Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Så er der kommet nogle Oxynorm-kapsler (5 mg) i hus, og dem skal der hygges lidt med, men først ville jeg lige tage en HR-rundspørge herinde.

Lidt om mig:
Jeg er en mand i slutningen af 20'erne af forholdsvis spinkel bygning med en smule erfaringer med opiater, dog kun i form af Kodein, og aldrig over 125 mg på én gang. Ud over det ryger jeg en pind eller 2 om ugen, samt har prøvet kiks 6-7 gange fordelt ud over ca. 2 år.

- Hvordan ville I beskrive virkningen fra Oxynorm sådan generalt, og hvordan er den i forhold til Kodein, som er dét jeg bedst kan forholde til?
- Hvad er en passende førstegangs-dose for en person som mig? Jeg tænker selv noget i retning af 10 mg, da jeg er lidt af den forsigtige type.
- Andre gode råd/fortællinger?

Silver_Bullet :rocking:

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg ved at min far tager dem medicinsk, han tager bare en af gangen uden noget rigtig sedativ effekt, men det er individuelt og ved ikke hvor kraftige hans piller er. Start med en og snup en til hvis det er, men tag ingen chancer! Heldigvis er de nok rimelig sikre i små mængder, da de ikke er beregnet til at blive høje på i de mængder. De skulle virke noget alla almindelig morfin.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Snif 10mg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg ELSKER oxycodone :D
De giver en rigtig lækker feeling, har ingen erfaringer med kodein så kan ikke sammenligne det.

Hvis du ingen tolerance har, hvilket jeg formoder, så vil 10mg oralt være passende til lige at snuse lidt til effekten. Jeg synes at 20mg er passende dosis, går sjældent over da jeg synes kvalmen kan blive lidt for intens. Du kan altid redosere ved at sniffe en 5mg oveni.
Ellers så hold dig til små redoseringer, og prøv dig ligeså forsigtigt frem.

P.S. En lille joint oveni giver prikken over i'et :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Folk reagerer forskelligt på opiater, så start du hellere med en enkelt - derudover er der en del der får kvalme af opiater, andre får det ikke... Men vil sige, at hvis du får en tilfredsstillende effekt af 125mg kodein, så skal du sgu starte med 5mg!!=)

Oxynorm er en af de kraftigste opioider og klart meget vanedannende... I forhold til kodein, syntes jeg, at rusen er mere smooth, kraftigere og generelt bedre, selvom der i bund og grund ikke er den helt store forskel på virkningen udover intensiteten...
Det ville være stupidt, at blande med andre depressanter såsom benzoer, alkohol, GHB/GBL osv... Hvis du skal lege med opiater, så gør det sikkert og sjældent..! Du ønsker ikke, at det pludselig tager dig i røven på den ene eller den anden måde=)

Når det så er sagt, syntes jeg Oxynorm er velegnede til at sniffe... Morphine dreams, en slags lucid dreaming tilstand, kan være meget facinerende og spændende, opstår ofte for mig, hvis jeg ligger mig ned for, at sove, men i stedet kan jeg ramme denne tilstand...=) Dette er en slags bivirkning, men personligt ser jeg den som kærkommen... Andre almindelige bivirkninger er vandladningsbesvær, hvilket kan være uffatelig irriterende, og du kan være sikker på, at hvis du binger i et par dage - vil du, når du skal skide opleve dette som en meget forstoppen, hård!, tør og nok lidt smertefuld oplevelse...
Vil opfordre dig til, at læse dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine

Pas på dig selv!! Og god fornøjelse!=)

Medlem
Brugeravatar

Vedrørende snifning/nasal administration:

- Skal kapslen bare åbnes (hvordan bedst?) og så er der pulver klar til snifning indeni eller skal det hakkes/knuses mere?
- Hvordan er onset og duration i forhold til oralt?
- 5-10 mg kan da ikke fylde meget? Er det ikke svært at håndtere og går der ikke meget til spilde (f.eks inde i 'sniffe-røret') ?

