Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
TheRagingPussy skrev:
mr.hara skrev:
Lol tal for din egen lorte pusher...

Det er sådan set ikke min pusher der har de prisermen en gennemsnitlig christiania pusher vil næsten 100 % sikkert have hash der er billigere end hans skunk.

Selvfølgelig vil Pusherne have hash der billigere end skunk på staden, de dyrker selv skunk hvor i mod de importer hash'n. Så det er et meget større arbejde for dem at skulle sælge skunk og derfor den høje pris.

Kristian 12 skrev:
Har set at THC niveauet i trichomes være helt oppe og runde de 98%. Det giver altså en ENORMT kraftig hash. Det meste af hashen her i Danmark på gadeplan indeholder højest 15 % ....

Hvilken kilde har du på at der kun er 15 % thc i den danske gadehandels hash?

Junior medlem

har ik prøvet at ryge det kun sniffe :D så meget endda det endte me to blod propper så jeg holder mig fra coke. Det var kun mens jeg arbejdede som kok det var nødvændigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tyrkias skrev:
har ik prøvet at ryge det kun sniffe :D så meget endda det endte me to blod propper så jeg holder mig fra coke. Det var kun mens jeg arbejdede som kok det var nødvændigt.

Det var simpelthen nødvendigt? :D

Medlem

Geografisk sted: Århus
Brown skrev:
Hvilken kilde har du på at der kun er 15 % thc i den danske gadehandels hash?

Du har jo ret. Hvad er det for noget vrøvl at skrive... Sorry min fejl der. Jeg er kommet til at blande noget sammen med en artikel jeg læste omkring den dårlige hash, bla. i UK. De var testet til at indeholde mellem 8 - 12% cannabis resin. Og ikke THC procenten i hele produktet. Og dog alligevel så påstår denne side at marokkansk hash indeholder 0.9 - 15 %. Der er rimelig meget spillerum mellem de to tal.

http://www.onlinepot.org/hash/guide2hash.htm

Medlem

Er der nogen der har en metode til hvordan man kan teste thc procenten der er i ens røg?

Medlem

Næh, den sikreste metode er vel 'bubble-testen' ? :)

Junior medlem

Om man så ryger 10g om dagen, behøver man jo ikke være misbruger, ligeledes med alkohol og andre rusmidler eg.

Det handler om at kunne styre det.
Ryger du 10g om dagen men stadig holder dig i form spiser sundt,
passer skole/arbejde og omgås mennesker normalt. Er du så en misbruger? - nej.
Drikker du 5 øl hver morgen inden arbejde, men møder op og passer dit arbejde, og omgås socialt. Er du så misbruger? - nej.

Men derimod, ryger du 10g om dagen eller drikker dine øl, og stadig føler trang til mere, bliver sure på de nærmeste eller laver noget ulovligt for at få fat på dit røg eller dine bajer, så vil jeg kalde det misbrug.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Lakristian skrev:
Men derimod, ryger du 10g om dagen eller drikker dine øl, og stadig føler trang til mere, bliver sure på de nærmeste eller laver noget ulovligt for at få fat på dit røg eller dine bajer, så vil jeg kalde det misbrug.

Så er det ikke kun et misbrug, så er man helt ude at skide!
Misbrug er imo når det bliver en daglig nødvendighed...

Medlem

Lakristian skrev:
Om man så ryger 10g om dagen, behøver man jo ikke være misbruger, ligeledes med alkohol og andre rusmidler eg.

Drikker du 5 øl hver morgen inden arbejde, men møder op og passer dit arbejde, og omgås socialt. Er du så misbruger? - nej.

Så du mener først at man har et misbruger når man er afhængig af det..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Arthur Spooner skrev:
Jeg skulle da ellers gerne mene at skunk er det stærkeste man kan ryge? :P måske ikke lige dit grow COA hehe.

Så vidt jeg ved bliver meget af THC'en omdannet til cannabioider når man varmepresser det, deraf den ændrede smag og farve man møder i hash.

Tage du ren ryst fra en skunk eller pot plante og ryger det, vil det smage anderledes og give et anderledes high.

Skunk eller skunkryst eller ICE vil give det mest potente opløftende high (afhængigt af sort naturligvis).

