Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 08:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
Yes jeg er en ung gut på 15 år, som længe har været meget dybt-tænkende i den forstand at jeg meget tit fanger mig selv i at sidde og dagdrømme lidt om livets mening, universet osv. osv. og jeg er ikke selv den store forbruger af nogle som helst stoffer. Jeg har røget en joint i ny og næ, men ellers ikke.
Og jeg vil sindsygt gerne bringe disse dybe tanker over til noget meget mere spirituelt ved hjælp af LSD eller svampe. Jeg har aldrig prøvet det før, men vil meget gerne.
Jeg er stor stor fan af alt hvad der psykedelisk og spirituelt. Er der noget jeg burde vide om første gang, og farer ved at tænke disse tanker på et trip?

-GC

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dårlig idé at lege med psykedeliske stoffer i så ung en alder. Vent hellere til du bliver ældre! Bevidsthedsuvidende stoffer er ikke legetøj! Du bør læse og sætte dig meget nøje ind i det før du giver dig i kast med det! Her på siden kan du læse alt hvad du behøver at vide. Der er især mange gode triprapporter som kan give dig et bedre indtryk af hvad det er for noget. http://www.erowid.org indeholder også en masse god infomation og triprapporter hvis du kan læse engelsk. Et tanke trip på psykedeliske stoffer er ikke lige som et tanke trip på hash! Sæt dig godt ind i emnet og overvej om du virkelig mener du er klar til at rode med din psyke!

Dedikeret medlem

Selvfølgelig er det nok mest i harm-reduction-ånden at anbefale at man venter med at trippe til man er ældre (og forhåbentlig også mere moden), men jeg vil nu alligevel indskyde at jeg havde nogle ret gode trips i 15/16-års-alderen.

Mht spørgsmålet om hvorvidt LSD eller svampe er bedst som begynder-psykedelika, så er der meget delte meninger om det :wink: . Personligt startede jeg ud med at prøve LSD og LSA, og det har jeg absolut ikke fortrudt. Jeg synes, at det er noget lettere at styre et LSD-trip end et svampetrip. Svampe har dog den fordel, at trippet er væsentligt kortere, så hvis det nu viser sig at du ikke kan lide virkningen af stoffet skal du ikke døje med det helt så længe.

Hvis du har adgang til det, så vil jeg næsten anbefale dig at prøve 2C-B. Det synes jeg i hvert fald er et ret "klart" og kontrollérbart trip, og så varer det kun små fem timer.

Edit; ...og så er jeg i øvrigt meget enig i det Arthur Spooner siger. Læs så meget om stofferne som du kan komme afsted med. Erowid og Wikipedia er nogenlunde gode kilder - og så kan jeg også klart anbefale at læse lidt af al den gode psykedeliske litteratur der findes. Specielt Aldous Huxleys Doors of Perception og Shulgins to bøger PiHKAL og TiHKAL synes jeg, at jeg har lært meget af.

Medlem
Brugeravatar

Ét er sikkert. Sæt dig ind i sagerne, før du giver dig i kast. Jeg selv er i midt tyverne, og har da siddet og nydt at læse på forummet, samt blandt trip raporterne.. Og jeg har stadig mit første trip til gode.
Og jeg ser mig selv fuldstændig i din sitiuation når jeg læser dit indlæg :D
Jeg siger ikke man skal bruge et halvt år på at sidde og stene fora, men det har været enormt givtig og oplysende, og jeg har nu givet mig i kast med et svampe projekt, hvor de 2 første kager, så småt er ved at være frugtbare ovre i min lille groboks i hjørnet. Håber det bliver et rigtig godt trip når jeg når dertil, idet jeg føler jeg er så oplyst omkring, hvad man bør/og ikke bør forvente af trippet, samt at svampene er hjemmedyrkede :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har skam surfet rundt på nettet i lang tid efterhånden, og er sgu en del bekymret omkring badtrips, for der skal sgu ikke meget til før jeg kan blive godt gammeldaws deprimeret. Så er lidt bange hvad der kunne ske under et trip. Men mange tak for tipsene! :D Er godt igang med Erowid lige nu :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvis du er bekymret og har tendens til at blive deprimeret... så lad vær.. Ihvertfald så længe du er så ung som du er.. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
GripCripplin skrev:
Jeg har skam surfet rundt på nettet i lang tid efterhånden, og er sgu en del bekymret omkring badtrips, for der skal sgu ikke meget til før jeg kan blive godt gammeldaws deprimeret. Så er lidt bange hvad der kunne ske under et trip. Men mange tak for tipsene! :D Er godt igang med Erowid lige nu :)

