Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey folkens her inde på Psychedelia.dk

Nu har jeg været igang et stykke tid, og har i den forbindelse udvidet, kassen som jeg har planer om at lave er endnu ikke bygget endnu, men mit skab har måtte stå for skud for det. nok snak, har tilføjet nogle billeder, de er længere nede :)

setup:

Kanalventilator 420 cbm/h (420 m3/timen)
Aktivt kul luftfilter 460cbm/h
Cooltube XL 150ø
Diverse luftslanger, både varme resistent og et kort stykke som er dæmpet (som skal gå ud af gro kassen)

digital ballast med både 250W og 400W mode
250W MH Pære
400W HPS Pære

20x 6.5L og 10x 11L potter
Jord beregnet til cannabis fra Biobizz

hvis der er noget jeg har glemt som er essentielt må i jo lige sige til :)

Erfaringer jeg har lavet igennem tiden:

Tålmodighed er en dyd når det kommer til Cannabis, alt andet end tålmodighed betaler sig aldrig ud.

det er RENT guld værd at have gode kontakter, hold tonen på et fornuftigt og modent niveau og du vil få ALT den hjælp du har brug for. - det er ihvertfald tilfældet hos mig. ! :D

Hvis det er muligt så køb ALTID jord beregnet til cannabis, det koster stort set det samme som hvis man blander sin egen jord og man er 100% sikker på at det virker hvis forhandleren har anbefalet det til en. - skaffes hos growshops der f.eks. oftest også sælger frø og lign

spir aldrig flere frø end du max kan plante, 9/10 frø spirer hvis de er gode, og er de friske er det flere endnu. - har prøvet det og stod med over 20 planter på et tidspunkt

Ordenligt lys er altid at fortække, lysstofrør er fine til at holde liv i planterne, til f.eks. moderplanter og cloner, men at gro under dem er ultra langsomt. - sammenlignet med en 250W MH pære er forskellen iøjnefaldende fra dag #1. absolut alle pengende værd !

Skulle jeg få flere erfaringer med tiden som jeg mener er vigtige at kende som nybegynder skal jeg nok skrive disse på :D

Update #1

27/09/2009

Så er frøende kommet, de blev med stor glæde pakket ud og lagt på et vådt stykke toilet papir. som underlag og låg har jeg brugt 2 underkopper samt lagt et ydderligere vådt lag papir på :)

Nu må vi se hvad der sker,

Billeder:

Billede
her ses det pænt delt ud, grunden til der er så mange er de øverste 10 (dem der står i rækker a5) var gratis frø uden garanti. de nederste 6 er "rigtige" frø ^^

de 10 frø tilhører sorten "Jahwis Joy"
de nederste 6 er "Dragon Haze F1"

Håber de bliver gode :)
Billede

Lige et billede med låg på :)
dejligt tydeligt at se hvor mine underkopper kommer fra :)

Update #2

28/09/2009

Fik stress af der ikke skete noget og fandt de rastlige frø frem :D
nu ligger de alle i vand, og det tæt på vand aggregatet (ses i baggrunden) den er varm og skal nok holde mine frø lune :)

Billede

Update #3

29/09/2009

Så er der sku sket noget, nogle frø havde åbnet sig og begyndt at spirre.
har derfor plantet 3 og smidt dem i min altan karm.
Har valgt "kun" at så 3 da jorden har en PH værdi på omkring 5.5-6 og ville helst have den lidt mere basisk omkring 6.5 da dette skulle fremme chancen for hunner.

Billede

Her kan man se de 2 af dem, den sidste står for sig selv. :D

Update #4

30/09/2009

Så gav min utålmodighed en uheldig stor virkning, ikke bare 3 men stort set alle mine frø er spiret nu og jeg står og skal have plantet omkring 40 frø xD

Billede

Her kan man se 11 stillet op og klar til vanding. har valgt, trods Ikall's råd om ikke at skulle gøre noget imod den lidt sure jord, at blande lidt af det PH+ jeg har købt ind i det vand jeg vanede med første gang, bare for eksperimentets skyld xD

Billede

Og her kan man så se hvordan det ser ud i mit varme skab NU ! :D - lidt fyldt, eller hvad synes i ? xD - nej der er ingen lys, mener at have læst at de bare skal have varme indtil de er vokset ud af jorden.

