Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 09:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 771 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 39  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers tak =)

Jeg har bestemt mig for det skal være en Messias Illusion. Så må jeg bare se om der bliver råd til den efter nytår, eller om jeg lige må vente et stykke tid mere.

Medlem
Brugeravatar

Det er den samme bong mate, bare i 7mm glas istedet for 5mm + en lille farvet tingest i bongen. ellers helt den samme bong ;) den koster vist 300kr extra, altså ca en tusse. Jeg vil sige de penge er godt givet ud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen jeg er ikke så vild med den i 7mm. Og jeg har ikke brug for nogen farvede tingester.
Og jeg gider da slet ikke give 300,- ekstra for den!

5mm-versionen er fin til mig :)

Medlem
Brugeravatar

hehe ja okey :) den næste bestilling jeg for blir med en ny hurricane dti 1000 i frosted gold og en custom RooR bong. fuck jeg glæder mig. har prøvet den der "hurricane" fra weedstar foresten...er ik så vild med hullet i midten da det gør at man ik kan se tornadoen ordenligt. den virkede også meget skrøbelig, men okey det er også kun 3.2mm glas. også nedtur man ikke kan få den større. har du prøvet en origanal hurricane?

Nicolai

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Min hjemme lavet chillum.... brugte 2-3 timer. Tager mødommen iaften..
Billede

Medlem
Brugeravatar

Køb en chillum der er lavet af block merskum. ik fordi den ik er flot den du har lavet, tror bare ikke den smager godt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DrGreenThump skrev:
har du prøvet en origanal hurricane?

Ja det har jeg da.
Hvorfor ?

Hvad angår Weed Star vs. Hurricane, så synes jeg det er lidt unfair at sammenligne de to. Weed Stars Hurricane-kopi koster jo en brøkdel af hvad en original Hurricane gør, så selvfølgelig er kvaliteten ikke den samme.
Til gengæld er den et godt bevis på, at man kan få en bong der benytter sig af Hurricanes filtreringssystem, uden at skulle sælge sin førstefødte for at få råd.
Så som et billigt alternativ er den jo helt perfekt.

Medlem
Brugeravatar

DrGreenThump skrev:
Køb en chillum der er lavet af block merskum. ik fordi den ik er flot den du har lavet, tror bare ikke den smager godt.

Hmm... den smager fint. og pointen med den var jo at lave den selv.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
DrGreenThump skrev:
har du prøvet en origanal hurricane?

Ja det har jeg da.
Hvorfor ?

Hvad angår Weed Star vs. Hurricane, så synes jeg det er lidt unfair at sammenligne de to. Weed Stars Hurricane-kopi koster jo en brøkdel af hvad en original Hurricane gør, så selvfølgelig er kvaliteten ikke den samme.
Til gengæld er den et godt bevis på, at man kan få en bong der benytter sig af Hurricanes filtreringssystem, uden at skulle sælge sin førstefødte for at få råd.
Så som et billigt alternativ er den jo helt perfekt.

alså syns godt man kan sammenligne dem...den ene er jo en "kopi" af den anden. for det første er den fra weedstar kun 3.2mm glas ( og så er det ikke engang borosilicate glas ). For det andet kan du kun få den i én lille størresle og der er ingen mulighed for at få en custom udgave af nogen art. Så er der det der hul i midten...det da meget fedt på en hvilken som helst anden bong ( altså bonger med ice af den ene eller anden form ) men i lige præcis en "hurricane" skal man da ku se røgen snure rundt ordenligt. Jeg vil sige den eneste Hurricane jeg syns de har været uheldige med er "basix" modellen, men hvis du kommer op i noget DTI/TDE 1000 så er det altså stadig et godt køb at gi 2000kr for den frem for at gi de 400kr en weedstar "hurricane" koster. den er simpelthen ik pengene værd syns jeg.

