Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Dagny skrev:
Hahahahahahaha... Jeg hygger med Ariaji og læsning af denne fantastiske historie. Det er super godt. Jeg elsker, at du bruger din tid til at fortælle historien, og ikke bare vælter igennem den. Det er slet ikke en triprapport det her, det er en ægte god novelle/roman in spe..! MERE! :-)

Nice, det lyder da rart nok.. Ja det er ved at blive lidt til en novelle og ikke en rapport. Jeg regner med at lave et kapitel mere senere en gang. med mindre jeg falder i søvn efter maden :hm:, :D ..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg vil ha' den som fucking lydbog. Og Thomas Winding skal læse den op!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Ja! Eller ham, der lægger stemme til Jafar fra Disney's Aladdin - han lever nemlig endnu!

Junior medlem

Geografisk sted: Dorkville
lever jafar??

Medlem
Brugeravatar

Ja, ellers kunne der jo ikke komme en toer, din dork.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok, jeg faldt i søvn i en 3 timers tid.. Jeg har dog nu skrevet et kapitel mere.

Kapitel 5

Dagny var faldet til ro ovre i hjørnet. Han havde spist sin lille portion og havde tilpasset sig omstændighederne, han havde lagt sig med håndfladerne ned mod gulvet. Hans albuer støttede overkroppen mens hans ben lå sidelæns oven på hinanden. Dette irriterede CoA, han havde nok alligevel ikke forventet at Dagny faktisk ville adlyde hans absurde kommando. På én eller anden måde var det alligevel lidt en hån mod CoA at Dagny faktisk gjorde som han gjorde. Der var dog ingen ironisk distance i Dagnys ansigt. ”Skal I ha’ mere?” spurgte Hardts, der havde ædt en smule over sig.. ”Det var godt, men jeg kan ikke mere” kom det fra HopIFjordeN og CoA måtte indrømme at også han var mæt.

Der var en del mad tilbage så Hardts smed en lille portion mere af maden over i Dagnys ’skål’, tro mod CoA’s ambition om at tæmme Dagny og reducere ham til en ”Dum køter”. Hardts kunne nu godt lide hunde, men denne her var ikke til at stole på..
Som de tidligere havde snakket om, i PM’er og lign - var der blevet lavet meget mad. Der skulle være nok til et evt. ædeflip senere på aftenen, større eller mindre. Dagny dyppede ansigtet ned i maden og begyndte at bevæge kæberne, de nærmest savede derudaf i stedet for den normale sammenpressende bevægelse. ”Ikke en gang dét kan han, hold kæft mand..” CoA rejste sig op og gik ud i vinterstuen hvor han tændte en smøg og kiggede lidt utålmodigt ind væk fra glasset der udgjorde døren ind til opholdsstuen. Han trippede let med det ene ben. ”Han skal bare have en øl” sagde HopIFjordeN lidt muntert. Der var ingen der rigtig orkede at ordne tallerkener osv., så Hardts smed bare gryderne i køleskabet.

Regnen udenfor var taget til, man kunne også høre en smule rumlen i det fjerne. Synet ovre i hjørnet var en anelse foruroligende, men hunden blev på sin plads. En gang i mellem kom der nogle pruste lyde efterfulgt af et par høje smask. HopIFjordeN sad og tænkte lidt over det. Hvis Dagny var bevidst klar over den rolle han havde påtaget sig, så var det ualmindeligt godt skuespil, hvis ikke – hvad betød dét så? HopIFjordeN forsøgte at finde ud af hvordan Dagnys hjerne reagerede på situationen for bedre at forstå præcis hvad den ville være i stand til.
Hardts kom ud med en frisk bajer, og et par til de andre to. Han satte dem ude i vinterstuen. Denne gang var det blevet tid til at han selv skulle have en smøg. HopIFjordeN rejste sig op, tydeligt påvirket af maden, det blev med tunge skridt han slæbte sig ud i vinterstuen. Den næste times tid gik med lidt snak på kryds og tværs, de tre lærte hinanden lidt bedre at kende. ”Nå, nu til sagen..” Sagde Hardts.

”Spørgsmålet er, kan vi indtage vores Kvadroskidamid uden at ’King gone wrong’ her bliver en potentiel tripkiller. Hardts så lidt bekymret ud. ”Du siger noget, og det har vi alle sammen tænkt på – men tror du ikke vi kan forholde os nogenlunde til ham uden at skulle engagere os i hans vanvid? – Jeg mener, han er mere lam end nogensinde lige nu men i det mindste er det en fredelig tilstand” HopIFjordeN virkede lidt ivrig, som om han følte han understregede sin egen pointe mere og mere som han talte. ”Der er noget jeg ikke har fortalt jer om Kvadroskidamid..” Sagde Hardts tøvende. ”Ved I hvad jeg mener hvis jeg siger resonansfrekvens?”.. ”Jo, jeg tror da jeg har en nogenlunde idé om hvad du mener” sagde HopIFjordeN.”
Hardts fortsatte med at forklare; ”Da man i sin tid opfandt Kvadroskidamid, var det ikke noget der opstod ved et tilfælde, som andre ting – LSD f. eks. Kvadroskidamid blev skræddersyet til at kunne højne brugerens energier. Det gælder ikke kun de mentale energiniveauer, men rent faktisk også éns fysiske resonansfrekvens..”

CoA kiggede lidt skævt over på Hardts, ”Er det her seriøst?” spurgte han forsigtigt. ”Det er seriøst, hele formålet med stoffet, var at skabe en port til det æteriske rige, at højne vibrationerne således at det ville blive muligt at rejse med éns astrale legeme i symbiose med den fysiske krop, avanceret teknologi – men ikke desto mindre teknologi, ikke magi..” Hardts tændte en ny smøg. De andre sad fascinerede tilbage, en smule blæst væk af denne nye information. Hardts fortsatte,
”Hele formålet var at forberede befolkningen på interplanetarisk, ja undskyld hvis det lyder som en eller anden forelæsning det her..” Hardts afbrød sig selv, ”Nej fortsæt endelig” sagde HopIFjordeN. Han havde problemer med at begribe omfanget af hvad de skulle til at rode sig ud i.
”Hele formålet var at forberede befolkningen på interplanetarisk rejse. At tilvende kroppen og psyken de processer der sker når man bevæger sig ud på en rejse i universet – bogstavelig talt.”