Update #5

18-11-2009

Ja der er gået noget tid siden jeg sidst postede, men nu er jeg for alvor kommet igang (endelig)

Her er så mit setup som det står lige pt. planen er dog at bygge et rigtigt gro skab hvor luftkanaler samt diverse andre lækkerier vil være indbygget. men for tiden er det her for mig helt fint :)

Billede

Senest rettet af Ra2Fa 18 nov 2009 20:35, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

1:
Dimensionerne er ganske udemærket :) Jeg ville nok lave en hylde forneden til stiklinger/moderplante med nogle lysstofrør med rette spektrum til på omkring 0.5 meter. Men det kan komme med tiden. Udbytte kommer meget an på hvordan du behandler dem, så det er ikke til at sige.

2:
Lyder somom en sativadomineret hybrid er dét du leder efter.

3:
Det er muligt at CFL på papiret er bedre, jvf. PAR/Watt, men i praksis har jeg aldrig set billeder af grows hvor en 200W CFL har slået en 250W HPS. Men ja, det er lidt en religionskrig. Jeg hæftede mig ved at CFL ikke har en lige så god gennemtrængningseffekt, som HPS. Jeg ville vælge HPS'en, især når du har så meget plads i højden at gøre med. Men du virker informeret nok, til at tage beslutningen.

4:
Klon-, og moderskab er helt sikkert vejen frem udbyttemæssigt. Hermafroditter er ikke værd at samle på.

5:
Jeg kunne godt forestille mig at CO2 kunne sætte skub i fotosyntesen, og har også set et par eksempler på brugen af det med god effekt. Tøris er dog ikke vejen frem, da det er omkring -78,5 °C, og planterne generelt ikke kan lide frost. Man kan lave et ret simpelt CO2 anlæg med vand, gær og sukker, eftersom gærcellerne også respirere, og dermed danner CO2. Men til at starte med, vil jeg mene du skal undlade dette, til du får styr på resten af det grotekniske.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Et lille trick mht CO2 er, at købe en neutral danskvand og så i en forstøver med det - billig løsning.. men imo ikke nødvendigt som sådan, jeg har ihvertfald altid klaret mig fint uden...

Medlem

Tak for dit grundige svar Bisman :) , har prøvet at rette mit indlæg gevaldigt (stort set slette alle spørgsmål) da jeg jo er gået igang og stort set har gjort op med mig selv hvad jeg vil / ikke vil.

har dog et åbent spørgsmål endnu, hvad er ideén med de der GIB pærer ? de hævdes at kunne bruges til begge faser, altså både vege og blomst, og en 600W pære med dens "phyto-lumen" mængde på lige under de 200k er den jo ikke værst. HVIS altså det de hævder stemmer.

Moderator
Brugeravatar

Det var så lidt. :)
HPS bruges ofte til både veggetation og blomst, selvom de generelt er bedst til blomstring, og det er ikke unormalt med en 600W med omkring 90.000 lumen. GIB er bare et mærke. Phyto-lumen, har jeg ikke styr nok på, til at kunne udtale mig om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alright... Så får du lige hele smøren fra min vinkel af:

Læs noget mere. Du stiller ufatteligt mange spørgsmål der alle nemt kan besvares gennem information fra CF-guiden alene. Hvilket gør din post ufatteligt uoverskuelig. Har man så mange spørgsmål og man vil sikre sig at få svar på dem alle, så kan det altså betale sig lige at bruge 5 minutter ekstra og få sat det ordentligt op og skrevet rent. Sådan en omgang der er det de færreste stoners der gider bruge tid på. Bare et venligt råd hvis du fortsætter stimen af spørgsmål :)

Det lyder som om du har kigget i den, men ikke læst den grundigt nok, eller måske slet ikke kender den.
Men her er den:
http://dcfonline.dk/cf

Gør du ALT hvad der står i den her guide, så kommer dit grow til at køre 100% fejlfrit. Du kommer ikke til at mangle noget og folk den er beregnet til, er nybegyndere der søger den mest effektive måde at gro planter på, uden at smide alt for mange penge efter det.

