Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Black Cobra
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg har valgt at ligge emnet her, fordi det er et seriøst emne, som, hvis det ikke allerede gør, kan komme til at påvirke os alle.

Jeg læste BT igår (søndag d. 8/9 .red), og de bragte en lang og stor artikel om Black Cobra'erne. Og ifølge artiklen, så siger Black Cobra's, at de overhovedet ikke udøver kriminalitet... Jo, hvis selvtægt er kriminalitet, så gør de. (Hvilket det jo egentligt er, hehe)

Men for et par år siden, var der nogen i Roskilde der blev meget trætte af, at blive generet af rockere, indvandre-bander og andet godt... Så de dannede Black Cobra's og holdt sammen mod de andre. (Altså de lavede en ny bande, for at være i fred fra de andre bander) Forskellen på dem er, de er "almindelig" mennesker, som du og jeg. Og de er alle mellem 20 og 40, uden et eneste medlem under 18.

Hvis et medlem bliver truet, så kontakter han lederen i/af sin by, og han indkalder de andre medlemmer til et møde, hvor de diskutere hvad de skal gøre ved problemet. Det foregår ved håndsoprækning, om de skal give bøllerne en lærestreg.

Og man må sku ikke lave kriminalitet og/eller rode med stoffer... Så bliver man smidt ud med det samme.

Drengerøvene i Kokkedal, har overhovedet ikke noget med Black Cobras at gøre. De har helt uberettiget taget navnet (sikkert fordi de syntes det lød fedt), og udøvet hærværk mod ting og mennesker i det navn... Men en af grundlæggerne til Black Cobra's, som der blev interviewet, forsikrede at de drengerøve nok meget snart skulle få besøg af nogle rigtige medlemmer, og pænt bedt om aldrig at misbruge deres navn igen...

Desuden er det et faktum, som politiet har bekræftet, at de endnu ikke har anholdt et Black Cobra medlem, på trods af utallige ransagninger af biler og hjem... Så når de siger de (stort set) alle sammen har rene straffeattester, og ikke lavet kriminalitet, så mener de det...

Alt ovenstående, er ikke min holdning, men et referat af denne artikel...

Men, hvad syntes du selv? Er det iorden at udviklingen er i denne her retning? Så folk, bliver nødt til at lave bander, for at være i fred? Skaber det ikke endnu mere konflikt? Føler de andre bander sig pludselig ikke truet? Vil det ende som i '80'erne i USA med Bloods og Crisps (Eller hvordan man nu staver det)??? Hvor enten er man på den ene side? Ellers er man på den anden side?

[ 09 September 2002: Besked ændret af: Rylle ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Øh..overdriver de ikke lidt? Det er sgudda ikke nødvendigt at være med i en bande for at gå i fred på gaden. Har på fornemmelse af at det er nogen mega-brianer der er med i det lort dér.
Banderne idag er stadig ikke det store problem de var i midtfirserner, dengang panserne ikke vidste hvad de skulle gøre endnu og der var krig mellem Bullshit og Hells Angels. Så det er en noget forvrøvlet problemstilling synes jeg. Udover det, så er vold mod sagesløs godt nok steget en lille smule, men det er første gang det er steget i løbet af de sidste 10 år. Og desuden er chancen for at blive udsat for kriminalitet alstå MEGET lille herhjemme. DK er fortsat et af de sikreste steder at færdes i hele verden..så lad jer ikke skræmme af medier eller lignende. Det er altså ik så farligt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

PS: Hvad angår Bloods & Crips, så bør du ikke se så mange gangsta-film. Klart at i visse kvarterer var det et problem, ingen tvivl om det, men for de fleste, selv I LA var det sgu ikk noget de mærkede til. Bloods var jo en meget lille bande i forhold til Crips, der er kæmpestor. Derudover var der jo masser af andre bander som f.eks. Folks og Latin Kings, og de havde jo deres egne fejder at holde styr på. Så der har ikke på noget tidspunkt været tale om at man skulle vælge noget som helst, medmindre man var bandemedlem.

Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved godt, at det ikke var en verdensomspændende bandekrig mellem Bloods og Crips. Det var mere for symboliken i det...:)

Psychedelia Gay Overlord

jo jo, men kan du ikke se at det måske er at overdrive lidt at sætte det så hårdt op når vi bor i DK som er så sikkert som det er?

