for joint også, alt for meget tung god tjald og hårdt ristet smøg = tung rygeoplevelse hvor man føler at man ikke kan fylde lungerne bagefter, pibende og pressende. Men du må vel kunne føle efter og mærke om der er noget galt, det skal jo ikke gøre decideret ondt at ryge (normalt)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej nemlig, men det sker også kun når det er at der bliver røget igennem..

Stoppede i sommers med smøgerne så har siden da ristet tobakken ekstra godt for og undgå nicotin trangen da jeg ryger hver dag

Junior medlem

Skou skrev:
Har oplevet noget lignene.. Mit var så bare værre eller hvad man skal sige? Har flere gange oplevet en pludselig stikkende smerte i brystkassen, og også flere gange hvor min venstre arm er begyndt og sove/summe helt vildt.?

Jeg ville sgu hoppe til lægen med det der... Hvis der er problemer med din venstre arm, er det så vidt jeg ved hjertet, der kan være problemer med...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

STmaiin skrev:
Skou skrev:

Jeg ville sgu hoppe til lægen med det der... Hvis der er problemer med din venstre arm, er det så vidt jeg ved hjertet, der kan være problemer med...

Det er nemlig også det jeg har tænkt på.. Gik faktisk og tænkte lidt på og oprette en tråd til det, men så kom den her tråd :)

Men forstår bare ikke at det kan være noget med hjertet når jeg kun får det når jeg ryger?

Noget jeg glemte og sige før, jeg har også oplevet den her stikkende smerte i begge mine arme, men oftest i venstre.. tror det er sket en 5 gange ca at smerten har været i armen

Junior medlem

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ctoris.htm ??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay.. Jeg tror bare at jeg skal ringe til lægen imorgen for og spørge efter en tid..
Har helt lyst til og ryge en joint ovenpå de oplysninger, men det er som om at jeg ikke heeelt har lyst alligevel..

Er hverken fed eller noget som helst, får 30 min motion om dagen da ham min ven bor 15 min væk på gå ben.. 19 år gammel, er det ikke lii tidligt nok og få det skidt?

Medlem

Det jeg skriver nu, er virkelig ikke for at træde nogen over tæerne, eller se ned på nogen..

Men er ondt i lungerne, og måske hjerteproblemer, ikke hvad man kan forvente, når der som du beskriver det "flere gange om ugen ryger 40-50 hoveder + 5 joints" ned? (Her tænkes kun på at det er røg, ikke at det kommer fra hash).

Jeg synes i det hele taget at mange har et, IMO usmart forbrug af cannabis, og behandler det som om en joint er ligeså uskadelig som et glas mælk... Man har i mine (og mange andres) øjne et problem, hvis man føler et behov for at beruse sig hver dag, om det så er på tjald, guldøl eller heroin.

Igen, mange gange undskyld hvis jeg har fornærmet nogen, men jeg er bare træt af, at så mange daglig-hashrygere ser ned på alkoholikere og "rigtige" narkomaner, når det første de gør når de har fri er at finde bongen og et gram frem. Jeg siger forøvrigt ikke at deltagerne i denne tråd ser ned på nogen, det er bare noget jeg har lagt mærke til flere gør.

/Tændstikken (:

Medlem
Brugeravatar

Skou: Hvis man straffer sin krop i høj nok grad er det slet ikke umuligt at få det skidt som 19-årig. Det kan godt være fedt at dyrke den ekstreme livsstil med for meget røg, fråder og søvnunderskud. Du siger at din ven bor 15 min væk, men jeg ved ikke helt om 2x15 minutters gåtur gælder som motion. :)

Xpert: Har brug for generel bong hjælp og vælger at poste det her i stedet for PM i håb om at det kan hjælpe nogen:

Min bong (50 cm Weedstar 5mm glas med ICE) er efterhånden godt medtaget (bonger er alt for skrøbelige når man er skæv og hvem har råd til en 9mm RooR glas til 25.000?).

Bunden på stem/downtube er blevet slået af, dvs at der er direkte hul igennem i stedet for de små huller der oprindeligt var. Er dette en mulig kilde til at den kradser ad helvedes til når man ryger på den? Røgen virker usædvanlig hård, selv efter en grundig rengøring med ISO og salt.

Der er intet filter i hovedet, kun et direkte hul igennem. Kan det anbefales at bruge en form for rist (fx til en vandhane) eller kan jeg nøjes med et ghetto papirfilter? Jeg tænker lidt at papirfilteret giver et ujævnt og utilregneligt sug og samtidigt at risten risikerer at falde ud, hvad gør jeg? Er jeg blevet buttfucked og står med en dårlig bong der ikke har nogen indbygget rist eller?

På forhånd tak :)

EDIT: Ja, Tændstikken. Er helt enig i at 40-50 hoveder på en dag, flere gange om ugen, lyder som noget der ikke kan føre til andet end massiv svamp i lungerne plus at det lyder som et ret massivt misbrug. Jeg kender ikke til styrken af dine bonghoveder, men jeg tror jeg ville være mere eller mindre i koma efter så mange hoveder og i hvert fald slet ikke i stand til at spille FIFA eller glo fodbold. Og, ja, der er nok mange der undervurderer hashens egentlige misbrugspotentiale fordi det er så forbandet lokkende et stof når man sidder derhjemme og keder sig for meget.

Senest rettet af Roland Griffiths 26 mar 2009 21:52, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Behandler slet ikke mit hashforbrug som mit mælkeforbrug ;)

Tænker meget på min krop, og prøver også alt hvad jeg kan og kompencere for de joints der ryges i løbet af en dag, og der er da også perioder hvor jeg ikke ryger en 2-3 dage og nogen gange jeg tager 14 "fri" for lige og tænke klart igen og ikke fordybe mig i et forbrug.. Normalt ryger jeg kun joints, men når jeg så endelig ryger bong ryges der også igennem..

Jeg ryger ikke fed fordi jeg føler et behov for at beruse mig, langt fra..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]