Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Alkohol er faktisk ikke så populært et rusmiddel herinde, det kan du se hvis du søger på tidligere posts. Grunden er - for mit vedkommende ihvertfald - ret simpel. Jeg synes det er sjovt at tage stoffer og selvom det ikke er de vilde eksperimenter jeg har lavet, så nyder jeg det. Det er faktisk alt der er til det, jeg ville ønske at jeg havde en eller anden dyb grund til det, men det har jeg altså ikke [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Psyko

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg startede med at drikke fordi at det var spændende, og det skulle udforskes. Jeg var kun 11... Jeg drak bare regelmæssigt efter det, fordi at det er cjovt=) Nogle af mine venner begyndte at ryge hash, og de spurgte længe om jeg ik ville osv, men jeg ville ikke... Men da jeg lige var fyldt 14, ville jeg gerne så jeg prøvede det der... Lidt over et halvt år efter, begyndte jeg at gå med en af mine venners søskende, og det sniffede speed engang imellem... Så ville jeg gerne prøve det, da det ik er så farligt... Så det gjorde jeg og vi havde det skide skægt, og var vågne hele natten... Men alt i alt drikker jeg og tar stoffer pga kedsomhed. Håber du kan bruge det!

Junior medlem

Geografisk sted: Flemmes lomme.
Jeg startede(i forhold til nogle andre herinde) ret "sent" med at drikke mig fuld, da jeg var 14. Dengang var alkohol, ligesom nu, et feststof for mig. Jeg drikker for at hygge mig, og have det sjot. Når man er til en fest, er det sku lidt sjovere hvis man får lidt at drikke. Folk bliver ofte lidt mere åbne når de har fået lidt indenbords. Dog synes jeg, at det er knap så fedt at drikke sig så lam, at man ikke kan huske en dadel dagen efter. Det er måske meget fedt når man er 15-17 år, men nu hvor jeg er blevet nogle år ældre, er det helt klart federe at drikke knap så meget, men så til gengæld kunne huske det hele [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Med hensyn til tjalden, så startede jeg også forholdsvist sent der. Røg min første J i en alder af 19, men begyndte først at ryge regelmæssigt da jeg var 21. Mit forhold til cannabis er dobbeltsidet. På den ene side, kan det være et utroligt godt stof hvis man skal hygge sig sammen med kammeraterne, eller hvis man er til fest, og skal tidligt op dagen efter. Dog plejer jeg at holde hash(i større mængder) og alcohol adskilte. Jeg bliver så fucking stenet hvis jeg drikker samtidigt med, at jeg ryger - knap så fedt hvis man sidder til en fest. Den anden side af mit forhold til cannabis, er det at ryge alene. Jeg bruger ofte cannabis som anti-stress middel, og der er intet så fedt som, at have været på arbejde en hel dag, og så komme hjem og ryge en j. Hash har virkelig åbnet mit sind for en hel anden forståelse af verden. Jeg er begyndt at nyde naturen meget mere, og har mere glæde i de små ting i livet.

Held og lykke med din opgave, håber ikke du har fået en alt for negativ holdning til stofbrugere af debatten herinde [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er for hyggeligt at sidde og sende piben rundt, sidde og grine sammen, men det fedeste er stadig svampene! Det behøver ikke at være en kæmpe dosis, bare et gram feks, og så se en film! Effekten af svampe er umulig at beskrive fuldstændigt, og af den grund er det også umuligt at svare på, hvorfor man tager dem. Jeg kan kun sige at de giver mig en umådelig følelse af velvære og tilfredshed i krop og sind!!
Har selv prøvet coke og E men det siger mig ikke en skid, det bliver man jo bare dummere af! LSD, svampe og den slags kan man derimod lære sig selv (og dem man tager det med!) bedre at kende af!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg tager ikke andre stoffer end hash og svampe, hashen for at slappe af eller hygge mig med nogle venner.
Svampene tager jeg fordi det giver mig et "indblik i hvad der sker"...
Det er dejligt at gå rundt og opdage alle de ting som man ikke ser normalt!
Det er utrolig dejligt og det giver stof til eftertanke, når man vågner op af rusen igen.
Især naturen er dejlig at vade rundt i på svampe, alting er meget større og man får en fornemmelse af at der ligger noget stort bag som man ikke rigtigt kan finde ud af!
Jeg tager dem ikke for at grine men for at opleve!

VH

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Begyndte at drikke i starten af 8. klasse, da jeg kom i en ny klasse og dermed en ny omgangskreds som gik til fester. Drak sindssygt meget vildt og uhæmmet gennem 8. klasse og det meste af 9. Hvor jeg havde mødt en del mennesker og blev introduceret til hash et par gange og prøvede da også at ryge en gang der i starten af 9. (men da jeg er/var ikke-ryger gav det bare hosteanfald og har siden kun ædt/drukket hash) Og det var også i 9. jeg prøvede svampe, ecstasy, amfetamin og lsd første gang, kan faktisk ikke huske den egentlig grund til jeg prøvede ecstasy og speed, nok bare fordi det var spændende, men svampe og lsd var fordi jeg havde læst en del omkring hallucinogener og det lød meget kewl [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Grunden til jeg stadig gør det, er vel i bund og grund fordi det er herre lækkert at være lam. Som Psyko sagde så ville jeg da ønske det havde en dybere menning med alle de stoffer, men den tror jeg ikke på lige forløbig.

