Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
Jeg har engang hørt at hvis man er vegetar, så er det faktisk godt at sluge sperm for der er mange proteiner i. Men det er hvist kun piger der gør sådan, for det ville nok lyde lidt dumt hvis man siger man er en mandlig vegetar som spiser sit eget sperm, med mindre man selvfølgelig er bøsse. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
hmm, et sagligt indlæg [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@dankdawg: Klart du ikke spiser vingummier, det indeholder da også et af de klammeste produkter nogensinde: Gelatine. Yuck, kvaste knogler fra køer. Puha, nå men jeg mente det faktisk seriøst: Synes I virkelig at fisk er kød? jeg kender nemlig en "vegetar" der siger at han kun spiser fisk. Desuden er fisk da også dumme, de fortjener nærmest at blive spist...

-Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Der er nogle der spiser fisk, men for mig er det altså ikke noget jeg har lyst til. Uanset hvor dumme de så er [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Woody --> tja, måske skulle denne post have været i BLÆST-forummet.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg flyttede postet hertil fordi at det blev nogenlunde sagligt... øhh!? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Du er den dårligste admin ever Dex [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: København
@Psyko... jeg er også vegetar, og jeg spiser generelt ikke noget som skal fanges før man kan spise det; ergo er fisk heller ikke på menuen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nogle "vegetarer" spiser fisk fordi de mener at de mangler næringsstoffer og fordi de har en ide om at fisk ikke er tænkende og følende væsener ligesom os selv... det er en -slags- undskyldning, men jeg kan ikke argumentere på den måde over for mig selv, fordi jeg mener at det er en ret snævertsynet opfattelse af verden og livet omkring os.

Medlem

Jeg var vegetar fra jeg blev født, til vi flyttede sammen med min ex stedfar... han spiser kød. Og fisk: kød eller ej, det er jo ik værd at putte i munden. Så sku det da lige være marineret sværdfisk på grill. det eneste fisk jeg nogensinde har kunne li (smager som kottelet!)

Men ok.. seriøst, man kan sagtens lave meeega frådern vegetarmad, Jeg kan bare også godt li kød. Der er jo nogen der siger at det er sundere at være vegetar (bare man sørger for at få alt det man misser i kødet.)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
You said it dankdawg !!!
Fisk er da efter min mening kød, jeg ved ikke om man kunne kalde det fiskekød, for der er da klart forskel men det er da stadig kød...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
til ham i starten der spurgte om svampe har mage æringsstoffer er svaret ja hvis de har vokset vildt, sår du må nok hellere til at købe de dasnske, nej forhåblig spiser du ikke sår mange så det skulle have nogen inflydelse,

til dem som siger at fisk ikke har nogle hjerne og følelser i tager fisk er meget intelegente men på en anden måde end os, desuden har planter også intelegens og folelser, det er fks. videskablig bevivst at planter vokser dørligt i heavy musik men godt ived smukt musik(stille og roligt, der ud over har mensker persolighed og psyke oxo en inflydelse på platers trivsel.
jeg er overhovedet ikke fanatist hælig eller vegetar men mener bare det er godt at have respect og forståelse for hiaden, der er sku ikke noget som at fange si egen fisk eller kappe hovedet af et dyr og spise det,
jeg ka desvære ikke forklarer det meget bedre da mi viden er begrænset på området me spar mig for dumsmarte spørgsmål tak.
mvh. doeneg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
Når du siger det på den måde så kan man jo egentlig heller ik være bekendt at ryge, for så skærer du en del af planten af.
Hvad vil du sige hvis der kom en og skar din lille tå af, og begyndte at lave suppe af den? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg synes man skal spise hvad man ka lide af mad og drik hvad man ka lide af væske osv.... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Alle ting er jo levende, hvis man skal gå og ha ondt af alle levende væsener, så ka man jo ik selv leve [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Lyder måske dumt, men tænk lige over det [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 11 2002: Besked ændret af: Confusion ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
jeg synes bare at folk skal have lov til at være vegetarer hvis de har lyst til det!!
personligt spiser jeg ikke kylling, fordi jeg har arbejdet på en kyllingefarm, og har set hvordan de lever!!! det har givet mig et helt helt andet billede af kyllinger end jeg havde for 4 år siden!!
det rører mig tilgengæld ikke at guffe en ko eller en gris, for jeg ved at de har haft det godt mens de levede (min mor slagter selv) jeg sunes bare at man skal lade folk have de holdninger de har, for hvad der er rigtigt og forkert at spise mp være op til den enkelte at bedømme selv! personligt synes jeg f.eks. at hval-bøf smager skide godt!!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg har skam ik noget imod vegetarer og det er er da os helt iorden have sine egne holdninger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

fine by me [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fisk er måske klogere end man tror. Torsk er for nyligt blevet observeret, i at kommunikere med hinanden ved hjælp af blob-lyde. Det er ikke pis!
Kød smager alt for godt, men lige for tiden lever jeg er af linser, fordi jeg er ludfattig. Jeg savner ikke kød specielt, men der findes dog intet bedre end en lammekølle med hvidløg og myntegelé.

Psychedelia Gay Overlord

Miss84 - tvivler ikke på at dine mors dyr har det godt, men jeg har selv arbejdet på et landbrug i en kortere periode, og medmindre vi taler økologisk landbrug, eller sådan et lille hygge-landbrug, så har dyrene det ALTID dårligt. Især svin lider meget, da de jo er meget intelligente dyr. Deres intelligens kan bedst sammenlignes med hunde, da de af natur minder meget om dem. Jeg synes at man skal gøre op med sig selv hvad man vil spise, men det er vigtigt at man har fakta så man kan træffe den rette afgørelse. Enhver der har haft sin gang på et svineslagteri eller et større industrisvinebrug ved at det de bliver udsat for er forfærdeligt og bedst kan karakteriseres som tortur. Hvis man så vælger at være ligeglad med at dyrene har det sådan, så er det jo ens eget valg, men man bør vide at det er sådan det forholder sig når man køber en alm. svinekotelet nede i Brugsen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
lige præcis

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]