Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 jul 2009 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2009 21:03
Indlæg: 15
Jeg er desperat og i min søgning på nettet efter råd og vejledning kom jeg så omkring psychedelia..Jeg håber meget der er nogle som kan hjælpe mig lidt igennem med nogle råd og erfaringer..

Jeg er mangeårig blandingsmisbruger.. til sidst dog primært heroin. for 1 år siden startede jeg i suboxonebehandlling af hvliken jeg så blev udtrappet helt sidste søndag. dvs jeg tog de sidste 2 mg subox for nu 13 dage siden. De første dage gik det over al forventning, formentlig fordi kroppen jo stadig var mættet at subox.Først onsdag fik jeg nedtur med hvad deraf følger af fysikse ubehageligheder. sidste fredag startede jeg i naltraxone behandling. lørdag var jeg i et totalt mærkeligt humør, det svingede bare fra mani til depression.. selvfølgelig oveni de fysikse symptomer. Mig som aldrig drikker gik på druk og sniffede en masse amf og siden har det bare været ned af bakke med mig.. mest psykisk.. meget psykisk.. det fysikse ubehag har lagt sig gevaldigt men min krop er fuldstændig drænet for energi. jeg kan ingenting udover at ligge på min sofa og se tiden glide forbi. jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til noget som helst. alt er gråt. jeg kan ikke udholde mig selv eller familien. jeg kan ikke taqge mig sammen til at gå i bad. ingenting. Efterhånden har jeg ligget og kigget ud i luften i 6 dage, jeg væmmes mere og mere ved situationen, min kæreste gør alt for mig, jeg græmmes bare. jeg ved ikke om det er almindeligt at blive sådan efter et år på subox. på misbrugen snakker de mest om den eufori jeg snart vil føle.. men jeg føler ingenting udover total håbløshed. jeg er ikke selvmordstruende, dertil har jeg for mange forpligtelser. men jeg kan ikke overskue hvis dette mareridt ikke snart vender. jeg har ikke lyst til at tage drugs, men jeg har godt nok heller ikke lyst til at leve et så farveløst og gråt liv som det er nu. jeg er bange for at det er sådan det bliver ved at være. alt føles belastende og jeg kan ikke overskue selv små dagligdags opgaver. jeg ønsker bare at sove og vende ryggen til verden.
det lyder måske teatralsk men er min lorte virkelighed lige nu. det ville være rart om der sad nogle derude som kunne indgive lidt håb og som muligvis havde erfaringer med at være ny clean efter en lang udtrapning og om min tilstand er ganske almindelig eller fuldstændig unormal. Hvis det her er livet, så ved jeg sgu snart ikk....
mvh sagitaria


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2009 22:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2006 21:36
Indlæg: 243
det er meget normalt at man bliver depri efter opiat afhængighed, jeg sørgede for at være meget aktiv, social, spise godt og lave en masse så man for tankerne over på noget andet!

alt det er ikke noget man har lyst til i den tilstand - men det virker!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2009 22:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
-Flyttet til Medajlens Bagside-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2009 14:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2009 21:03
Indlæg: 15
Okay. har da også rejst mig op idag og gået igang i haven.. føler ikke jeg kan trække vejret ordentligt.. det hele er stadig gråt.. men håber på bedring snarest.. tak for svaret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2009 15:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2006 21:36
Indlæg: 243
der kan godt gå noget tid før det begynder at lysne afhængigt af dit forbrugs længde og størrelse, men sørg for det at være meget aktiv og social så du ikke sidder og bliver depri! - det er lige det som giver en lysten til at tage noget

skrev en lille guide til en ven, har ikke fået skrevet den helt færdig men her er den:

Imodium® (Loperamid) .
Kodimagnyl® "stoppende" 500mg (ASA), 10mg codein og 70mg magnesiumoxid. (BRUG DEM SOM ANVIST!)
Multivitaminer.
Clonazepam/Diazepam (virker til at sove lidt på og få noget ro, det for du brug for!) LAD VÆRE AT MISBRUGE DEM! BRUG DEM!.
Aktivitet! (social, brug kroppen, lidt motion, lys) HJÆLPER!.
Hold en nogenlunde normal døgnrytme!.
Husk at få massere af mad og drikke!.

håber det kan hjælpe lidt.. hvis du er i tvivl om noget skriver du bare :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2009 18:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg har ikke selv været afhængig af noget særlig længe og da slet ikke heroin, så kan kun relatere vha. min egen forbigående apati.. Én ting er sikkert, surmuleri hjælper kun til at man forbliver i samme rille og tit fordi man ikke har overskud til andet, så æder man en masse junkfood som er ligeså stagnerende for ens sind. Som sagt så hjælper det at være aktiv, om du så bare slasker lidt rundt i haven, det er bedre end ingenting.. At du så føler du ikke kan trække vejret ordentligt, skyldes formentlig at du har siddet på din flade i rigtig lang tid, kroppen skal jo lige igang igen. :)
Og mht. kosten, så få nogle grøntsager og frugter indenbords, hold dig fra alt for tung og fedtet mad. Bananer syntes at være det helt store i folks øjne hvad angår glæde og for mig er broccoli en fast del af min ugentlige indtag af grøntsager fordi den er en vitaminbombe uden lige. :mrgreen:
Og igen, se nogle mennesker! Det kan godt være du ikke umiddelbart har det store at byde på, men bare det at du mærker andre folks tilstedeværelse, kan være nok til at du vinder lidt mere gnist..

