Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Alder
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg sad lige og kiggede nogle gamle topics igennem, og jeg faldt over en næsten 2 årig gammel en, hvor i diskutere med stoffer og folk på 12-14 år! Jeg er selv kun 14 ( døm mig ik, er moden af min alder osv ) Jeg har kun taget stoffer få gange! Røg en fed første gang for ik engagn et år siden, og har prøvet speed ca 5 gange! Men det er forskelligt, hvornår " man er klar "... Det kommer også an på forskellige grundlag... Hvis folk gør det for at være seje er det latterligt... Jeg tar personligt kun speed for at holde mig vågen, men det sker højest en gang i måneden... Så jeg synes ik selv jeg er for lille, men i synes sikkert at jeg er for lille... Men hvad er jeres synspunkt???

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Well, en af farerne ved at tage stoffer så tidligt er at man ikke oplever de ting som ens jævnaldrende gør. Den første forelskelse, det første knallerttyveri osv. På den måde bliver man nogle vigtige erfaringer fattigere, men jeg tror nu ikke nødvendigvis det behøver gå så galt. Alt i alt er det bare en dårlig ide at tage stoffer, når man ikke er helt udviklet.
Det gælder både mentalt og rent fysisk.

-Psyko

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Du siger selv at du har læst tidligere topics igennem, hvor medlemmerne herinde også snakkede med 12-14-årige om stoffer.

Mon ikke også holdningen dengang var at det er en pænt dårlig ide at dope sig når man er så ung og knapt fuldt udviklet? Man kan føle sig nok så moden, men det hjælper fedt, hvis kroppen og sindet ikke er parat til det endnu.

Altså, udsæt dine stof-eksperimenter nogle år endnu, tak. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Jespar

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Psyko:
Vi har vist nogenlunde samme mening.

P.S.:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Den første forelskelse, det første knallerttyveri osv.

Smukke minder hva? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

I røg sikkert fede da i var 14, og det er mere skadeligt at ryge end at sniffe... Jeg ku heller ik finde på at tage E, Lsd osv... Har stor respekt for de stoffer!

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Man skal kun tage stoffer når man føler sig klar - ikke af pres, forventninger eller for at føle sig sej. Når man drikker en øl med vennerne behøver det jo ikke at blive til druk, men når du "tager stoffer" er det for at få en oplevelse, og hvis du ikke har lyst/lige er klar, jamen så lad være! Jeg begyndte først på cannabis da jeg var 17.

Dedikeret medlem

Jeg tar 100% IKKE stoffer pga vennerne! Hader også de typer som gør ting for at være seje, og jeg kan også sagtens sige nej til stoffer! Gjorde det så sent som i fredags!

Medlem

Alcoholic> Jeg har nok ikke fået rystet alle mine småborgerligt påvirkede fordomme af mig, men jeg ville altså helst holde mig til rygning fremfor snifning - jeg tror det er lige så farligt at sniffe...

Medlem

Ikke at jeg vil helliggøre mig selv; jeg sidder selv og ryger en bong mens jeg skriver - med superliga på P3, jatak!

Dedikeret medlem

Du sidder og ryger en fed søndag eftermiddag, og så kan du ik li at jeg sniffer speed ca en gang i måneden! Du er da lidt dobbeltmoralsk! Man blir jo max dum af at ryge hele tiden!

Insane psychedelia user!

Så længe man passer på sig selv og husker at stoffer er farlige, går det nok.. Dog kan det da være ret farligt at jonglere rundt med psychliske stoffer når ens krop og sjæl ikke er klar.

Dedikeret medlem

Daffy, det ved jeg godt, men jeg render ik rundt som nogle af jer, på stoffer hver weekend... Så synes jeg det er lidt dårligt at nogle dømmer mig pga min alder!

In our memories

Geografisk sted: København
Du beder jo selv om folks mening ved at poste et topic omkring det!

Desuden når folk ikke kender dig, må de komme med deres generelle holdning, og egentlig synes jeg det lyder meget fornuftigt det som folk siger...

Dvs hvis man påvirker krop og sind med stoffer før krop og sind er 'færdigudviklede' (sindet stopper nu sådan set aldrig med at udvikle sig og kroppen udvikler sig til et vist punkt, hvorefter den går i forfald, hvis man ikke vedligeholder den - well det samme kan siges om sindet) så udvikles disse abnormalt... det er ikke nødvendigvis dårligt, men du får ulige vilkår at tackle begivenhederne med... det være sig godt eller dårligt.

Men underforstået i folks generelle råd er vel også at du selv er herre over dit eget velbefindende, men de forsøger nok baseret på egne erfaringer at give dig nogle gode råd med på vejen...