Var selv omkring de 18 da jeg havde mit første svampetrip, var det mest sjove og underlige jeg havde oplevet nogensinde, så det endte i at blive til en del trips efter det og ja havde jeg kunnet lave om på det idag havde jeg gjort det og ventet yderligere til jeg nok havde været omkring de 20 år der er virkelig ingen grund til at komme i gang med at lege med sin psyke i en alt for tidlig alder! Mit forbrug af psykedeliske stoffer har da sat sine spor, en heftig omgang HPPD som desværre plager mig hver dag, selv efter 3 år irriterer den mig stadigvæk en del og har ikke lært helt at leve med den endnu.
Skal siges jeg så også har fået en masse positivt ud af det, har fået et andet syn på naturen, hvordan man behandler andre mennesker og generelt føler jeg at jeg bare er blevet et bedre menneske :)

Medlem
Brugeravatar

Gartnersvinet skrev:
GripCripplin skrev:

......Skal siges jeg så også har fået en masse positivt ud af det, har fået et andet syn på naturen, hvordan man behandler andre mennesker og generelt føler jeg at jeg bare er blevet et bedre menneske :)

Det er præcis det jeg vil opnå! At se livet i et større og fredfyldt perspektiv er lige præcist hvad jeg ønsker at kunne og på lang sigt faktisk få en hel del ud af det. Og det er det jeg tror jeg ville kunne opnå med psykedeliske stoffer, men jeg er selvfølgelig bange for at det modsatte sker.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Svampe var min første gang, jeg var 17. Og det kom lige voldsomt nok i starten, og fortrød det faktisk i et godt stykke tid bagefter. Jeg var slet ikke vandt til stoffer dengang, røg en joint i ny og næ som dig selv jo. Jeg havde ingen idé om hvordan jeg skulle forestille mig trippet. Men jeg husker stadig et hvert sekund ;) Jeg endte med at tænke yderligere over trippet og kunne så et år efter konkludere at det var en kanon oplevelse og at det helt sikkert skulle prøves igen.

Medlem
Brugeravatar

Jeg startede ud med svampe i efteråret 2008 (Var 16 år), og det var en kanon fed oplevelse. Har først lige fået prøvet LSD her til nytårs aften, og som andre også har været inde på, virkede LSD trippet nemmere at kontrollere. Har ikke så meget erfaring med LSD, men udfra den oplevelse jeg havde til nytårs aften med rigtigt meget kaos, larm og andre forstyrrende ting.
Havde faktisk en ret dårlig setting, specielt i forhold til at det var en 1. gangs tur med LSD. Men havde jo prøvet at være i en psykedelisk sindstilstand før, så jeg klarede det uden én eneste ubehagelig drejning i trippet. Jeg tror ikke jeg ville have kunnet klare et svampe trip i samme settings, da jeg synes at svampetrippet gør alt meget mere "underligt" og anderledes, og jeg er mere tilbøjelig til at være mere forvirret under et svampe trip.

Synes egentligt at den eneste hage ved et LSD trip er at det varer så satans lang tid i forhold til svampe. Hvis LSD varede i kortere tid synes jeg at det ville være det perfekte begynder stof. Men tror egentligt at det er lidt ligemeget hvilken af de to ting du vælger. Bare sørg for at få læst godt omkring begge dele, så du ved hvad du går ind til.

Her er nogle links til videre læsning:
Sendte nogle links til en bruger, omkring svampe inde på dette link:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=30921&start=0&st=0&sk=t&sd=a

http://www.shroomery.org/

http://www.psychedelia.dk/wiki/Forside

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gør dig selv den tjeneste at vent til, du er mindst 18 år. Det kan godt være, at de fleste startede i 16-17-års alderen (gjorde jeg også selv), men der er ingen tvivl om, at det øger risici. Samtidig vil du også få meget mere ud af dit trip i en ældre alder, hvor du er mere udviklet mentalt. Men der er altså ingen alder, hvor man bestemt at sige, at man er klar. Du skriver selv, at du gerne vil opnå nå dybere ting med dit trip. Derfor anbefales det igen at vente til, at du er klar til en evt. omvending af dit verden- og livssyn.

