Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psy.

Fortalte lige min kæreste, at det der stod på hemsen var et growkit med svampe. Det viste sig så, at hun kun troede jeg havde prøvet svampe én gang, så nu sidder hun og søger på nettet efter noget fakta. Men selvfølgelig finder hun sider, som skriver alt muligt ukorrekt.

Hun er bange for det, at psilocybinen går ind og påvirker de erotonin-syntiserende hjerneceller, så man ikke længere kan føle sig glad uden piller eller lign.

Hun er også bange for psykose og risikoen for dette.

Jeg er selv afklaret med svampe, men jeg har sgu brug for noget skyts i denne forbindelse :)

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Citat:
The main alkaloid found in Psilocybin mushrooms is really similar to the chemical structure of the monoamine neurotransmitter Serotonin. when you eat the mushroom the alkaloid Psilocybin turns into Psilocin which then attaches itself to the same Receptor as Serotonin. which are the (5HT) Receptors found in the Central Nervous System. the main Receptor being the 5HT2A. What it does is it works as an Agonist at that Receptor...it attaches itself and then it activates it.. after that it immediately or almost immediately dissociates from it..

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090111130600AA1V8aW

Ved godt den ikke er særlig troværdig, men det da et forsøg værd.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Ja din kærestes teori om at serotonin-syntese påvirkes permanent er jo nok forkert. Og det kun er en midlertidig påvirkning som i hms117's citat.

Jeg tror de fleste medlemmer, der ved noget om hjerneceller og farmokologi holder sig til "syntetiske stoffer" eller "alkymistens hjørne" eller måske "generel debat"...? så du kunne evt. prøve at spørge der.

AFAIK virker psilocybin gennem _mere eller mindre_ samme mekanismer som LSD .. så måske der er noget mere generelt info på nettet.

Ellers prøv at surfe lidt rundt under "FAQ" og "pharmacology" på http://www.shroomery.org/1/Mushroom-Info

Medlem
Brugeravatar

er det ikke bare at vise hende den her:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... ealth1.pdf

Medlem
Brugeravatar

Hvis hun ikke er tryg ved svampe så er hun nok heller ikke tryg ved LSD så hold diskusionen til svampe.
Kan du ikke sende hende ind og læse lidt om det herinde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
onkel fister skrev:
Kan du ikke sende hende ind og læse lidt om det herinde?

Nu er det jo ikke fordi denne kilde er yderst upartisk på mange måder. Men der er også Bluelight og Ask Erowid. Jeg ved ikke om der står noget om det i "Brug og Misbrug, vi er alle på stoffer"?

Men mht. brugsværdien i et svampetrip så er der masser af materiale! McKenna, Grof, Rätsch etc, samt denne artikel: Weekendavisen

Medlem
Brugeravatar

Om shanti skrev:
Ja din kærestes teori om at serotonin-syntese påvirkes permanent er jo nok forkert. Og det kun er en midlertidig påvirkning som i hms117's citat.

Jeg tror de fleste medlemmer, der ved noget om hjerneceller og farmokologi holder sig til "syntetiske stoffer" eller "alkymistens hjørne" eller måske "generel debat"...? så du kunne evt. prøve at spørge der.

AFAIK virker psilocybin gennem _mere eller mindre_ samme mekanismer som LSD .. så måske der er noget mere generelt info på nettet.

Ellers prøv at surfe lidt rundt under "FAQ" og "pharmacology" på http://www.shroomery.org/1/Mushroom-Info

Det var faktisk et rigtig godt argument og virkede godt :)

Jeg tror hun har accepteret det, så længe jeg ikke gør det mens hun er der - men det havde jeg heller ikke tænkt mig :wink:

Tak for svarene alle. Prøver at snakke med hende om de andre links.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]