Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Jeg har et spørgsmål.

Her i morges så jeg ved en tilfældighed en af min ejendoms viceværter lukke sig uautoriseret ind i min nabos lejlighed. Han var derinde i et par minutter og forlod den så igen.
Det er ulovligt for ham at gøre (plus selvfølgelig at det kan betyde han snooper rundt i andre lejligheder også), men hvad bør jeg gøre nu, synes i? Jeg har jo ingen konkrete beviser.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
du siger det til din nabo.

Junior medlem

Geografisk sted: Brabrand
hvordan kan du vide at han ikke havde fået lov?

han kunne jo havde snakket med din nabo
også fået lov til at gå der ind.

Hey

Relativistisk båthorn

Jeg har snakket med min nabo, men hun tør ikke gøre noget. Hun er udlænding og ikke så god til dansk og holder sig mest for sig selv.
Jeg har fået at vide at man skal ku' føre bevis, før man kan gøre noget reelt, så indtil videre ser det ud til at han kan kigge i lejlighederne som han vil uden at jeg kan stoppe ham.

Til jer andre der bor i lejlighed; i kan forlange at få alle ekstra nøgler udleveret fra boligselskabet, sådan at kun du har nøgle til hjemmet.
Og så skal man måske også holde lidt øje med sine egne viceværter, for hvis min kan finde på den slags, så kan andres også.

Gemene snage-svin er hvad idioten er...jeg koger virkelig over det her og ville ligenu gerne være HA'er eller noget.
Han kan ligeså godt ha' været i min egen lejlighed og pillet og raget i mine ting. HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET!

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Uden pis - Installer et webcam hos din nabo, så I kan få nogle beviser for hans lyssky snagerier...

-Psyko

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Skummelt, jeg tænkte faktisk på præcis det samme... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Dedikeret medlem

hvorfor et webcam???
lorte kvalitet og stort udstyr.....

skaf dig et ordenligt cam [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

og indtil da, så sørg for atlåse dit narko inde!
og sæt ekstra lås på døren!

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
skift lås og gem den gamle til du flytter, så kan du sætte den i, igen!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det må du højest sandsynligt ikke, da viceværten eller boligforeningen skal have en nøgle.
Men så lang tid han ikke har prøvet at åbne din dør, så kan han jo ikke se at du har skiftet.

Og han kommer jo nok ikke en dag og siger:
- hey, jeg har altså SET at du har skiftet lås.
- nå, hvordan kunne du SE det?
- eehhmm, øøøh, jeg.-...ehhh. Jeg skal vidre nu

Hvis du en dag får brev om at de selv skal låse sig ind i lejligheden for at skifte et eller andet halløj, så skifter du bare tilbage til den gamle til den dag

SÅDAN [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg ville fandme have det dårligt med at have såden en idiot rendende, man skal fandme have sit privatliv i fred

[ 16 November 2002: Besked ændret af: -Cuben- ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
stik ham et lag TÆSK!!!!!!

In our memories

Hmm, ikke fordi det gir noget svar til forfatter på dette topic, men kom til at tænke på en episode fra en opgang jeg bor i, hvor jeg selv havde problemer med viceværten!! Mest fordi, at han havde et alkohol problem, og fik vidst også noget medicin, og pludselig kunne finde på at stå inde i vores lejlighed i tide og utide.
Jeg fik talte med husejer/ejendomsselskab og fik udleveret hans nøgler, samt lavet aftale om at han skulle henvende sig telefonisk, hvis der var nogle problemer med vores lejligheden.
Efter den episode, blev vores forhold godt igen og der var aldrig problemer!!
Men, og det er nok her jeg falder lidt ud for topic,... så en dag havde viceværten på bagtrappen i vores naboopgang lugtet noget skummelt, og jeg talte med ham nede i gården, hvor han fortalte meget levende om denne mærkelig lugt, han betegnede som om der lugtede af lig....!!
Jeg vidste godt hvad det var for en lugt han tænkte på, og den lejligheden hvor lugten kom fra, havde i lang tid været under forandring, med mørkelægning af vinduer, og et lille nyt hul i væggen, ud til gården.....!!!
Pludselig en dag var viceværtens tankespind ved at drive ham til vanvid,.... og efter episoden med mig, så havde han efterfølgende ikke låst sig ind i nogle lejligheder overhovedet....
Men tanken om der lå et lig derinde, fik ham til at tag affære, og prøvede så en dag, hvor der ikke var nogen i lejligheden at låse sig ind. Men de havde skiftet låsene ud, så han ringede efter en låsesmed, som gav ham adgang fra bagtrappen!!!!
Der væltede han ind i det mørkelagte rum, i en jungle af rør, slanger, kraftigt lys og grønne planter!!! Det næste der skete, var at politiet holdt i gården med to store biler, en reklamevogn, og en civil... De to stor biler blev i løbet af de næste timer fyldt med alverdens udstyr,.... manden af lejligheden blev bustet da han kom hjem,... og viceværten var rundt på gulvet, men lettet over at de ikke fandt et lig.... hehe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg overværede hele episoden fra mit vindue, og havde i lang tid kunne ligge 2 og 2 sammen, med bl.a. de mørkelagte vinduer, SAMT, hver aften når byen var faldt til ro for bilos, og alt var stille, så kunne man i en radius af 50 meter, lugte en kraftig lugt af Skunk, og lugten var kraftigst ved den lejlighed og på bagtrappen.....

