Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg ved ikke om dette emne har været oppe og vende før, men en hurtig søgning gav ikke noget resultat. Jeg syntes det kunne være spændende at høre om første gang i var skæve, jer der kommer herinde. :)

Personligt var min første gang sikkert samme sted som mange andres, på Roskilde. Det var det våde år i 07. Jeg var femten år dengang. En australsk fyr spurgte mig, hvor man kunne få noget tjald i københavn. Jeg henviste ham til Christania og sagde, han nok kunne finde en pusher derude ret hurtigt.

Senere samme aften mødte jeg har ham tilfældigvis igen, da jeg var på vej ind til mit telt (vi boede begge to på Get-a-tent pladsen), og han spurgte, om jeg ville med op og ryge lidt, som jeg selvfølgelig sagde ja til. Jeg kom op i en campingvogn, hvor de var en 5 stykker, der alle var meget ældre end mig (20-25), men de var super flinke så jeg faldt hurtigt godt til. Først røg vi lidt bong, og så fyrede vi op for en joint, som føltes som om den varede for evigt. Jeg var ikke så god til at ryge, da jeg aldrig havde røget på noget før, og derfor slog jointen mig ikke så hårdt som bongen. Ham australieren spillede ukulele og var virkelig god til det, og han kunne spille alle de sange, jeg nævnte.

Et virkelig godt minde om en rigtig hyggelig aften, hvor jeg blev helt tilpas skæv i rigtig godt selskab. :mrgreen:

Medlem

første gang jeg blev rigtigt skæv røg jeg en pot joint og et bong hoved, jeg siger for helved hvor var jeg skæv jeg knækkede mig i 1 time efter, jeg blev så kørt hjem af min ven på scooter fordi jeg havde fået ALT for meget :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lyder sku hyggeligt.

Har sku gode minder om min første gang, hvor jeg blev rigtig skæv.
Semi-uopfordret spurgte min ven om jeg ville med ud og ryge noget hash, hvortil jeg svarede ja, da jeg var interesseret i det.
Vi sidder så og laver den, og han snakker og snakker, hvilket er hyggeligt nok. Jeg sidder så og leger lidt med hans klump, og det er her, jeg første gang mærker kvalitetshash. Den bløde.. kashmir, tror jeg det var, det snuldrede sig rundt om fingrene og klistrede let, og den bløde, liflige og flirtende duft det gav i næseboret, når man duftede til det.
Hostede selvfølgelig lidt, men bagefter det trippede jeg balls.
Mere konkret, så var mine ben helt bløde, som sunket ned i jorden. To træklodser der ikke kunne bevæges, og oven i det - så var det super godt vejr, så havde ren eufori resten af dagen, og vidste herfra, at cannabis ville være en følgesvend i lang, lang tid efter.

Jointen smagte btw vildt godt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Var sammen med en af mine gode venner, men blev overhovedet ikke skæv. Men han gjorde, så det var ikke så spænde.
Blev først rigtig skæv 2 eller 3 gang jeg røg :).

Medlem
Brugeravatar

...

Junior medlem
Brugeravatar

Det var sammen med noget 'bonusfamilie' (aka de 2 andre er i den alder hvor de kunne være mine forældre :lol: ) fra et vegetarforum. Jeg var næsten lige blevet 15, og var småfuld i forvejen. Vi sad og chillede på en overdækket veranda, det var en smuk vinternat og der var sne på græsplænen, totalt idyl der... Jeg bliver bedt om lige at 'holde' jointen, mens den ene skal et eller andet.. jeg tog omkring tre hiv, og følte mig ikke skæv. Men set tilbage var jeg det sikkert, eller også var det bare alkoholen, da jeg bagefter synes at det var verdens bedste ide at gå rundt med tæer i sneen og lave sneengle... :wink:

Medlem
Brugeravatar

Det bedste skæve historier starter med en joint, og så en ide (som kun de skæve forstår)!

Min første gang var i USA hos min værtsfamilie. Jeg boede sammen med en hverdags ryger og selv havde jeg aldrig røget. Efter 5 måneder knækkede jeg og prøvede.
Det ente med jeg sad og grinte men jeg skiftevis drejede mit hoved til højre og ventre fordi det var to forskellige rum!! (altså jeg sad midt i rummet).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg var hos en veninde og en af mine venner var der også + en vi ikke kendte (ham der havde hash).
Vi røg og blev skæve og nu kan jeg ikke rigtig huske det. Men havde det vidst ret sjovt (grineflip). Ham min ven fik badtrip og lå bare ned og så sort. Jeg selv fik det lidt dårligt i 20 min og troede jeg skulle brække men resten var godt kan desværre ikke huske detaljer.

