Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Clean
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Kaktus Klausen skrev:
60 dage uden alkohol og det går super fedt med min hverdag.
Til fest og weekend har jeg endda med vilje taget til arangementer og venner, hvor dagsordenen ellers altid står på dødsdruk dog uden selv at drikke. Klap klap...fra min bugspytkirtel, lever og samtlige slimhinder.

Må jeg spørge hvad dine erfaringer er med at gå til fest ædru?
Personligt synes jeg det er en sjov og øjenåbende oplevelse. Det bliver virkelig tydeligt hvor skadeligt alkohol er og hvor meget folk ændre personlighed efter indtagelse. Især elsker jeg at iagtage artige piger, som med et trylleslag bliver super slutty og sælger totalt ud. Underholdningværdien er størst hvis et hankøn bliver tiltrukket og parringslegen kan udfolde sig!

Jeg hæver mig over pøplen ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Blå time skrev:
Må jeg spørge hvad dine erfaringer er med at gå til fest ædru?

Jeg føler mig skiftevis som tilskuer og skadesredukterende, men absolut også en øjenåbner omkring hele skuespillet når opløsningmidlerne har overtaget folks hjerner.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Alt Ædende Ateist skrev:
Efter 2 måneder uden smøger faldt jeg i :-(

Fatter ikke jeg kan være så dum og jeg ryger nu lige så mange smøger om dagen, som før jeg prøvede at stoppe.
Jeg er dog ikke helt nede i kulkælderen, for hvis jeg kan holde i 2 måneder hvorfor skulle jeg så ikke kunne holde 2 år? Eller hele livet?

Har lavet lidt den samme. Stoppede et halvt år eller sådan noget, men begyndt igen fordi jeg røg lidt til fester af og til, efter en lidt hård studiestart blev jeg så fuldtidsryger igen.

Jeg er stoppet igen nu, det har holdt siden august sidste år. Gennem den måned det tog (igen) at slippe den fysiske afhængighed, blev jeg simpelt hen så VRED på det åndsvage lorte kræftfremkaldende stof, der får et så sindsygt solidt et tag i en, at det bliver et behov på linje med at spise, sove og dyrke sex. Jeg har lovet mig selv at jeg ALDRIG nogensinde skal begynde igen, og så længe jeg holder fast i billedet af et lumsk, snedigt og nederdrægtigt stof der gør én til slave - så længe jeg har denne vrede i mig - så tror jeg aldrig jeg kommer til at begynde igen. De gange jeg har fået lyst til at ryge (og jeg har faktisk en pakke der har ligget i narkoskuffen siden jeg stoppede), tænker jeg blot ALDRIG IGEN, og minder mig om hvad jeg har lovet mig selv - og hvorfor.

Mit mantra er man SELV skal vælge sine rusmidler. Men smøger vælger man kun i et stykke tid, derefter vælger smøgerne dig, og så kræver det en solid kamp mod eget begær at blive fri igen. Smøger er det perfekte eksempel på et kunstigt skabt behov, og jeg ville simpelthen føle mig som en ussel comsumer-whore hvis jeg begyndte igen, en uselvstændig taber der ureflekteret fylder sig med gift mens kasseapparaterne klinger hos tobaksindustrien. Samtidig med at man kan mærke hvordan ens hud bliver uren og ens lunger bliver tjæret til. Føj for helvede, aldrig igen.

Håber du kan fornemme min vrede og mit had til denne djævlens urt. Tænk på hvor meget lækker narko der findes, og hvor usselt tobak er i sammenligning. Håber du klarer at stoppe igen, og derefter aldrig kigger tilbage. Cheers.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Stoppede med smøgerne for en måned siden og det går rimelig let, da jeg ikke havde nogen decideret fysisk afhængihed. Blev så enig med mig selv om igår, at jeg nok også heller måtte give hashen en pause, da jeg i en længere periode har røget næsten dagligt kun afbrudt af pauser på 4-7 dage. Så mobilen er indtil videre stillet til d. 19. juni, wish me luck :D

Junior medlem
Brugeravatar

Ville gøre alt for at stoppe med at ryge..
Har røget siden jeg var 12 år, så synes det snart skal være slut :lol:

Men falder altid i hvis jeg overhovedet ikke har noget at lave, eller bare er så stresset, jeg har brug for at stresse af :P