Ved ikke om jeg falder helt ud for emnet,.. men så en lille historie om hvor galt det kan gå,.. og om hvad viceVerden tar sig ret til....

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

dEEP

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Sygt! Men han kunne da vel banke på eller ringe til lejligheden eller noget..

In our memories

jah, det er jo det........!!!

dEEP

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -Cuben-:
skift lås og gem den gamle til du flytter, så kan du sætte den i, igen!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det må du højest sandsynligt ikke, da viceværten eller boligforeningen skal have en nøgle.[ 16 November 2002: Besked ændret af: -Cuben- ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Nej, boligselskaber har ikke krav på at ha' nogen nøgler til nogen lejligheder og jeg bad også om at få alle mine udleveret da jeg flyttede ind i sin tid (og nu kan jeg bedre forstå, hvorfor han var så usædvanlig insisterende på at jeg lod en hænge hos dem)
En vicevært må iøvrigt kun låse sig ind, hvis der er omstændigheder der taler kraftigt for det (sprunget vandrør feks), eller hvis han har fogeden med sig.

Tak for de mange gode svar allesammen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Den der med at gi' ham tæsk, er den jeg synes bedst om, hehe.

Jeg har ikke lige et pengeskab, men de er jo heldigvis ikke så dyre, så det køber jeg snart.

Jeg vender tilbage hvis der kommer nyt i sagen, for kommer han igen, er jeg klar! (jeg er gået igang med en midlertidig video-overvågning (men det er jo et hyr af elektronik), men chancen for at han kommer igen er nok kun lille, for nu har han jo været der)
Nå, nu må vi se hvad der sker...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg overvejer faktisk at købe et pengeskab til at gemme narko i [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Du skulle helt klart købe dig et pengeskab. De er ikke særlig dyre. Jeg købte et i bilka til 300kr og det er lavet af stål (0.7mm over det hele). Du kan selv skifte kode når som helst (op til 8 cifre). Smart.

Mit skab stinker langt væk af pot [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Det Ydre Rum
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Jeg har et spørgsmål.

Her i morges så jeg ved en tilfældighed en af min ejendoms viceværter lukke sig uautoriseret ind i min nabos lejlighed. Han var derinde i et par minutter og forlod den så igen.
Det er ulovligt for ham at gøre (plus selvfølgelig at det kan betyde han snooper rundt i andre lejligheder også), men hvad bør jeg gøre nu, synes i? Jeg har jo ingen konkrete beviser.
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis du er nervøs for at den pågældende vicevært skulle gå ind i din egen lejlighed, hvorfor skifter du så ikke bare låsen ud???

Leo

Du kunne jo også bare kontakte dit boligselskab/udlejer og stille og roligt fortælle at du har oplevet at din visevært låser sig ind i lejlighederne når i ikke er hjemme. Det er helt sikkert noget de vil tage til efter retning, hvis ikke så snak med dine naboer, genboer, overboer ect. om de har oplevet det samme. der skal ikke et billede til at bevise noget hvis der er flere der har oplevet det samme som dig er det nok.
Jeg er rimelig sikker på at der ikke er noget boligselskab eller udlejere der vil finde sig i at deres lejere føgler sig kænket af deres visevært. Det er lettere for dem at fyre en mand end at skaffe nye lejere hvis folk begynder at flytte.
Mon ikke du kan få nogle af de andre lejere med på at sige at i ikke vil bo et sted hvor der er risiko for at der er fremmede folk der lukker sig ind.

Hvis din udlejer ikke vil gøre noget ved sagen, kan du også kontakte LLO. (Lejernes Lands Organision)

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. lad vær med at tæske ham, det får i ikke noget ud af, andet end politiandmælser og i skal finde et nyt sted at bo.

[ 26 November 2002: Besked ændret af: Piercer ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]