På det her tidspunkt sad både CoA og HopIFjordeN med spidse ører. Hverken CoA eller HopIFjordeN var af dogmatisk videnskabelige opfattelser eller var på anden måde underlagt verdensopfattelser der forhindrede dem i at acceptere denne nye information, eller havde en blokade der forhindrede dem i at sætte sig ind i en såkaldt spirituel verdensopfattelse.
”Som I ved, så har jeg tilbragt en del tid her på det sidste, i selskab med Eion og Nehauti. Deres opfattelse af verden er en lidt anden end vores, her på jorden deler vandende jo rimelig meget dem der anser verden og livet gennem de spirituelle briller, og dem der ser på dem gennem ’videnskabens’ briller. Her på det sidste er jeg blevet fortrolig med et verdensbillede der ikke står i strid med nogen af de to opfattelser. Som vi ved, består alt ting af energier. Det gælder såvel vores fysiske kroppe, vores tanker som de stole vi sidder på.”

Både CoA og HopIFjordeN sad tilbagelænet og lyttede til Hardts monolog. De havde begge gang i lidt øl og smøger, ikke det helt vilde druk men det ville heller ikke have passet ind i deres store planer for aftenen. Hardts fortsatte;
”For at være i stand til at krydse lys barrieren under en rejse fra eks. Et stjernesystem til et andet, er man nødt til at skifte resonansfrekvens. Nogle ville kalde det et skift fra én dimension til en anden, det er vel også på sin vis sandt. For at opnå dette, har Ekkokimus folket været nødt til at blive bekendte med hvad så mange før dem også har vidst. De bruger såkaldt bevidsthedsassisteret teknologi til at gøre alt det tunge arbejde. Mand (eller øh, væsen..)..” Hardts grinede lidt et øjeblik da han kom til et punkt hvor han ikke helt vidste hvordan han skulle klassificere hans venner Eion og Nehauti.
Det blev en morsomhed for en kort stund og efter en skål fortsatte han forklaringen. ”..Både &#!#¤..” han hostede med vilje imens han talte så man ikke kunne høre hvad han helt præcis sagde, med dét kastede han et lille smil rundt. ”..Og maskine skal være i mental forbindelse om man vil. For os her på jorden lige nu lyder det måske utroligt men det er bare et spørgsmål om udvikling.

Hvis vi tager - bare 2-300 år tilbage i tiden med et moderne apparat fra vores tid vil vi med det samme være dømt som hekse og troldmænd osv. Ekkokimus folket er flere tusinder af år foran os, så I kan måske forstå hvordan de kan havde adgang til bla. Teknologier som kan virker som det rene magi for os”

Hardts pausede sin beretning et øjeblik og de kastede alle et blik ind mod opholdsstuen der nu var mere eller mindre mørkelagt. Et tændt lys i køkkenet skinnede direkte mod dem og blændede lidt gennem serveringshullet. Lyset der slap uden om den anden vej, gennem døråbningen ud til gangen belyste kun lokalet sparsomt. Nu var de alle sammen stille et øjeblik og de kunne pludselig høre regnen igen. Den havde hele tiden været der men brød nu igennem opmærksomhedsåbningen som det ofte er med regn.

Pludselig gav det et ryk i HopIFjordeN. Det var ham der først lagde mærke til det fordi han sad et sted hvor vinklen tillod det. Til højre for døråbningen ud til gangen, fra deres synspunkt af, stod Dagny med ryggen op mod væggen, hans ansigt pegede lettere ned af mens hans øjne stirrede stift ud i luften. Hans hænder havde et fast greb om væggen. Det var mørkt men man kunne godt lige ane ham. De andre havde også lagt mærke til det nu efter at have vidnet HopIFjordeN’s reaktion.
”Hold da kæft mand, det er for sygt det der” udbrød CoA. HopIFjordeN så faktisk lidt skræmt ud. Hardts sad helt stille med to fingre mod bihulerne og hver tommelfinger under kæben. Han var fortvivlet. ”Jeg banker ham mand!” CoA rejste sig aggressivt op og skulle til at åbne døren, men Hardts stoppede ham og fik ham overbevist om at han skulle sidde ned igen. ”Han… Han har ikke rørt en muskel! hvor lang tid har han egentlig stået sådan dér!?” Man kunne se på HopIFjordeN at det gik ham på. CoA gjorde et nyt forsøg, han rejste sig op og i farten slyngede han ud: ”Vi gir ham alt det meskalin han har i posen og så smider vi ham ad helvedes til..” Igen måtte Hardts sætte ham ned. ”For helvede sid nu stille et øjeblik så vi kan koncentrere os om hvad vi rent faktisk skal gøre” sagde han.
”Jeg kan ikke transcendere til ren energi og fare gennem verdensrummet mens den totalt sindssyge stodder kører det der trip derinde..” sagde HopIFjordeN bestemt, med et lille humoristisk strøg. Man kunne dog tydeligt se situationen reflekteret, alvoren i hans øjne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Bubber skrev:

Ja - fed idé med en lyd bog - der er et par herfra boardet der har en god oplæser stemme - Malkavian har, men hvis vi skal ha lidt ynde ind over, så har Fanny en fantastisk stemme!

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Bubber skrev:

Ja - fed idé med en lyd bog - der er et par herfra boardet der har en god oplæser stemme - Malkavian har, men hvis vi skal ha lidt ynde ind over, så har Fanny en fantastisk stemme!

Det kunne være en perfekt gave til Psychedelia.dk's brugere. Jeg kunne godt tænke mig at være foley artist og jointruller på projektet :-D

Titel: Kapitel 6
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det lyder som en god idé :). Jeg tænkte faktisk lidt over det efter bubber havde skrevet det. Jeg laver jo det der radio-noget hver anden uge, med nogle venner - og jeg er sikker på vi kunne bruge det, evt bringe det i afsnit..

