Psycheholic skrev:
Enzymer er jo katalysatorer i kemiske processer i kroppen, så burde man ikke kunne lave et enzym der har et subtrat, som f.eks. trytamin, til at starte med, der så bliver til et psykoaktivt produkt når den er færdig med processen ?
Min enzym teori ville nok være lettere, hvis mine enzymer havde en vært at bo i, så hvis man nu laver sin egen bakterie, hvor i dens dna koder står skrevet, en opskrift der producere enzymer der bruges til at lave psykoaktive tryptaminer/phenethylaminer.
Så ved at blande bestemte ingredienser i en blanding med disse bakterier, lader det stå natten over ved 37 grader og wupti, så har man et bære fyldt med psykoaktive stoffer

Hehe. Du skal nok blive til noget, Ole Opfinder

Du har ret i at enzymer er makromolekyler, men det makromolekyle jeg tænkte på, skulle ikke nødvendigvis besidde katalytiske egenskaber, eller udelukkende være sammensat af peptidbindinger.
Jeg tænkte på et molekyle, som indeholder f.eks. specifikke opiater/opioider, tryptaminer, cannabinoider, phenetylaminer, sammensat af bindinger som kunne spaltes enzymatisk af vor krops egne enzymer.
Når dette ekstremt fiktive molekyle så indtages, så bliver det angrebet af peptidaser, lipaser, amylaser, oxidaser - ja, you name them all... Disse enzymer spalter specifikke steder på molekylet, således at der bliver frigivet både opiater, phenetylaminer, cannabinoider - ja, you name them all...i én pærevælling...alle sammen psykoaktive, således, at det altså ikke kun er én stofgruppe der udøver sin effekt i hjernen

Did I make myself clearer?
HR? Det tror jeg nok det IKKE er hehe...
Og tag nu ovenstående med et gran salt - det er ren spekulation