Til slut får du lige en lille video:



Håber du får det bedre snart
Vh Cubensis


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2009 18:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2006 21:36
Indlæg: 243
Kan kun give Cubensis ret! og jeg taler af erfaring!

det er de bedste råd der er i denne tråd, og lige en ting som er rigtig vigtigt synes jeg - hvis du falder i skal du ikke blive depri af det, det sker! det er bare med at komme op på hesten igen

det tog mig mange gange før det lykkedes og mit misbrug var ikke så vildt, omkring et års tids ca, er først ved at være rigtigt kommet mig igen efter tid med de råd, nu er jeg så begyndt at træne for at tage lidt på og komme lidt i form det har virkelig også hjulpet på cravings!

håber også for det bedste men det skal sku nok lykkedes!

du må meget gerne melde tilbage om hvordan det går :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2009 20:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2009 21:03
Indlæg: 15
Tak for jeres svar og gode råd. Det går faktisk en smule bedre idag. Jeg er godrt klar over, at jeg mister energi af bare at ligge ned, men det er sørme svært at rejse sig op, når hele kroppen bare er træt og gør modstand. Jeg har haft vedvarende kramper i specielt benene, det er dog ved at være overstået nu.
Indrømmet.. de første 5 dage efter suboxstop tog jeg allopam 15 mg gange 3 dagligt og en indslumringspille imozop 7.5 mg. Plus at jeg røg en pind om aftenen.det var ikk med misbrugsafdelingens vidende, men ren overlevelseesstrategi. Det er bare ligesom at mit hoved er vågnet op nu, mine følelser sidder udenpå og alt ramler ned over mit hoved. Pludselig kan jeg tude over hvad som helst og pludselig skammer jeg mig så vildt over mit liv som misbruger. Jeg tror måske det både skyldes stoppet med subox men også benzodiazepinerne. det ca en uge siden jeg stopped med dem og 4 aftener siden jeg stopped med sovemedicin.

Når jeg møder op på den lokale afdeling, hvor jeg stadig skal komme dagligt, kan jeg pludselig se hvilke mennesker der kommer der og det rammer helt vildt, for jeg har aldrig set mig selv som en "fuckiing sølvpapirs junkie" og det er jo netop hvad jeg har været.. det skal dog siges at jeg har uddannelse og job, har bare været sygemeldt ret meget de seneste år..Ikke at det gør mig bedre, men det er i længden måske lidt nemmere for mig at komme videre.Rehabilitering siges jo at være den svareste del og jeg er på mange mder ihvertfald halvt rehabiliteret. omend jeg selvfølgelig mest har omgåedes mennesker med samme overskyggende interesse som mig selv, eller mennesker som accepterede mit brug af alskens medikamenter.

Jeg har kontaktet nogle na bekendtskaber idag ( anonyme narkomaner) og tager til na møde imorgen. Håber også det vil hjælpe lidt på humøret. Jeg har de seneste år haft en sponsor parat, til når jeg var klar til trin arbejde gennem na. men jeg har jo ikke varet clean før nu. Også det håber jeg på kan vende skuden for mig.

Var til lægen på m brugen idag, hun mente jeg skal starte antidepressiv behandling. Købte også medicinen, men læste også indlægssedlen og giver lige min krop og sjæl en chance for at få det bedre, før jeg begynder at indtage medicin som har en uhyggelig række af bivirkninger. Mit eneste ønske er at blive frisk, glad og harmonisk igen.Håber kroppen selv regenererer sig og vil ihvertfald give den en chance før jeg begynder på en ny pille kur.

Mht mad.. prøver at spise fornuftigt med masser af proteiner og masser af grønt..

Den positive del ved det hele er at maven endelig fungerer igen. Dope, morfika generelt og suboxone ødelægger fuldstændig peristaltikken og de seneste år har min mave været oppustet og hård. nu er den vel fungerende igen og det er ikke dårligt. Trangen til stoffer alt inklusive er forsvundet fuldstændig efter de mange dage på sofaen. jeg kan ikke udholde tanken om at skulle være på igen. der er så meget stress, fordækthed og løgne forbundet dermed. ligesom ens økonomi fucker fuldstændig op. her et år efter jeg holdt op med illegal medicin er min økonomi stadig i ruiner og jeg skylder alle jeg kender penge. Det er så flovt og den vej ved jeg at jeg ikk skal igen..