Nå men kapitel 6 kommer her 8):

Kapitel 6

”Skal vi ringe til politiet?” Sagde Hardts efter et kort øjebliks begrænset betænksomhed. ”Vi har alle sammen stoffer på os som vi ikke skal have, men det er også bare..” HopIFjordeN så forvirret ud. Hardts synes at kunne forstå hvor han var på vej hen; ”Ja jeg tænker lidt, hvis vi nu ringer til politiet og de kommer herud.. ..Jeg er sku stadig ikke sikker på hvad der er skuespil og hvad der er virkelighed for Dagny..! Jeg forestiller mig en situation hvor han opfører sig helt normalt når de endelig kommer frem.”
”Han er enten en usædvanlig gemen psykopat, eller også er han på én eller anden måde skizofren” fortsatte HopIFjordeN. De havde kigget væk et øjeblik og HopIFjordeN igen kastede et blik ind mod stuen, var Dagny ikke at se nogen steder. ”Han er væk” sagde HopIFjordeN tørt. Hardts følte en sten i maven, han kunne mærke hvordan han begyndte at spænde mere i kroppen. Hans krop havde forstået situationens fare og havde antaget en form for beredskab. CoA rejste sig langsomt op og drejede hovedet rundt for at se ud i det mørkelagte skovområde. De gule lygters belysning var langtfra tilstrækkelig i denne her situation, og der var ikke nok af dem.

Man ville ikke behøve at gå længere væk end 6-7 meter fra huset før man ville være ude af syne inde fra. Regnen var aftaget til støvregn og dalede nu blot langsomt ned, specielt synligt i det gule lys. Det var som om Dagny havde anet at de 3 planlagde at skride til handling. ”Ro på, vi finder ud af det her” sagde CoA, selv godt påvirket af en uvirkelig frygtfornemmelse. ”Det første vi gør, er at gå ind i stuen og tænde alt lyset, vi gør det sammen og vi gør det hurtigt – er I med mig?” Hardts rejste sig op og sørgede for at få deres fulde opmærksomhed. Der gik nogle få sekunder, og så sagde Hardts ”Nu!” ”Vent!” sagde HopIFjordeN med det samme.

”Er døren og til haven lukket?” Han refererede selvfølgelig til vinterstuens alternative indgang. Det var ikke så meget en have som et kortere overgroet græsareal som grænsede op til et gammeldags stakit der havde set bedre dage. Bag det lidt ødelagte stakit lå skoven, som nu var henlagt i total mørke. Han gik selv over og bekræftede at døren nu også var låst.
De rejste sig op og Hardts åbnede glasdøren med et bestemt tag, de var alle på vagt og så snart de kom ind i stuen inspicerede de den hurtigt, hvorefter CoA hurtigt tændte lyset ovre ved døråbningen ud til gangen. De var alle i fuldt alarmberedskab og kiggede med hurtige febrilske bevægelser rundt i lokalet for at være sikker på at et hvert tænkeligt gemmested ville være afsløret. Tilbage var gangen, køkkenet og badeværelset.

”Dagny! – kom frem nu!” sagde CoA vredt.
Det var dog ikke den samme vrede CoA der tidligere havde bandlyst Dagny fra middagsbordet. Denne her CoA var mere nervøs end vred, han var på usikker grund. Klokken var lidt over 23, og Dagny svarede ikke. Hardts og CoA gik frem mod døråbningen. Hardts gik mod venstre for at for et overblik fra serveringslugen, mens CoA gik direkte mod døråbningen. Gulvet var beklædt med gamle planker, og adskillige af dem knagede toneløst når man trådte på dem. Udover gulvbræddernes klagesang var der dog ikke mange lyde at høre, HopIFjordeN stod tilbage ved døren ud til vinterstuen. Han kunne ikke beslutte sig for om han skulle lukke den eller holde den åben, de havde jo trods alt sikret at det ikke var muligt at komme ind i huset derude fra, men han følte sig tvunget til at holde alle muligheder åbne indtil de fandt Dagny, eller i det mindste fik kontrol over situationen.
Først gik CoA til højre for døråbningen og kiggede skråt ind imod køkkenet, der kunne umuligt stå en person i den smule blind vinkel der var tilbage. Samtidig kiggede Hardts den modsatte vej ind af serveringslugen. Havde det ikke været for karmen der delte køkken og gang havde Hardts og CoA kunne se hinanden. Nu kiggede de begge i den manglende vinkel og besluttede at det var tid til at træde ud i køkkenet. På én eller anden måde vidste de godt hvordan de skulle koordinere det, uden tidligere at have snakket om det. Hardts viste CoA tre fingre, og med hvert sekund fjernede han én. Da han ramte nul, sprang han ind gennem serveringshullet, og CoA gennem døråbningen. Der var ingen at se. Hoveddøren var lukket, og stadig låst indefra. Nøglerne lå hvor Dagny havde lagt dem tidligere, på et lille chatol der stod til venstre før døren, parallelt med gangen. Det gav en hvis tryghedsfølelse, og CoA som havde opdaget det, kom med en tung udånding. ”Er han der??” HopIFjordeN stod stadig imellem opholdsstuen og vinterstuen. Hardts bukkede hovedet en anelse så han kunne se ud gennem serveringslugen, han rystede på hovedet uden at sige noget. Han kiggede på CoA og pegede med tommelfingeren ind mod vægen han bag ham. Bag væggen skulle badeværelset ligge, og ingen af dem havde endnu været derude. CoA forstod denne hentydning, som Hardts nu gav videre til HopIFjordeN.
Efter CoA havde tjekket Hoveddøren en ekstra gang, var de alle sammen inde i stuen igen. De gik over mod døren til Badeværelset som ligesom fandtes inde i et indhak der gjorde at den ikke var synlig hvis man trådte ind i stuen fra gangen af. Der var et vindue ud mod haven lige før døren, og da de kom der over, trak Hardts gardinerne for. Det var nogle tunge gamle brune gardiner, ikke specielt pæne. ”Jeg er ikke sikker på om det var smart eller dumt det jeg lige gjorde” tilføjede han. CoA gik forrest og åbnede hurtigt døren. Den åbnede ud af og de andre to var nødt til at træde et ordentligt skridt tilbage da han gjorde det. Han sprang ind i badeværelset og drejede nærmest rundt om sig selv for at få overblik så hurtigt som muligt.