Junior medlem
Brugeravatar

Lakristian skrev:

Præcist

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis man ryger hver dag og ikke erkender man er inde i et misbrug, så er man vist ikke helt ærlig overfor sig selv.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Kaktus Klausen skrev:
Hvis man ryger hver dag og ikke erkender man er inde i et misbrug, så er man vist ikke helt ærlig overfor sig selv.

Præcist

Junior medlem

Vis du har set på WHO listen over misbrug vil du finde man kan sagtens ryge hver dag uden det er et misbrug, misbrug er jo relativt folk der drikker et glas rød vin hver aftern er jo heller ikke alkoholikere.

Moderator
Brugeravatar

Når du slynger sådan noget ud, er det god orden, lige at linke til en sådan liste. Desuden kan du ikke sammenligne et glas rødvin med en thc rus.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
En joint en gang imellem er til for at nyde livet lidt mere, en joint hver dag er selv-medicinering imo.

Har selv været ude i at ryge næsten hver dag, en konstant påvirkning. Så når der gik sådan 4 dage (hvilket der sjældent gjorde) hvor jeg ikke røg, så blev jeg pludselig uforklarlig klar i hovedet og følte mig næsten MILDT blæst. Forklaringen var at jeg havde været påvirket så længe at jeg næsten havde glemt hvordan det føltes at være ædru.

Jeg værdsætter at være påvirket meget mere hvis jeg har været ædru i et længere stykke tid, så jeg skal ikke tilbage til hverdags-røg igen.

Men alle har jo deres synspunkter og forklaringer på deres forbrug, jeg synes bare man finder på meget crap når man nu er konstant påvirket, det gjorde jeg ihvertfald. (:

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Når du slynger sådan noget ud, er det god orden, lige at linke til en sådan liste. Desuden kan du ikke sammenligne et glas rødvin med en thc rus.

Her er det over sat til dansk. Da det er virkelig forvirrende at finde rundt i ICD-10 som det er taget fra.
http://www.hope.dk/alkohol/omhope/omhop ... tet/sprog/
Originalen fra WHO
http://apps.who.int/classifications/app ... d10online/

Jeg ved godt der står alkohol på den men det er præcis den samme de bruger om hash og om afhæninghed generelt.

Der står :
Afhængighed
Man skal have haft tre, eller flere, af følgende symptomer samtidigt i mindst 1 måned eller gentagne gange inden for 12 måneder:

•Trang (craving, fysisk eller psykisk oplevet trang til alkohol)

•Svækket evne til at styre indtagelsen, standse eller nedsætte brugen (kontroltab)

•Abstinenssymptomer, eller indtagelse af alkohol for at ophæve eller undgå disse (uro, rastløshed, hjertebanken, sveden m.m.)

•Toleransudvikling (stigende forbrug over en længere periode for, at opnå samme virkning)

•Dominerende rolle med hensyn til prioritering og tidsforbrug (fokus er primært på alkohol)

•Vedblivende brug trods erkendt skadevirkning (drikke videre trods viden om negative konsekvenser ved fortsat brug).

Kilde: WHO ICD-10. Psykiske lidelser og adfærdsmæssige forstyrrelser. Klassiske og diagnostiske kriterier.

Den eneste jeg har er tolerans udvikling, jeg ryger kun i forbindelse med mit arbejde og de smerter det foresage. I mine ferier kan jeg sagtens undvære at ryge i længere tid, medmindre der er fysisk arbejde der giver smerter.

Vi taler jo heller ikke den vilde hash rus her vi taler en enkelt joint eller to og på nuværende tidspunkt bliver jeg mere beruset af et glas rødvin en jeg gør af en joint, da jeg aldrig drikker alkohol.

Trods alt er det begge rusmidler, og det er de to der bliver samenlignet oftes så det var det jeg lige valgte.

Junior medlem

Ohh ja og undskyld jeg ik lige smed den med første gang :D men jeg orkede det ik der.

Moderator
Brugeravatar

Misbrug, ikke nødvendigvis afhængighed!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Planet 1W33D7
Arthur Spooner skrev:
Kristian12 skrev:
Arthur Spooner: Årets latterligste kommentar, den med Heroinen. Det hedder bare et hash misbrug. Du for syg.

Ja det kræver lidt læse færdigheder at forstå ironi på skrift. Sådan er det jo :roll:

Arrogance er nu ikke svær at finde :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]