Jeg bryder mig generalt ikke så meget om at sniffe drugs, mest fordi jeg hader 'the drip', hvor man får en grim usynkbar klump oppe i ganen samt en grim smag, alt efter hvad man har med at gøre. Det gør det også ubehageligt at drikke/spise noget, hvilket måske ikke er så vigtigt lige på opiater, da lysten til mad ikke er specielt dominerende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fint som det er.
Onset er ret hurtigt, ca 10min vil jeg tro. Virkningstiden bliver selvfølgelig forkortet lidt i forhold til oral administration.
Det fylder nu nok, bare vent og se :wink:

Vil give dig ret i det er ubehageligt, men snif 5mg ad gangen og vent 10min mellem hver dosering, så kan du nå at optage det mest af det før der kommer en ny portion susende :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
bare pas på med ikke at overdosere. Der er rigtig mange der dør af overdosis, af lige netop Oxynorm.. Den har en langhalverings tid. SÅ det er aktivt rigtig lang tid i kroppen og virkningen kommer lidt hele tiden.

Insane psychedelia user!

Darkpsyc0 skrev:
bare pas på med ikke at overdosere. Der er rigtig mange der dør af overdosis, af lige netop Oxynorm.. Den har en langhalverings tid. SÅ det er aktivt rigtig lang tid i kroppen og virkningen kommer lidt hele tiden.

Lang halveringstid? på wiki står der
Citat:
Half life 3 - 4.5 hr

Det er selvfølgelig lidt længere end morfin, men når du siger at virkningen kommer "lidt hele tiden" mener du så ikke Oxycontin som også indeholder Oxycodon blot som depotpiller..?

Medlem
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
Darkpsyc0 skrev:

Citat:
Half life 3 - 4.5 hr

Det er selvfølgelig lidt længere end morfin, men når du siger at virkningen kommer "lidt hele tiden" mener du så ikke Oxycontin som også indeholder Oxycodon blot som depotpiller..?

Ja, så vidt jeg har forstået det er det således:

Oxynorm (indeholder Oxycodone) - Kapsler med fast release.
Oxycontin (indeholder Oxycodone) - Depotpiller med slow release.

Am I right?

Medlem
Brugeravatar

En anden lille concern jeg har i forbindelse med disse Oxynorms er at kan jeg risikere at syntes så godt om dem at sådan en ting som kodein bliver trivielt/svagt/ubrugeligt for mig bagefter? Det ville jo ikke være så heldigt, da jeg har rimelig let tilgang til kodein, men denne portion Oxy's er nok en engangs-forestilling.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silver_Bullet skrev:
FromCirclesAllRise skrev:
Darkpsyc0 skrev:

Citat:
Half life 3 - 4.5 hr

Ja, så vidt jeg har forstået det er det således:

Oxynorm (indeholder Oxycodone) - Kapsler med fast release.
Oxycontin (indeholder Oxycodone) - Depotpiller med slow release.

Am I right?

You're right bro.

Silver_Bullet skrev:
En anden lille concern jeg har i forbindelse med disse Oxynorms er at kan jeg risikere at syntes så godt om dem at sådan en ting som kodein bliver trivielt/svagt/ubrugeligt for mig bagefter? Det ville jo ikke være så heldigt, da jeg har rimelig let tilgang til kodein, men denne portion Oxy's er nok en engangs-forestilling.

Tror jeg ikke, det er vel en meget individuel sag hvor glad man bliver for dem. Men selvfølgelig er det sjovere at køre motorcykel end cykel.
Men yeh, det er problemet med oxy'er, de er næsten umulige at få fingrene i :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Lad være med at sniffe dem.
Nu ved jeg ikke, om jeg bare er uopmærksom, men kunne ikke se hvad du vejede, og det har meget at gøre med dosen.. Tag 15 mg til at starte med. Måske brækker du dig, måske får du det bare rart, men ved 15 mg skulle du kunne mærke noget som ikke er placebo, og kunne danne dig et billede af, hvor meget du skal tage næste gang.
Held og lykke, og gid jeg var dig, oxy'er er noget af det fedeste! Fokusér på dine drømme især!!!