Dedikeret medlem

GripCripplin skrev:
Jeg har skam surfet rundt på nettet i lang tid efterhånden, og er sgu en del bekymret omkring badtrips, for der skal sgu ikke meget til før jeg kan blive godt gammeldaws deprimeret. Så er lidt bange hvad der kunne ske under et trip.
I så fald ville jeg råde dig til at vente. Man skal have en rimelig god kontrol over sin psyke, for at kunne komme ud af en ubehagelig sindstilstand på psykedeliske stoffer - specielt hvis man i forvejen har tendens til depression.

I øvrigt vil jeg mene, at jo mere du frygter trippet (og frygter "bad trips"), jo større chance er der for at du ender op i et ubehageligt trip. Men det er selvfølgelig bare min påstand :wink:

Medlem
Brugeravatar

Lad vær med at miste forstanden/fatteevnen bare fordi psykedeliske stoffer har det med at præsentere et billede / en tanke / en idé kombineret med stærke følelsesmæssige indtryk, hvilket gør at de virker meget rigtige/dybfølte. Det gør ikke billedet/idéeen/tanken mere rigtig.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg vil ligesom de andre, anbefale at du venter nogle år.
dernæst ville jeg vælge svampe som mit første psychedeliske stof (det var hvad jeg gjorde, som 17-årig, og det var fedt).
Det varer halvt så lang tid som lsd, hvilket er godt, hvis det skulle gå skidt, og jeg synes det har en lavere tendens til at lave kringlede/ubehagelige forestillinger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Mit første trip var også på svampe. Jeg vil også anbefale at vente nogle år endnu. Jeg var 19 år da jeg oplevede mit første psykedeliske trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Vent er også mit råd, det er skod at skulle vente...
Men det er en helt anden verden, mange vil ikke være klar til at skulle gennemgå de ting der kan ske på et psykedelisk trip, i den alder..

Medlem
Brugeravatar

En masse gode råd jeg har taget til mig, lyder også som en god idé at vente et par år og se tiden an :) Tusind tak for hjælpen! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GripCripplin skrev:
En masse gode råd jeg har taget til mig, lyder også som en god idé at vente et par år og se tiden an :) Tusind tak for hjælpen! :D

Skide god idé. Du kommer helt sikkert ikke til at fortryde det senere hen. Det er også begrænset hvor meget man kan få ud af et psykedelisk trip i den alder. Det er mere fest og farver end dybe tanker som hurtigt kan blive ubehagelige og svære at styrer. Hvis du på et tidspunkt alligevel beslutter dig for at give dig i kast med det, foreslår jeg en lav dosis svampe. I mellem tiden kan du sikkert få flere gode oplevelser med hashen :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige snakket med en god ven som er jævnlig bruger af tjald, ecstasy og psykedeliske stoffer og han mener at jeg helt klart skal lægge ud med lidt ecstasy for at se hvor meget jeg kan holde til og han er villig til at hjælpe. Er det en god idé? Det skal lige siges jeg slet intet ved om ecstasy.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
GripCripplin skrev:
Jeg har lige snakket med en god ven som er jævnlig bruger af tjald, ecstasy og psykedeliske stoffer og han mener at jeg helt klart skal lægge ud med lidt ecstasy for at se hvor meget jeg kan holde til og han er villig til at hjælpe. Er det en god idé? Det skal lige siges jeg slet intet ved om ecstasy.

Hvis du kun har adgang til usle ecstacy piller så er svaret nej ! Der er ingen piller længere som rent faktisk indeholder mdma i en ordentlig dose og kun indeholder mdma ! Hvis du har adgang til mdma krystaller så kunne det da være at foretrække at prøve først, men mdma kan på ingen måde sammenlignes med den tilstand du vil opleve på svampe eller LSD ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]