Dedikeret medlem

hvorfor jeg startede er en laaaaaaaaaang historie.

Men hvorfor jeg gør det? fordi mange stoffer har vist sig at være bedere egnet at feste på for mig end alkohol og har færre konsekvenser for mig.
Fordi stoffer er sindssygt inspirerende for mig, det sætter mig i nye bevidsthedstilstande hvor tanker jeg før har lagt hend eller undertrykket kommer op igen og jeg hermed bliver konfronteret med dem eller får en ny mulighedhed for at tænke dem igennem og lege med dem.

Jeg gør det fordi stoffer er alt hvad vi ikke må, og ingen skal bestemme over mig.

Jeg gør det fordi stoffer er alt hvad jeg ikke kan sætte ord på, men kun opleve, det er alt det jeg aldrig nogensinde vil kunne forklare jer om, men kun selv opleve.

Jeg gør det fordi de for mig er en oplevelse lig at tage på overlevelsestur i regnskoven, det er hårdt og det kan gå galt, det er fuld af farer og spænding, men kommer man igennem er man blevet den del rigere på erfaringer og har fået en oplevelse.

Jeg gør det fordi jeg har lyst.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bøh:
Jeg gør det fordi de for mig er en oplevelse lig at tage på overlevelsestur i regnskoven, det er hårdt og det kan gå galt, det er fuld af farer og spænding, men kommer man igennem er man blevet den del rigere på erfaringer og har fået en oplevelse.<HR></BLOCKQUOTE>

Smukkere kan det ikke siges...!

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
WÅÅÅÅÅW blev bombaderet af både negative og positive(Jer) om stoffer!! har næsten lige fået af vide af 3 prs. man skulle holde sig lang væk! men det lyder fedt! Men indtil videre klare jeg mig fint med mig selv, det er lige så effektivt på et mindre niveau! skal nok hellere vente 3-4 år endnu, skal lige vokse færdig!
"Johny"

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> hellere vente 3-4 år endnu, skal lige vokse færdig!
"Johny" <HR></BLOCKQUOTE>

nok den mest fornufitge bemærkning jeg har set i lang tid

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 18 September 2002: Besked ændret af: morphos ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
trips giver en livlig fantasi og så afkalker det hjernen som +-bonus-+

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
hmm, jeg læste engang en bog om en psykopat der tog coke (american psycho), så fik jeg lyst til at prøve det. nu har jeg det sådan at jeg bliver sindsyg af alkohol, kan seriøst ikke styre mig, men på narko falder the beast within til ro og jeg kan nyde mine omgivelser, og mig selv.

dog er det også ret rart at være sådan clean agtig for både alkohol og dope [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Har fatte plus af jeres meninger, er det iorden at jeres svar kommer i min rapport??
jeg har ikke skriver ikke andet end teksten. Der kommer jo også lidt reklame ud af det skal det lige siges! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
hehe, det er sq ikke reklame vi behøver, det klarer urban. Du må gerne citere mig, hvis det gør dig glad.

Jeg har kun et krav, det er at få lov til at se den rapport på et tidspunkt. (helst inden du afleverer så vi lige kan rette de værste fejl).

God arbejdslyst.

Medlem

Jeg er kommet længere med mit projektopg. juuuuuubiiiiiii!! mangler dog stadig min forside [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Men det er en anden side af sagen. Jeg er blevet meget nysgerrig i jeres "Verden" hvis jeg kan kalde den det, men ville lige høre om i kan begrunde hvorfor i tager stoffer, i siger nok, ej det er fordi man for det totalt grinern! Men hvorfor hoppe på stoffer og alkohol???
Jeg aner intet om det da jeg hverken har eller tager stoffer, eller aldrig er blevet stiv.
Hilsen "Johny"

Medlem

hmm okay da, i får noget af den, ved ikke hvorfor men hader at andre kigger i min rapporter, men whatever, jeg kan kun blive svinet til på det groveste og så er jeg måske tilbage omj et par uger! kan jeg lige få din e-mail så??(Speedy) så sender jeg den del som der handler om jer, hvis du har nogle kewl ideer så kom med den! fx billeder eller lign. de eneste ændringer jeg har lavet i folks egne ord er at rette nogle stavefejl.

Medlem

hvorfor ikke bare oprette et nyt topic, og poste den rapport? så kan vi alle komme med (konstruktiv!!!) kritik [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Startede med alkohol som 14-15 årig - fordi...alle andre gjorde det. Har haft nogle fucked opleveler på det stof.

Herefter startede jeg med at ryge hash på 2. år på HTX, og startede herefter med at tage LSD ca. en uge før min sidste og mest vigtige eksamen på 3. år HTX :-)

Hashen startede jeg så småt med at ryge af nysgerrighed, og ryger nu kun sjældent, og helst kun i forbindelse med trip og hyggeaftener. LSD'en var også ren nysgerrighed, og som andre skriver herinde, kan stoffer åbne ens øjne for f.eks. naturens skønhed osv. Det er én af grundende til at jeg tripper :-)

Dedikeret medlem

Ja post lortet så vi kan se den=) Så får du måske en 50 stykker til at rette den=) Det ku da være fedt nok for dig...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]