Lorten skrev:
Det jo ikke fordi albertslund terror korps lyder godt, det mere fordi det er virkelig voldsomt og larmende. Så kan man gå lidt amok til nogle virkelig smadrede numre.
Udover det, så provokerer A.L.T. virkelig, i hvert fald nok til jeg ikke gider se det igen. På Roskilde Festivallen kørte en tegnefilm, de havde lavet, over og over igen, på lædret foran scenen, hvor dronningen blev skudt, danskere blev afbildet som svin og dannebro blev brændt. Så den slags racistisk fis, nej tak.
Hold da kæft hvor tager i tingene alvorligt!
Men hvis det er med den på (trykker fessor-brillerne længere op på næsetippen) så værsgod...:
Albertslund Terrorkorps (navnet er naturligvis en refference til Rotterdam Terrorcorps) lyder ikke "godt". Det er i bund og grund oldschool gabber, i hvertfald en slags updateret mash-up hyldest/pisstake, og lyder derfor i sagens natur ikke særlig "godt". En Amiga med et tracker program var weapon of choice for de gamle hollandske producere der samples og hyldes. Folk som Acardipane og Neophyte inden de blev kommercielle. Det ultra brutale output fra det Australske label Bloody Fist, med slagskibet: Nasenbluten. Hardcore historie der kan tjekkes på youtube.
De racistiske undertoner og den totalitære attitude har været en del af scenen fra starten, hvadenten man synes om det eller ej. Jeg vælger at betragte det som en stil der passer til lyden og bevidst pisser folk af. Bevares det er pubertært og plat, men det kunne man også invende mod punken (hvis brug af totalitære symboler oftest forbigås i tavshed). ATK vender tingene på hovedet med et et provokerende smil på læben. Man synes man kan tillade sig at bruge swastika fordi bagmanden er af indisk herkomst, og det kan der vel være noget om? Hvis man tager deres tegnefilm og æstetik for pålydende så kan jeg godt forstå det virker lidt forvirrende, men helt ærligt....take a chill pill og dans med!?
ATK og Kid Kishore har spillet i Ungeren, til røde demoer, upolitiske gadefester, i et hardcore program på en sjællandsk lokalradio, på folkebiblioteker og diverse elektroniske festivaler. I et stykke tid har de spillet en del i Jylland. Min pointe er, at meget forskellige folk booker dem hvilket kunne tyde på et folk opfatter det forskelligt. Hvilket jeg synes er positivt og bestemt ikke antyder at der skulle findes een bestemt læsning.
It's all just a party!