Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: (København)
Det er korrekt, at jeg lider af storhedsvanvid. Det er noget, jeg har valgt for længe siden, idet alternativet har været opløsning/selvmord. I dette forum har jeg udfoldet mit storhedsvid, under iagttagelse af, at alting er ekstremt her.

Dette er en vulkan. Her brænder lidenskaberne hedt og voldsomt, selvom folk monne forstå at beherske sig og foregive, at alting er helt nede på jorden, hvad det naturligvis ikke er - vi er dem, der søger ud i ekstremerne - vi bruger os selv som brændstof for de helt særlige oplevelsers skyld.

Da jeg ankom til vulkanen, var jeg ikke klar over, hvad jeg skulle her. Det er jeg nu. Jeg skulle smede den magiske Kraftens Ring, á la Ringenes Herre. Ringen er skabt, den eksisterer på det flydende virkeligheds-plan, og det er blot et spørgsmål om tid, før den bliver ultimativ fast virkelighed.

I emnet 'Ring of Power', Psychedelisk Filosofi, forklarer jeg hovedtrækkene i kunsten at smede en magisk ring. Det fremstår måske ganske broget og flimrende, men det er som med musik: Det skal simpelthen opleves. Hvis du får præsenteret noderne til din yndlings-techno, vil du måske ikke lige genkende denne i nodeform. Hvis du er helt uerfaren med noder, vil det være volapyk for dig. Men musikeren kan reproducere din yndlingsmusik ud fra disse.

Det er noder - som søger musikere.

Ringens kerne er musik, begær, vrede og luciferisk visdom.

Musikken repræsenterer ekstasen, kærligheden, fællesskabet, livsglæden, dansen og legen.

Begæret repræsenterer alle behov, lyster, lidenskaber og følelser, som har været involveret i den lytte- handle- leve- og skrive-proces, relateret til dette forum, som har ført til skabelsen af the Ring of Power.

Vreden dækker over fortvivlelse, desperation, stædighed, kynisme, grusomhed, sådanne urene følelser, som finder sammen for at varme sig ved hinanden overfor verdens kulde.

Den luciferiske visdom har jeg redegjort for i mine diverse indlæg om spirituelle sammenhænge. Visdommen er luciferisk, idet den søger mod de størst mulige, mest muligt omfattende perspektiver - det diabolske/djævelske kendetegnes nemlig netop ved, at det kræver umådelig meget plads, det stræber mod det største, og hvad, som er større end dette.

Det psykiske felt, som er Ringens felt, er altså en essens af sådanne ekstreme tilstande, som vi finder via rusmidlerne. Ved at koncentrere tilstandene i et veldefineret psykisk felt, kommer de under kontrol.

Kontrollen hedder 'Det Mørke Tårn', Saurons Tårn, og jeg er Sauron selv - omend ikke direkte efter Tolkiens idé. Hvad Tolkien leverer (i filmaktuelle 'Ringenes Herre') er en TEORI om, hvordan Mørkets Fyrste og Imperie er. Denne teori præsenteres i en eventyr-verden. Eventyret har sin egen logik, eventyret er en komposition, som må følge sine egne indre linier.

Virkelighedens eventyr er anderledes, hvad jeg netop pointerer i emnet 'Ring of Power'.

Nu er jeg begyndt at gå til psykolog igen, hvad der straks giver mig en styrke, ja, jeg skal endda mødes med flere psykologer, en ny her i egnen, en kvinde, og en anden, jeg har kendt i årevis, i min hjemegn på Sjælland.

Samtidig disciplinerer jeg mit liv på alle områder. Jeg afholder mig fra hash "indtil videre" - ja, jeg overvejer at vinke hashen definitivt farvel, da jeg tvivler på, at jeg overhovedet kan tåle denne, for jeg ser gang på gang, hvordan den spiller en væsentlig rolle i emotionelle forløb, hvor jeg ender ude i torvene og i barnlig desperation anråber guderne.

Jeg er nede på at ryge 10 cigaretter om dagen og bruger Oliver Tvist røgfri tobak støttende i den forbindelse.

Jeg laver styrketræning, opfinder en form for yoga, der skal bringe min indre uro, når jeg ikke ryger hash, under kontrol, idet jeg i mine øvelser iscenesætter mine hysteriske bevægelser, der kan betegnes som en form for psykisk betinget epilepsi.

Det kan ikke være rigtigt, at jeg er nødt til at fyre den fede for at kunne male. Næ, nu må jeg have den indre uro integreret og lære at være en enhed i krop og sjæl, en samsvingende enhed, hvor alle celler vibrerer sammen i ét sluttet intelligent felt, der er baggrunden for at kunne kalde sig Sauron eller noget lignende, men i virkelighedens version.

Og Sauron kan måske vise sig at være en rigere og mere lydhør og demokratisk størrelse i virkelighedens verden.

I eventyret er Sauron fremstillet som "fjende af de frie folk". Se, dette er egentlig en lignelse, for Sauron symboliserer BEGÆRET.