Jeg tager dine spørgsmål fra en ende af:

CFL er klart HID-lamper underlegen.
Du skal ikke kigge efter prisen pr. watt. Du skal til gengæld kigge på antal lumen pr. watt.
Det er her det interessante ligger. 2 CFL-lamper på 200W stykket kommer i sidste ende til at koste endnu mere end HID-lamper. Hvis du tager 2x200W CFL vs. en 400W HID, så har du samme antal watt, men LANGT færre lumen pr. watt i forhold til HID.
Så HID vil absolut være at foretrække.
Og heldigvis for dig, skal du kun bruge 1 type HID for et 100% succesfuldt grow. Du skal bruge en HPS-lampe.
Den absolut bedste pære til prisen, er en 600W HPS-pære. Denne er den mest effektive når man tænker på både pris pr. watt og lumen pr. watt. Den kan både bruges til vækst og grow.
Der findes også en anden type HID-pære kaldet MH, men den er mere interessant hvis man virkelig vil forkæle sit grow. Den er beregnet til vækst udelukkende.

Lyder som om du har styr på din udsugning, men mangler viden om kulfilter.
De lugter rigtig kraftigt når de går i blomst (alt afhængig af sort er der nogle der dufter ekstremt, næsten stinker, samt nogle der knap nok kan lugtes) så hvis du vil holde dit grow stealth, så går du efter et kulfilter.
1 er nok, såfremt du køber det i en størrelse der passer til rummet. Regn dit rumfang ud og find et filter der kan trække det rumfang ca. 1-3 gange i minuttet.
Samtidig skal du sørge for at have udsugning der er kraftig nok til at suge gennem stoffet samt kullet. Den skal både ha' noget kubikmeter pr. time samt et kraftigt nok tryk. Kanalventilatorer er dyre, men absolut det bedste til prisen.

På 1x1 meter ville jeg, hvis jeg var dig og skulle starte på mit første grow, købe mig en 400W (eller 600W hvis du har penge nok til rigtig god udsugning) HPS-pære og plante 18 frø. Regn med 50% bliver hanner medmindre du har købt feminiserede frø og sorter så halvdelen af. Er der færre hanner end hunner, så sorterer du også de svageste og grimmeste hunner fra for at få plads. Så har du mulighed for at gro 9 forholdsvis store planter.
Fordi du har været så utålmodig står du nu med 40 potentielle planter. Du kan absolut ikke have 40 planter i dit skab så du må skille dig af med resten medmindre du har mulighed for at lave et ekstra rum til moderplanter. Så lader du dem i stedet vokse sig store og sorterer de pæneste fra som moderplanter. Bare et par stykker. Så kan du altid tage stiklinger fra dem i stedet for at plante frø, til næste omgang.
Det forklarer også dit spørgsmål om konstant vækst. Kloning er måden at køre på, frø tager simpelthen for lang tid hvis man prøver at dyrke hurtigst muligt.
væk med alle hermafroditter.

Brug noget af højden i skabet til et moderrum/stiklingerum. Du har ikke brug for hele 2½m hvis du skal gro til dig og din kammerat. Det man kan opnå på den plads kommer helt an på forståelse og erfaring. Forvent intet, så bliver du ikke skuffet første gang.
Men med en kvadratmeter kan man hurtigt komme op og runde 200-500g alt efter evner og sort.

Drop co2-tilførsel. Det skal du slet ikke bekymre dig om ved dit første grow. Det er ikke for at være led, men du gaber over virkelig mange ting du har prøvet at sætte dig ind i, men ikke har læst nok om til at forstå. Så du vil bare ende med at fucke noget op eller gøre noget mere dyrt for dig selv end du havde behøvet.
Eller rent og skært fokusere på ALT for mange detaljer så dit grow lider under det.
co2-tilførsel er ikke en garanteret booster - kun hvis man har erfaringen til at udnytte det. Det kan måske give et par procent, men hvis man ikke har prøvet at gro før, tror jeg kun det vil gøre alt mere besværligt.

pH skal du slet ikke fokusere på når du dyrker i jord. Og du skal under ingen omstændigheder justere op, som du snakker om du har haft gang i!
Det mest optimale er hvis pH-værdien ligger omkring 6. Det er nemt for de fleste at holde. Bare vand uden at justere det, jord justerer automatisk ned, men har svært ved at justere op.