Junior medlem

En buddy og jeg rendte rundt hjemme hos ham og stenede, vi var vel 14 år, og så havde han fundet noget af sin mors røg. Han havde en chillum og så fyrede vi op i den klammeste pibe nogensinde. Aldrig har jeg smagt noget så dårligt. En meget dårligt ristet smøg, og noget røg der var meget værre = jeg fik det meget dårligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Første gang jeg røg var det noget dårligt pot i en skolejoint, det smagte meget godt, men jeg fik intet ud af det :P

Første gang jeg var rigtigt skæv var til en fødselsdagsfest, hvor vi sad og røg bong på en halvanden liters cola flaske og brugte vodka som bongvand ... Jeg blev rimelig rykket rundt, men jeg var så også rimelig stiv i forvejen :P

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ærligt talt ikke huske hvornår jeg røg mig skæv for første gang eller hvordan det var. Hmmm.

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Jeg var 15 år da jeg røg første gang. Noget hjemmedyrket pot som jeg røg i mit øvelokale med vennerne.

Jeg mærkede ikke rigtig noget de første par gange, indtil den dag min noget ældre ven byggede en "jordfed" i en park.
Jeg røg et ordenligt sug, og blev med det samme virkelig skæv, og jeg spadserede lidt rundt i parken og det hele snurrede rundt. Det var som om, min ryg blev ved med at rette sig op, uden at jeg havde indflydelse på det.
Pludselig blev jeg overvældet af kvalme og satte mig op ad et træ, indtil jeg meget hurtigt efter kastede op udover det hele. Virkelig klamt og ubehageligt.

Der var åbenbart et slags karneval i byen, og da jeg rejste mig op igen, og havde fået tørret det værste bræk og spyt væk, fik jeg øje på nogle klassiske tivoli-forlystelser. I véd, karruseller, radiobiler, pariserhjul og de dér heste der drejer rundt, op og ned med sådan noget 3/4-takts-vals-musik.
Det gik op for mig at der ikke var nogen mennesker dernede - virkelig ikke en sjæl - og jeg oplevede min første (og næst-eneste) paranoia-oplevelse nogensinde. Jeg var overbevist om, at alle mennesker i verden var forsvundet (måske slået ihjel) og jeg var den eneste tilbage.

Der gik ca. 40 minutter, hvor jeg befandt mig i et sandt helvede, og så havde jeg det pludselig fantastisk godt. Det kom som et lyn fra en klar himmel og jeg husker at jeg var ubeskrivelig lettet over at jeg ikke var det eneste væsen i verden alligevel:-)

Det er 9 år siden nu, og jeg har stort set aldrig røget andet end joints siden!

Senest rettet af raveon 03 sep 2009 14:15, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Første gang jeg var skæv, var vi 4 der delte en skolejoint. Jeg fik kun lidt effekt. En time efter bagte vi en kage med 6gram hjernedød god tjald. Delte den mellem 4 personer..

Jeg oplevede ingen effekt om aftenen, vi gik også i seng godt 2 timer efter indtagelse af kagen. I løbet af natten vågnede jeg flere gange med absurde mareridt, var helt væk og ekstremt skæv på en ret ubehagelig måde. Alt i alt var oplevelsen ikke særlig god, men den gav mig blod på tanden til at prøve igen nogen uger efter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var 12 år gammel, vi rullede små joints / patroner med rød rizla, indeholdende god pot, som jeg den dag i dag stadig sværger til. Dem røg vi på en ½ liters flaske bong uden køling og med et "hovede" af et kuglepenlåg. Jeg tror vi røg 5 patroner, and high i was. Den stod på kogning, griner, noia og snack chips...

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Interesante historier i har.

Her er min, sådan i korte træk: Ungdomsskolen arrangerede en kanotur til sverige da jeg gik i 7. klasse. For at få fyldt bussen ud blev vi slået sammen med et bosted for unge, der vel i snit var 5 år ældre end os og så tog vi afsted. De voksne der skulle holde øje med os brugte ikke meget af deres energi på det. Hvad de lavede kan jeg faktisk ikke huske, men en aften endte det ihvertfald med at vi sad ved bålet og der gik en joint rundt. Jeg husker ikke så meget af selve rusen udover at det føltes mærkeligt og jeg frøs, men helt sikkert er det af det ikke sagde mig noget på daværende tidspunkt. Det gik flere år før jeg prøvede det igen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Første gang jeg røg, var jeg så pokkers beruset at jeg ikke rigtig kunne mærke noget. Det var kun som om jeg blev mere fuld.