Medlem
Brugeravatar

Kiiaan skrev:
DrGreenThump skrev:

Jamen den er skam også fin nok. ku bare stadig ikke forestille mig at det smager godt at ryge på "ubehandlet" træ eller hva man kalder det. Det jo ik for at nedgøre din chillum, for jeg ku da ik selv finde ud af at lave en, det må jeg da indrømme. :peace:

Medlem
Brugeravatar

DrGreenThump skrev:
Kiiaan skrev:
DrGreenThump skrev:

Jamen den er skam også fin nok. ku bare stadig ikke forestille mig at det smager godt at ryge på "ubehandlet" træ eller hva man kalder det. Det jo ik for at nedgøre din chillum, for jeg ku da ik selv finde ud af at lave en, det må jeg da indrømme. :peace:

det eneste jeg kunne smage var tobak og hash... ingen forskel fra den og en joint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
DrGreenThump skrev:
hehe ja okey :) den næste bestilling jeg for blir med en ny hurricane dti 1000 i frosted gold og en custom RooR bong. fuck jeg glæder mig. har prøvet den der "hurricane" fra weedstar foresten...er ik så vild med hullet i midten da det gør at man ik kan se tornadoen ordenligt. den virkede også meget skrøbelig, men okey det er også kun 3.2mm glas. også nedtur man ikke kan få den større. har du prøvet en origanal hurricane?

Nicolai

Hey hey, Dr. Pjuskebusk. Er du sådan en, som kender til Bushmasters kopi af en Hurricane? Sådan en fætter kunne jeg nemlig godt finde på at købe.

Medlem
Brugeravatar

nope dén har jeg aldrig prøvet. har du nogen specs på den?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jep, tjek din PM.

Medlem
Brugeravatar

Hmm altså hellere den en den fra weedstar. Men er du sikker på den ikke blir for lille? og husk at glasset er forholdsvis tyndt. jeg vil sige at hvis du i forvejen ryger på forholdsvis små bonger, og du kan leve med at glasset er tyndt og ikke lavet spændingsfrit osv. jamen så er det sikkert en fin bong, meeeen altså hvis du som mig ryger hver dag og i det hele taget bruger din bong meget, hvorfor så ikke købe en du med garanti aldrig knækker basen på og som er en passene størelse og som du kan få løs dele til? Ved godt at prisen virker sindsyg, men igen, jeg bruger den ting hver dag og hele tiden derfor vil jeg også gerne lave den investering. husk på, du kan have den resten af livet. hvis du ik rigtig går op i det med bonger, jamen så er den "hurricane" fra bushmaster sikkert det bedste valg for dig, for 2k for en bong er mange penge i danskers øjne...hvis du bare tager til tyskland vil du opdage at folk går meget mer op i deres ryge udstyr og er villige til at betale for det. det samme med staterne. slf er det ikke alle i tyskland og usa der er såen, men det er mer udbredt "over there" og købe kvali bonger. well mate du må gøre op med dig selv om du syns 2k er for meget for en bong. nu har jeg ikke haft den i hænderne den bong fra bushmaster men den er sikkert helt fin hvis du ikke er så kritisk.

Medlem
Brugeravatar

Kiiaan skrev:
DrGreenThump skrev:
Kiiaan skrev:
DrGreenThump skrev:

det eneste jeg kunne smage var tobak og hash... ingen forskel fra den og en joint.

jamen så må det være moi der tager fejl ;) røg selv meget chillum engang, det er et fantastisk rygeredskab! har en 20cm lang chillum lavet af tyrkisk blockmerskum. Det fede ved chillumer lavet af block merskum er at de blir pænere og pænere jo mer du ryger på dem, de blir helt gyldne med start fra toppen slf. Når de først er røget til er der ikke meget der slår en god chillum lunge med gutterne. bare sørg for at rens dem efter HVERT hoved så har du en ven for livet :)

Medlem
Brugeravatar

DrGreenThump skrev:
Kiiaan skrev:
DrGreenThump skrev:
Kiiaan skrev:
DrGreenThump skrev:

jamen så må det være moi der tager fejl ;) røg selv meget chillum engang, det er et fantastisk rygeredskab! har en 20cm lang chillum lavet af tyrkisk blockmerskum. Det fede ved chillumer lavet af block merskum er at de blir pænere og pænere jo mer du ryger på dem, de blir helt gyldne med start fra toppen slf. Når de først er røget til er der ikke meget der slår en god chillum lunge med gutterne. bare sørg for at rens dem efter HVERT hoved så har du en ven for livet :)