Uden at føle mig bedre har jeg også svart ved at udholde at skulle kigge på mine medpatienter på den lokale afdeling for misbrugere. jeg ser ikke ned på nogle, men jeg ser pludselig hvor ynkeligt det hele er. der er ingen fremtiddrømme, intet håb,kun snak om stoffer og om hvordan man kan omgåes behandlingen lettest muligt uden at blive knaldet i sit sidemisbrug. Jeg føler mig lige nu så færdig med det og jeg får kvalme over det i så mange år har været mit liv.

endnu engang tak for svar og for den ærlige omgangstone..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2012 11:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2012 13:38
Indlæg: 9
Hej. Jeg hedder David og har netop læst dit indlæg og må sige, at det skræmmer mig! Jeg er selv i behandling med suboxone og har været det 10mdr! Jeg får 8mg dagligt, men vil så gerne ud af det. Jeg har bestemt mig for at begynde nedtrapning på egen hånd. Dvs at jeg fra idag er startet med kun at ta 6mg. Jeg håber at jeg kan køre projektet færdig, så jeg er ude af suboxone til Jul. Hvor længe tog det dig, at komme helt ud af suboxone? Jeg er så skræmt for at have sådanne nedture, som du havde. Jeg har selv rigtigt svært ved at tage mig sammen, men jeg har lært at nøjes med meget små skridt og det er så fed en sejr, når man har gjort noget f.eks gå i bad... Jeg håber ligesom dig, at der er håb forude! Men jeg er nysgerrig! Sig mig, hvor længe det tog at komme ud af suboxone? Venlig hilsen David


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2012 23:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
Hej, da jeg stoppede med subutex, var jeg træt i lang tid efter, jeg orkede næsten ingenting, min krop var bare SÅ træt, jeg var bare kronisk træt hele tiden, jeg indkøbte diverse energiprodukter, som overhovedet ikke hjalp.-Ærligt så er man meget træt og energiforladt i lang tid efter at man er stoppet, men energien vender stille og roligt tilbage igen, det tar bare lidt tid. Så fat mod :) Psykisk der går der ikke så lang tid før man er nogenlunde ovenpå igen.

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2012 00:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003 02:01
Indlæg: 549
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har også prøvet at trappe ud af et heroin misbrug med subutex, men kun over en meget kort periode så jeg ikke er blevet rigtig afhængig af subutex'en. Men efter hvad jeg har læst på nettet er 2 mg per dag stadig en ret høj dosis at stoppe på, og sidst jeg er stoppet, efter kun et par ugers brug, kom der stadig stærke abstinenssymptomer selvom jeg endte på under 0,5 mg per dag.
Så man kan trappe ned til 2 mg per dag forholdsvis let, men derfra skal man være tålmodig og ende endnu længere nede for at undgå så slemme abstinenser som folk oplever.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 20:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jun 2010 16:58
Indlæg: 70
Jeg ved godt det er et gammelt indlæg, men synes det er bedre at skrive videre, end at oprette et nyt.. Jeg har nøjagtig samme problem..

Jeg går og prøver og komme ud af dem.. Men jeg har jo så så mange liggende, og selvom jeg går uden dem en uge, så er jeg stadig helt flad for energi.. ( Tror jeg har taget det sådan on og off i 2 måneder inkl dolol.. da det minder meget om subutex).. Jeg er så flad for energi jeg ingenting gider.. Gider ikke engang sætte mig ud i bilen og køre ned og hente nogle film eller lign. Jeg kan lige magte og gå ned i bageren om morgenen.. Jeg ved godt det er er en fase, men den føles som en evighed..

Jeg hader, og elsker både præperatet... Fordi det gør jo nemlig også lige det omvendte når det virker.. Så gider man virkelig noget igen.. Jeg kan koncentere mig, jeg har lyst til at købe ting, osv.. Helt clear, og føler mig rask.


Men så når jeg stopper bliver jeg voldsom depri, jeg bliver aggresiv, jeg får en sindsyg sød tand, og jeg hiiiver bare efter noget der kan dulme hovedet.. Benzoer hjælper ikke en skid.. Jeg tror jeg har fået en evighedstollerance.. Det sgu ligemeget hvor mange jeg tager, så virker skidtet ikke..


Normalt når jeg er clean, ligger jeg lige på vippen til at være doven og gider intet,angst osv. Så det derfor jeg tager det.. og så er det lækkert man sover som man gør på dem..

Men igen, dem vender man sig også ekstremt hurtigt til.. ikke ligesom andre opioder..
Selvom jeg har gået over en uge, kan jeg nemt tage 12-24 mg på en dag.. Np..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team