Snakkede faktisk med et storeryger, der prøvede at stoppe med at ryge, og han fortalte mig, han ikke kunne huske, hvordan
man slappede af før man var ryger :D..
Hvilket jeg altså kun kan give ham ret i!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Stoppede med hash i halv anden måned (super fedt når de første 3 dage er overstået!), men købte for 100,- 20 april (420) og røg det sidste af det 21 april, har ikke røget side, syntes det er rigtig fedt at få det på afstand efter et "mindre" misbrug. Før jeg bestemte mig for at holde en god pause viste jeg ikke hvordan jeg skulle få dagene overstået uden hash, nu har jeg fået noget energi tilbage og kan overskue at få ryddet op osv. og har ikke så meget lyst til hash (tænker ikke så meget over at jeg skal ryge fed). Skal snart til samtale og håber jeg kan komme i gang med en 3 års uddannelse hvis de vil ha mig ind, koster en lille mil (krydser finger for det er min sidste chance for at blive til noget)
Ps. da jeg røg 20 april syntes jeg det var kedeligt (kan slet ikke sammenlignes med hvad jeg fik ud af det før på daglig basis) regner dog med at der stadig skal ryges lidt en gang imellem, men efter 10år's on/off brug vil jeg ikke ryge i et hverdags (mis)brug igen. Er dog røget lidt i et alkohol hul efter (3 kasser øl de sidste 7 dage… og ca. ½ L bourbon for mig selv) nu skal jeg bare lige tage mig sammen med det sidste og så skulle jeg være fit for fight igen 

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
nu har jeg endelig fundet en kæreste der er klar til at hjælpe mig af med denne frygetelige selvskabte sygdom kaldet afhængihed.
hvis jeg fucker up mister jeg hende og det er fandme god motivation til at komme lidt ned på jorden.
nu har jeg også lige købt koncert biletter, ny guitar og smøger og mad for alle mine penge så jeg kan klare mig uden at have penge til knark.
den første uge har jeg valgt at have 20 mg diazapam (voloxana) liggende til nødsituationer.

rehab rocks when you wan't it.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
galskabens-gardner skrev:
nu har jeg endelig fundet en kæreste der er klar til at hjælpe mig af med denne frygetelige selvskabte sygdom kaldet afhængihed.
hvis jeg fucker up mister jeg hende og det er fandme god motivation til at komme lidt ned på jorden.
nu har jeg også lige købt koncert biletter, ny guitar og smøger og mad for alle mine penge så jeg kan klare mig uden at have penge til knark.
den første uge har jeg valgt at have 20 mg diazapam (voloxana) liggende til nødsituationer.

rehab rocks when you wan't it.

Jeg tror du skal passe på med at blande din kæreste alt for meget ind i rehab-tingen - det er ihvertfald min egen erfaring, at det ikke er så smart.

Det er vigtigt, at du stopper for DIN EGEN skyld og ikke for nogen andres. Hvis du gør det for f.ex. din kærestes skyld, så risikerer du at miste al motivation og ryge tilbage i et misbrug hvis hun en dag skrider, eller hvis I måske bare har et slemt skænderi.
Desuden kan det være ret belastende for et forhold, hvis afhængighed, rehab osv. kommer til at fylde for meget. Du kan f.ex. risikere, at din kæreste føler, at du vælger hende fra, hvis du kommer til at falde i en enkelt gang og tage noget. Og så står du udover problemet med din egen dårlige samvittighed også med et andet menneske der bliver såret og bebrejder dig, og det gør det endnu værre. Derudover kan det ødelægge forholdet hvis der kommer for mange bekymringer og negative ting ind i det, ting som egentlig ikke har noget med jeres forhold at gøre.

Min egen erfaring er, at det er nemmest, hvis man kun behøver at bekymre sig for sig selv, og kun behøver at stå til ansvar for sig selv. Men folk er jo forskellige, så jeg skal ikke kunne sige, at det er det eneste der virker, bare fordi det virker bedst for mig.
Men prøv ihvertfald at tænke over det - det er for surt hvis du fucker et godt forhold til en sød person op fordi du kommer til at blande det sammen med nogle andre ting. Eller hvis du begynder at tage stoffer igen, fordi der var for meget pres fra andre på dig.

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg har heldigvis aldrig haft et misbrug, eller det der ligner.

Lige nu er det to uger siden jeg sidst indtog et rusmiddel (skunk), og har tänkt mig at ryge imorgen. Så er der planlagt to trip indenfor de näste 3/4 uger.

Jeg har ikke oplevet det som et problem at have et sporadisk forbrug af rusmidler. Jeg kan have 2 eller 3 uger hvor jeg drikker lidt i weekenden/ryger nogle joints og så en måned uden noget. Det föles udemärket. For mig spiller det faktisk en större rolle at spise sundt og motionere! Det er her jeg virkeligt märker forskel i hverdagen. Efter en hård weekend föler man sig ofte kvästet - denne fölelse kan jeg også få af blot at dovne den og leve usundt. Mange af jer burde fokusere mindre på den ugentlige joint/whatever, og mere på alt det i laver IMELLEM rusturene! Der er en del som ville blive positivt overraskede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Mit nytårsforsæt var ikke at drikke alkohol i 2 måneder, hvilket også lykkedes og det er nok den periode jeg har haft det bedst i hverdagene, selvom mit alkoholforbrug førhen kun strakte sig til weekenderne. Af en eller anden grund bliver jeg utroligt sløv og uoplagt i hverdagene når jeg har drukket alkohol i weekenden. Efter at have læst denne meget bekræftende tråd er det sgu ligefør jeg burde stoppe med at drikke igen, eller i det mindste holde det til højst 10 genstande hver anden uge, hvilket burde være et realistisk mål.