Og nej, i cannabis-verdenen er der altså ting der absolut ikke er vel gjort, når de er selv gjort.
Steder du ikke bør spare, hvis du er ude efter et funktionelt grow du kan ende med at stole på og regne med er:
Lys
Udluftning
Gødning og mikronæring
Evt. jord
Evt. plads til moderplanter for at afkorte en masse ventetid.
Et mikroskop (de fås til under 100,-) til at bestemme høsttidspunkt.

Lad være med at fokusere på:

pH - som forklaret så har jorden styr på det hele. Bare rolig...

Over- eller undergødning - start først med at gøde efter 3-4 bladsæt. Og start SMÅT. 1ml pr. L vand helst. De fleste planter klarer sig glimrende uden gødning/med små mængder, så undergødning finder sjældent sted i stor stil. Bare sørg for de har adgang til de vigtigste. Læs CF-guiden for mere info.

Over- undervanding - hvis du bruger potter med dræn og en meget luftig jordblanding, så skal du ikke spare på vandet! Giv dem så meget at det begynder at løbe ud gennem bunden. Så har de vand nok til lang tid og bliver ikke kvalt da alt det overskydende bliver drænet fra. Så skal de ca. vandes en gang om ugen alt efter størrelse og lysforhold.

Udbytte - ja, det sucks, men lad helt være med at fokusere på udbytte ved første grow. Du skal først lære hele processen at kende. Derfor jeg foreslår at starte roligt ud og så senere prøve mere avancerede metoder når du har lært dine planter at kende samt forstået de diverse stadier 100% med førstehåndserfaring.

Håber du forstod pointen bag min post. Det er ikke for at skræmme dig til at stille flere spørgsmål, for du er somend velkommen til at stille alle dem du vil, ligemeget hvor dumt det så end lyder.
Men hvis din utålmodighed igen viser sig, så overvej lige om det du spurgte om måske er blevet svaret på før, eller er common knowledge hvis man følger standard-guiden (CF). Hvis ikke, så kommer svaret nok på et eller andet tidspunkt.
Det bedste er sgu bare at springe ud i det og prøve en eventuel idé af man får.

Oh, og angående hvilken strain... Kender du forskel på indica, sativa og hybrider?
Hvis ikke så læs om dem... Der er simpelthen ikke andet for end bare at prøve sig frem.
Det er hårdt og der er så fandens mange, men at hjælpe dig frem til lige præcis det du kunne tænke dig, er fandens svært. Hvis ikke umuligt for os.
Læs om de forskellige standarder.

Jeg kan anbefale dig at prøve nogle stabile og gode grundsorter ud. Der er flere forslag i CF-guiden.
Men ellers bare vælg en strain du synes lyder spændende og sørg for den er beregnet til indendørs-grow.

Og det sidste:
GIB er bare et mærke. Men du tænker sikkert på en HPS (den ene slags HID). De er som sagt den bedste allround-pære. Så køb du bare sådan en...

Der tages forbehold for stavefejl og misforståelser...

Medlem

BisMann skrev:
GIB er bare et mærke.

Pinligt ! :oops:

Men ok, men pæren er jo ikke SÅ dyr igen må jeg tilstå, ihvertfald ikke i forhold til sådan en elektronisk balast.

er der nogen mærker der er "gude" mærket eller er det ren religion ?

fandt nemlig en Sylvania pære som laves i belgien. har samme specs som en osram og det til halv pris ^^

vil ikke have crap, men gider heller ikke betale for branding, vil gerne have bang-for-the-buck kort sagt ^^

nogen forslag hvor jeg skal kigge ? kan se jeg generalt kan spare 10% i tyskland frem for danske sites ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sylvania er fine... Det samme er GIB.
Selv bruger jeg Philips. De koster lidt, men de er pengene værd...

Og nej vi kan ikke vejlede dig med hvor du skal købe. Det er imod regelsættet.
Men kan helt sikkert anbefale dig at kigge nærmere på Tyskland. Der køber jeg alt mit grej.