Menneskets skæbne er at være født med nogle behov; disse behov binder os. Disse behov begrænser os, men er samtidig det, der driver os.

Når man oversætter 'Sauron' til 'Begæret generelt', da kan man fortolke 'Ringenes Herre'-myten således: De mange frie folk i Midgård lever på en løgn, eller søger en løgn, nemlig løgnen om, at de virkelig kan være ligeså frie som engle og alfer. Men det kan de ikke. Naturen vil, at vi begrænses af nogle behov og begær, som samtidig er vore drivkrafter og giver os the ecstasy of life.

Den verden, hvori Sauron har sejret, er den verden, hvor alle folk har accepteret, at begæret er deres lod og skæbne. Istedet for at ville flygte fra den naturlige konstitution, som de gør i 'Ringenes Herre' - de vil ikke acceptere Sauron og hans regime - det vil sige: De vil ikke acceptere sig selv, som de er fra naturens hånd.

Der tilbydes menneskene diverse flugtmuligheder i form af buddhisme, hinduisme, meditation, og andre discipliner, hvormed man kan sætte begæret og lidenskaberne skakmat. Men så bliver man også en menneske-alf, et menneske, der lever i distance til den naturlige konstitution.

Saurons strategi er at nedbryde al distance og lære menneskene at være ægte, naturlige mennesker på godt og ondt - lære dem at leve med deres lidenskaber og basere samfundet på, at netop sådan er mennesker, og vi må få det bedste ud af det på de præmisser.

F.eks. ... legaliser narko generelt. Det må være folks ansvar, om de vil brænde sig selv op for de ekstreme oplevelsers skyld. Politikerne stjæler folks ansvar for deres eget liv, med den undskyldning, at samfundet jo skal betale for det, når folk kommer til skade som følge af deres lidenskaber.

Samfundet kommer under alle omstændigheder til at betale, for folk kan ikke lade være med at leve livet, hedt og intenst, farligt og nedbrydende.

Hvad angår mit Projekt Udfordre Ulven, se FUCK-forum, eventuelt som arkiveret emne på supplerende board-sider - så er forfatteren Erwin Neutzsky-Wulff udvalgt som testperson for Ringens Kraft. Hans holdninger, udtryksformer, hans udstråling og rolle blandt danskerne gør, at han findes indbydende som testperson. Han virker SÅ urokkelig og selvsikker, at netop HAN derfor er det oplagte offer for Ringens Kraft.

Men vi - Certika og jeg (Ringens navn er Certika) - ønsker hverken manden død eller alvorligt fysisk skadet. Mord og vold er jo immervæk alvorlige forbrydelser - magisk udøvet mord, magisk udøvet vold ligeså - og det fortjener han alligevel ikke. Når man udøver sort magi på en overlagt og systematisk måde, så må man naturligvis beherske sig og ikke gå for vidt - det er farligt for én selv, desuden moralsk angribeligt, når manden egentlig ikke har gjort én noget personligt, men blot udspredt holdninger, der i det større sociale felt bidrager til éns egen sociale udstødelse.

Han skal "sættes på plads", eller rettere, det modsatte. Han sidder for meget stille over sine bøger og tekster - vi, Certika og jeg - har udtænkt en smukkere skæbne til manden, end han måske selv har tænkt på. Lad os nu se. Nu fortsætter vi og fortsætter vi med besværgelsen:

ULVEN MÅ FALDE
ULVEN MÅ VÆRE
ET OFFER FOR ALLE
SOM CERTIKAS KRAFT
DERMED VIL LÆRE
LÆRE AT KENDE
FØLE, ERFARE, FORSTÅ
THI ULVEN HAR GIVET
NU MÅ HAN GÅ
SÅDAN ER LIVET
GÅ, GÅ, GÅ
SCENEN ER CERTIKAS ¤

Vi anbefaler naturligvis alle hans bøger.

Han synes at fokusere alt for meget på én type sprog, nemlig sprog formidlet ved grammatiske tegn og udtale, på bekostning af andre sprog, tonesprog, farvesprog, kropssprog osv. Altså implicerer han et forræderi mod den samlede sprog-ånd, for han isolerer verbal-sproget fra de andre sprog-former, hvorfor han ikke kan vedblive at underforstå, at den samlede sprog-ånd er bag ham, som den gudinde, hvis sag han tjener.

Vi vil påvirke ham og hans liv på en sådan måde, at han tvinges til at forholde sig til den samlede sprog-ånd, istedet for elitært at insistere på "det fornemme verbal-aspekt" - eller gå til grunde. Vi retter Kraften imod ham i formodning om, at han er for stædig til at ville gå til grunde - det er vores hensigt at give hans liv en overrraskende spirituel vending, der i længden vil styrke hans bøgers betydning og magt.

Noget andet og simplere er, at der kun er plads til én Sauron i dette land. Sauron er iøvrigt kun interesseret i Danmark og Norden indtil videre - som det område, hvor det magiske imperium og Mystery of Life-ånden skal realiseres. Udlandet vil på et tidspunkt gøre voksende modstand mod os, når virkningerne af den okkulte kraft bliver tydelige for dem.