Jeg gør det sgu sgu, jeg vil ikke stoppe helt med alkohol, men jeg vil lade vær med at drikke mig fuld fra dags dato (sidst jeg var fuld var i lørdags) og holde det indtil festival d. 8. juli, hvorefter jeg vil stoppe med at drikke mig fuld i en længere periode igen.

Mit hash-forbrug føler jeg ikke har nogen effekt på min hverdag, og det nyder jeg så meget for tiden at jeg absolut ikke har i sinde at standse med det foreløbigt. Men hvis det begynder at gå udover min uddannelse skruer jeg formentligt ned til kun 1 gang om ugen.

Medlem

Geografisk sted: ja
Altså, den med at rationere alkohol ved jeg, fra erfaring, kan gøre alt meget federe. en gang imellem kan man drikke sig retarderet, men prøv i stedet at holde dosen lav og bare snakke. Det kan nemt blive federe end endum aften med kampdruk... elvom der ikke er meget som måler sig med at miste stemmen p.g.a. for meget skrigeri på en voldsm dosis træsprit.

Junior medlem

mht alkohol

at sætte sig et mål er det samme som at sætte sig en dato for hvornår det er ok at tage flasken op igen
enhver alkoholiker kan i perioder tage en pause på længere eller kortere tid
min længste pause var på et helt år.
tilgengæld var jeg på nøjagtigt samme stadie som da jeg året før lod flasken stå.

jeg måtte sande at jeg aldrig nogen sinde har kunnet tåle dette stof,
det medfører hvergang jeg drikker, at jeg taber kontrollen over hvor meget jeg skal indtage (kontroltab)

alle mennesker der forsøger sig med alkohol oplever dette kontroltab på et eller andet tidspunkt i deres omgang med stoffet
såkaldt normale mennesker vil typisk opleve det når først festen når abestadiet, og de tilsidst begynder at mixe alt hvad der står på bordet op og bare skylle det ned.

for mig har det så bare været sådan at jeg i det øjeblik den første tår alkohol gled ned, mistede al allle former for bånd
hele mit værdi grundlag og udsyn i livet forandres, aftaler med kærester og venner mister deres betydning, hvor jeg før havde glædens forventning til en aftens date eller en tur i biffen eller den forestående koncert, ændres hele perspektivet til KUN at omhandle een ting
nemlig mere sprit i systemet.
det tog mig 25år at forstå sammenhængen, at det ikke var efter bajer nr 2 eller 3 eller 4, men at det simpelthen var efter 1 tår.
og det har så taget mig de sidste 7år som 100% clean, at forstå sammenhængen mellem den sindstilstand jeg fx havde igår og den sindstilstand jeg har idag som udslagsgivende for om jeg bøjer armen imorgen og sætter min ædruelighed over styr.

der er bare den ene forskel fra den første gang jeg drak til den situation jeg med det samme vil befinde mig i hvis jeg drikker igen, og det er at næste gang jeg drikker dør jeg rimeligt hurtigt af det, mit system kan ikke mere klare 1/2års daglig kampdruk, mistet hjem, leve af skrald - bommeri - og turen på hospitaler med ødelagt mave - delerier og kramper.

da jeg stoppede var min mave så ødelagt at det eneste sprit jeg kunne få ned og holde nede var porter og gin
alle andre typer røg op igen

og så lige mht. Træsprit
så var det også noget vi brugte i mit "firma" men absolut ikke som opturs stof.
vi brugte det kun til vedligeholdelse og sidst på drukturen når pengene var sluppet op og ingen havde kræfter til at bomme
man bliver ikke fuld af "blå husholdning" man bliver "sideordnet"
og det kræver at man kan lave en blanding.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
CFP skrev:
ingen havde kræfter til at bomme
man bliver ikke fuld af "blå husholdning" man bliver "sideordnet"
og det kræver at man kan lave en blanding.

Kæft en historie, det var da utroligt. Men hvad vil det sige at bomme?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
"Bomme en smøg" = Låne en smøg - eller få en smøg.. Går udfra, at det også er det er det samme CFP mener..

Medlem

Der er noget der undrer mig ift denne tråd. Det virker som om de fleste af jer gerne vil være fuldstændig ædru. Altså cutte det hele. Men hvorfor egentlig om jeg må spørge? Er det fordi I har haft et stærkt misbrug af det?