Medlem
Brugeravatar

Phanaamana skrev:
Lad være med at sniffe dem.
Nu ved jeg ikke, om jeg bare er uopmærksom, men kunne ikke se hvad du vejede, og det har meget at gøre med dosen.. Tag 15 mg til at starte med. Måske brækker du dig, måske får du det bare rart, men ved 15 mg skulle du kunne mærke noget som ikke er placebo, og kunne danne dig et billede af, hvor meget du skal tage næste gang.
Held og lykke, og gid jeg var dig, oxy'er er noget af det fedeste! Fokusér på dine drømme især!!!

Hej Phanaamana

Jeg ville gerne høre dine argumenter for, hvorfor du mener jeg ikke bør bruge snifning? En del af de andre herinde ser jo ud til at mene, at dette stof er ret velegnet netop til dette.

Dog er jeg ret sikker på, at jeg ihvertfald til første gang bruger oral indtagelse. For at holde fast i Xtreme's analogi fra tidligere, så skal man jo lige ud og køre lidt på kravlegården, inden man melder sig til Le'Man. :lol:

Medlem
Brugeravatar

Vedr. kapseldeling og dosering.

Hvis nu jeg gerne ville lave en oral dosering på 7,5 mg, er det så muligt at åbne 2 kapsler (5 mg's), og putte halvdelen fra den ene over i den anden, og så lukke den igen med 7,5 mg indeni?

Jeg har aldrig haft rodet med pillekapsler før, så jeg ved ikke hvordan de skal åbnes, om de kan 'lukkes' igen, og om der er plads til mere pulver i end de oprindelig havde.
Hvis nogle skulle være i tvivl, så er det de orange/blå Oxynorm (5 mg) kapsler, som det drejer sig om.

Hvis ikke man kan gøre dette, er der så en anden god måde? Måske bare hælde pulveret i et glas vand og skylle det hele ned?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det tror jeg der er plads til, ellers så bare halver indholdet i en kapsel så du har en med 2.5mg i og æd en hel oveni.
2.5mg + 5mg = 7.5mg Hvis nogle skulle være i tvivl :wink:

Men da de er forholdsvist nemme at åbne og lukke, det er bare lige sådan et lille hak der holde de to halvdele sammen :)

Jeg ville gøre det sådan, så slipper man for at "smage" på varen :)

Medlem
Brugeravatar

Ok nice. Så skulle jeg være ready for takeoff her én af dagene.
Takker for alle de gode råd Xtreme og alle andre. :-)

Medlem
Brugeravatar

Lige for kort at følge op på denne tråd, så prøvede jeg 5 mg oralt her igår, og det gav en virkning sådan ala 75-100 mg kodein, så det var altså ikke det helt vilde.

Så næste gang skal der nok lidt højere dose på banen og/eller jeg skal prøve nasal-ruten. ;-)

Medlem
Brugeravatar

Er der forresten noget i vejen for at kombinere kodein og oxynorm?

Så vidt jeg ved, skal man helst ikke kombinere forskellige klasser af depressanter, men inden for samme gruppe (opiater/opioder) er det vel ok, eller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Silver_Bullet skrev:
Lige for kort at følge op på denne tråd, så prøvede jeg 5 mg oralt her igår, og det gav en virkning sådan ala 75-100 mg kodein, så det var altså ikke det helt vilde.

Så næste gang skal der nok lidt højere dose på banen og/eller jeg skal prøve nasal-ruten. ;-)

tog også på et tidspunkt 5 mg, røg dog os en del bong men fik det da rimelig godt ;) men ja tror nu os dosen skal ligge på cirka 10, måske 15 mg hvis du ikke skal indtage hash da hashen har en stor indvirkning på hvor stærk rusen er IMO

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]