Jeg har ikke mere at sige her - jeg har gjort, hvad jeg skulle. Jeg vil fortsætte med at LÆSE Jeres indlæg, men uden kommentarer. Hvis I vil mig noget sådan umiddelbart, kan I skrive til mig på min PM, og så skal jeg såmænd gerne svare Jer (I kan også skrive til wetakethemall@hotmail.com , eller ringe på tlf. 26 36 97 70)

Dette forum er det mest inspirerende af de forum, jeg har prøvet, siden jeg begyndte på internettet sidste år. Jeg håber alt godt og livskraftigt for debatten og deltagerne fremover. Jeg håber, jeg har givet Jer noget værdifuldt. I har givet mig en vis opmuntring, naturligvis også en vis mængde kritik, modstand - man befinder sig ikke i en vulkan uden at blive svitset og forbrændt!

Her er Ringen, Certika, båret af en kvinde, en gudinde, Kalhiala Certika Jearieny, som er usynlig her, for hun er ikke i denne dimension, men hun er altid, hvor jeg er - thi vi hører sammen, Jearieny og jeg - vi har skabt hinanden - "Jonas Pedersen" - mit officielle navn i det alm. liv - er som psyke en saga blot, dén personlighed er ganske enkelt ved at blive afskaffet, netop fordi han i disse dage, uger og måneder forvandler sig til ukendelighed og aldrig bliver den samme igen.

Jeg siger tak for lidenskabens ild, for alle de telepatiske vibrationer, der var nødvendige, uden Jer kunne det ikke være blevet gjort, jævnfør myten om, at the Ring of Power nødvendigvis er skabt i en vulkan og kun kan tilintetgøres samme sted.

Jeg håber, at psychedelia.dk stadig eksisterer i januar år 2006, hvor jeg vil vende tilbage og evaluere og berette om Ringens Gerninger og Imperiets vækst.

TAK, ALLE, FOR ET GODT SAMARBEJDE.

(Husk: Jeg fortsætter med at læse, hvad I skriver...)

NIANNY SINE VEURDAVHA
NIANNY NIANENIA
NIANNY SINERA
NIANNY TJYNG-IER
NIANNY NIANENIA SINERA TJYNG-IER
NIANNY SINE KALHIALA ¤

NIANNY SINE VEURDAVHA
NIANENY KALHIALA ¤

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 01 November 2002: Besked ændret af: Zanio Zannioy Pronto ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Fandme da på tide....

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] monster flabet gjort!! fuuuuuuha din kageyv liquid! [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] far er ikke sur, far er skuffet! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*lol* Arki!

styr dine smileys [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
farvel Zannioy, pas på dig selv.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Ja, pas på du ikke spinner fuldstændig af og blir sindsyg...eller...heheh

Medlem

Zanio Zannioy Pronto >> Faldt du i posen med piller som spæd???

ja håbe du finde det du søge Zannioy !

[ 01 November 2002: Besked ændret af: trold ]

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Nåt jeg lige har fattet Zannioy smutter han [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] det er først nu jeg fandt ud af hvad du rigtigt mente! Selvom jeg ikke fik det hele med i mig selv, så forstod jeg nogenlunde hovedpunktet, uden at kunne forklare det!

Zanniboy, vi ses når du kommer back! Håber det kommer til at gå planlagt som du ville have det!

MVH Jon
Ps: var glad for at du indrømmede det med storhedsvanvid, det satte lige det sidste på plads af forståelsen af din personlighed!

Pps: Vil ej sige farvel, ville sige på gensyn! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Take care!

Lad os håbe at psychedelia.dk eksisterer i bedste velgående, når du engang har besluttet dig at vende tilbage igen.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Lykke til Zannioy!
Håber du får lidt mere styr på altid...
Kommer sqda næsten til at savne dine til tider rablende posts!

VH Jonas!

Relativistisk båthorn

jeg sagde noget vrøvl og har slettet det igen

[ 03 November 2002: Besked ændret af: JEL ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Farvel Zannioy og pas nu på du ikke mister forstanden fuldstændig.

Mvh. Odin

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Farvel Zannioy, hils på afdeling O.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus, Danmark
Fair nok I (nogle af jer...) mener manden er sindssyg og burde ende på en af de "sjove" afdelinger - men har I prøvet at bruge tid på at læse indlægget og sætte jer lidt ind i det?

Det giver på sin vis mening og noget af det sq for tungt for mig til at forstå. Manden er velformuleret og har tydeligvis kanon styr på den danske grammatik. Det er ikke bare en gennemsnits fuckedup ung dansk knægt, der her udfolder sit indre - derimod en gennemtængt gut med benene i mulden, omend indlægget er en anelse svævende.

Vi ses om et "par" år Zanio!

[ 09 Februar 2003: Besked ændret af: Sputte ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Take care, Zannioy.

Håber du finder, det DU leder efter.

Vi snakkes over mail'en... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Her kan man vidst tale om et gammelt topic der er blevet gravet frem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]