Der sker vel ikke noget hvis I bare har et moderat forbrug af de her stoffer? Eller er det fordi I frygter I ikke kan styre det hvis I går gang igen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
At undres er at leve og rejse som at vaske øjne.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
jeg har ikke brugt kodein i over en uge. det er vel ved at være 2 ugers siden :o

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
phornuphto skrev:
Der er noget der undrer mig ift denne tråd. Det virker som om de fleste af jer gerne vil være fuldstændig ædru. Altså cutte det hele. Men hvorfor egentlig om jeg må spørge? Er det fordi I har haft et stærkt misbrug af det?

Der sker vel ikke noget hvis I bare har et moderat forbrug af de her stoffer? Eller er det fordi I frygter I ikke kan styre det hvis I går gang igen?

For mit eget vedkommende, så var jeg ret sikker på, at hvis jeg tog stoffer igen indenfor det første lange stykke tid efter jeg stoppede, så ville jeg ikke kunne styre det, og ville ryge ud i et misbrug igen.

Grunden til at jeg også stoppede helt med alkohol var, at jeg for det første gerne ville prøve at vænne mig til at være HELT ædru, og ikke kunstigt at ændre min sindstilstand med stoffer. For det andet fordi jeg efter en lang periode med meth, druk og andre stoffer gik ud fra at min krop nok også ville have godt af at være lidt sund og fresh en periode. Og for det tredje fordi jeg var bange for at jeg ville miste kontrollen og "komme til" at købe og tage stoffer, hvis jeg blev fuld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Vil vække denne tråd til live igen.
Hvordan går det med dit stop Zarathustra? Kan se fra andre tråde at du er i gang igen :D, er det et bevidst valg?

Jeg har længe haft aftalt med en af mine tætteste venner at efter ferien i Prag skulle vi holde en lang pause. Jeg kom hjem for en uges tid siden og da jeg havde en del crank liggende faldt jeg selvfølgelig i, der for aftalte jeg med mig selv at jeg ville tage det jeg havde liggende og der efter stoppe. Den forgangende uge er gået med at guffe Contalgin, Ketoganer og drikke valmue thé. Nu er alt indtaget og jeg har kun et g 5-MeO-dmt liggende som jeg ved jeg ikke vil have problemer med at holde snitterne fra, desuden er det afsat til en af mine venner, så nu begynder et par kedelige måneder :-(
Der er to ting der kommer til at blive svært for mig:

1. Jeg kan ikke feste uden alkohol eller stoffer, jeg synes simpelthen det er kedeligt. Der for har jeg valgt ikke at tage i byen eller til privat fester, hvert fald til jeg er kommet lidt på afstand af det hele.
2. Jeg kommer til at savne den lækre buzz som opiater giver mig, der er ikke noget som at ligge med sin bærbar i skødet og nyde den behagelige føelse af opiater.

Jeg er dog ved frisk mod og er faktisk sikker på at kunne holde den et godt stykke tid, jeg har ikke sat noget bestemt mål på hvor længe jeg skal holde den, men hvert fald 2-3 måneder.

Hvad er jeres erfaringer, er det bedst at have en hel bestemt dato at holde sig til?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Alt Ædende Ateist skrev:
1. Jeg kan ikke feste uden alkohol eller stoffer, jeg synes simpelthen det er kedeligt. Der for har jeg valgt ikke at tage i byen eller til privat fester, hvert fald til jeg er kommet lidt på afstand af det hele.

Hvad er jeres erfaringer, er det bedst at have en hel bestemt dato at holde sig til?

1. Der er vi helt ens. Alkohol har altid været en stor del af mine byture og fester, og sådan har mine nære venner det også. Derfor valgte jeg, da jeg holdte alkoholpause, at gøre som dig og bare blive væk. Det var faktisk en rigtig, rigtig god ting, som jeg er blevet glad for nu, og stadig gør af og til. En hjemmeaften med dårligt tv, en spændende bog og noget lækkert musik er faktisk ligeså fedt for mig (Jeg føler mig gammel nu, hvor jeg skriver den slags :) )

Mht. det med datoer holder det SLET ikke for mig. Hele tiden at have en specifik dato at tænke på, gør at jeg glæder mig til dagen kommer, og så får jeg lyst til stimulanserne. Derimod har det en voldsomt fed indvirkning på mig, hvis jeg ikke har nogen dato og bare har lyst til at skrotte stimulanserne i en periode. På den måde lægger jeg hele tiden mærke til enkle, smukke ting og sager i min bevidsthed, og tankerne om at jeg egentlig fornægter mig selv nogle ting, som jeg sætter høj pris på (Læs: Alkohol og THC), bliver på ingen måde dominerende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]