Der var ikke nogen i badeværelset. ”Ok, så vi er løbet tør for værelser, og alle døre er låst ikke?” sagde HopIFjordeN. ”- Og vinduer” tilføjede CoA mens han tog i vinduet på badeværelset, Hardts tog derefter i vinduet tæt ved døren og tilføjede ”Et mærkeligt sted at placere et vindue hvis jeg skal være helt ærlig” Vinduet var kun halvt synligt fra opholdsstuen set ovre fra indgangen af. De faldt alle tre en smule ned for en stund og gik over mod sofaen. ”Han er ikke inde i huset, så meget kan vi fastslå” sagde Hardts eftertænksomt. ”Nej, og det kommer han fandme heller ikke.” Man kunne se uroen vibrere lige under overfladen i CoA. HopIFjordeN kiggede søgende ud i mørket; ”Han er jo derude et sted, hvad fanden laver han!?”
De havde alle sat sig i sofaen, og midt i al forvirringen havde de ikke bemærket de fire kaffekopper der stod på et ellers helt ryddet bord. Én af dem var tomme, det var den med nissen på. De andre stod omhyggeligt placeret i forhold til stolene, og sølvpapiret som CoA tidligere havde sat på, var taget af.

”Det der… er pissehamrende FUCKING CREEPY”, CoA var helt ude af sig selv, og havde så småt problemer med at styre sin vejrtrækning. ”Det er en hilsen” sagde Hardts dystert. ”Dagny vil gerne have os til at vide at han har drukket sin meskalin, og at det er blevet tid til vores portion..” ”Men vi sad jo lige på den anden side af glasdøren og havde frit udsyn, hvordan i helvede kan han have arrangeret det her? – Og hvad med tallerkenerne og de andre ting??” sagde HopIFjordeN med en stemme der fortalte at han var tvunget til at acceptere kendsgerninger han aldrig havde regnet med han skulle stå over for. ”Det blev mørkt mens vi sad derude og snakkede, han kan måske have udnyttet at vi ikke var fuldt opmærksomme?” kom det fra Hardts. ” – ja det er nok det..” sagde CoA. Det synes at berolige ham, hvorimod det synes at have en helt anden effekt på HopIFjordeN. Hardts kunne godt selv fornemme det, det lød sandsynligt nok, logikken var solid nok - men var det virkelig det der var sket..?

Uroen som havde sitret i CoA var nu kommet op til overfladen. Han sprang op i luften så man nærmest kunne føle trykbølgen. ”JEG SKAL IKKE NU, ELLER PÅ NOGET TIDSPUNKT HAVE NOGET MESKALIN-KAFFE FRA DEN FORSKRUEDE STJERNEPSYKOPAT!” Han tog meskalin-kaffen og én efter én, kylede han kopperne med fuld kraft mod serveringslugen så de eksploderede, delvist på serveringslugen selv, delvist på køkken væggen bagved. Der var absolut kaffe over det hele.

Både Hardts og HopIFjordeN havde fået et chok, for slet ikke at nævne – en masse kold meskalinholdig kaffe ud over sig. Stanken var ikke til at bære, den havde en kraftig følelsesmæssig påvirkning på både Hardts og HopIFjordeN. Det stank af CoA’s vrede og Dagnys galskab. Med alle de negative sanseinput i luften, rejste Hardts sig instinktivt op og kunne nu heller ikke styre sig; ”Nu holder du fandme op dit primitive menneske, det er nok at vi har en galning løs.” ”Hold op! – kan I ikke se det?” Der var stilhed et øjeblik. De kiggede begge ned på HopIFjordeN. ”Han spiller os ud mod hinanden!” sagde han. ”Nu må du fandme stoppe mand. Det er jo absurd – han lægger sig ned på gulvet og leger hund så snart han får lejligheden til det, han er fem år gammel oppe i hovedet..” sagde CoA mens han kiggede mistroisk på HopIFjordeN.

”Jeg er nu ikke helt sikker CoA, jeg synes vi har fået bevist at det ikke bare er tilfældigt det hele, jeg er enig – jeg tror han leger med os” Hardts tog sin våde skjorte af og smed den ovre i hjørnet, han gav CoA et irriteret blik. I det næste øjeblik kom der nogle våde knitrende lyde ovre fra hjørnet af. Kort efter kunne de lugte en lettere brændt lugt. Det lugtede som om kaffemaskinen var brændt sammen. En harsk lugt af afbrændt kaffe krydret med den lidt sære lugt af statisk elektricitet. Der blev ikke sagt et ord.

Medlem
Brugeravatar

"Slap dog af, mennesker, jeg var da bare på tanken efter lækker sjokolade til os alle!", sagde Dagny ovre fra hjørnet, og fjernede med en irriteret og lidt såret mine Hardts kaffe/meskalinvåde skjorte fra sit ansigt, "For fanden mand, jeg har ellers lige været i bad..."

:-D

(Det er stadig god læsning, jeg venter spændt på at se hvad det i virkeligheden er, jeg har gang i! )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Så skal den sgu laves som julekalender. Nyt afsnit som podcast på psychedelias brugerere hver dag i hele december. Det er så godt skrevet at det ville virke.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Du er sgu god Hardts! En fornøjelse at læse med i :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

elmand skrev:
Du er sgu god Hardts! En fornøjelse at læse med i :P

Ah Det var pænt sagt, glad for at du kan lide det. ..Og til jer andre også - tak for alt den gode feedback :wink:, det er også rart for mig for én gangs skyld at afslutte (i promise man...) et project i stedet for at have så mange ufærdige ting i gang, det er der sikkert en hel del af jer der kender. Jeg kan ikke stoppe nu jo, det ville være ærgeligt, og i øvrigt så har jeg også efterhånden planer for hvordan historien skal forløbe.

