Jeg har valgt at ligge emnet her, fordi det er et seriøst emne, som, hvis det ikke allerede gør, kan komme til at påvirke os alle.
Jeg læste BT igår (søndag d. 8/9 .red), og de bragte en lang og stor artikel om Black Cobra'erne. Og ifølge artiklen, så siger Black Cobra's, at de overhovedet ikke udøver kriminalitet... Jo, hvis selvtægt er kriminalitet, så gør de. (Hvilket det jo egentligt er, hehe)
Men for et par år siden, var der nogen i Roskilde der blev meget trætte af, at blive generet af rockere, indvandre-bander og andet godt... Så de dannede Black Cobra's og holdt sammen mod de andre. (Altså de lavede en ny bande, for at være i fred fra de andre bander) Forskellen på dem er, de er "almindelig" mennesker, som du og jeg. Og de er alle mellem 20 og 40, uden et eneste medlem under 18.
Hvis et medlem bliver truet, så kontakter han lederen i/af sin by, og han indkalder de andre medlemmer til et møde, hvor de diskutere hvad de skal gøre ved problemet. Det foregår ved håndsoprækning, om de skal give bøllerne en lærestreg.
Og man må sku ikke lave kriminalitet og/eller rode med stoffer... Så bliver man smidt ud med det samme.
Drengerøvene i Kokkedal, har overhovedet ikke noget med Black Cobras at gøre. De har helt uberettiget taget navnet (sikkert fordi de syntes det lød fedt), og udøvet hærværk mod ting og mennesker i det navn... Men en af grundlæggerne til Black Cobra's, som der blev interviewet, forsikrede at de drengerøve nok meget snart skulle få besøg af nogle rigtige medlemmer, og pænt bedt om aldrig at misbruge deres navn igen...
Desuden er det et faktum, som politiet har bekræftet, at de endnu ikke har anholdt et Black Cobra medlem, på trods af utallige ransagninger af biler og hjem... Så når de siger de (stort set) alle sammen har rene straffeattester, og ikke lavet kriminalitet, så mener de det...
Alt ovenstående, er ikke min holdning, men et referat af denne artikel...
Men, hvad syntes du selv? Er det iorden at udviklingen er i denne her retning? Så folk, bliver nødt til at lave bander, for at være i fred? Skaber det ikke endnu mere konflikt? Føler de andre bander sig pludselig ikke truet? Vil det ende som i '80'erne i USA med Bloods og Crisps (Eller hvordan man nu staver det)??? Hvor enten er man på den ene side? Ellers er man på den anden side?
[ 09 September 2002: Besked ændret af: Rylle ]
|