okay... nice.
Thanks!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DrGreenThump skrev:
alså syns godt man kan sammenligne dem...den ene er jo en "kopi" af den anden. for det første er den fra weedstar kun 3.2mm glas ( og så er det ikke engang borosilicate glas ). For det andet kan du kun få den i én lille størresle og der er ingen mulighed for at få en custom udgave af nogen art. Så er der det der hul i midten...det da meget fedt på en hvilken som helst anden bong ( altså bonger med ice af den ene eller anden form ) men i lige præcis en "hurricane" skal man da ku se røgen snure rundt ordenligt. Jeg vil sige den eneste Hurricane jeg syns de har været uheldige med er "basix" modellen, men hvis du kommer op i noget DTI/TDE 1000 så er det altså stadig et godt køb at gi 2000kr for den frem for at gi de 400kr en weedstar "hurricane" koster. den er simpelthen ik pengene værd syns jeg.

Ej nu må du altså lige læse hvad jeg skriver i stedet for at tale forbi mig.

Er vi enige om at det der gør Hurricane så attraktivl (og også pengene værd, i mine øjne) er det specielle filtreringssystem?
Resten - tykkelsen af glasset, at man kan se hvirvlen osv - er jo kun rent æstetiske værdier. Ikke noget som ændrer ved funktionaliteten.
Og skrøbelig er den altså ikke. Den vil sgu ikke gå i stykker pga. daglig, normal brug. Hvis man er hård ved sit glass ware, så vil jeg da gerne være enig i at en Hurricane nok holder til en del mere. Men det betaler man jo heller ikke for hos en Weed Star.

Når man kan købe en bong med samme funktionelle filtreringssystem som Hurricane til under en fjerdel af prisen, uden den endda er specielt skrøbelig, så er det sgu et udemærket køb for folk der ikke har lyst til at lægge kassen for en Hurricane.
Hvis man kun køber pga. filtreringssystemet, så er en Hurricane ikke pengene værd. Men hvis man går op i bonger, er lidt feinschmecker og godt vil ofre lidt ekstra for at få et lækkert stykke håndværk, så er Hurricane helt sikkert noget der skal kigges nærmere på.

Det er helt fair du ikke synes Weed Star-bongen er pengene værd. Det er da ikke fordi jeg ser ned på den mening.
Men du skal bare ikke regne med du kan retfærdiggøre Hurricanes pris overfor andre end dig selv eller andre der har samme interesse i at investere så mange penge i glasbonger.

Og nu mens jeg lige har dig:
Citat:
hvis du ik rigtig går op i det med bonger, jamen så er den "hurricane" fra bushmaster sikkert det bedste valg for dig, for 2k for en bong er mange penge i danskers øjne...hvis du bare tager til tyskland vil du opdage at folk går meget mer op i deres ryge udstyr og er villige til at betale for det. det samme med staterne. slf er det ikke alle i tyskland og usa der er såen, men det er mer udbredt "over there" og købe kvali bonger.

Og hvad så? At folk har lyst til at betale mere for at få et solidt og kønt håndværk kan da ikke retfærdiggøre prisen overfor os?

Jeg kunne jo bruge drikkeglas som en sammenligning. Man kan få fine drikkeglas i helt fin kvalitet for 10-20 kroner stykket.
Man kan også købe drikkeglas der koster flere hundrede kroner stykket. Men i sidste ende er funktionaliteten den samme.
Dog er der jo et marked for de dyrere drikkeglas, da nogen godt kan lide det ser ekstra kønt ud, eller har en forkærlighed for materialet der er blevet brugt.
Det er præcis det samme med bonger.
Om du bruger en dyr Roor til 5k eller en billig no-name til 100,- så er der sgu ingen forskel i røgen. Det er udelukkende det æstetiske. Og ofte er kvaliteten af glasset altså lige så solidt som hos dyrere bonger. For at få et godt rygeinstrument skal man altså ikke partout spendere over tusind kroner.
For at gå op i bonger behøver man altså ikke købe de dyreste der er, det er jo en subjektiv sag om man vil investere flere tusind kroner i et flot håndværk, eller om man bare vil have et solidt og funktionelt rygeredskab, til en overkommelig pris.