Medlem

slap af du var hurtig, kom ikke engang ud til forum før du svarede ^^

jamen er det religion eller har du noget håndfast ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad mener du?
Jeg skrev jo lige at eksempelvis Philips er lidt ekstra penge værd. Grundet flere lumen pr. watt.

Kan i øvrigt siges med ALT indenfor groudstyr. Man får hvad man betaler for.

Medlem

Ariaji skrev:
Jeg skrev jo lige at eksempelvis Philips er lidt ekstra penge værd. Grundet flere lumen pr. watt.

Kan i øvrigt siges med ALT indenfor groudstyr. Man får hvad man betaler for.

ah, sry, forstod den ikke bare helt, du skrev nemlig bare den er pengene værd.. kunne jo være pga alt muligt xD

endnu engang tak for at DU gad gå amok i min post, fandme rart at vide at nogle gider stone en post godt igennem ^^

nå, lige lidt respons på de ting du har skreven :)

har justeret MINIMALT på PH værdien på et set (10 frø) bare for at se om der kommer en forskel. det er VIRKELIGT minimalt, omkring en te-ske til en hel vandkande. og ellers så har jeg tænkt mig at lade det være 100% i fred :)

Hvad jeg kan læse mig til skriver de fleste at de første 4 uger er gødning unødvendigt, så havde tænkt mig at gøre det.

Min jord blanding som jeg anvender er 60% jordmuld uden ler, 15% leca sten, 15% ørkensand og 10% gødning. den virker meget luftig og har også bare vandet til det løb igennem, hvad der heller ikke skulle meget til for for at det skete.

Har indtil videre bare anskaffet mig et 2x36w lysstofrøresæt (2 hunde hos byggehus) lige til at starte med til når de bare er helt små, så kan jeg have alle dem jeg har plantet stadig og når de er ved at være for store til at kunne stå under bordet (som lampen er monteret under på) kan jeg sortere ud alt efter hvilke jeg sys er pænest og størst :) - ved godt det ikke er SUPER optimale forhold, men så vidt jeg ved er sådan noget lys godt til stiklinger og moder planter ? :) - så ikke en "smid ud" investering, hvis jeg altså ikke tager fejl.

Den guide du linker til har jeg læst, ikke 100% må jeg tilstå, men meget. - ved godt jeg prøver at gabe meget, synes bare der også er MANGE aspekter man skal tage i betragtning, og mange gange er profitten afhængig af ens viden og energi. så prøver jo bare at runde lidt alle emner så de kunne komme i betragtning når der var mere styr på processerne.

sys bare at det at gro sådan en plante, som ikke bare er som alle andre, er utroligt spændene i sig selv. skid hul i om de bliver gode de første par gange, lærer jo af ens fejl :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ra2Fa skrev:
endnu engang tak for at DU gad gå amok i min post, fandme rart at vide at nogle gider stone en post godt igennem ^^

Ingen årsag!

Fair nok.
Men jeg vil foreslå dig at gemme sådanne forsøg til du har fået styr på det hele :)
Du vil få svært ved at vide om din pH-justering rent faktisk har haft en effekt, eller om det er noget andet der har været skyld i det.

Og du har ret, de første 3-4 uger behøver man ikke at gøde. Jeg er personligt af den overbevisning at de stort set aldrig skal gødes. Jeg giver dem kun lige det de har brug for. Jeg kan ikke lide at udsætte dem for en masse unaturlig næring.

Jordblandingen lyder super, men det har jeg også kommenteret i en anden tråd.

Jamen godt arbejde med de 2x36w!
2x36W cool white lysstofrør er rigeligt til den første måneds veg. Mange sværger til kun at bruge de rør da de er billige i drift og virkelig indeholder alt hvad planterne behøver mens de vokser det første stykke tid.
Så kan du skifte til en HPS e.l. når de skal i blomst.

