Hej folks!
Så er jeg så småt ved at gå igang med mit speciale. Jeg har tænkt mig at lave en applikation/service til mobil telefoner med symbian styresystem(nokia 3650 etc), der kan kryptere SMS beskeder.
Problemet med SMS beskeder er pt at de bliver lagret hos teleoperatøren 1-1½ år tilbage i tiden. Dette er naturligvis et problem hvis man er lidt "paranoid" af den ene eller anden grund, da politiet nemt kan få en udskrift. Der er også flere der er blevet knaldet på denne måde...
Det er dette problem mit arbejde skal rette op på. Ideen var at lave en applikation man kunne downloade og lave en tilhørende service, der tillader brugere at lave stærk kryptering af beskederne direkte på telefonen, så svinene ikke kan aflytte noget. Jeg havde forestillet mig en modificeret version af PGP, som pt bruges til mail. Applikationen skal således stå for at en/dekryptere dataen der går fra/til telefonen, således at der aldrig kommer usikker data ud af telefonen, som nogen kan bruge mod en. Man skal jo også have udvekslet nogle "nøgler" så man de forskellige bruger kan dekryptere hinandens beskeder. Dette skal forgå via en service man kan abonnemere på.
Det er i første omgang kun et teoretisk projekt, men hvis jeg får opbakning til det, kan det være det bliver lanceret.
Nok om det tekniske, nu skal jeg have lidt info fra jer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
1. Hvad synes i om ideen? Var det noget i kunne finde på at bruge?
2. Skulle betalingen være som et abonnement med flat rate, eller vil mikrobetaling være bedre(dvs at der betales x% oven i den almindelige SMS takst for at få den krypteret).
3. Hvor meget ville i være villige til at betale som almindelige forbrugere for denne service, enten pr SMS eller kvartalsafgift?
4. Ville det være interessant med variable sikkerhedsniveau'er, så man kan vælge at få opdateret nøglen hver dag, en gang om ugen eller en gang om måneden?
Flere ideer er meget velkomne, da jeg kan bruge al den brugerinfo jeg kan komme i nærheden af!
pft
MVH Ken Ishii
|