Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg så lige et klip inde på YouTube, der viste nogle college-studerende, der havde begået sig ud i at producere deres egen MDMA.
De snakkede en del om "The Hive", som, ud fra hvad jeg forstod, var et forum.
Jeg spekulerede så lidt på, hvor let tilgængelig sådan information er/var og gav Google et forsøg;

http://www.erowid.org/archive/rhodium/c ... .mdma.html

3. øverste link under søgningen "How to make MDMA", og jeg undrer mig bare over: er det virkelig så let at finde sådanne informationer? Som I nok kan se, hvis I besøger linket, så er det faktisk en almindelig, slavisk opskrift man bare kan følge og så vupti - så skulle man have MDMA.

Men hvis det er troværdigt og sandt, så er det jo fuldstændig grotesk at informationerne skal være så frit tilgængelig. Jeg håber, at der er nogen derude, der kan afkræfte validiteten af hjemmesiden.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Synteserne fra rhodium og thehive er skam helt fine.
Hvad er problemet i det?
Det er jo ikke fordi at man er i stand til at producere det bare fordi man ved hvordan man i TEORIEN gør.
Nu er det jo ikke alle der ligger inde med et velassorteret laboratorium eller på nogen måde er i stand til at skaffe de kemikalier og precursere der skal bruges for rent faktisk at fuldende projektet.
Og hvad så hvis det var?
Så ville kvaliteten af stofferne forhåbentlig være bedre (færre bivirkninger og dødsfald) og alle pengene til narko ville ikke ende hos de forkerte bagmænd.

Senest rettet af LarmerFyr 04 jan 2010 19:46, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Flyttet til Alkymistens Hjørne///

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Der har nu også været en tråd oppe og vende herinde for et par uger siden, der beskrev hvordan man lavede MDMA. Og jeg vil da også mene det er bedre at man laver det selv hvis man har evnerne, end man køber det af hardcore kriminelle, samt man ville undgå de farlige cutmidler.

Site Webmaster
Brugeravatar

Synteser til fremstilling af MDMA og et væld af andre psykoaktive kemikalier kan nemt findes på nettet, men fra at have en syntese til egentlig syntesering af kemikalierne er der lang vej. Kemi er svært, uanset om du så har en syntese. Desuden kan du ikke bare sådan lige skaffe de nødvendige precursors, da de er kraftigt regulerede.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hej journalist (sorry hvis du ikke er, men du lyder som en :P )

Jeg er overbevist om, at du også kan finde bunkevis af informationer om, hvordan man laver forskellige sprængstof (se bare Kemishows hjemmeside/forum, og det hører endda under universitetet!!!), der er forums, der handler om, hvordan man bedst begår selvmord, og i Danmark har vi trykkefrihedsselskabet, der er en samling åbenlyse racister, der kommer med groteske (og ulovlige, set udfra racismeparagraffen) udtalelser om vores medmennesker.

Mht MDMA-opskriften, så har Larmerfyr vist allerede sagt det meste...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Man vil med lidt arbejde kunne uddrage den samme information fra undervisningsbøger i syntesekemi. Godt nok ikke helt så målrettet og koncist som beskrevet i dit link, men det er slet ikke umuligt. Skal vi så til at brænde undervisningsbøger fordi informationen kan misbruges? Og selvom man finder en detaljeret og valid forskrift som ovenstående ("opskrift" - det er altså ikke et ord man bruger indenfor syntese!), er det som ovenfor påpeget slet ikke noget man kan give sig i kast medmindre man har en god baggrundsviden, praktisk erfaring, adgang til ret avanceret laboratorieudstyr og en mængde kontrollerede kemikalier.
Det er min holdning at al information så vidt muligt bør være frit tilgængeligt. Vi har valgt at Psychedelia ikke er et sted hvor der skal postes synteseforskrifter, ikke fordi vi mener nogen vil realisere dem, men fordi det vil give et forkert billede af hvad siden står for. Og det er bare for nemt at bygge en sensationalistisk overskrift op på.

Medlem

Total synthesis 2 er en udemærket bog hvis man skal lave MDMA eller andre amfetaminer. Har selv kun læst halvdelen af den (det bliver altså ret langhåret i længden), men den giver een et meget godt indblik i hvor svært det egentlig er at lave.... Man bliver heller ikke mesterkok bare fordi du har en mesterkoks kogebog......

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
balle skrev:
Man bliver heller ikke mesterkok bare fordi du har en mesterkoks kogebog......

Så kort kan det siges!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Vi har valgt at Psychedelia ikke er et sted hvor der skal postes synteseforskrifter, ikke fordi vi mener nogen vil realisere dem, men fordi det vil give et forkert billede af hvad siden står for. Og det er bare for nemt at bygge en sensationalistisk overskrift op på.

Har vi valgt det? Hvornår er det sket? Og hvorfor er alkymistens så ikke blevet fjernet forlængst?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tom Behnke skrev:
Prometheus skrev:
Vi har valgt at Psychedelia ikke er et sted hvor der skal postes synteseforskrifter, ikke fordi vi mener nogen vil realisere dem, men fordi det vil give et forkert billede af hvad siden står for. Og det er bare for nemt at bygge en sensationalistisk overskrift op på.

Har vi valgt det? Hvornår er det sket? Og hvorfor er alkymistens så ikke blevet fjernet forlængst?

Tjaeh, det har du da vistnok selv været med til at beslutte? Re: Legal?
...Og prøv at skim ned over emnerne i AH - der er ikke mange synteseforskrifter imellem, men en masse andet interessant kemi, såsom oprensning, ekstraktion osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Tom Behnke skrev:
Prometheus skrev:

Tjaeh, det har du da vistnok selv været med til at beslutte? Re: Legal?
...Og prøv at skim ned over emnerne i AH - der er ikke mange synteseforskrifter imellem, men en masse andet interessant kemi, såsom oprensning, ekstraktion osv.

Den beslutning betyder at jeg ikke gider dumme spørgsmål fra folk der ikke gider gøre lidt benarbejde, ikke at synteseforskrifter er forbudte.

Ellers har du da ret, der er ikke mange af dem, men nogle er der da. Og flere er meget velkomne hvis jeg har noget at skulle have sagt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]