I øvrigt skal vi da også lige have CoA til at læse historien, han er jo trods alt med i den. Har han forbud eller lign for tiden :) ?, ellers må jeg lige sende en PM til ham og høre om han har lyst til at tage noget Kvadroskidamid med mig og 2 andre bla. én ved navn Dagny...

Mvh Hardts 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fed historie! Nice at du skriver den så hurtigt. Så behøver man ikke at vente mere end højst nødvendigt på næste kapitel...

Igennem hele historien har jeg haft mest sympati med Dagny. Jeg er overbevist om at han er et misforstået vidunderligt menneske. På en eller anden måde.

Nu må vi vel bare se!

Titel: Kapitel 7
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kapitel 7

Hardts rejste sig op og gik over mod skjorten. Et sted langt væk kørte en ambulance i fuld udrykning af sted. Den eneste store vej op til området som huset lå i, var en lille kilometer væk og godt afskærmet af træer, buske, og et kuperet landskab. Man ville ikke kunne høre almindelige biler uden udrykning køre forbi. Et øjeblik fik alle tre nedsat hørelse for en stund, på samme måde som når det en gang i mellem sker, at man får en ringen for det ene eller begge ører i et kortere stykke tid. Med det samme begyndte CoA at ryste hovedet og HopIFjordeN prøvede at forsøge at ’udligne trykket’ ved at holde for næsen og blæse luft ind i hovedet. Hardts vendte sig også om i dét samme øjeblik og lagde mærke til de andre. Nu var det gået op for dem at de højest sandsynligt alle havde oplevet det samme på én gang. I sagens natur var det skræmmende nok i sig selv men der foregik så meget andet lige nu, så ingen sagde noget.
Kort efter havde alle deres fulde hørelse igen. Hardts gik over til skjorten og samlede den op. I det øjeblik han tog fat i den lagde han mærke til en mindre kaffefarvet plet på gulvet som han nu stod på. Han tog skjorten op og mærkede at den var helt tør. Han smed den omgående fra sig igen efterfulgt af en lille skælven, ren væmmelse. Der var noget galt her, ”Hvad er det??” sagde CoA. Hardts stod lænet op ad væggen i hjørnet, og støttede på væggen med den ene hånd, med den anden holdte han skjorten.

”Den er tør…!, og jeg mener helt knastør – og alt kaffen ligger ved siden af” HopIFjordeN rørte uroligt på sig, han havde tændt en smøg og en ny øl var også blevet åbnet ”Jeg skal fandme ikke være ædru i det her twistede eventyr” sagde han ”Der er altid en logisk forklaring, jeg ved det – om så logikken har taget en omvej ud af en usædvanlig tangent, der MÅ være en forklaring”, sagde Hardts, han sad ovre ved siden af sofaen på hug nu, og kiggede lidt rundt i stuen som om han ledte efter manglende klodser til sin organiske borg af logik, der var ramt af akut knogleskørhed.

”Vi ringer nu, lige nu.” sagde HopIFjordeN ”Til politiet? – og siger hvad?” sagde CoA lidt højrøstet ”…At vasketøjet tørrer sig selv og at nogen stjæler vores hørelse?? – De vil jo med det samme tro vi tager pis på dem og give os en eller anden advarsel og ikke lytte til os eller lign..” ”Men hvis vi nu grundigt forklarer alt hvad der er sket i dag..” HopIFjordeN gik lidt i stå og kunne selv høre problematikken i hans forklaring. Det var en usædvanlig situation men hvad havde den egentlig med Dagny at gøre, nu var der flere bizarre problemer i det der skulle have været deres fælles trip-aften. Pludselig kunne de igen lugte statisk elektricitet og langsomt lagde Hardts mærke til en kraftigt varmende fornemmelse i den ene lomme. Igen blev der stille for alle tre. Denne gang var det dog mere overvældende men varede kun et par sekunder.

Hardts fik raget ned og smed nærmest sin mobil telefon i hovedet på CoA, som undveg med et lille stumt skrig. Den ramte vinduet ud til vinterstuen og røg ned i en af de små kaffe søer på gulvet. I dét øjeblik kom lyden tilbage og den ramte kaffen med en skarp sydende lyd de alle kunne høre. Lyden stoppede dog hurtigt igen og lidt røg steg op fra telefonen. ”Det må du sku undskylde mand!” Før nogen nåede at sige mere, sprang CoA pludselig rundt og lænede sig til den ene side for at undgå kontakt med indersiden af sine bukser. Han tog dem hurtigt af og vendte dem på hovedet så hans pung, nøgler, og en telefon der røg fra bagsiden blev spredt ud over gulvet. HopIFjordeN havde lagt sine ting ude i vinterstuen. De kunne nu sidde og se til mens små grå giftige røgskyer steg op fra alle tre telefoner. Det varede kun kort tid så stoppede det igen. CoA tog sine bukser på igen.

Hardts bukkede sig ned og kiggede på sin telefon der nu ikke reagerede på hans fingres input. Ingen overraskelse her.. Han håndterede den som man håndterer en varm tallerken. Han lagde den med displayet ned mod gulvet og fjernede det smeltede bagcover. Hans arbejde afslørede et batteri som var mere end stegt. Det stank forfærdeligt og han vendte hovedet bort fra det forkullede elektronik.
Både CoA og HopIFjordeN kiggede forfærdede på Hardts, som stadig stod bøjet over resterne af sin telefon. Luften var fugtig og mættet med fortvivlelse. Hardts så ud i natten og så et mørkt hav foran sig. Han så hvordan forrådnelsen kunne penetrere ethvert sind der havde antennerne ude. Han så hvordan det var slut, narkoluderen kastede blod op i baggården og kanylerne flød over det hele, sandpapiret kradsede huden til blods og kørte rundt i den lemlæstede krop med en glasknusende horribel skrabe lyd. Idéen om et samfund i ro og harmoni, en levende organisme, kastedes op ad væggen hvor den blev stukket igen og igen og igen af en ukendt forræder, det er løgne, spild, dødens klæder, men ingen kroppe, ingen kroppe… ”STOP! STOP SÅ MAND, FOR HELVEDE!” råbte CoA desperat ”DET KAN DU IKKE GØRE MOD OS DET DER, ikke nu..” Hardts sad søvndrukkent og kiggede rundt et øjeblik. Hans ene hånd var knyttet hårdt sammen og han mærkede smerte i lillefingerens kno og i den del af selve håndfladen der var i berøring med gulvet. Han rejste sig forvirret op og vaklede mens han kom på benene.

