Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Narko-Pause
Relativistisk båthorn

Speedy mit indlæg var en blanding af pjat og alvor, for naturligvis kan pauser være en god ting.

Jeg tror ikke mdma var så langt ude så et helt igennem stof-stop var nødvendigt (men jeg sagde dog til ham at det heller ikke var en dårlig ide evt at pause helt, hvis han helst ville det).
Jeg læste godt om hans oplevelser men det var kun det han sagde om at 'fortryde' jeg reagerede på da jeg skrev til ham. Hans oplevelser i sig selv (om den anden verden osv) synes jeg ikke nogen skal være bange for. Jeg synes faktisk flere burde besøge 'den anden verden', der er meget lærdom i det efter min personlige mening.

Jeg vil helst ikke træde nogen over tæerne, men jeg synes der var lidt hysteri omkring mdma's oplevelser. Hans nervøsitet var alvorlig nok og skal ikke forklejnes på nogle måder, men der kom en bunke forskellige indlæg om hvor skrækkeligt det var det han havde gjort...herregud altså, han trippede dybt på stoffer og så var den ikke længere... Dosen var det eneste problem jeg ku' se (for meget på 1 gang tror jeg er mere usundt, end lidt jævnligt)

Men som sagt så var mit indlæg her mest for at drille og ikke fordi jeg ikke synes man skal holde pause hvis man vil.
Men jeg tror dog at 'pausen' er lidt overvurderet og hyped-up.

Nogle vil måske kalde det uansvarligt, men jeg mener ikke det er usundt at ta' stoffer og så vil jeg heller ikke anbefale en pause medmindre jeg tror det kan hjælpe. Og for mig at se lå¨mdmas problem mere i at han ikke vidste hvordan han sku tackle 'den anden verden' og alt det han oplevede som stærkt og skræmmende. Jeg tror ikke en pause ville hjælpe meget på de tanker, for når han først har 'åbnet døren og kigget ind' så kan han ikke glemme det hele ved bare at stoppe med at spise narko. Men igen; jeg siger ikke at pause er en dårlig ide, bare at jeg ikke synes den er så fantastisk nødvendig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
det er sq da' pudsigt, jeg har det på samme måde, jeg kan heller ikke sove før på det tidspunkt. Jeg går godtnok tidligere i seng, men jeg sover ikke.

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Tjille, jeg har det 100% sådan!!! smutter altid først i seng ved samme tid!! og hvis tidligere, så kan jeg heller ikke falde i søvn!!
Også så får jeg også sådan en slags stød igennem kroppen engang imellem., en slagt "tics" Dog ikke så ofte!! nogle gange kan der gå flere dage hvor det ikke sker, andre gange flere gange om dagen!!

Jeg holder derimod ikke pause
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] så er du sikker på at det er derfor??

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Nogle vil måske kalde det uansvarligt, men jeg mener ikke det er usundt at ta' stoffer og så vil jeg heller ikke anbefale en pause medmindre jeg tror det kan hjælpe.<HR></BLOCKQUOTE>

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Ikke usundt at tage stoffer?
Hvordan kan du seriøst sige det [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] ?
Det smadrer kroppen, og i nogen tilfælde også sindet!
Stoffer kan også være sundt (på en mærkelig måde)... Fx. tror jeg at de fleste der har prøvet svampe er kommet ud af trippet med en følelse af at de har lært en hel del om sig selv, omverdenen og en hel del ekstra som det ville tage MEGET lang tid at forklare!
Men der er da ingen tvivl om at stoffer fucker en op i længden!
Prøv at se på alkoholikerne på bænken! Hvis du ikke vil give mig ret i at de har taget skade så ved jeg sgu ikke hvad de har!
Eller hvad med heroin-vragene på vesterbro?
De ser sgudda ikke alt for sunde ud...!
Hvis det ikke er stofferne der har gjort det hvad er det så?
P.S. Der er jo også mange stoffer som beviseligt er utrolig skadende for leveren, og der er mange mennesker i tidernes løb der er havnet på den psykiatriske efter en gang psykedeliske stoffer fordi deres hjerne ikke kunne klare det!