Selv er jeg stor fan af Roor og har da allerede planlagt mit næste køb indenfor Roor-regimet. Men det er fordi jeg synes bongerne er flotte og af helt exceptionel kvalitet. Jeg køber dem ikke for funktionens skyld.

Nu håber jeg du kan læse min post for hvad den er og ikke som et angreb. For det har aldrig været min mening.

Medlem
Brugeravatar

Nej det er vi ikke enige om. Det der gør en Hurricane attratktiv er blandt andet filtrereings systemet. Det er hele "pakken" der gør den attraktiv... borosilicate glas, 6 jets i forhold til weedstars 3 ( du kan ikke engang vælge en model med 6 ), og igen jeg syns en weedstar virker skrøbelig i forhold til en hurricane. det kan da godt være selve lungen ikke blir bedre, men du for immervæk hvad du betaler for, og der er altså en grund til at en weedstar koster hvad den gør. Jeg ved godt jeg ikke kan overbevise dig om at en hurricane er 1600kr bedre en en weedstar efterligning, det er jeg egentlig også ligeglad med. vil du så også sige det er det samme at køre fra punkt A til punkt B i en golf som det er at køre de samme kilometer i en lækker mercedes eller lign? jeg mener resultatet er jo det samme...du kommer stadig væk frem til dit mål i begge biler. forstår du hvad jeg mener? altså hvis jeg havde en weedstar "hurricane" ville jeg side og have nedtur opå hver gang jeg sku ryge på den fordi jeg vidste at havde jeg sparet lidt mere op ku jeg ha sidet med en meget støre hurricane ( og ja nogen vil faktisk mene du for en bedre lunge fordi den er betydlig større end den lille weedstar ) som var af MEGET bedre kvali. Men okey det er vel et prioterings spørgsmål om man vil "nøjes" når det kommer til bonger. Jeg vil bare ikke, du vil gerne og længere er den egentlig ikke :) der er sikkert nogen andre ting hvor du vil mene at kvalitet er vigtigt hvor jeg vil tænke "af hvad"...forstår du hva jeg mener? håber ikke du blir fornærmet over jeg ikke kan li din bong, det har jo intet at gøre med hvad jeg syns om dig som person :) hvis du kigger mine video igennem ( i know ikke så prof lavet som dine ) vil du sikkert også ku finde bonger du vil syns var grimme eller lign. anyways jeg for snart en RooR bong..."lion of judah"...kender du den? køber også den der ashcatcher med de 3 RooR logoer i grøn rød og gul :) den er møg fed!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej jeg forstår hundrede procent hvad du mener!
Du forstår bare ikke helt hvad jeg mener.

Det du har skrevet er i grove træk også min pointe :)
Altså at du køber en dyr bong fordi det er et lækkert håndværk og du synes det er federe at ryge af, end noget billigt skrammel. Når jeg køber en dyr bong er det da også fordi det er et lækkert håndværk, men især fordi den er lækker at se på og så fordi det er lidt eksklusivt.
Min pointe mht. pris (som nok var den du misforstod) var, at man altså sagtens kan få bonger der er i samme kvalitet som eksempelvis dyre Roor-bonger, men til en brøkdel af prisen. De ser bare ikke lige så flotte ud, og/eller de har et eller andet no-name mærke som ikke gør det lige så eksklusivt at eje den bong.
Rent funktionelt kan du ikke overbevise mig om at en Hurricane er bedre end en Weed Star, for det synes jeg af egen erfaring ikke de er, men håndværksmæssigt/æstetisk kan du godt!
Ang. lungestørrelse så varierer det jo helt fra person til person. Det må man jo lade den enkelte afgøre om han/hun synes bongen er stor nok eller ej.

Og nej bare rolig, der skal nogle andre ting på bordet for at fornærme mig. Og at du ikke synes om den lille bong der, er heldigvis ikke en af dem :lol:
Hvis du tror du har fornærmet mig, så har du misforstået min post :)

Og tillykke med din nye Roor, da!
Lion of Judah - det er den 5mm dealers cup bong, ikke sandt?
Jeg må indrømme jeg ikke kan lide designet og jeg aldrig har brudt mig om rasta-farverne. Slet ikke i glassammenhænge. Men der er vi heldigvis forskellige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 771 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 39  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]