”Er du ok nu?” spurgte HopIFjordeN. Man kunne høre bekymring i hans stemme ”Du må ikke gøre det der igen, du skræmmer livet af os mand.” sagde han bedende. Hardts satte sig i sofaen, en tåge synes at have manifesteret sig foran hans øjne og i hans sind, han kunne ikke se klart. ”Har vi noget sprut?” lykkedes det ham at fremstamme. ”Jo vi har en flaske whiskey og så en øh.. en flaske som Dagny havde med, jeg ved ikke lige hvad det er for noget..” sagde HopIFjordeN. CoA sad nervøst og trippede lidt med den ene fod mens han bed negle. ”Jeg kunne virkelig godt tænke mig en whiskey” sagde Hardts. ”Er der ikke én af jer der kan hente flasken?” ”Jo, selvfølgelig” sagde HopIFjordeN og kom kort efter tilbage med et glas og en flaske whiskey af den lidt billigere type. Han satte flasken på bordet hvorefter han fik en mærkeligt udtryk i ansigtet og vendte med det samme om og gik ud i køkkenet igen.
Hardts begyndte med lidt rystende hænder at skænke sig en god sjat whiskey op i glasset. Der gik et øjeblik og så udbrød HopIFjordeN ude fra køkkenet af: ”Nej det er KRAFTEDEME ikke rigtigt det her.” ”Hvad sker der??” råbte CoA tilbage. Hardts var stadig for omtåget til at følge med, så han tog blot en tår af sin drink. ”Det her er den flaske Dagny havde med – prøv lige at se mand!” HopIFjordeN holdte flasken frem gennem lugen så alle, men måske mest CoA, kunne se den. Det var en fantastisk flot flaske der lidt mindede om en konkylie i formen, den skinnede af guld, sølv og diamanter. ”Er du klar over hvad det her er?” spurgte HopIFjordeN. CoA rystede lidt på hovedet ”Ja det er vel noget cognac eller lign” ”Ja det er Cognac det er helt sikkert, men ikke hvilken som helst Cognac.. Det her er verdens dyreste cognac” svarede HopIFjordeN tilbage. ”A hvad for noget, hvordan det..” sagde CoA

”Ja jeg læste tilfældigvis en artikel for et lille stykke tid siden, og jeg kan genkende flasken..” HopIFjordeN læste op fra mærkaten der lød: ’ Henri IV Dudognon Heritage, since 1776’. ”Er du klar over at denne her flaske koster 1 million fucking pund?” sagde HopIFjordeN, han lød både irriteret og lettere fornærmet. ”én million p…” før CoA nåede at færddigøre sætningen havde HopIFjordeN nærmest flået flasken op. Den var fint lukket med forskellige pompøse lukkemekanismer, og proppen bar ringe af ægte diamanter. ”Skal du ha et glas?” spurgte han med det samme CoA. CoA skulle lige til at fare op. HopIFjordeN havde lige brudt emballagen på en flaske til 1 million pund, selv hvis de på nogen måde ville kunne sælge den videre, kunne indholdet på ingen måde garanteres at være originalt.
Samtidig var situationen så absurd at han da klart havde lyst til at drikke den. Om ikke andet, så bare for at pisse Dagny af. Som sagt, så gjort. Kort efter sad de og drak verdens dyreste cognac af verdens mest intetsigende glas, det var ikke engang vin glas. Det bragte lidt liv og glade dage i en ellers trist situation. ”Den er udmærket er den ikke?” sagde HopIFjordeN ”Ah.. det er ikke noget særligt” svarede CoA med et strejf af knastør humor. HopIFjordeN manifesterede et lille smil og tog en tår mere af cognac’en. Det varmede.
Hardts var ved at vågne op fra sine uforklarlige tåger og kiggede over på CoA, HopIFjordeN og flasken. ”Hvad er det for noget det der?” ” – ah, bare noget rævepis vi fandt ude i køkkenet” svarede CoA. Overrasket over den muntre tone bedte han om et glas, og bundede sin whiskey. Han fik en god sjat. Derefter stak han hænderne i lommerne. ”Vent lige lidt, der er noget galt her” sagde han efter at have rodet lidt rundt. Man kunne høre på tonelejet at det var brændende alvor. Han fór så op og begyndte at fare rundt mens han hylede ”mine Kvadroskidamidder for helvede, mine Kvadroskidamidder!” Det var ramme alvor det her.

Endelig farede han ud i køkkenet hvor han fandt den lille grønne stofpose liggende og flyde på køkkenbordet, ved siden af løg skræller og andre rester fra madlavningen. Posen var halvt åbnet. Med det samme farede tanker af skyldfølelse gennem hans hoved. Han følte han havde svigtet Eion og Nehauti, hvordan kunne han have være så skødesløs med noget så uendelig værdifuldt? Han måtte ha glemt den derude da han lavede mad. Han hældte forsigtigt posens indhold ud i den ene hånd, og passede på ikke at tabe noget. Han talte inde i hovedet - 1,2,3,4,5 – det gav et iskoldt smertefuldt sug i maven da han tog den sidste ud. 6 Kvadroskidamidder, ”6!!!??” råbte han nu. ”6 KVADROSKIDAMIDDER ???!!??” ”Der skulle ha været 7 i denne pose!!” Han hørte de andre tilslutte sig hans forfærdelse inde fra stuen af ”Shit mand, shit.” sagde CoA.
”Dagny må ha taget den sidste!” sagde Hardts og klemte et øjeblik posen lidt for hårdt. ”Er I klar over hvad det her kan betyde??” ”Jeg er ikke helt sikker tror jeg” sagde CoA, og tog en tår af sin mega dyre cognac. HopIFjordeN så chokeret ud, men han skulle alligevel også lige have en tår.
Hardts tog posen i lommen og gik langsomt over mod sofaen hvor han rakte ud efter smøgerne. Han tog tre op, bed tænderne sammen om den ene og smed de 2 andre efter CoA og HopIFjordeN.

