Hey Folkens her inde på Psy.
Jeg vil lige vise lidt billeder af mit comming-to-be moder / clon skab.
Vil lige advare, Tråden er REN copy/paste da jeg ikke orker at redigere i den, men samtidig gerne vil dele mit arbejde. håber på jeres forståelse og at det derfor er ok
Jeg Anvender:
kobbertråd som "skelet" samt "afstivere"
Masser af Gaffatape
Mylar som afdækning
Og til lys:
200w CFL Vege med ekstern ballast - Bloom kommer helt sikkert også en gang xD
Btw, tag jer ikke af malertapen, denne bliver kun brugt foreløbig for at holde ting på plads.
OBS: på de billeder hvor der ses malertape på ståltrådende skal det lige tilføjes at de kun blev brugt pga jeg var løbet tør for gaffa den pågældende dag hvor billederne blev taget.
Update:
Malertapen på skelettet er blevet fjernet og rigtig Gaffatape er blevet tilføjet i stedent.
Update #2:
Jeg har lavet en Alpha version, derfor også bruget af malertape.
grunden til jeg ikke har "færdiggjort" mit lille mini-skab er at jeg har prøvet mig lidt frem med forskellige løsninger. Jeg har fundet den løsning jeg mener passer bedst og ved også hvordan jeg har tænkt mig at udforme ventilations delen i "skabet".
Ventilationen må dog vente, da jeg ingen blæsere har der, efter min mening, er "egnet" til dette formål (Læs, mangler pc blæsere). Derfor bliver ventilationen først lavet når jeg har været et tur forbi SHG

Update #3 - Final update !
Jeg er blevet færdig med skabet. Jeg har valgt at bruge en lille bordblæser, i stedent for pc blæsere, Til ventilation. Tænkte jeg ikke gad give 100 kr. for en blæser når bordblæseren er lige så god og den kun koster 35 kr. - og så havde jeg den jo til at stå, så jeg kunne i samme omgang blive færdig med skabet helt.
Enjoy !

Og så lige et billede af min vejstation. Der fulgte desværre kun 1 sensor med, så denne er monteret i mit skab ved topskuddenes højde.
btw, føleren kan måle både luftfugtighed og temperatur og så kan man sætte både en temperatur og luftfugtigheds alarm på vejrstationen, har sat min ved 26.5 grader
sys sku det var billigt for 200 dask hos ALDI, så derfor jeg lige lod den komme med

Update:
Her ses så at jeg har skiftet alt malertapen ud med rigtig gaffa

- Intet holder så godt som en god gang gaffa !

Update #2:
Her ses så processen jeg har været igennem for at beklæde mit "skab" med Mylar.
Jeg lagde bare "skabet" ned på siden og pakkede det derefter ind i Mylar.
Som Bund har jeg anvendt sort plastik som jeg har klippet ud af en gammel sort plastikpose jeg havde til at ligge.

Her ses lige et billede med min "låge" monteret og hængt op. - ja, den er også lavet af sort plastik, og hvis nogen skulle undre sig så er den enda fra selv samme plastikpose som bunden er lavet af.

Her ses det så tændt. ALT lys i min lejlighed er slukket, så det kan vidst godt hævdes at Mylar, ihvertfald det jeg har fået fat i, ikke er 100% lystæt, og jeg derfor skal ud og have fat i noget pandaplast til at ligge udenom.

Ledningen som i ser blafre VIL blive monteret fast til skelettet så snart jeg laver den færdige version som skal tages i brug

Update #3
Her ses blæseren, jeg har valgt at bruge 4, MEGET KRAFTIGE, elastiker til at montere den med. blæseren larmer stort set ikke, på trods af de vibrationer den laver !

Her ses blæseren så bagfra, ikke noget specielt.

Her ses så det færdige skab, har brugt en lap Mylar som "låg". nede i hjørnerne er der påsat velcro for at kunne lukke "ordenligt"

Højre Side.

Venstre side.

Venstre side med lyset i lejligheden slukket og lyset inde i skabet tændt. - NEJ, der er IKKE lys i blæseren, Mylaren opfører sig lidt som solfilm og derfor ser det sådan ud.

højre side med lyset i lejligheden slukket og lyset inde i skabet tændt.

Og sådan ser det færdige produkt så ud indvendigt.

Der vil blive monteret noget pandaplast for at afskærme alt den lys der trænger igennem Mylaren, dog poster jeg ikke proceduren og resultatet da arbejdet er identisk med det jeg har lavet med Mylaren.
Jeg håber i har nydt "forestillingen" og måske selv har fået lidt inspiration til hvordan sådan et "skab" KAN laves, samt blod på tanden til SELV at lave sådan et "skab", hvis i altså ikke allerede har et selvfølgelig

hej hej