Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvordan tror du fremtidens stoffer kommer til at se ud og hvordan vil de påvirke kroppen?
Før eller siden kommer der nok en lov om analoge stoffer, lige som der er i USA. Hvilke stoffer ville så bane vej for fremtidens koge hoveder?
Mit bud vil være at man indtager et inaktivt stof, som bliver metaboliseret og omdannet i kroppen til et aktivt og potent stof med en bestemt virkning.

Admin
Brugeravatar

Der er jo allerede masser af stoffer, som er inaktive selv, men som omdannes til noget aktivt. Det forhindrer jo ikke lovgiverne i at forbyde det.

Tror der kommer flere AI derivater, et par cathinoner mere og nogle flere substituerede tryptaminer. Mao. fortsætter det nok med analoger i det uendelige. Tror ikke der kommer noget banebrydende i den nærmere fremtid. Gud forbyde der kommer højpotente phenyltropaner og/eller opiater på RC markedet. Synes sådan noget er en tand slemmere end hvad der er på markedet nu.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder interessant. Kan du komme med nogle eksempler? Gbl er inaktivt i sig selv men bliver omdannet til ghb i leveren hvis jeg husker rigtig?
Er der snart flere måde at lave analoger af cathinoner ? Synes godt nok der har været mange af disse.
Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke ser flere phenethylamine på markedet?
De phenyltropaner der har været på markedet er ikke særlig potente så der skal nok nå at komme en ordenlig analog til kokain.
Det samme med de opiater jeg er støt ind i, de har ikke været særlig potente.

Jeg tror at i fremtiden at der vil komme flere amfetamin analoger.

Admin
Brugeravatar

Eksempler? Lige pt kan jeg kun komme i tanker om den ene isomer af ibuprofen, som omdannes til den aktive isomer, GBL og 1,4-BDO, som begge omdannes til GHB og så selvf psilocybin, som omdannes til psilocin. Men du kan prøve at søge efter Pro-drugs. Der er et helt felt indenfor medicinalkemi, hvor man forsker i at fremstille inaktive stoffer, som bliver metaboliseret til noget aktivt.

Har faktisk ikke set phenyltropaner på markedet? Oh well, jeg har nok bare ikke de rigtige mafia forbindelser :P

Med opiater snakker jeg ikke om ting som desmethyl tramadol f.eks., men mere om de mange fentanyl analoger.

Hvad er det forresten for nogle phenethylaminer, du mener? Nye DOX stoffer?

-Jimmy Carter

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kodein er også et prodrug.. der er også flere tryptamin-analoger set hos forhandlere der fungere som prodrug...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvad er fordelene/ulemperne ved normale 'drugs' og prodrugs? Jeg mener, hvis psilocybin omdannes til psilocin og kodein til morfin, hvorfor ikke bare starte med at indtage psilocin og morfin?

Medlem
Brugeravatar

Lille Rødhætte skrev:
Hvad er fordelene/ulemperne ved normale 'drugs' og prodrugs? Jeg mener, hvis psilocybin omdannes til psilocin og kodein til morfin, hvorfor ikke bare starte med at indtage psilocin og morfin?

Primært for at forbedre ADMET-egenskaberne (absorption, distribution, metabolism, excretion og toxicity).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Eksempler? Lige pt kan jeg kun komme i tanker om den ene isomer af ibuprofen, som omdannes til den aktive isomer, GBL og 1,4-BDO, som begge omdannes til GHB og så selvf psilocybin, som omdannes til psilocin. Men du kan prøve at søge efter Pro-drugs. Der er et helt felt indenfor medicinalkemi, hvor man forsker i at fremstille inaktive stoffer, som bliver metaboliseret til noget aktivt.

Har faktisk ikke set phenyltropaner på markedet? Oh well, jeg har nok bare ikke de rigtige mafia forbindelser :P

Med opiater snakker jeg ikke om ting som desmethyl tramadol f.eks., men mere om de mange fentanyl analoger.

Hvad er det forresten for nogle phenethylaminer, du mener? Nye DOX stoffer?

Jaa nu når du siger det så er der alligevel et par stykker som man kender. :)

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke ser flere af de psykedeliske amfetaminer som DOx'erne eller 3C-E (evt analoger?) Mescalin tror jeg også kunne være spændene at se andre analoger af.

Lille Rødhætte skrev:

Hvad angår psilocin så mener jeg at det bliver nedbrudt i maven. Hvad angår kodein så bliver kun ca. 10% omsat i kroppen til morfin, så det bliver mest brugt til svage smerter.

DR-D skrev:
Kodein er også et prodrug.. der er også flere tryptamin-analoger set hos forhandlere der fungere som prodrug...

Hvad angår trytaminer og metabolisme så er 5-HTP inaktiv til det når levere og 4-AcO-DMT bliver omdannet til psilocin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dengaleremote skrev:
Lille Rødhætte skrev:

Primært for at forbedre ADMET-egenskaberne (absorption, distribution, metabolism, excretion og toxicity).

Tak til dig (+wiki)!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Et specialdesignet prodrug i form af et makromolekyle, som, når det kløves enzymatisk in vivo, bliver til en multifunktionel palette af alskens herlige psykoaktiver?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, ideen er god nok. Man kunne lave et enzym der laver tryptofan om til tryptamin og videre ind til et psykoaktivt stof.

Moderator
Brugeravatar

Psycheholic skrev:
Ja, ideen er god nok. Man kunne lave et enzym der laver tryptofan om til tryptamin og videre ind til et psykoaktivt stof.