Medlem
Brugeravatar

Hmmm... Nu kender jeg overhovedet intet til oprigtigheden i denne omtalte artikel... Men der må da for helvede være en grund til at de laver Black Cobra... Hvilken skal jeg ikke kunne sige, men det er vel det, jeg har lagt op til, at vi skal diskutere...:)

Insane psychedelia user!

Nu færdes jeg i Roskilde, og her findes vist de fleste (rigtige) medlemmer af Black Cobra.. Jeg har faktisk en god ven der er gode venner med dem. I byen har de rygte for at være ret voldelige, hvis der sker noget med en fra gruppen (fx hvis han får et enkel slag) så skulle de eftersigne gå ret hårdt tilværks mod ham der slog ham.

Og så er de vist gået ind i samarbejde med support-grupperne til rockerne, men vist nok bare for at få beskyttelse..

[ 09 September 2002: Besked ændret af: daffy duck ]

Psychedelia Gay Overlord

Jeg gætter på at de bare er nogle bøller...samarbejde med rockersupportere for beskyttelse? Yeah right!
Rockere gør ikke noget gratis.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Men det gør deres mødre!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
black cobras er ikke folke hælte der kæmper for friheden,

hvordan er du nået frem til det resultat,
for mig ser det ud som nogle wannabes der gerne vil styre og hærve det hele.

hvis folk abselut vil være med i en bevægelse der kæmper for fred og for den aldmine borger der blot ønsker at kunne gå på arbejde og leve i fred i en by hvor man ikke behøver at metalt gittere for butiks ruderne

SÅ MÆLD JER DOG TIL

KU KLUX KLAN, www.kkk.org

det er jo det samme de mener angåne at folk ikke skal være undertrykte og at de er trætte af kriminælitet,
ja så har de bare brugt jøder communister og neger til skræmme billeder til at retferdig gøre deres hingninger og korsafbræninder

lige som rylle forklar med at black cobras kun er ude på retfærdighed og han for det da også til at lyde som en borger bevæse i mod den kriminæle udvikling som en slags folke hælte,

de er krimminæle og ønsker deres flag der hvor HA OG BANDIDOS's flags hænger nu

[ 09 September 2002: Besked ændret af: morphos ]

Medlem

Geografisk sted: Danmark
KU KLUX KLAN: www.kkk.com
Eller: KU KLUX KLAN

Medlem
Brugeravatar

@Morphos: Morphos din knold...:| Enten læser du sku helt forkert, ellers formulere du dig forkert... Jeg ville sætte pris på, du læser og forstår emnet/teksten, inden du udtaler dig om noget...

Jeg har udtrykligt skrevet, at det er IKKE min mening jeg har skrevet der... Det er et referat af en artikel i BT...

Så tænkt dig lige om, inden du angriber mig, som et uvidende fjols, der blindt tror på medierne...

TAK!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Vi har problemer med Cobra'erne vs. X-team her i byen.. (bandit support..) Jeg har selv snakket med x-team pga. en jagt på en veninde.. de virkede nu meget fornuftige (så fornuftige de nu kan lyde..) og Cobra'erne virker helt fine, dem kan X'erne bare ikke lide..

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Jeg har oplevet et par sammenstød mellem red & white og black cobra i roskildes natte liv, det er altså ikke noget at spøge med, jeg tvivler stærkt på at black cobra ikke begår kriminalitet, jeg tror de gerne vil ind på narkomarkedet og tage lidt at red & white/ha´s indkomst derfra til deres egne formål, hvorfor fanden skulle de ellers ryge i totterne på hinanden konstant ?

Junior medlem

Jeg synes sq heller ik at der er nogen grund til at være med i en bande... Det er da fedt nok på bogle punkter, men okay... Hvis man ik er provokerende og ik laver ballade er der jo heller ingen som vil gi dig tæsk, og så behøver du ingen bande!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Bander og bandekrig er latterligt, og især de der små bander er så klamme og wannabe-agtige. Det er jo ik fedt!
De må da fatte at klare sig selv!

Relativistisk båthorn

Selvtægt er en dårlig ting. Folk i grupper der måske hidser sig selv op på en aggressiv og negativ måde kan finde på hvad som helst og det er ikke særlig smart.

