Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Musik
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Hvad med Enigma eller Sacred Spirit?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg ville foreslå> Grateful Dead(noget af deres tidligste), 13th floor Elevator, Incredible Stringband, Mad River, Pentangle, Silver Apples, Peanut Butter Conspiracy(rigtig lalleglad hippie-musik [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]), Pink Floyd, Jefferson Airplane, Great Society...osvosv...

Håber dette kan hjælpe lidt på det.

-Satori

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
The Orb (Live 93, U.F.O.rb, U.F.Off (Best Of))
Shpongle (alle albums)
Hallucinogen & Ott (In dub)
Mystery Of The Yeti 1+2

Måske Pink Floyd - Dark Side Of The Moon er godt at trippe til - har ikke selv prøvet endnu. Rigtig flot musik i hvert fald.

Godt trip i øvrigt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Edit:
Nåja, og så i øvrigt Skousen & Ingemann - Herfra hvor vi står [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 18 Januar 2003: Besked ændret af: Jespar ]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Tak skal i have drenge! (piger?)
Men keep ´em coming! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Er i gang med at rydde op, sætte stearinlys frem, og prøver at gøre mit ellers bombede lokum af et værelse, til en hyggelig triphule!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Led Zeppelin, "The Song Remains The Same"

Dette album afslører, hvor gennemførte LZ kan være i en livesituation, hvor en af verdens bedste guitarister, Jimmi Page folder sig ud til noget, der tangerer til utopi!
Lyt specielt til "Dazed and confused" - et mesterstykke på små 27 min...samt "Stairway To Heaven", der leveres på en måde, så der ikke er et øje tørt...her tænker jeg på det sublime guitarspil!

Denne plade er et must for alle syrehoveder, der også hører andet end trance/techno [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Held&lykke med trippet.

Take care!

Medlem

tak,tak!

Kender godt den med LZ.. Det er rigtig fedt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

(Vi har også lidt Diazepam liggende, bare for en sikkerheds skyld [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
The Doors er også rigtigt lækkert trip musik.

Jimi Hendrix kan også være fedt på et trip.

ellers trip-hop Massive Attack (mezzanine og blue lines), Portishead, Kruder & dorfmeister, Blue Foundation, Hooverphonic, Lamb, Moloko.

også turntablism såsom Kid Koala og DJ Shadow

Manu Chao er heller ikke at forglemme

hmm kunne blive ved med at opremse navne på fedt tripper musik [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du synes New Age er en god ide(hvilket jeg så bestemt gør [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]), så gå for: Enigma, Sacred Spirit, Oliver Shanti, D. 9. Indsigt, Outback og David Hudson.

Jeg kan kun gi' folk der siger Manu Chao ret, men techno(af næsten alle slags) og Doors synes jeg er lidt for viderekomne, da begge disse genrer godt kan være lidt uhyggelige for begyndere..

Peace,
Tias

Moderator
Brugeravatar

fortsat> Young Flowers, Alrune Rod, Procol Harum (især albummet: Shine on Brightly), Mickey Hart's solo-album "Rolling Thunder".

Lidt anden stil> Banco de Gaia, Boards of Canada, Orb(Orbus Terrarum), Coil....osv

Håber også at dette var til nogen hjælp [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Satori

Moderator
Brugeravatar

Nåja forresten....ha' en rigtig god tur.

-Satori

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe, troede sq lige du skrev Harum Scarum, Satori... Det ville fandme ha' skræmt mig(For de uindviede er Harum Scarum halvmelodisk, RIGTIG hurtig og brølende DIY Hardcore-Punk fra Holland...).

Jeg vil også anbefale Banco De Gaia, de er fandme fede [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Peace,
Tias

Medlem

Jeg leder efter lidt musik til mit første Syre trip i aften..
Jeg har UTFSE men jeg synes nærmest kun at jeg fandt topics hvor folk havde anbefales goa, trance og Skousen og Ingeman.. Men da jeg ikke er inkarneret techno fan, ledte jeg lidt mere efter noget lidt lalleglad/trippet hippie musik eller bare noget det minder om det! (f.eks Lucy in the sky osv..! ).. NOget i stil med sphongle ville også være fint.

mvh Jacob.