Anden gang var jeg til noget fest hos nogle ældre kammerater, og vidste at én af dem røg jævnligt, og jeg besluttede at købe en færdigrullet joint af ham, sammen med to af mine kammerater. Vi røg den på vejen hjem fra festen og jeg blev virkelig ramt. Kan ikke huske om den havde nogle effekt på mine kammerater. Men det var i hvert fald en kold vinteraften, hvor det blæste lidt og jeg husker tydeligt at jeg elskede følelsen af den kolde vind mod mine varme kinder og tænkte at denne tilstand ville jeg ikke have noget imod at befinde mig i 24/7 :)

Medlem

Jeg var vist 15, gik i 9. klasse. Det var hos en veninde med tre af mine kammerater, én af dem hendes fyr. Vi spiste et par småkager med fed i, og røg dernæst en smule af en joint. Jeg kunne ikke stoppe med at grine i 2 timer - det var herligt! Og så åd vi havregryn med kakao på, min første fråder :) Good times.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
det var tilbage i 2007, hvor jeg var 16 år. havde dyrket i 2 år inden jeg selv prøvede det. :)
mig og en af mine bedste venner fik krøllet en skolejoint med noget af min hjemmedyrket pot. vi gik op i en skov om ligger lige bagved hvor jeg boede, og tændte den. min ven havde røget et par gange før, men det min første gang. vi kunne desværre ikke mærke noget, så min ven forslog at vi købte noget hash, men jeg sagde nej..
om aften hvor kun ham og jeg sad nede ved ham og hyggede os, forslog han igen at vi kunne købe noget, men jeg havde stadig ikke rigtig lyst. men jeg sad hele tiden og tænkte over det, og lige pludselig havde jeg en følelse af, at jeg virkelig gerne ville prøve det.
vi fik hurtigt fat i noget, ca 0,5 g.. hehe :b
så sad vi ellers bare og ventede til hans forældre gik i seng, så vi kunne ryge inde på hans værelse. vi fik lavede en noget så grim joint, men den kunne ryges. efter 2-3 sug fik jeg det for fedt i min krop, helt afslappet, og hvis jeg prøvede at rejse mig op knækkede mine ben sammen. så sad vi ellers bare og stenede tv hele aften.
en af mine bedste aftner med tjald var min første gang^^ :D

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Min første gang jeg blev skæv var da jeg var 14 år gammel og gik i 8 klasse.
Var begyndt at snakke meget med en gut i klassen som fortalte at han havde prøvet at ryge et par gange før og vi sad så lidt og snakkede om cannabis og blev så senere enige om at vi skulle prøve at ryge en dag. Den dag (En fredag) kom så og min klasse kammerat havde fået skaffet lidt sort maroc (ca. 1 gr.)..
Vi fulgtes sammen efter skole ud til et lille skov område midt i et villa kvarter.. Vi startede med at lave et mix som vi røg på en lille pibe han havde.. Tror kun jeg nåede at tage 4-5 sug og så var jeg bare skæv :) Det føltes mega rart i hele kroppen og det sitrede i mine ben. Havde næsten hele tiden grine flip på og synes alt var fascinerende og spændende.. Specielt en lille bille kan jeg huske var særligt fascinerende og jeg sad og legede med den i et par minutter.. Generelt bare en dejlig dag, tidligt fri fra skole, det var lige blevet weekend og solen skinnede fra en sky fri himmel..
Senere ved aftensmad tid tog vi på pizzaria og hentede pizza. Derefter tog vi tilbage til det lille skov område og rullede nogle små joints af de røde rizzlaer.. Lækker dag og nok min bedste skævert nogen sinde :) Blev hverken dårlig eller fik noia på på noget tidspunkt af den dag..
Havde prøvet at ryge 2 gange før. Men uden virkning..

Junior medlem

tror jeg gik i 8 klasse dengang. er ret sikker på at første gang var hvor 2 venner og jeg sad på en legeplads og fyrede pot på en chillum vi havde lavet af en glasflaske, ved bare at smadre den på midten, og fyre en 2krone ned i.. de næste par gange er jeg ret sikker på var joints..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]