VH

[ 13 September 2002: Besked ændret af: MuscleBundt ]

Dedikeret medlem

@-cuben-...

det her er ret mystisk, jeg har det præcis også lige som du... jeg troede det var mig der var tosset men nej, det var det ikke. DET ER VI BEGGE!!!! AAARGH! hvad bliver der mon af os...!

ej, det er sq underligt at der er flere der har det sådan, jeg oplever det mest når jeg slapper HELT af.. eller hvis jeg drikker noget. Bare en eller anden form for væske, selv vand kan give MEGET kraftige 'stød'.

Relativistisk båthorn

Musclebundt; absolut klart at hvis du misbruger stofferne (altså vold-bruger dem) SÅ har de negative effekter. Men ved moderat brug tror jeg der samlet er flere positive effekter (livskvalitet feks) end negative. Ved moderat brug tror jeg de negative effekter er meget små faktisk.

Et glas rødvin om dagen er jo også sundt (alkohol der kaldes sundt er en selvmodsigelse, men ikke desto mindre siger mange læger at det er sundt) så hvis man bruger stoffer med omtanke tror jeg de er sunde generelt set. Jeg tror de beriger et menneske mere end de stjæler.

Alkoholikeren på bænken og narkomanen på trappestenen er for mig at se nået lidt udover et fornuftigt forbrug [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] og så indtræder alle de farlige bivirkninger.
Så måske sku' jeg hellere ha' sagt at jeg mener at stoffer er sunde sålænge de ikke bruges forkert.

Og her er psychedelia jo guld værd da den kan lære en masse nybegyndere hvordan man netop IKKE skal bruge stofferne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
sku underligt med de små stød...

tror første gang jeg lagde mærke til det var omkring juni måned.

og så lidt i perioder her på det sidste.... specielt efter jeg har kvittet smøgerne.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Pauser er for folk der er for svage til at holde den kørende [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

lol der zarathustra [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg har selv lige haft en pause på en 2-3mdr., men regner med at begynde så småt igen, med mine små 'udskejelser' [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har selv overvejet at holde pause, men nåede frem til den konklusion at jeg ikke tager nok narko til at holde en egentlig pause. Det eneste en sådan "pause" ville resulter i, er at nogle af de sociale arrangementer jeg deltager i, ville blive så kedelige at det ville være svært at holde sig vågen. Det kan vi jo ikke have, så umiddelbart kører jeg på med de få stoffer der falder i min smag. Men held og lykke til dem der holder efterårs/vinter-pause!

-Psyko

Ps. Sommertiden er klart den fedeste tid at tage stoffer i, det er simpelthen ikke det samme om vinteren!

[ 14 September 2002: Besked ændret af: Psyko ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Min pengetank sætter en ret naturlig bremse for stoffer... hehe

Det med stødene for resten, får I også det, når I er lige ved at sove?

Insane psychedelia user!

Er det ikke det man kalder "kiks-flimre"? Jeg har aldrig selv oplevet det, men har se andre få det, ret uhyggeligt!

Dedikeret medlem

@g0dkilla, det tidspunkt hvor jeg oplever det mest er lige inden jeg sover, altså det der stadie hvor man tænker "nøj jeg har det godt og ligger perfezzzzzzzzzz...."
mit stadie er bare "nøj jeg har det godt og ligger perfe*ZAP*!!!!" så rykker hele kroppen engang. Man lægger sig igen og tænker hvor er jeg træt af de stød og begynder at slappe af igen og *ZAP*!! så får man lige en til.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Det er et helt almindeligt symptom, som de fleste oplever før eller siden. Det optræder altid i de allerførste faser af søvnen. Søvnen består af forskellige faser, hvor man først opnår en muskulær afslapning. Det er under denne afslapning, at man pludselig ubevidst kan kompensere for afslapningen med sammentrækning af andre muskler, hvorved man oplever de såkaldte spjæt. Det har ikke noget med nerver at gøre - specielt er der ingen sammenhæng med kramper eller epilepsi.

