Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Jeg havde ikke nogen vægt da jeg skulle veje det, så jeg brugte en køkkenvægt..Så jeg brugte mellem 6-10gram...

Jeg har ingen .mg-vægt, men efter øjemål (og effekt) vil jeg skyde på 500mg..

Jeg delte de ca. 500mg i tre kapsler.. Spiste de 2 første.. Efter de selvvanelige 45min kom jeg godt op at køre..Slugte der efter noget guarana og noget mér ephedra..

Alt i Alt syntes jeg ikke det kan betale sig.. ihvert fald ikke hvis man bruger husholdningssprit.. Så kan man ligeså godt æde 8-9% og få fuld udbytte af ephedra´en..

Det kunne være lækkert at kunne sniffe ephedra..men det kan man ihvert fald ikke med den måde jeg brugte... Måske med isopropanol... Skriv lige hvis du prøver det, N.dk... eller nogen andre..

Så er det godt jeg har 40mg morfin til iaften at slappe af på.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

..shit...Man skal lige huske at selvom det ikke ser ud af meget, slår det famne hårdt... Sidder stadig med hjertebanken og ryster... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
jeg finder ud af hvad jeg har af solventer and shit! Men tror sq det bliver husholdningssprit!

Insane psychedelia user!

Jeg har lige købt noget isopropanol...så nu vil jeg prøve med det...Så må vi se om man så kan sniffe det... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hvad gav du for det, og hvor købte du det?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
CannaChem: Ephedra indeholder (psudo-)efedrin HCL AFAIK... så jeg gik da ud fra at det var det jeg havde fået ud af det... anyway, jeg syntes bare at ha' læst et sted at acetone er utroligt velegnet (måske lidt agressivt) til at oprense efedrin med, især til at få den brune farve ud... så hvis man omkrystalliserede det med d-vand efter en acetone-vask, burde det ikke være langt fra fine hvide krystaller - eller tager jeg helt fejl?

Insane psychedelia user!

Jeg fik en nærrig lille flaske med 100ml i matas for 14,95 kr...

In our memories
Brugeravatar

Jeg mener ikke at det kostede meget mere end 30 kr. for en halv liter...

Dedikeret medlem

k! Det må jeg satme have noget af!

Insane psychedelia user!

Så prøvede jeg forsøget igen..Dengang med Isopropanol istedet for husholdnings sprit..MEGET bedre; efter spritfordampningen lå der noget meget fint brunt/hvide krystaller tilbage.. Supernice!

Nå, jeg ville gerne have pulvede helt hvidt.. Vaskede det så med kold acetone og denatureret vand...Hmm, big mistake! Næsten alt pulvede forsvandt, og de sidste rester tørrer ind i filtede....

Nå, trejde gang er lykkens gang... Denne gang tror jeg bare at jeg hopper den sidste skyldning over.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dex sagde han sniffede det..Tror jeg vil blande efedrin pulvede med amfetamin.. Det må da give en speedy virkning.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 26 December 2001: Besked ændret af: daffy duck ]

Medlem

Geografisk sted: DK
hey hey And.....
Det lyder da skørt at blande det med amf gør det ik??? Eller er det bare mig....
hvis man tager ephedra(-in i er det da som substitut til amf, en naturlig løsning. Ja en speedy effekt? Klart - hvis du tager amf får du en speedy effekt, men hvorfor så ikke bare kun tage amf..?? Jeg syns i hvert fald at det giver en MEGET federe rus med amf end ephedra/in, så jeg ville da kun tage ephedra for at undgå noget syntetisk, men som sagt bivirkningerne er der jo næsten flere af ved ephedra Men ideen i at tage ephedra er ødelagt hvis du også napper amf.... gør det ikke?? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ude... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Amfetamin er klart federe end efedrin.. Efedrin giver ca. 70% smæk på i forhold til amf... Men efedrin virker slet ikk´ psykisk..det gør amf. (ummh... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

..Men ved at blande det sammen kunne du få lidt af den speedy virkning for små penge..

In our memories
Brugeravatar

Ephedra virker da fint psykisk... du skal da bare drikke dig voldstiv og spise nok af det.

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
godt nytår folks....

jeg har prøvet at ekstrahere med methanol...
efter en opskrift på rhodium lavet af strisserne i usa, hehe. det er åbenbart blevet populært derovre at lave methamfetamin af ephedra ekstrakt.
nå men, man skulle få et godt udbytte med methanol - det suger alt ud :-) men man sidder tilbage med noget klistret brunt stads når methanolen er fordampet. Altså ikke så fedt hvis man vil have rent ephedrin!

Dedikeret medlem

Gammel post, men jeg har også kommet til at sparke til en kat som havde prøvet det med husholdningssprit

Fremgangsmåde var noget li' dette:

Opløste ca. 35g ephedra i ca. 300 mL Denatueret Ethanol
Ryste, ryste, ryste, ryste - stil hen i 48 timer. Filtrer!
Katten fik en rød væske, hvilket peger på at ethanolen rev en del farve med ud også.
Inddampede ca. 50ml og skrabede sammen - fik en klæbrig sort/brun masse - smed på kapsler - tog halvdelen ca. og fik klar effekt!

[ 21 December 2002: Besked ændret af: N|DK ]

Insane psychedelia user!

Tog du halvdelen af dit udbytte af 35g ephedra 8% ekstrakt? De siger godt nok noget om tabet ved ekstralering.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
CannaChem: Ephedra indeholder (psudo-)efedrin HCL AFAIK... så jeg gik da ud fra at det var det jeg havde fået ud af det... anyway, jeg syntes bare at ha' læst et sted at acetone er utroligt velegnet (måske lidt agressivt) til at oprense efedrin med, især til at få den brune farve ud... så hvis man omkrystalliserede det med d-vand efter en acetone-vask, burde det ikke være langt fra fine hvide krystaller - eller tager jeg helt fejl?<HR></BLOCKQUOTE>

Dagens dumme spørgsmål:

1. Er efedrin alkaloider ikke i freebase form når det befinder sig i planten???

2. Bliver et HCl - salt ikke opløst selv om du køler ned hvis du omkrystalliserer i vand? medmindre du self. overmætter den meget... men plejer man ikke at omkrystallisere i en alkohol?

3. Hvis man nu har alkaloider på fribase form, ville man så skulle lave et helt a/b ekstrakt for at få alkaloiderne som -HCl, eller ville det være nok at fx. koge det i vand, tilsat HCl?

Håber i har tid til at svare på det. Det ville sgu hjælpe en hel del.

@Elisabeth: Den ekstraktion du snakker om er beregnet på pillerne, hvor man åbenbart godt kan få efedrin-HCl med methanol... men det kan man ikke på ekstrakt eller planter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Daffy> Tvivler på det 8% ekstrat, tror bare det var selve urten han ekstraherede.

Dedikeret medlem

Daffy [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] - Jeg tog, som TT skriver, omkring 1/10 af det færdige udbytte.

@TT; Jeg tror også at Acetone (hvist det passer det som dex siger) er det mest fornuftige...virker underligt at skylle med noget som ephedrinen er opløseligt i [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 22 December 2002: Besked ændret af: N|DK ]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hmm. jeg har købt ½ L i matas for 29.25kr. - så det er til at overkomme

Edit: altså det var IPA jeg købte i matas
@ Daffy - nej han har taget omkring 1/12 af 35g ephedrea

- og så vidt jeg ved, er efedrin (altså den efedrin der er i efedea-urten) opløsligt i vand, så det er nok begrænset hvor god ideen, med at skylde med D-vand, er??

[ 22 December 2002: Besked ændret af: TurboTorben ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]