Fra artiklen:
...Både politiet og indenrigsministeren er i lyntempo gået til kamp mod farlige såkaldte designerdrugs, der kan fremkalde hallucinationer med alvorlig fare for både misbrugerne selv og deres omgivelser
...Sundhedsstyrelsen sammenligner det med det allerede forbudte stof 2C-B. Det har stort set samme kemiske sammensætning og farlige rusvirkning med risiko for akut psykose, ulykker og vold.
Samtidig med lynbehandlingen af sagen om 2C-I i ministeriet studerede Københavns narkopoliti den berygtede internetside Psychedelia med opskrifter på og debat om rusmidler. På den måde og ved anden efterforskning sporede politiet en 19-årig mand fra NV-kvarteret.
Det er selvsagt tragisk, at ordensmagten virkelig ikke har bedre ting at bruge deres ressourcer på, end forfølge folk, der fifler med hallucinogener til eget brug, og i den grad føler for at blive ledt rundt ved næsen af et par fejlagtige artikler i dagspressen.
Men det er dog i den forbindelse vigtigt at gøre sig nogen ting klart.
- Der er ingen tvivl om, at man som tommefingerregel bør gå ud fra, at politiet overvåger alle tråde på dette site uden undtagelse. Det kan være det ikke er tilfældet, men som udgangspunkt er det hvad man bør gå ud fra. Better safe than sorry.
- Det er tydeligt de ønsker at bruge sager som den ovenstående til at skræmme folk fra at diskutere disse emner frit og åbent.
- Dette betyder at ordensmagten altid vil være et hestehoved foran. De ved hvad, der diskuteres her, mens ingen her ved hvad de planlægger. Det er uhyggeligt og trist, men desværre også noget man må regne med i den nuværende situation. Defor må det anbefales at anvende email-adresser, der ikke kan henføres direkte til danske udbydere og/eller evt. web-mails (Ofir, Hotmail osv.) oprettet med "ukorrekte" brugerdata (altså ikke din rigtige adresse, navn, email osv.). Politiet kan muligvis få oplyst IP-adresser på de forskellige postere, men det vil nok kræve informationer fra de enkelte internet-udbydere, men det er lidt mere kompliceret for dem, end hvad de fleste tror. Ikke desto mindre, skjul din email hvis du kan komme afsted med det.
- Derfor bør alle være opmærksomme på hvad de skriver, og hvorvidt dette evt. ville kunne give anledning til en ransagning som set ovenfor. Det er svært at vurdere hvorvidt det kunne være tilfældet, men jeg vil ihvertfald fraråde al diskussion om fremstilling eller indkøb af medikamenter, i andet end de mest generelle vendinger.
- Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg det er vigtigt at iværksætte en modoffensiv mod den igangværende hetz. Det er møgsvært og et helt igennem utaknemmeligt job, men befolkningen har ikke desto mindre krav på reel information om dette emne og i særdeleshed pressens beskidte arbejdsmetoder, og det er ingen tvivl om at det ikke kommer fra EB, Urban, Sundhedsstyrelse eller politiet. Jeg tror dog man ville kunne få optaget nogen indlæg om emnet i dagspressen hvis det var hvad man ville. Skulle der på et tidspunkt være interesse for noget sådant, vil jeg gerne være behjælpelig med at forfatte nogen indlæg.
Afslutningsvis: jeg er ny på boardet, og dette er blot mine egne betragtninger ud fra en ret kort periodes betragtning af diskussionen og folkene på dette site, og skal derfor ikke opfattes som den endegyldige sandhed. Generelt vil jeg mene sitets administratorer har gjort det rigtig godt, udvist et godt overblik og ansvarlighed, og derfor vil jeg sige at deres vurderinger bør vægtes højere end noget jeg har fremsat her, såfremt de skulle være uenige i noget af det jeg har skrevet. De ved bedst og de står nu som en konsekvens af deres uegenyttige oplsningsarbejde - helt igennem ufortjent - som skydeskiver i denne beskidte og populistiske hetz. Så derfor, skulle nogen af disse mener jeg tager fejl i mine betragtninger, vil jeg selvsagt trække disse tilbage, da de utvivlsomt er noget bedre inde i emnet end undertegnede.
[ 18 Maj 2002: Besked ændret af: Mester ]
|