Gæst skrev:
Child of Aum skrev:
Opis skrev:
Men hvis der så skal være balance, så må man også kunne skabe liv, alså jomfrufødlser.
Den energi der driver mennesker er IMO en form for +/- og uden den ene, så er den anden der heller ikke -
Hvad er så balancen for døden?
Jeg forstår ikke helt hvordan du får balance i tingene ved at man kan slå ihjel i drømme men ikke skabe liv.
Drømme er gråzonen imellem liv og død efter min overbevisning - stedet hvor alt kan ske - du kan sagtens skabe liv - fordi alt kan ske - men det liv der bliver skabt i drømme - ligger jo i gråzonen imellem livet og døden... så derfor er det intet af delene.... Livet bliver skabt i vågen tilstand... du planter et frø, elsker med din kæreste og får et barn... Balancen i døden... Der er ikke balance i døden eller livet - der er balance imellem liv og død.
Da vores ikke fysiske energi, normalt er istand til alt når den er i et med det store hvide (eller død som det kaldes fysisk) - så er eksistensen udstyret med en gråzone hvor at den ikke fysiske energi kan udfolde sig frit for ikke at føle sig for bundet af de fysiske regler, som livet påbyder energien.
Det at eksistere er aldrig noget man holder op med, men det jeg som styrer mange af ens handlinger, vil fade væk og ren energi vil være tilbage - en ren energi der er fri for et ego til at bestemme - fri for at blive dømt af et ego - som egentligt er skabt af andre energiers fysiske forms handlinger.
Det store hvide er varmt, men monotont - hvor livet er af skiftende temperatur, men progressivt. Begge dele er vidunderlige - derfor man ikke skal frygte nogle af dem... Det eneste man skal frygte er at blive fanget i gråzonen - der man hverken i live - eller i et med det store hele - der man alene i sin egen energi, fanget imellem 2 steder, fanget et sted som næsten ikke eksisterer, men alligevel så er man der.... Fanget i drømmen. Frygtelig skæbne at lide.
P.L.U.R