Læs guiden fra ende til anden så :)
Der står virkelig alt hvad man har behov for. Den læste jeg da jeg skulle gro første gang og jeg havde ikke nogen problemer der ikke kunne løses ved at læse den en ekstra gang ;)

Der er mange aspekter ved cannabisdyrkning, det har du ret i... Til gengæld er det begrænset hvor meget man behøver gør ud af det, for at få et tilfredsstillende resultat!!
Så jeg vil foreslå dig at gøre som jeg har anbefalet i min post. Fokuser på at få noget godt lys, det er den største faktor for at du får et godt resultat. Dernæst sort, gødningstype og udluftningsforhold.

Lækkert du går ind til det her med interesse i planterne og ikke bare i afkastet. Det vil helt sikkert komme til at hjælpe dig!

Medlem

Ariaji skrev:

Du vil få svært ved at vide om din pH-justering rent faktisk har haft en effekt, eller om det er noget andet der har været skyld i det.

hvis akkurat de 10 planter står ud, enten positivt eller negativt, vil jeg nu mene min sunde fornuft fortæller mig det er muligt at sige det var det der gjorde forskellen, alle andre ting jeg gør ved dem er nemlig homogene, så det er den ENESTE forskel. - skal også lige siges at de 10 jeg gjorde det ved var et mix af forskellige sorter som jeg fik med de andre, så det burde kunne lade sig gøre at kende forskel fra dem og alle andre.

har 3 "sorter" faktisk, 1x17 Jahwis joy #2 1x11 Dragon Haze F1 og så de 10 forskellige.
er faktisk spændt på hvilke af dem bliver størst og pænest samt mest tolerante over for "mishandling". - med andre ord, nybegynder fejl xD

har hørt noget om en strain kaldet "Herijuana" som skulle være super god. men den er vidst MEGET ny, så er sku ikke sikker.

men hvad jeg sådan kan læse og spørge mig til så siger de fleste generalt at white widow er en god plante, den har et godt afkast, er meget nybegynder venlig, dens THC værdi skulle være højt og så skulle den vidst også dufte fint udover at den skulle være smuk :D - har også set nogen at de hævder at den er meget overfølsom over for overgødning, men det jo det "eneste" negative hvis man kan sige det sådan ^^

lige nu er jeg dog ligeglad hvis jeg være ærlig, vil bare dyrke nogle cannabis planter, og se hvordan de udformer sig. - har allerede lovet/truet min mor med at plante nogle på hendes altan til sommer xD - haha...

ikke ALLE er plantet heller, nogle ligger stadig uden at være spiret i vandglasende. så.

men nu må vi se, går i hvertfald hver dag lige og kigger et par gange for at se om jeg kan se nogle stiklinger :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Javist, men kun hvis dit grow går fejlfrit. Ellers har du jo andre variabler som du ikke kan skelne fra pH-forskellen fordi du endnu ikke kender de diverse kendetegn godt nok.
Det er det jeg mener med ikke at begynde på for mange smarte teknikker, når man ikke engang har det grundlæggende afprøvet endnu :)
Men det er da helt sikkert et forsøg værd. Og nu har du jo gjort det!

Dragon Haze er vist forholdsvis nem at dyrke. Jeg ser i hvert fald en masse flotte resultater rundt omkring, fra ikke specielt erfarne growers.
Herijuana har jeg intet hørt om.

Men ja, hold dig til standarderne. Såsom Skunk #1, White Widow, Northern Lights, Afghani #1 osv.
Det er alle planter der er blevet dyrket i lang tid og som de fleste krydsninger består af.
Få styr på grundsorterne, så bliver det pludselig meget nemmere at vælge strain alt efter hvad man leder efter.
Og ja, White Widow er en super plante, den går man aldrig galt med.
Men igen, afkast kommer altså virkelig an på ens evner samt udstyr.

Og ja, bare tjek til dem flere gange om dagen =)
Jeg har selv et par frø liggende i glas pt. Langt den mest effektive måde jeg nogensinde har brugt.
Få dem sået så snart de klækker!