De kunne mærke hans frustration, men fornemmede også på det hele, at den ikke var rettet mod dem. Hardts rev filteret af sin smøg, smed det over skulderen og tændte smøgen. Han tog en dyb inhalering og pustede langsomt røgen ud i lokalet. Den tågede rundt i lyset og flimrede mens den blev mere og mere utydelig. Langsomt flød den over og blandede sig med resten af røgen, der dannede en relativt lavtflydende tåge hvor man alligevel tydeligt kunne se hvor røgen stoppede og den almindelige luft overtog.

Medlem
Brugeravatar

Det er en episk fortælling du har gang i der. Pisse godt skrevet, fængende og...MER' MER' MER!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
EN MILLION PUND!!!!

Medlem
Brugeravatar

Det koster skidtet sgu. Det er skørt. Men hvis jeg havde en flaske af det sprøjt, kan jeg love jer for at jeg ville dele med HopiFjordeN, Hardts og sgu også CoA. Pronto!

Titel: Kapitel 8
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kapitel 8

Hardts sad lidt hængende i sofaen. Det så ud til, at det eneste han kunne overskue var at ryge sin cigaret. Nu og da tog han en tår en Cognac’en. HopIFjordeN og CoA kiggede på hinanden. ”Kan du ikke.. Kan du ikke prøve at forklare hvad der evt. sker med Dagny lige nu?” sagde HopIFjordeN. Hardts bed sig lidt i underlæben og lagde sin smøg til at hvile i en af askebægerets huller, lavet til formålet. Han satte sig med spredte ben og lagde hænderne sammen i midten. ”Vi er i store problemer..” begyndte han. ”Jeg ved jo endnu ikke præcis hvad det her kan gøre ved et menneske, der er kun spekulation omkring det” ”Jo men hvad med det du sagde tidligere, det med resonansfrekvenser osv. ..” HopIFjordeN var ikke helt ved siden af, og det fik Hardts til at vågne en lille smule.
”Det er det der plager mig lige nu, det er kun gisninger, ikke? – altså alle de ting jeg fortalte jer er sådan set reelle nok, men ingen mennesker har nogensinde taget Kvadroskidamidder før, og lad os ikke glemme hvor stor en indflydelse sindstilstande kan have på enhver form for stoffer, eller rettere omvendt.. Og her er vi da vidst i hvert fald ovre i den tunge ende af skalaen.” Hardts drejede hoved for at prøve at strække nakken lidt.

”Kan I huske skjorten?” Selvfølgelig kunne de huske skjorten.. CoA og HopIFjordeN kiggede over i hjørnet, ildevarslende minder der endnu ikke var så langt væk som de helst skulle være, det var ubehageligt. ”..Der skete et eller andet med den skjorte, et eller andet der har noget med Dagny at gøre, det er jeg overbevist om. Al væsken fra skjorten blev tvunget ud af den, og derfor lå der en pøl foran den. Jeg er ikke sikker men jeg tror Dagny på én eller anden måde har været i stand til at manipulere med den. De plager mig bare at jeg ikke kan regne ud præcis hvad der foregår.” Hardts tog sig til hovedet. Han kiggede op igen, de to andre sad begge og så betænkelige ud. Udenfor var støvregnen tiltaget lidt igen, man kunne endnu engang svagt høre regndråberne ramme taget. Denne gang var de dog ikke lige så tydelige som da de sad i vinterstuen.

På ny forsøgte Hardts så godt han kunne, at rationalisere begivenhederne med den viden han i forvejen havde omkring substansen, og hvad den skulle være i stand til. ”Hvis Dagny på én eller anden måde har været i stand til at ændre sin egen resonansfrekvens, at foretage et skift i sin fysiske krops materielle tilstand... Jeg er næsten overbevist om at han var ansvarlig for det med telefonerne.” De andre rørte uroligt på sig, der blev skænket endnu en stor sjat cognac fra den latterlige flaske. Hardts fortsatte ”Det er ligesom om, at hver gang vi taler om at sætte noget i gang, så sker der noget der forhindrer det. Jeg føler mig overvåget, men herfra hvor vi sidder, kan man ikke se ind ude fra. Det her lyder langt ude, men jeg tror Dagny, i sin nuværende form, er i stand til at dræne energi fra sine omgivelser eller noget i den stil.”
Den ellers forholdsvis fredelige HopIFjordeN brød pludselig igennem på en anden måde end tidligere; ”Hvorfor i helvede inviterede vi overhovedet Dagny?? – Hvorfor snakkede vi ikke mere med ham før vi bare besluttede at det skulle være os fire?” Hans spørgsmål var rettet mod CoA ”Det var dig der havde mest kontakt med ham var det ikke? – var du ikke klar over hvad vi skulle foretage os heroppe? Hvor meget havde du overhovedet snakket med ham??”

” – Så så, rolig nu HopIFjordeN, nu skal vi ikke gøre det her endnu mere kompliceret.” sagde Hardts. CoA var i en tilstand af fortvivlelse og vrede. Det var jo faktisk ham der havde snakket mest med Dagny. Han havde virket flink nok inde på Psychedelia, og da han nævnte huset, og endda sagde at det næsten ikke ville komme til at koste noget, ja så havde CoA ikke tænkt andet end at Dagny da måtte være en flink fyr.
”Jeg.. undskyld, jeg skulle have været mere opmærksom.. Men hvordan fanden skulle jeg vide at den var så gal? Han virkede jo helt cool ellers” sagde CoA. Hardts havde lidt forventet en mere aggressiv respons. ”Ja sådan er det ofte med psykopater, det er det der gør dem så farlige.” tilføjede Han. HopIFjordeN sad og kiggede over mod skjorten. ”Jeg kan forstå det med vores telefoner, et eller andet sted. Jeg mener hvis han virkelig er i stand til at manipulere med energier så kan det forklare hvordan han kortsluttede batterierne, måske. – Men skjorten? Hvordan skulle det være gået til??” ”Jeg har evt. en teori.. Men I vil ikke synes om den” sagde Hardts mens han sank endnu en omgang af Cognac’en.
Han havde faktisk en svaghed for cognac, brandy, whiskey og den slags, og i de øjeblikke hvor han drak af sit glas, forsvandt den ydre verden et øjeblik. Det gav ham lidt fornyet styrke til at fortsætte.

