jeg kunne egenlig godt tænke mig at høre hvad i andre har af erfaringer med folk som ikke har rygrad nok til at ligge stofferne på hylden når de volder problemer.
for det første så er det for at se et stort problem når de f.eks ikke kan indse problemet eller problemets omfang, der plejer jo altid at være nogen som er længere ude end en selv.
for det andet hvis vi f.eks snakker om weekends misbrug, er det så ikke kun et psykisk problem ? hvis man var afhænig altså virkelig burde man da få abstinenser hverdag. Dog mener jeg at et weekends misbrug er et stort problem hvis man er teenager og ikke laver en skid udover at tage stoffer og kun tilbringe tid sammen med folk some også gør.
Når jeg har konfonteret en som var afhænig af stoffer, er denne blevet utrolig sur, og havde den opfattelse at jeg kun gjorde det for at provokere, desværre er det sådan at det ikke var meningen at provokere, men snare at hjælpe, det er bare lidt svært at finde en balance for hvad man kan tillade sig at sige synes jeg, ligger man kortne på bordet så bliver man skubbet væk, eller provokeret så man har lyst til at kigge den anden vej.
Det jeg har tænkt mig at forsøge er at tilbringe noget tid i weekenden med XXX så XXX ikke tager ud til sine venner for at tage stoffer.
Jeg vil meget gerne høre fra nogen som har kendt nogen med samme problem og eventuelt hjulpet til med at komme ud af et stofmisbrug. Dog er jeg ikke erfaren på det område og ville faktisk føle mig lettet hvis XXX gik med til at komme i et behandlings program, men XXX nægter enda at overveje det og truer med at gøre skade på sig selv.
HJÆLP !!!
|