Ifølge min søgning kan man ikke tage medicin for dette - der er ikke andet at gøre end at leve med det og glæde sig over, at det ikke er tegn på en alvorlig sygdom.

Claus Madsen, speciallæge i neurologi. <HR></BLOCKQUOTE>

Dedikeret medlem

det er nu engang meget godt, men hvad hvis man som jeg oplever det i løbet af dagen også? og det ikke kun er muskulær sammentrækning, jeg oplever at når det sker forsvinder mit syn i et ½ sek ell. lign. og min hørelse også, altså kort fortalt sætter min krop ud af funktion i et ½-1 sekund.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg har også prøvet det nogle gange, men jeg har sq ikke taget så mange kix i år, så tvivler på det er 'kixe-flimmer' i hvert det jeg 'fejler' [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har oplevet at få stød inde midt i hjernen (sån føltes det!!) et par dage efter et LSA-trip, på en måde ubehageligt men det sender et ganske fornøjeligt chill ned ad ryggen bagefter!!

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af speedy:
det er nu engang meget godt, men hvad hvis man som jeg oplever det i løbet af dagen også? og det ikke kun er muskulær sammentrækning, jeg oplever at når det sker forsvinder mit syn i et ½ sek ell. lign. og min hørelse også, altså kort fortalt sætter min krop ud af funktion i et ½-1 sekund.<HR></BLOCKQUOTE>

Bare en tanke - måske kunne det være end (endnu) ukendt birvirkning af et af de populære research-chems?? Faktum er jo at ingen rigtig ved om de er 100% safe [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
@speedy

Jeg synes, det lyder lidt uhyggeligt, at din krop sættes ud af funktion i ½-1 sekund.
Det har jeg aldrig prøvet - kun en gang, hvor jeg ikke kunne se noget, fordi jeg var væltet på cykel og slået mit hoved...
Det var scary, men bagefter totalt griner! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af speedy:
det er nu engang meget godt, men hvad hvis man som jeg oplever det i løbet af dagen også? og det ikke kun er muskulær sammentrækning, jeg oplever at når det sker forsvinder mit syn i et ½ sek ell. lign. og min hørelse også, altså kort fortalt sætter min krop ud af funktion i et ½-1 sekund.<HR></BLOCKQUOTE>

--->Jeg vil lige starte med at sige at alt hvad jeg skriver nedenunder skal læses med forbehold. Man skal gå til læge hvis man er usikker på om man er rask (en fremmed læge hvis man vil være anonym feks)<---

Well, der findes faktisk en del mennesker der har oplevet det du (og jer andre) beskriver "at man bli'r zappet eller får stød". De fleste (beskrevede) tilfælde er personer der er holdt op med at ta' blaa antidepressiv- og andet nerve-medicin.

Lægerne ved ikke ret meget om dette fænomen (Der er tvivl. Nogen kalder det en mild udgave af "Serotonin Syndrome" (serotonin forgiftning), mens andre siger det måske er bi-effekter af at ha' haft SS, og så er der nogen der siger de 2 (SS og stød) intet har med hinanden at gøre), men umiddelbart er der intet der tyder på at det sku' være farligt i sig selv at få disse stød. De kan tilsyneladende vare ved op til 3-12 måneder efter stof-stop (måske mere, det er der ingen der ved med sikkerhed endnu)

Det hænger (ikke for at vade i det altså, hehe) muligvis sammen med din narko-pause at du får dem. Har du lagt mærke til om de også kommer MENS du ta'r narko? Det burde de ikke (de burde ihvertfald blive mindre kraftige)

Og et lille ps; Ikke for at opfordre nogen til noget, desuden ved i det sikkert også allerede i forvejen, men hash hjælper ofte på "myoclonus" (ufrivillige muskelbevægelser).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]