Nu tænkte jeg godt nok på et makromolekyle og ikke blot et indolskelet :)
Enzymerne skulle være "vores egne" - husholdningsenzymer eller inducerede...

Citat:
Et specialdesignet prodrug i form af et makromolekyle, som, når det kløves enzymatisk in vivo, bliver til en multifunktionel palette af alskens herlige psykoaktiver?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Psycheholic skrev:

Nu tænkte jeg godt nok på et makromolekyle og ikke blot et indolskelet :)
Enzymerne skulle være "vores egne" - husholdningsenzymer eller inducerede...

Citat:

Når for søren, så misforstår vi vidst hinanden. Jeg troede du tænkte på makromolekyler som enzymer. I teorien burde man godt kunne folde et protein til et enzym der tager tryptofan (eller tryptamin) og omdanner det til et psykoaktivt stof? Så kunne man jo bygge enzymet videre til at levere:
Citat:
en multifunktionel palette af alskens herlige psykoaktiver.
:D

Enzymer er jo katalysatorer i kemiske processer i kroppen, så burde man ikke kunne lave et enzym der har et subtrat, som f.eks. trytamin, til at starte med, der så bliver til et psykoaktivt produkt når den er færdig med processen ?

Min enzym teori ville nok være lettere, hvis mine enzymer havde en vært at bo i, så hvis man nu laver sin egen bakterie, hvor i dens dna koder står skrevet, en opskrift der producere enzymer der bruges til at lave psykoaktive tryptaminer/phenethylaminer.

Så ved at blande bestemte ingredienser i en blanding med disse bakterier, lader det stå natten over ved 37 grader og wupti, så har man et bære fyldt med psykoaktive stoffer :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Psycheholic skrev:

Enzymer er jo katalysatorer i kemiske processer i kroppen, så burde man ikke kunne lave et enzym der har et subtrat, som f.eks. trytamin, til at starte med, der så bliver til et psykoaktivt produkt når den er færdig med processen ?

Min enzym teori ville nok være lettere, hvis mine enzymer havde en vært at bo i, så hvis man nu laver sin egen bakterie, hvor i dens dna koder står skrevet, en opskrift der producere enzymer der bruges til at lave psykoaktive tryptaminer/phenethylaminer.

Så ved at blande bestemte ingredienser i en blanding med disse bakterier, lader det stå natten over ved 37 grader og wupti, så har man et bære fyldt med psykoaktive stoffer :mrgreen:

Hehe. Du skal nok blive til noget, Ole Opfinder :D

Du har ret i at enzymer er makromolekyler, men det makromolekyle jeg tænkte på, skulle ikke nødvendigvis besidde katalytiske egenskaber, eller udelukkende være sammensat af peptidbindinger.
Jeg tænkte på et molekyle, som indeholder f.eks. specifikke opiater/opioider, tryptaminer, cannabinoider, phenetylaminer, sammensat af bindinger som kunne spaltes enzymatisk af vor krops egne enzymer.
Når dette ekstremt fiktive molekyle så indtages, så bliver det angrebet af peptidaser, lipaser, amylaser, oxidaser - ja, you name them all... Disse enzymer spalter specifikke steder på molekylet, således at der bliver frigivet både opiater, phenetylaminer, cannabinoider - ja, you name them all...i én pærevælling...alle sammen psykoaktive, således, at det altså ikke kun er én stofgruppe der udøver sin effekt i hjernen :D
Did I make myself clearer?
HR? Det tror jeg nok det IKKE er hehe...
Og tag nu ovenstående med et gran salt - det er ren spekulation ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er da helt bestemt også en måde at skabe fremtidens stoffer på. Jeg måtte tag mig selv i at smile over hele 5-øren da jeg læste dit indlæg, for det er rigtig fedt tænkt. HR er det næppe, haha.

Det er da en teori som der helt sikkert kunne føres videre ud i livet, f.eks. medicin branchen, hvor man kunne have et makromolekyle med mange forskellige egenskaber. Nu er jeg blevet skæv i mellemtiden, så jeg har ikke så meget videnskabeligt at komme med. :D . Men der kommer nok noget mere imorgen, for man bliver da inspireret af sådan et indlæg. (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg glæder mig til de kommer frem med stoffer nu hvor de roder med oxytocin! Det bliver RIGTIG spændende!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
POS - 51 dog ikke med placebo - men sådan som det ser ud til at virke eller være. eller whatever... fuld skrald på over det hele :)

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Novo Nordisk nye produkt Victoza er vidst makromolekyle der har flere funktioner, så som frigivelse af insulin op til 24 timer efter indtagelse af én dosis. Samtidig har den andre funktioner der vil gavne type 2 diabetiker. De lider ofte af overvægt og her har stoffet også nogle gavnlige effekter. Dens mekanismer er at dæmpe sulten og blandt andet nedsætter det systoliske blodtrykket. Der udover har vidst gavnlig effekt på beta-celler. Men her har vi jo et stort molekyler, med et hav af forskellige funktioner.

Dog ikke euforiserende. (:

In our memories
Brugeravatar

Der kommer klart flere substituerede 2-aminoindaner!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De forskellige analoger af 2-aminoindane MDAI, MMAI, MDMAI eller TAI er alle non-neurotoxic men stadig med den effekt at den er en selektiv serotonin udløser. Det lyder da til at være en af de mere sikre stoffer, frem for mephedrone, eller anrdre para-substituer. (dette gør ikke stofferne mindre farlige)

Så har vi jo også 2-Aminopropyl, analoger til den har mange ligheder med 2-aminoindane analoger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]