Medlem

Jotak!!

Er lige vågnet efter 8 timers søvn.. Når jeg kigger tilbage på det, må det siges at være gået rigtig godt. Der kommer en triprapport senere, skal bare lige vågne lidt mere op [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men jeg kan ihvertvald sige at efter en gang på LSD, regner jeg ikke med at æde svampe næste gang at der skal trippes!
LSD virker som et temmelig fantastisk stof!.
(vi snød altså også lidt med 25mg Diazepam til at komme ned på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Tak for alle anbefalingerne!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
haha mr tis sådan havde jeg det oss første gand men husk alt med respekt

Junior medlem

Geografisk sted: ...heaven
Jeg er begyndt at prøve at hører noget andet end hidtidig (psytrance, triphop, ambient) når jeg ryger tripper.

Håkan hellströmm fra sverige er f.eks. to talt fedt eller Oasis, eller Ben Harper, hvis i kender ham...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Yeah, Banco de Gaia er fede, men jeg tror ikke det er specielt ideelt til et trip. (har ikke prøvet syre, kun svampe). Banco de Gaia er mere til en dag på stranden med en kold drink og en joint [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg ville anbefale Shpongle som jeg havde en helt fantastisk oplevelse med på svampe. Det er som en rejse gennem et fremmed land... det kan ikke beskrives anderledes. Hvert nummer tager meeeeget land tid om at blive færdigt når du tripper så sørg for at vælge noget rigtig godt musik.

Ellers tror jeg at Mystical Sun ville være ret perfekt til en lidt dybere indre rejse, i sengen med hovedtelefoner på.

Men nu har du vel trippet, håber det gik rigtig godt for dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Mvh. Fenriz

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg kunne forestille mig, at Brian Eno's album "Music for Airports" ville være meget spændende på svampe, syre eller andre bevidsthedsudvidende substanser.

Sphongle giver jo næsten sig selv - både de meget twistede numre som f.ex. "My head feels like a frisbee" og de harmoniske natur-verdensmusik-ambient-numre som "A new way to say hooray".
Dog kan jeg godt lide at man selv kan få lov til at twiste musikken lidt når man tripper, og jeg synes at Sphongle "serverer" det hele for en - det er næsten bedre at være skæv til.

Af anden ambient/downbeat/trip hop bør nævnes Leftfield der også laver noget utrolig lækker musik som er godt at "dykke ned i".

Klassisk musik er jo også altid et hit - stemningerne er virkelig intense og "tydelige" og man kan finde mange historier i musikken. Af "pop-klassisk" kan numre som Beethovens "Måneskinssonate", Chopins "Nocturne i C# mol", Mozarts "Für Elise" og Griegs "I bjergkongens haller" har jeg alle haft stor glæde af.

Jeg har endnu ikke rigtig prøvet at trippe til techno, men kunne forestille mig at det ville være meget intenst.

Og så er al musik af Pink Floyd jo designet til at give lytteren en bevidsthedsudvidende psykedelisk oplevelse.

[ 22 Januar 2003: Besked ændret af: Zarathustra ]

Medlem

Ja, det var ihvertfald ret trippet at se "The Wall" midt i det hele!! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Især må det have været mærkeligt for den ene af mine "med-psykonauter" der aldrig havde set filmen før!!!

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Infected mushroom - Xerox gravity waves (goes goa trance) trippede jeg får hårdt til for et styke tid siden.. Den er rigtig dejlig at lytte til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].
Jeg kan bestemt også anbefale Enya`s "Wild child" og "Only time".. Jeg var lige ved at tude til sidstnævnte [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]. Jeg vil rent faktisk anbefale jer at høre de to sidste, også selv om i ikke tripper, da dette er noget fantastisk smukt musik.
-Mathias.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]