Jeg kender ikke black cobras og jeg kan heller ikke se hvorfor det sku' påvirke os alle som du si'r. Hvis de er nogle banditter, så skal det nok komme frem (det gør den slags altid)
Det lyder godt nok som om de er nogle skumle typer, efter hvad andre her siger om dem (jeg fik billedet af sådan nogle hill-billy jocks i pickup-trucks iført rødternet skjorte, cowboybukser, cowboystøvler og cowboyhat og naturligvis VÅBEN...klamme Uintelligente typer der kun kan sige "du dum, mig slå dig")

Men generelt er danmark et meget fredeligt og sikkert land mener jeg. Der er selvfølgelig nogle der kommer galt af sted, men ikke mange når man tænker på vi er 5 millioner. Jeg har kun fået en på hovedet 1 gang og det var 1 knytnæveslag på min kæbe (ikke alvorligt, jeg blødte lidt men det var alt) af en fuld idiot der tågede rundt og ikke vidste hvad han lavede (alkohol igen-igen)

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Ja alkohol er jo roden til alt ondt, TSK herfra

Dedikeret medlem

jeg kan huske engang hvor jeg var var røget i lidt probs da, jeg var ude og bakke en ven, mod en 4.5 yre med knive, vi stod og snakked lidt frem og tilbage, jeg forklarede dem hvorfor det ville være en uhyggelig dårlig ide at stikke mig ned. Pludselig siger en af dem, (meget smart at høre på) Ja, Men hvis du henter bgp og pladsen, så kommer ømg og bakker mig. Jeg stod så lidt og stende, og tilsidst kom jeg så med spørgsmplet, hvem fanden er ømg. Han stod stadigvæk og prøvede at spille hård da han fortalte at det stod for "østerbro mini gansters" da jeg et kvater efter var færdig med at grine af dem var de sq skredet og min ven kunne tage tilbage til sin fest uden at skulle høre mere på dem [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

hvad kan man lære af det: Jeg er gud [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Rylle>
I princippet synes jeg ikke det er i orden at det er "nødvendigt" at danne bander som Black Cobra. Disse er dog såvidt jeg kan forstå ud fra den artikel du har vist dannet som et modstykke til de eksisterende bander.

Kunne sikkert godt skrive en længere afhandling om hvorfor det ikke er i orden, men kort sagt så er vold ikke løsningen efter min mening, man burde finde en bedre måde at få gjort "kål" på banderne.

Dankdawg> Statitistikker er ikke altid rigtige, der kan være mange faktorer der ikke er medtaget, og tal kan nemt manipuleres.

Det er sikkert rigtigt nok at antallet af voldssager ikke er steget betydeligt de sidste 10 år, Men hvad med "grovheden" af denne vold der så sker når der endelig sker et tilfælde?

Nu er det sikkert en del fordomme der taler her, men i gamle dage i byen når man fik tæsk fik man til man lå ned og så var det overstået, og så mødtes man sku mandag morgen på arbejde og sagde godmorgen, her var ikke noget med " hvis du smadrer mig så henter jeg 20 af mine venner så de kan smadrer dig," og så tilbage " kommer dine 20 venner henter jeg bare 40 af mine venner" ting.

Så ja volden er ikke steget, men det er jo nok heller ikke deri problemet ligger, problemet ligger jo nok i at det nu er gået fra mand til mand kamp over i gruppevold, og kampen er ikke færdig når du ligger ned, den er færdig når folk er trætte af at sparke til dig.

Og til sidst er der jo nok også en psykoligisk ting i det her, har slev aldrig været udsat for det helt store vold, men man føler en form for frygt når der kommer en aggressiv gruppe og spiller smart, og når de gør det konstant ligger det jo nok til sidst omme i baghovedet på een at der er mere vold. Så mængden af vold er nok konstant, men følelsen af at man er tæt på at blive overfaldet er nok steget drastisk efter min mening.

Ved ikke om du kan fange hvad jeg mener? ellers må jeg jo lige prøve at skrive igen.

Bøh out

[ 14 September 2002: Besked ændret af: Bøh ]

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Øh Bøh du har jo stavet af lort *ggg* *lol* *loller* Endnu..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]