Medlem

tak igen Ariaji for dine dybe svar, svært at gå forkert eller mistolke noget må jeg indrømme,- og jeg er ellers god til det :D

Nu har jeg ikke tænkt mig at gøre mere ved det lige foreløbig, tror ikke der kommer til at spire flere frø, og hvis jo så smider jeg dem ind i altan kassen som jeg har smidt alle de andre "overskyende" frø ind i, ikke fordi den er så lille eller lign, og vil da mene at hvert frø har samme plads som i de potter jeg anvender, men der er det bare mere et "kollegie" i stedent for enkelte "boliger" hvor frøende "bor" i :D

og kigger lidt hver dag efter små kim blade (er det ik det de hedder ? altså det første set blade) og fryder mig over overraskelsen til ENDELIG at komme til at se noget "nyt" ske snart :D

fandme underligt at tænke på hvordan sådan et lille frø potentielt kunne lave en 12 meter høj plante ! :D forstil jeg lige at have ens busk rundt om huset lavet af hamp planter, istedent for den traditionelle busk plante (hvad end den nu hedder xD). 12 meter høj busk ! :D

men jeg vil sku i seng nu og drømme om hamp tøj og store planter ! :D
mit nyt anskaffede lyssæt skal nok vække mig igen kl 6... nænner ikke at pille det ud af stikkontakten, :D dejligt at vågne op til følelsen af sommer og lyst uden for kl 6 om morgenen ! :D (selvom det nærmest kommer som et lyn :D )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så snart de titter op af jorden med kimbladene - som de rigtig nok hedder - så skal de så tæt på lyset som muligt for at undgå at de strækker sig for meget.
Bare så du er klar over det.

Og ja, det er fascinerende at et så lille frø kan blive til noget der næsten minder om et træ :)

Det var i øvrigt så lidt! Prøver også at gøre det så præcist som muligt, lige netop for at undgå misforståelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Heyyyyy Der!!! ... det lyder sku da superfedt, det lille projekt du har gang i her :)

Vil bare lige ønske dig held og lykke, og så supplere Ariaji ved at sige.. første gang du dyrker, så bør du tage notater omkring dine strains.. ca hvor lang tid tager det at blive så og så høj? .. hvor lang tid går der ca, før du kan se forskel på hunner, hanner? osv osv.. jeg selv plejer at lave et skema, hvor jeg skriver højde og bredde på.. iøvrigt har jeg også en specifik kalender, hvori jeg skriver ned, hvornår jeg vander og gøder osv.. gir et større overblik..

mit eget project jeg havde gang i blev noget rigtigt lort, ud af 6 planter fik jeg kun EN hun, og den klippede og klippede jeg i, indtil jeg var tilfreds.. indså så først bagefter at jeg havde skudt mig selv i foden, så bare lige en reminder herfra..... uanset hvor spændt du er.. og uanset hvor meget du har lyst til at ryge, og pille og lege, SÅ LAD DEM PASSE SIG SELV!! ... nogle blade vil blive brune/få pletter osv.. disse blade KAN skæres af.. men har nu lært at blade der bliver vrune i spidserne sagtens stadig kan supplere planten med en masse photosyntese, så... jeg lader dem sku bare blive fremover :)

har lige lagt 16 frø til spiring, til min 2 omgang.. håber jeg får en ordentligt røvful hunner den her gang :)

hvad angår lugt.. det lugter.. jeg har heldigvis været så heldig, at den Dragonhaze man kan anskaffe sig ikke lugter SÅ meget.. så det bare et spørgsmål om at lufte ud 1-2 gange om dagen.. så det ikk så slemt, men jeg har selvfølgelig taget forholdsregler.. har blandt andet tætnet døre og sådan så lugten ikk siver ud på gange/bagtrapper mm.. såå

men hey, held og lykke med dit projekt, og lad endelig flere billeder dumpe ind :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Yo

Et lille hint: Det ret svært at lugte om det lugter hvis man hele tiden går i lugten.

Kan huske jeg ikke syntes min første omgang ikke "Lugtede så meget", indtil mine forældre besøgte mig en dag, de kunne sagtens lugte der stod skunk på loftet - så uden et kulfilter, så man altså fucked hvis folk ved hvad det lugter af, ellers er det jo bare en ukendt, for det meste behagelig duft.