Personligt ville jeg også nødigt have røget hash hver dag eller bare jævnligt i 14-15 års alderen... egentlig bør man slet ikke ryge hash hver dag... selvom de fleste som stifter bekendtskab med det nok kommer til det før eller siden...

Du ryger jo heller ikke hver dag... men hvor skulle vi vide det fra, før du selv sagde det?

Og så ville jeg også holde igen med alle hårde stoffer i hvert fald nogle år, hvis JEG havde været dig... men det må du selv styre...

Jeg var i hvert fald ikke færdigudviklet fysisk da jeg var 14... og amfetamin er i hvert fald ikke skide sundt for fysikken!

Hash er ikke et hårdt stof, men det er mildt psykedelisk og hallucinogent, og ærlig talt tvivler jeg på at det er sundt nu når du er ved at træde igennem puberten - hvilket du må være midt i lige omkring nu- hvor din psyke udvikles meget... eller?

Så det er bare mine råd... så resten være op til dig selv, hvilket du sikkert sætter pris på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Ok... Men kan self godt forstå jeres synspunkter! Til det med hashen har jeg ik røget i 7 måneder! Self er jeg ik udviklet! Men jeg er rimelig udvilket og de fleste tror jeg er en 17 år... Men derfor udvikler man sig jo self... Men amfén kommer også kun frem til særlige lijligheder! Men tak for kommentaren! Hygge

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Synes fed er ok en gang imellem (ikke overdrive!!!) hvis man er 14 år!
Detr gjorde jeg selv og jeg mener ikke at det har været usundt for mig, men snarere givet mig et mere nuanceret syn på stoffer!
Men hvis jeg var dig ville jeg nok vente til du var tidligst 17 før du gik videre fra at ryge hash til fx. amf eller svampe!
Min første joint var mest for at være sej og det har irriteret mig lige siden fordi jeg gerne ville have haft en rigtig oplevelse hvor jeg følte mig klar istedet for!
Men lad være med at overdrive snifningen (lyder nu som om du har styr på det!)!

VH

Dedikeret medlem

Alkholic> har mange holdninger til stoffer i den alder ( også dobbeltmoralske ) da jeg selv så småt begyndte i 15-16 års alderen.

Men jeg vil ikke sige så meget andet end at du nok skal passe godt på og læse så meget du kan før du rør noget, og hvis du går videre med dine stof-eksperimenter så er jeg også ret sikker på du vil lave de samme bommerter som jeg gjorde i den alder hehe.
2g er fedt, 4 g er federe 6 g er fedest...NOT!!!!!!! 16 oh hård, går hele vejen hehe.

Ej pointen er at uanset hvad så har alder en del med ens mentalitet, men okay så længe du ikke dør eller får permanente mærkbare skader på hjernen så skal du vel selv have lov til at tage dine valg og selv have lov til at brænde fingerne..?

Dedikeret medlem

Ok.. Tak fordi at i gad bruge lidt tid på mig... Håber ik at i er ligeglade med mine meninger pga min alder ( har prøvet det før )! Forresten hvornår bliver man member???

Dedikeret medlem

aldrig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

ej når der er stemning blandt members for at det er et seriøst og rart menneske der er aktiv på boardet............

Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
Okay vil sige at jeg selv er utrolig ked af at jeg ALDRIG har oplevet min ungdom.
Jeg er 18 år den dag idag.
De minder som psyko snakker om med knallert tyverier og første forelskelse er en af de ting som jeg aldrig har oplevet.
Jeg tog min første kix (ecstasy hvis du ikk sku vide det) da jeg var 13.
Begyndte fast på dem som 14 årig.
Jeg har været i et misbrug og virkelig misbrugt ecstasy som er en del hårdere end at tage en streg ja.
Amfetamin/Speed skulle efter hvad jeg ved gå ind og ætse din rygrad og det ikk særlig fedt at ødelægge sig selv når man er så ung vel?
Ja kald mig pisse dobbeltmoralsk men jeg siger dette til dig som en information som du måske kan bruge et godt råd fra mig til dig.
Vent til du er omkring de 16-17 år med at begynde med det sjove.
Ryg dig en fed istedet det fandme ligså sjovt desuden vil du være SÅ outsider som du kan være hos de fleste af dine venner som ikke tager stoffer og folk vil se ned på dig da du er så ung og allerede er igang med at proppe giftstoffer i dig selv...

/MÐM@

Dedikeret medlem

Tak for ordene MDM@... Du bekymrer dig sq om andre! Tak for det....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]