Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, er der nogen der kan afklare hvordan det rent teknisk lader sig goere at inddampe et hydrochlorid i en urt?

:stupid:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Saltet opløses i en solvent eks. DMSO, ethanol eller acetone, urten dyppes i opløsningen eller opløsningen sprayes på urten, og produktet inddampes, voila!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
DMSO er rigtigt dumt at bruge pga det høje kogepunkt, så det er svært at få dampet ordentligt af igen uden at fordampe dit ønskede stof. Ethanol eller acetone er et bedre bud, men jeg foreslår ethanol pga den mindskede relative toksicitet.

Junior medlem
Brugeravatar

Kan man blande den saltholdige oploesning med urt i en kolbe og lade solventet fordampe under rotation? Ville det give en mere jaevn fordeling af saltet end ved paasproejtning?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja det vil helt sikkert være at foretrække med rotationsfordampning af en art. Og jo finere du kan gå med til urten er, jo mere jævnt kan du få det fordelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
efterlader acetone ikke tungmetaller?

Site Admin

...kun hvis der er tungmetaller i og det har jeg ikke hørt om der er i kommerciel acetone.

MVH
KenIshii

MEGATRON

Kan det lade sig gøre at gå den modsatte vej og få JWH-018 o.lign. ud af "urten"(Spice)?

Medlem
Brugeravatar

Men hvad ville det være værd? :P

MEGATRON

Birkes skrev:
Men hvad ville det være værd? :P

Nok ikke det store, er bare nysgerrig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
DMSO er rigtigt dumt at bruge pga det høje kogepunkt, så det er svært at få dampet ordentligt af igen uden at fordampe dit ønskede stof. Ethanol eller acetone er et bedre bud, men jeg foreslår ethanol pga den mindskede relative toksicitet.

Jeg synes nu ikke DMSO ville være "rigtigt dumt" at benytte, da det er en meget effektiv solvent og man kan lave væsentligt højere koncentrationer end med andre gængse solventer, og så kunne man jo indtørre produktet med calciumchlorid eller en anden fugtfjerner i stedet for at inddampe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Nu vil du ikke til at tilføje jwh-xxx til cannabis fx og sælge det som cannabis vel?

Dopamin skrev:
Kan det lade sig gøre at gå den modsatte vej og få JWH-018 o.lign. ud af "urten"(Spice)?

Smide dit produkt i et solvent, lade det trække lidt, sortere produktet fra of inddampe solventet? Waauw :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ThirdEyeFlood skrev:
Jeg synes nu ikke DMSO ville være "rigtigt dumt" at benytte, da det er en meget effektiv solvent og man kan lave væsentligt højere koncentrationer end med andre gængse solventer, og så kunne man jo indtørre produktet med calciumchlorid eller en anden fugtfjerner i stedet for at inddampe.

Calciumchlorid hjælper da ikke til at fjerne DMSO? Så vidt jeg ved er det kun stoffets evne til at binde krystalvand som gør det effektivt som affugtningsmiddel, og dermed er det selektivt for vand.
DMSO er noget lavflygtigt stads, som det kan være ret besværligt at få til at fordampe bare nogenlunde hurtigt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
ThirdEyeFlood skrev:
noname skrev:

Ahhr, mon ikke opløseligheden af et syntetisk cannabinoid er tilstrækkelig høj i en almindelig solvent? Vi snakker trods alt om kun om at opløse i "milligram-området" :)

Say what? Har DMSO affinitet til calciumchlorid :?: :shock:

EDIT: Prom said it! I asked for it!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå for dælen, så fik jeg vækket de kloge hoveder. :oops: Jeg burde efterhånden have lært, at gå i en stor bue udenom Alkymistens :D Jeg trækker ligeså stille mit forslag tilbage og kryber ud af nødudgangen... Mindes bare, at jeg har set DMSO anvendt til at lave jwh-018 blotters et sted, men enten husker jeg forkert eller også har jeg misforstået et eller andet, begge dele er ganske sandsynlige.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
ThirdEyeFlood skrev:
Nå for dælen, så fik jeg vækket de kloge hoveder. :oops: Jeg burde efterhånden have lært, at gå i en stor bue udenom Alkymistens :D Jeg trækker ligeså stille mit forslag tilbage og kryber ud af nødudgangen... Mindes bare, at jeg har set DMSO anvendt til at lave jwh-018 blotters et sted, men enten husker jeg forkert eller også har jeg misforstået et eller andet, begge dele er ganske sandsynlige.

Det kan da sagtens lade sig gøre hvad du siger(hvis vi ser bort fra at DMSO har affinitet til CaCl2 - jeg har aldrig hørt om det i hvert fald).
Selvom DMSO har et højt kogepunkt, har stoffet trods alt også et damptryk, og vil således afdampes med tiden.
At man så har brugt DMSO til blotters, finder jeg lidt mystisk.
Men stoffet har jo en eminent evne til at gennemtrænge huden, hvorfor det kan anvendes som balsam til at transportere opløste stoffer ind i blodbanen igennem huden - LSD og sandsynligvis også syntetiske cannabinoider :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var denne TEK på Drugs-forum jeg tænkte på : JWH-018 Solution Preparation and Infusion Into Cigarette Paper Sections. Han foreslår enten DMSO el. ethanol som solvent og calciumsulfat, calciumchlorid el. silica gel som dessikant, så det burde kunne lade sig gøre, ja.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ThirdEyeFlood skrev:
Det var denne TEK på Drugs-forum jeg tænkte på : JWH-018 Solution Preparation and Infusion Into Cigarette Paper Sections. Han foreslår enten DMSO el. ethanol som solvent og calciumsulfat, calciumchlorid el. silica gel som dessikant, så det burde kunne lade sig gøre, ja.

Hm, jeg tror ikke at det fungerer helt optimalt at inddampe DMSO i en dessikator, men i det mindste sørger det for at luften er helt tør, hvorved DMSO fordamper hurtigere, selv om det ikke absorberes i tørringsmidlet. Med meget små mængder DMSO kan det muligvis godt virke bedre end at afdampe det i fri luft, men jeg tvivler stadig meget på at tørringsmidlerne aktivt binder DMSO.

Medlem

Geografisk sted: ..
Vil det kunne lade sig gøre at opløse det i f.eks ethanol og derefter sprøjte det på en klump hash for at gøre det mere potent? Vil det gå i stykker af varmen når man sætter flamme til klumpen? Og vil det blive siddende og ikke falde af?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det ville være mere logisk at sprøjte det på noget tobak og så mikse lidt hash i det hvis man endelig vil.
Det er forresten altid en god ide at lære hvert stof at kende hver for sig før man begynder at blande dem sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]