PLUR

Keep up the good work

Medlem

MaximumG skrev:
Heyyyyy Der!!! ... det lyder sku da superfedt, det lille projekt du har gang i her :)

Vil bare lige ønske dig held og lykke, og så supplere Ariaji ved at sige.. første gang du dyrker, så bør du tage notater omkring dine strains.. ca hvor lang tid tager det at blive så og så høj? .. hvor lang tid går der ca, før du kan se forskel på hunner, hanner? osv osv.. jeg selv plejer at lave et skema, hvor jeg skriver højde og bredde på.. iøvrigt har jeg også en specifik kalender, hvori jeg skriver ned, hvornår jeg vander og gøder osv.. gir et større overblik..

mit eget project jeg havde gang i blev noget rigtigt lort, ud af 6 planter fik jeg kun EN hun, og den klippede og klippede jeg i, indtil jeg var tilfreds.. indså så først bagefter at jeg havde skudt mig selv i foden, så bare lige en reminder herfra..... uanset hvor spændt du er.. og uanset hvor meget du har lyst til at ryge, og pille og lege, SÅ LAD DEM PASSE SIG SELV!! ... nogle blade vil blive brune/få pletter osv.. disse blade KAN skæres af.. men har nu lært at blade der bliver vrune i spidserne sagtens stadig kan supplere planten med en masse photosyntese, så... jeg lader dem sku bare blive fremover :)

har lige lagt 16 frø til spiring, til min 2 omgang.. håber jeg får en ordentligt røvful hunner den her gang :)

hvad angår lugt.. det lugter.. jeg har heldigvis været så heldig, at den Dragonhaze man kan anskaffe sig ikke lugter SÅ meget.. så det bare et spørgsmål om at lufte ud 1-2 gange om dagen.. så det ikk så slemt, men jeg har selvfølgelig taget forholdsregler.. har blandt andet tætnet døre og sådan så lugten ikk siver ud på gange/bagtrapper mm.. såå

men hey, held og lykke med dit projekt, og lad endelig flere billeder dumpe ind :)

Jeg må være ærlig, jeg tror helt seriøst at PH værdi har NOGET at sige, folk skriver de kan se forskel på når de er ligeglade, og når de gør PH værdien "optimal" for at få hunner.

har prøvet det lidt ihvertfad, kun lige en lille smule med 10 frø, så hvis jeg i lige presis de frø har 7 hunner og resten er 50/50 eller mindre enda vil jeg skyde på det var da, resten bliver jo behandlet homogent nemlig....

som Ariaji skriver, så hvis man har en luftig jord blanding kan man "nøjes" med at vande en gang om ugen.
og jeg il hellere gå og røre jorden og mærke fugtigheden og vande derefter istedent for at lave en plan, jordens overflade skal gerne være tør før man hælder vand på f.eks.

og jeg regner ikke med at skulle pille ved det mere end hvis jeg ser noget går galt, lågen vil have en rude, samt et forhæng så lysen kan reflekteres (måske lige så optimalt) men der stadig er mulighed for at kigge ind fra tid til anden, bare for at kigge.

nu må vi se om der er sket noget når jeg kommer hjem, hænger p.t. rundt i Fredericia og er først hjemme søndag igen... ^^
skulle det ske jeg kan se nogle blade nogle steder kommer der billeder starts, men p.t. ser jeg ingen grund så længe der ikke ker mere end bare et par potter... :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

pH-værdi har intet at sige når man dyrker i jord, medmindre den er helt absurd høj eller lav. Som standard skal pH i vandhaner ligge mellem 7 og 8,5. Og det er en fin pH at vande med, selv når man tilføjer gødning.
Jorden vil automatisk justere ned.
I øvrigt ved jeg ikke hvad jeg skal synes om det her med at brugee alskens teknikker for at fremme chancen for hunner. Jeg er rimelig sikker på det er genetisk bestemt og ikke kan ændres :)
Køb feminized hvis I vil være sikre.

Personligt vander jeg når de har brug for det og gøder når de mangler. Hvis ikke de mangler gødning eller vand, så får de satme heller ikke noget!
Så jeg vil ikke anbefale at følge skemaer, da forskellige strains har brug for forskellige ting. Og hvad der var en god idé i sidste uge er måske ikke så passende i næste.
Som Ra2Fa så fint siger, så kan man ved et hurtigt tjek finde ud af om planterne har brug for vand eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]