CoA lænede sig frem og kiggede på Hardts. ”Kom med din teori.” Det kunne i hvert fald ikke gøre noget værre, tænkte han. ”Ok,” sagde Hardts ”Det jeg tænker er, at det der skete ovre i hjørnet, skete fordi Dagny, der måske lige nu eksisterer på ét eller andet forskruet æterisk/astralt plan hvor han ikke skal være, passerede igennem skjorten. Dagnys æter legeme eller whatever, har tvunget alt væsken ud af skjorten ved at passere lige igennem den.” Der spredte sig en ildevarslende stilhed i rummet, både CoA og HopIFjordeN sad lidt forstenede i sofaen og, med hver deres særpræg, udstrålede de nervøse vibrationer, de var begge utilpasse.

”Vil det sige, at Dagny kan stå herinde lige nu…?, og vi kan ikke se ham, og har ingen mulighed for at vide om han virkelig er her eller ej??” sagde HopIFjordeN, hans spændte ben afslørede at han var klar til at rejse sig op så snart det skulle være. ”Jeg ved det ikke, det er bare en teori. ..Jeg ved satme ikke hvad vi skal stille op hvis det virkelig er tilfældet.” Hardts var igen i et dystert hjørne. ”Hvad sker der så hvis han går gennem én af os?” sagde HopIFjordeN skræmt. ”Nej stop det her, det vil jeg slet ikke tænke på” sagde CoA sammenbidt. ”Hvis han har den evne, ville han så ikke have gjort det allerede?, medmindre han, arh, - leger med os. For fanden da mand..” Hardts var frustreret, men pludselig ændrede han ansigtsudtryk fra fortvivlelse til en tilstand af hast og koncentration.

Han kiggede på de to andre, hvorefter han rejste sig op og sagde ”Bliv her et øjeblik” Han gik direkte ud i køkkenet hvor han fyldte en kop med vand. Derefter rodede han hensynsløst rundt i skabene, smed ting rundt omkring uden respekt for dem. Kort efter kom han tilbage ind i stuen med sin kop og en pasta si af plastik der havde store, spredte huller. Uden varsel begyndte han at dreje rundt om sig selv mens han kastede vand fra koppen igennem sien så det blev spredt rundt i stuen. Det ramte møbler og vægge, såvel som HopIFjordeN og CoA.
”Ja undskyld, men hvis min teori holder, ville det ikke gå hvis jeg sagde at jeg ville gøre det. Men altså, hvis den holder, og hvis Dagny havde været herinde lige nu, så havde vi kunne se og høre vandet ramme ham og evt. prelle af eller måske endda reflektere hans figur på én eller anden måde, ikke?” Hardts kiggede intenst på CoA og HopIFjordeN. Det kunne godt se hvor han var på vej hen. ”..Og hvis Dagny nærmer sig, vil vi kunne høre vandet fordampe eller, ja jeg ved sku ikke hvad der sker med det.. – men vi er omringet af det” sagde HopIFjordeN.
”Ja..” Hardts var betænkningsfuld et øjeblik.

”Det er selvfølgelig en forudsætning at han rører jorden.”
”Jeg ved ikke hvad fanden vi skal bruge alt det her til,” sagde CoA, der havde rejst sig og var begyndt at cirkulere rundt i lokalet. ”Det hele bliver bare mere og mere mærkeligt for hvert øjeblik der går, jeg ved fandme ikke om jeg skal være herinde længere”. Han trak gardinerne lidt til side så han kunne se ud af vinduet ovre ved badeværelset. ”Hvis alt det her sindssyge lort virkelig er Dagnys værk hvorfor reagerede han så ikke da vi åbnede hans Cognac?” sagde han. Det fik Hardts til at lyse lidt op, han følte nu endelig at han var lidt oven på situationen, at de havde i det mindste en smule kontrol. ”Måske fordi det ikke er uden problemer for ham at komme i kontakt med væske i hans nuværende form? – Kan I huske hvordan der stank af statisk elektricitet på den der mærkelige måde da det med skjorten skete?”

”Jeg ved ikke i hvilken form Dagny eksisterer lige nu, men jeg tror der er komplikationer forbundet med dét af komme i kontakt med væske, det tror jeg.” sagde Hardts. CoA havde trukket gardinerne for igen, og stod nu inde i deres vand cirkel. ”Hellere være på den sikre side” sagde han, efter lidt at have opgivet sin trodsighed. HopIFjordeN havde hentet en kande vand, og hældte nu omhyggeligt vand hele vejen rundt om sofaen arrangementet. De stod alle tre inde i ’sikkerhedsområdet’ og fik da også lige skålet en gang. ”Det var det defensive” sagde HopIFjordeN. ”Kan vi ikke bare komme væk herfra? – det regner jo udenfor!” sagde CoA ”..Så vi burde være i sikkerhed dér, ikke?” ”Lad os komme væk herfra for helvede!” sagde han igen.

”Du overlever aldrig..” sagde HopIFjordeN. Hans modsvar overraskede både Hardts og CoA. ”Jamen er det ikke det der altid sker? – det er sku da klassisk mand, Ham der panikker og på egen hånd prøver at flygte. Det er set hundrede gange før i adskillige film og lign. Det er altid ham der dør, ham den dumdristige..” ”Nej men for satan da.. Det her er ikke nogen film” Sagde CoA, han var dog alligevel en anelse ramt af HopIFjordeN’s absurde analogi, for han stod stadig inde i sikkerhedsområdet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Så nice Hardts... Den er fandme velskrevet. Rigtig god lille historie, hehe ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 103 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]